Ford reactivarà el torn de nit a Almussafes a partir del 25 d’agost

 

 

La factoria de Ford a Almussafes recuperarà el torn de nit a partir d’agost, en concret des del dimecres 25, segons ha traslladat la companyia als sindicats en la reunió mantinguda per la Comissió mixta de seguiment de l’ERTO actualment en vigor en la planta.

La previsió és que el torn de nit arranque de manera gradual, la qual cosa permetrà reduir el nombre d’empleats actualment afectats per l’ERTO i que en este cas ascendien a 1.400 empleats. Este torn anava a romandre inoperatiu fins a octubre.

Segons han informat fonts del sindicat STM Intersindical Valenciana, les accions que està prenent la companyia per a minimitzar l’impacte de la crisi dels semiconductors sobre el programa de producció ha permés prendre esta decisió.

Per al seu portaveu, Paco González, es tracta d’una “bona notícia«, ja que implica un augment de la producció i, al mateix temps, ha instat la multinacional a dotar a Almussafes de «més càrrega de producte”.

Des d’UGT han explicat que està encara en l’aire la manera en què es començarà a recuperar el torn de nit a final d’agost. En principi, s’espera que es reactive amb normalitat a principis de setembre, però a l’agost podria començar de manera gradual.

El portaveu del sindicat, Carlos Faubel, ha considerat que la proposta de l’empresa, que es basa a produir diferents variants dels models que necessiten més o menys semiconductors, és una «bona estratègia» i espera que puga mitigar l’impacte dels ERTO.

Mentrestant, per part de CGT també han considerat que és una «bona notícia», però han apuntat que el dimecres hi ha convocada una consultiva que «no creuen» que porte bones notícies. En este sentit, esperen que l’empresa no done «una de freda i una de calenta».

També s’ha acordat que en Motors es traslladaran els dies d’ERTO previstos per al 29 i 30 d’este mes als dies 5 i 6 d’agost.

Últimes notícies

Veïns del Marítim organitzen un sopar a la fresca per plantar cara a la massificació turística

Associacions veïnals dels barris marítims de València convoquen un sopar a la fresca multitudinari per denunciar la mercantilització dels espais públics i reivindicar que la platja i els barris continuen sent dels veïns.

Bernabé acusa Feijóo de traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, acusa Alberto Núñez Feijóo de voler traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta, igual que amb la DANA que va afectar la província de València. Bernabé reclama lleialtat institucional i que es deixen de costat les estratègies partidistes davant situacions catastròfiques.

Catalá crida a defensar la sobirania nacional després dels altercats de Ceuta

María José Catalá ha reclamat defensar la sobirania nacional i la integritat territorial arran dels altercats d este estiu a Ceuta i ha confirmat que participarà en la concentració convocada a València. La dirigeix especialment als ceutins residents en la ciutat, que considera que han de ser els protagonistes.

La base Alinghi es transforma en el nou centre de Marina d’Empreses per a mil emprenedors

La Marina de València estrena el renovat edifici Alinghi com a nou centre de Marina d’Empreses, amb 7.600 metres quadrats i capacitat per a 1.000 persones, finançat amb 25 milions d’euros del patrimoni de Juan Roig.

Cada volta hi ha més famílies de Casa Caridad vivint en habitacions de lloguer

Quatre de cada deu famílies que han demanat plaça per al curs 2026-2027 a les escoles infantils de Casa Caridad viuen en habitacions llogades, quasi el doble que en el procés anterior. L’informe també alerta de la falta de xarxa familiar, l’atur femení i la precarietat laboral i residencial.

Maria Àngels Francés prendrà possessió com a presidenta de l’AVL este dijous al Palau

Maria Àngels Francés prendrà possessió este dijous com a nova presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en un acte solemne al Palau de la Generalitat presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Alerta groga per fortes pluges i tempestes a l’interior nord de Castelló este dimecres

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat l’alerta groga per pluges intenses i tempestes amb possible granissat este dimecres a l’interior nord de Castelló, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.