Ford reactivarà el torn de nit a Almussafes a partir del 25 d’agost

 

 

La factoria de Ford a Almussafes recuperarà el torn de nit a partir d’agost, en concret des del dimecres 25, segons ha traslladat la companyia als sindicats en la reunió mantinguda per la Comissió mixta de seguiment de l’ERTO actualment en vigor en la planta.

La previsió és que el torn de nit arranque de manera gradual, la qual cosa permetrà reduir el nombre d’empleats actualment afectats per l’ERTO i que en este cas ascendien a 1.400 empleats. Este torn anava a romandre inoperatiu fins a octubre.

Segons han informat fonts del sindicat STM Intersindical Valenciana, les accions que està prenent la companyia per a minimitzar l’impacte de la crisi dels semiconductors sobre el programa de producció ha permés prendre esta decisió.

Per al seu portaveu, Paco González, es tracta d’una “bona notícia«, ja que implica un augment de la producció i, al mateix temps, ha instat la multinacional a dotar a Almussafes de «més càrrega de producte”.

Des d’UGT han explicat que està encara en l’aire la manera en què es començarà a recuperar el torn de nit a final d’agost. En principi, s’espera que es reactive amb normalitat a principis de setembre, però a l’agost podria començar de manera gradual.

El portaveu del sindicat, Carlos Faubel, ha considerat que la proposta de l’empresa, que es basa a produir diferents variants dels models que necessiten més o menys semiconductors, és una «bona estratègia» i espera que puga mitigar l’impacte dels ERTO.

Mentrestant, per part de CGT també han considerat que és una «bona notícia», però han apuntat que el dimecres hi ha convocada una consultiva que «no creuen» que porte bones notícies. En este sentit, esperen que l’empresa no done «una de freda i una de calenta».

També s’ha acordat que en Motors es traslladaran els dies d’ERTO previstos per al 29 i 30 d’este mes als dies 5 i 6 d’agost.

Últimes notícies

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.

Quatre detinguts per retenir i agredir un home en un local d’Orihuela-Costa

Quatre hòmens han sigut detinguts a Orihuela-Costa acusats de retindre i agredir un home en un local, en un operatiu conjunt de la Policia Local i la Guàrdia Civil. La víctima va ser alliberada amb lesions i els agents van intervindre armes de foc i diverses drogues.