10 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

La Generalitat forma a més de 38.000 empleats públics amb el Pla de Formació de l’IVAP

La Conselleria de Justícia i Administració Pública ha impartit formació a un total de 38.284 empleats públics de la Generalitat, a través del Pla de Formació de l’Institut Valencià de d’Administració Pública (IVAP).

El pla ha inclòs un total de 353 cursos i 422 edicions realitzades, ja que alguns d’estos cursos s’han repetit a causa de la demanda.

“L’objectiu d’este pla és la formació del personal de l’Administració autonòmica per a l’adquisició de nous coneixements. A major formació, major eficàcia i millor prestació dels servicis públics que es presten als ciutadans”, ha destacat la titular de Justícia.

En 2024 s’ha començat a definir un nou model d’aprenentatge, basat en Itineraris Formatius enfocats a les competències professionals necessàries per a exercir els llocs de treball.  En este sentit, enguany s’ha iniciat un nou enfocament mitjançant l’Itinerari de Formació en Competències Administratives, en col·laboració amb l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP).

A este nou itinerari han assistit 222 empleats públics, dels quals 83 corresponen a l’especialitat d’Atenció a la Ciutadania, 96 a Gestió Administrativa i 93 a Secretariat d’alta direcció.

També s’ha donat un impuls al Programa d’Acolliment, que té com a objectiu assistir al personal de nou ingrés o que canvie de lloc de treball en l’Administració autonòmica, mitjançant una formació inicial en el lloc de treball a la persona recentment incorporada.

Principals estadístiques

Respecte a la modalitat dels cursos, la majoria (36%) ha sigut presencial, un 24% telepresencial, la modalitat en línia aconseguix el 18%, l’autoformació un 11%, la mixta un 6 %i l’híbrida un 5%.

Per sexes, un total de 27.079 dones han obtingut un certificat formatiu, mentres que el nombre d’homes amb certificat ha aconseguit els 11.205.

Segons els grups de classificació professional, els certificats expedits en el Pla de Formació 2024 són 8.639 per a funcionaris del Grup A1, 7.241 de l’A2, 144 del B, 9.266 del grup C1, un total de 8.936 del C2, altres 4.051 del Cos d’Agrupacions Professionals Temporals (APF) procedents de borses d’ocupació pública temporal, i 7 de personal eventual.

Cursos més demandats

Entre els cursos tutoritzats per un professor, els cinc més demandats han sigut: ‘l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana’, ‘L’e-Administració en la Llei de Procediment Administratiu Comú’, ‘El Procediment Administratiu’, ‘Avançant en la igualtat de gènere’, i ‘La llengua de signes Signa’.

D’altra banda, en 2024 s’ha actualitzat la interfície visual i els continguts dels cursos autoformativos, incloent-se a més l’avaluació de la satisfacció. En esta modalitat formativa els cursos més demandats han sigut: ‘Formació inicial en PRL’, ‘Perspectiva de Gènere en l’Administració’, ‘Coneixent l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana’, ‘Introducció a la Intel·ligència Artificial’ i ‘Gestió amb Teams’.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Setmana amb cels poc nuvolosos i temperatures estables en la Comunitat Valenciana

Este dilluns es preveuen cels poc nuvolosos en la Comunitat Valenciana, amb boires al final del dia en el litoral nord. Mínimes a l'alça, màximes sense canvis i vent fluix.

Les víctimes de la DANA compareixeran en Les Corts 482 dies després

Les principals associacions de víctimes de la DANA compareixeran esta setmana en la comissió de Les Corts, 482 dies després del 29 d'octubre de 2024. Serà la quinta sessió, amb Álex Carabal el dilluns i amb Rosa Álvarez i Mariló Gradolí el dimarts, i una protesta prèvia.

2-1. El Vila-real es fa fort davant un València que no escapa del perill

El Vila-real va remuntar el gol inicial de Ramazani i va véncer 2-1 al València amb punts de Comesaña i Gueye, este últim de penal. Els visitants van estrényer després del descans, però Luiz Júnior va sostindre el triomf, que consolida als grocs en la tercera plaça i manté als che prop del descens.

El Vila-real remunta al València en un derbi marcat pel VAR (2-1)

El Vila-real consolida la tercera posició després de véncer 2-1 al València en un derbi intens i polèmic. El VAR va validar dos penals, un per a cada equip.

Galbiati celebra la Copa i reivindica l’estil Baskonia: defensa feroç i atac veloç

Galbiati es va mostrar exultant després del 89-100 al Reial Madrid que va donar a Baskonia la Copa del Rei i va reivindicar l'estil propi: defensa intensa i atac veloç. Va destacar el gir de ritme per a desordenar la defensa blanca i el 17-33 de l'últim quart com a clau.

El Vila-real remunta al València en una primera part intensa i amb polèmica (2-1)

El Vila-real ha voltejat el 0-1 del València amb punts de Comesaña i Gueye, este de penal. La primera part va deixar dos penes màximes i molta polèmica.

Markus Howard: ‘Som els reis d’Espanya’

L'escorta de Baskonia va celebrar la Copa del Rei guanyada davant el Reial Madrid en el Roig Arena i va proclamar: 'Som els reis d'Espanya'. És el seu primer títol.

Scariolo crida a recompondre’s després de la final: la progressió des d’octubre és la base

El Reial Madrid va caure 89-100 davant el Baskonia en la final de Copa del Rei i Scariolo va demanar autocrítica sense perdre confiança, prenent l'evolució des d'octubre com a punt de partida.