La Generalitat forma a més de 38.000 empleats públics amb el Pla de Formació de l’IVAP

La Conselleria de Justícia i Administració Pública ha impartit formació a un total de 38.284 empleats públics de la Generalitat, a través del Pla de Formació de l’Institut Valencià de d’Administració Pública (IVAP).

El pla ha inclòs un total de 353 cursos i 422 edicions realitzades, ja que alguns d’estos cursos s’han repetit a causa de la demanda.

“L’objectiu d’este pla és la formació del personal de l’Administració autonòmica per a l’adquisició de nous coneixements. A major formació, major eficàcia i millor prestació dels servicis públics que es presten als ciutadans”, ha destacat la titular de Justícia.

En 2024 s’ha començat a definir un nou model d’aprenentatge, basat en Itineraris Formatius enfocats a les competències professionals necessàries per a exercir els llocs de treball.  En este sentit, enguany s’ha iniciat un nou enfocament mitjançant l’Itinerari de Formació en Competències Administratives, en col·laboració amb l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP).

A este nou itinerari han assistit 222 empleats públics, dels quals 83 corresponen a l’especialitat d’Atenció a la Ciutadania, 96 a Gestió Administrativa i 93 a Secretariat d’alta direcció.

També s’ha donat un impuls al Programa d’Acolliment, que té com a objectiu assistir al personal de nou ingrés o que canvie de lloc de treball en l’Administració autonòmica, mitjançant una formació inicial en el lloc de treball a la persona recentment incorporada.

Principals estadístiques

Respecte a la modalitat dels cursos, la majoria (36%) ha sigut presencial, un 24% telepresencial, la modalitat en línia aconseguix el 18%, l’autoformació un 11%, la mixta un 6 %i l’híbrida un 5%.

Per sexes, un total de 27.079 dones han obtingut un certificat formatiu, mentres que el nombre d’homes amb certificat ha aconseguit els 11.205.

Segons els grups de classificació professional, els certificats expedits en el Pla de Formació 2024 són 8.639 per a funcionaris del Grup A1, 7.241 de l’A2, 144 del B, 9.266 del grup C1, un total de 8.936 del C2, altres 4.051 del Cos d’Agrupacions Professionals Temporals (APF) procedents de borses d’ocupació pública temporal, i 7 de personal eventual.

Cursos més demandats

Entre els cursos tutoritzats per un professor, els cinc més demandats han sigut: ‘l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana’, ‘L’e-Administració en la Llei de Procediment Administratiu Comú’, ‘El Procediment Administratiu’, ‘Avançant en la igualtat de gènere’, i ‘La llengua de signes Signa’.

D’altra banda, en 2024 s’ha actualitzat la interfície visual i els continguts dels cursos autoformativos, incloent-se a més l’avaluació de la satisfacció. En esta modalitat formativa els cursos més demandats han sigut: ‘Formació inicial en PRL’, ‘Perspectiva de Gènere en l’Administració’, ‘Coneixent l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana’, ‘Introducció a la Intel·ligència Artificial’ i ‘Gestió amb Teams’.

Últimes notícies

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.

Visites multisensorials perquè les Fogueres d Alacant siguen accessibles per a tots

Un grup d investigació de la Universitat d Alacant i la Foguera Sèneca-Autobusos ha posat en marxa una prova pilot de visites multisensorials per a acostar el monument a persones amb discapacitat. El projecte FogUAccess busca fer l art i la festa més accessibles amb olors, sons, textures i explicacions adaptades.

Una mascletà berciana fa tremolar les Fogueres de Sant Joan dAlacant

El pirotècnic Pedro Alonso, de la firma Pibierzo, ha debutat en el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan dAlacant amb un espectacle anomenat Terremoto berciano en el cielo alicantino, que ha arribat als 126,8 decibels en 5 minuts i 41 segons.