Ford reactivarà el torn de nit a Almussafes a partir del 25 d’agost

 

 

La factoria de Ford a Almussafes recuperarà el torn de nit a partir d’agost, en concret des del dimecres 25, segons ha traslladat la companyia als sindicats en la reunió mantinguda per la Comissió mixta de seguiment de l’ERTO actualment en vigor en la planta.

La previsió és que el torn de nit arranque de manera gradual, la qual cosa permetrà reduir el nombre d’empleats actualment afectats per l’ERTO i que en este cas ascendien a 1.400 empleats. Este torn anava a romandre inoperatiu fins a octubre.

Segons han informat fonts del sindicat STM Intersindical Valenciana, les accions que està prenent la companyia per a minimitzar l’impacte de la crisi dels semiconductors sobre el programa de producció ha permés prendre esta decisió.

Per al seu portaveu, Paco González, es tracta d’una “bona notícia«, ja que implica un augment de la producció i, al mateix temps, ha instat la multinacional a dotar a Almussafes de «més càrrega de producte”.

Des d’UGT han explicat que està encara en l’aire la manera en què es començarà a recuperar el torn de nit a final d’agost. En principi, s’espera que es reactive amb normalitat a principis de setembre, però a l’agost podria començar de manera gradual.

El portaveu del sindicat, Carlos Faubel, ha considerat que la proposta de l’empresa, que es basa a produir diferents variants dels models que necessiten més o menys semiconductors, és una «bona estratègia» i espera que puga mitigar l’impacte dels ERTO.

Mentrestant, per part de CGT també han considerat que és una «bona notícia», però han apuntat que el dimecres hi ha convocada una consultiva que «no creuen» que porte bones notícies. En este sentit, esperen que l’empresa no done «una de freda i una de calenta».

També s’ha acordat que en Motors es traslladaran els dies d’ERTO previstos per al 29 i 30 d’este mes als dies 5 i 6 d’agost.

Últimes notícies

L’esquerra d’Alacant responsabilitza Barcala pel cas de les vivendes de la Platja de Sant Joan

PSPV, Compromís i EU-Podem han assenyalat novament l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, com a màxim responsable polític per les possibles irregularitats en les adjudicacions de vivendes públiques de la Platja de Sant Joan i reclamaran un ple extraordinari.

Alerons de Fórmula 1 i bancs urbans ja es fabriquen en 3D en gran format

Aimplas ha desenvolupat a València un sistema d’impressió 3D de gran format que permet fabricar peces XL, com alerons de Fórmula 1 o mobiliari urbà, dins d’un programa d’R+D+i finançat amb fons europeus.

El Valencia Basket es marca com a meta tornar a jugar els playoffs d’Eurolliga

El Valencia Basket enceta una nova Eurolliga amb l’objectiu d’entrar de nou en els playoffs, després d’un curs sorprenent i d’una profunda reconstrucció de la plantilla. El club confia en el jove tècnic Xavi Albert i en fitxatges com Nikola Mirotic per mantindre’s entre els aspirants.

Els quatre equips espanyols i els nous rics desafien el tron de l’Olympiacos en l’Eurolliga

Real Madrid, Valencia Basket, Barça i Kosner Baskonia encapçalen l’ofensiva espanyola en una Eurolliga marcada per l’Olympiacos campió i els projectes milionaris com Dubai o Hapoel Tel Aviv.

Pérez Llorca exigix completar la plantilla de la Policia adscrita a la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca ha reclamat al Ministeri de l’Interior que cobrisca prompte les més de 130 vacants de la Unitat de Policia Nacional adscrita a la Comunitat Valenciana, que hauria de tindre 500 agents. Ho ha fet durant l’acte del Dia de la Unitat Adscrita, on s’han reconegut 102 policies i altres professionals pel seu mèrit.

Un jutjat embarga part del Eldense a l’ex presidenta en plena venda a Messi

Un jutjat de Madrid ha embargat de manera preventiva el 15,8% de les accions del Eldense de l’ex presidenta Carolina Holguin per un deute amb l’expropietari Pascual Pérez, mentres el club negocia la seua venda a Leo Messi.

Els hotels de la Comunitat, tercer destí dels viatgers espanyols en agost

Els hotels de la Comunitat Valenciana han concentrat el 12,8 % de les pernoctacions de turistes espanyols en agost, només per darrere d’Andalusia i Catalunya. Els preus hotelers a Espanya han pujat un 6,3 % respecte a 2025 i encadenen 62 mesos a l’alça.

Desmantellen una plantació de marihuana amb 688 plantes en una vivenda de Serra Engarceran

La Guàrdia Civil ha desmantellat una plantació de marihuana amb 688 plantes en una vivenda de Serra Engarceran i ha detingut un home de 29 anys per delictes contra la salut pública i defraudació de fluid elèctric.