Anuncios

La Generalitat forma a més de 38.000 empleats públics amb el Pla de Formació de l’IVAP

La Conselleria de Justícia i Administració Pública ha impartit formació a un total de 38.284 empleats públics de la Generalitat, a través del Pla de Formació de l’Institut Valencià de d’Administració Pública (IVAP).

El pla ha inclòs un total de 353 cursos i 422 edicions realitzades, ja que alguns d’estos cursos s’han repetit a causa de la demanda.

Anuncios

“L’objectiu d’este pla és la formació del personal de l’Administració autonòmica per a l’adquisició de nous coneixements. A major formació, major eficàcia i millor prestació dels servicis públics que es presten als ciutadans”, ha destacat la titular de Justícia.

En 2024 s’ha començat a definir un nou model d’aprenentatge, basat en Itineraris Formatius enfocats a les competències professionals necessàries per a exercir els llocs de treball.  En este sentit, enguany s’ha iniciat un nou enfocament mitjançant l’Itinerari de Formació en Competències Administratives, en col·laboració amb l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP).

A este nou itinerari han assistit 222 empleats públics, dels quals 83 corresponen a l’especialitat d’Atenció a la Ciutadania, 96 a Gestió Administrativa i 93 a Secretariat d’alta direcció.

També s’ha donat un impuls al Programa d’Acolliment, que té com a objectiu assistir al personal de nou ingrés o que canvie de lloc de treball en l’Administració autonòmica, mitjançant una formació inicial en el lloc de treball a la persona recentment incorporada.

Principals estadístiques

Respecte a la modalitat dels cursos, la majoria (36%) ha sigut presencial, un 24% telepresencial, la modalitat en línia aconseguix el 18%, l’autoformació un 11%, la mixta un 6 %i l’híbrida un 5%.

Per sexes, un total de 27.079 dones han obtingut un certificat formatiu, mentres que el nombre d’homes amb certificat ha aconseguit els 11.205.

Segons els grups de classificació professional, els certificats expedits en el Pla de Formació 2024 són 8.639 per a funcionaris del Grup A1, 7.241 de l’A2, 144 del B, 9.266 del grup C1, un total de 8.936 del C2, altres 4.051 del Cos d’Agrupacions Professionals Temporals (APF) procedents de borses d’ocupació pública temporal, i 7 de personal eventual.

Cursos més demandats

Entre els cursos tutoritzats per un professor, els cinc més demandats han sigut: ‘l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana’, ‘L’e-Administració en la Llei de Procediment Administratiu Comú’, ‘El Procediment Administratiu’, ‘Avançant en la igualtat de gènere’, i ‘La llengua de signes Signa’.

D’altra banda, en 2024 s’ha actualitzat la interfície visual i els continguts dels cursos autoformativos, incloent-se a més l’avaluació de la satisfacció. En esta modalitat formativa els cursos més demandats han sigut: ‘Formació inicial en PRL’, ‘Perspectiva de Gènere en l’Administració’, ‘Coneixent l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana’, ‘Introducció a la Intel·ligència Artificial’ i ‘Gestió amb Teams’.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.
Anuncios