La Generalitat forma a més de 38.000 empleats públics amb el Pla de Formació de l’IVAP

La Conselleria de Justícia i Administració Pública ha impartit formació a un total de 38.284 empleats públics de la Generalitat, a través del Pla de Formació de l’Institut Valencià de d’Administració Pública (IVAP).

El pla ha inclòs un total de 353 cursos i 422 edicions realitzades, ja que alguns d’estos cursos s’han repetit a causa de la demanda.

“L’objectiu d’este pla és la formació del personal de l’Administració autonòmica per a l’adquisició de nous coneixements. A major formació, major eficàcia i millor prestació dels servicis públics que es presten als ciutadans”, ha destacat la titular de Justícia.

En 2024 s’ha començat a definir un nou model d’aprenentatge, basat en Itineraris Formatius enfocats a les competències professionals necessàries per a exercir els llocs de treball.  En este sentit, enguany s’ha iniciat un nou enfocament mitjançant l’Itinerari de Formació en Competències Administratives, en col·laboració amb l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP).

A este nou itinerari han assistit 222 empleats públics, dels quals 83 corresponen a l’especialitat d’Atenció a la Ciutadania, 96 a Gestió Administrativa i 93 a Secretariat d’alta direcció.

També s’ha donat un impuls al Programa d’Acolliment, que té com a objectiu assistir al personal de nou ingrés o que canvie de lloc de treball en l’Administració autonòmica, mitjançant una formació inicial en el lloc de treball a la persona recentment incorporada.

Principals estadístiques

Respecte a la modalitat dels cursos, la majoria (36%) ha sigut presencial, un 24% telepresencial, la modalitat en línia aconseguix el 18%, l’autoformació un 11%, la mixta un 6 %i l’híbrida un 5%.

Per sexes, un total de 27.079 dones han obtingut un certificat formatiu, mentres que el nombre d’homes amb certificat ha aconseguit els 11.205.

Segons els grups de classificació professional, els certificats expedits en el Pla de Formació 2024 són 8.639 per a funcionaris del Grup A1, 7.241 de l’A2, 144 del B, 9.266 del grup C1, un total de 8.936 del C2, altres 4.051 del Cos d’Agrupacions Professionals Temporals (APF) procedents de borses d’ocupació pública temporal, i 7 de personal eventual.

Cursos més demandats

Entre els cursos tutoritzats per un professor, els cinc més demandats han sigut: ‘l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana’, ‘L’e-Administració en la Llei de Procediment Administratiu Comú’, ‘El Procediment Administratiu’, ‘Avançant en la igualtat de gènere’, i ‘La llengua de signes Signa’.

D’altra banda, en 2024 s’ha actualitzat la interfície visual i els continguts dels cursos autoformativos, incloent-se a més l’avaluació de la satisfacció. En esta modalitat formativa els cursos més demandats han sigut: ‘Formació inicial en PRL’, ‘Perspectiva de Gènere en l’Administració’, ‘Coneixent l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana’, ‘Introducció a la Intel·ligència Artificial’ i ‘Gestió amb Teams’.

Últimes notícies

Més mitjans contra l’incendi de Tuéjar en activar-se la situació 2 del pla forestal

L’incendi forestal declarat a Tuéjar ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial de Incendis Forestals i a reforçar de manera notable els mitjans aeris i terrestres, inclosa la UME.

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.