La Generalitat forma a més de 38.000 empleats públics amb el Pla de Formació de l’IVAP

La Conselleria de Justícia i Administració Pública ha impartit formació a un total de 38.284 empleats públics de la Generalitat, a través del Pla de Formació de l’Institut Valencià de d’Administració Pública (IVAP).

El pla ha inclòs un total de 353 cursos i 422 edicions realitzades, ja que alguns d’estos cursos s’han repetit a causa de la demanda.

“L’objectiu d’este pla és la formació del personal de l’Administració autonòmica per a l’adquisició de nous coneixements. A major formació, major eficàcia i millor prestació dels servicis públics que es presten als ciutadans”, ha destacat la titular de Justícia.

En 2024 s’ha començat a definir un nou model d’aprenentatge, basat en Itineraris Formatius enfocats a les competències professionals necessàries per a exercir els llocs de treball.  En este sentit, enguany s’ha iniciat un nou enfocament mitjançant l’Itinerari de Formació en Competències Administratives, en col·laboració amb l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP).

A este nou itinerari han assistit 222 empleats públics, dels quals 83 corresponen a l’especialitat d’Atenció a la Ciutadania, 96 a Gestió Administrativa i 93 a Secretariat d’alta direcció.

També s’ha donat un impuls al Programa d’Acolliment, que té com a objectiu assistir al personal de nou ingrés o que canvie de lloc de treball en l’Administració autonòmica, mitjançant una formació inicial en el lloc de treball a la persona recentment incorporada.

Principals estadístiques

Respecte a la modalitat dels cursos, la majoria (36%) ha sigut presencial, un 24% telepresencial, la modalitat en línia aconseguix el 18%, l’autoformació un 11%, la mixta un 6 %i l’híbrida un 5%.

Per sexes, un total de 27.079 dones han obtingut un certificat formatiu, mentres que el nombre d’homes amb certificat ha aconseguit els 11.205.

Segons els grups de classificació professional, els certificats expedits en el Pla de Formació 2024 són 8.639 per a funcionaris del Grup A1, 7.241 de l’A2, 144 del B, 9.266 del grup C1, un total de 8.936 del C2, altres 4.051 del Cos d’Agrupacions Professionals Temporals (APF) procedents de borses d’ocupació pública temporal, i 7 de personal eventual.

Cursos més demandats

Entre els cursos tutoritzats per un professor, els cinc més demandats han sigut: ‘l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana’, ‘L’e-Administració en la Llei de Procediment Administratiu Comú’, ‘El Procediment Administratiu’, ‘Avançant en la igualtat de gènere’, i ‘La llengua de signes Signa’.

D’altra banda, en 2024 s’ha actualitzat la interfície visual i els continguts dels cursos autoformativos, incloent-se a més l’avaluació de la satisfacció. En esta modalitat formativa els cursos més demandats han sigut: ‘Formació inicial en PRL’, ‘Perspectiva de Gènere en l’Administració’, ‘Coneixent l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana’, ‘Introducció a la Intel·ligència Artificial’ i ‘Gestió amb Teams’.

Últimes notícies

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.

Educació i sindicats es tornen a asseure en plena segona setmana de vaga indefinida docent

Educació i els sindicats docents reprenen la negociació en la Comunitat Valenciana en la segona setmana de vaga indefinida, amb el salari, les plantilles i les infraestructures com a punts centrals del conflicte.

PP i Vox imposen en Les Corts el seu dictamen sobre la dana entre dures crítiques de l’oposició

PP i Vox acorden en Les Corts un dictamen de 126 pàgines sobre la dana de 2024 que responsabilitza a l'Estat i a la Generalitat, mentres l'oposició el qualifica d'ignomínia i el compara amb l'informe del metre de 2006.

València llança la campanya de l’Orgull 2026 amb el lema La meta que compartim

València presenta la campanya institucional de l'Orgull LGTBIQ+ 2026, centrada en l'esport i vinculada als XII Gai Games que se celebraran a la ciutat entre el 27 de juny i el 4 de juliol.