10.2 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Gandia ret homenatge als sanitaris de la ciutat amb l’escultura ‘Esperança’

 

El regidor delegat de Cultura, Nahuel González, acompanyat per la regidora delegada de Sanitat, Liduvina Gil, el Director de l’Hospital Sant Francesc de Borja de Gandia, Rafael García Dols, ha assistit este matí al Parc San Pere per a participar en l’acte inaugural d’una escultura dedicada a tot el personal sanitari de la ciutat de Gandia, en la comarca de la Safor (València), que treballa a peu de canó per garantir la salut entre la ciutadania des del inici d’esta pandèmia

 

Cal recordar que esta cerimònia, a la que també han assistit representants del l’àmbit sanitari i el barri de Rois de Corella, forma part de la programació ‘Cultura als Barris’ que promou l’Ajuntament de Gandia per visibilitzar i potenciar la riquesa cultural de la nostra ciutat a través de les seues barriades.

 

Així, després de gaudir de la bellesa del monument, González ha destacat que «esta escultura, que acabarà instal·lant-se en el Centre Sociosanitària Rois de Corella, és un element consensuat amb la comunitat veïnal de la barriada que reivindicarà la historia de la nostra ciutat i recordarà en un futur tot el que ha fet les heroïnes i herois sanitaris per totes nosaltres en uns moments tan difícils». A demés, ha emfatitzat que «la cultura és una ferramenta de transformació que parla de la realitat social que estem vivint a la nostra ciutat».  

 

Una iniciativa cultural amb molt de significat

D’altra banda, Gil ha posat en valor esta iniciativa cultural amb molt de significat per albarri de Corella i ha agraït especialment l’entrega i dedicació inesgotable tant física i psicològica «des de la primera a l’última treballadora dels centres sanitaris, d’Atenció Primària, de Salut Pública i l’hospital de Gandia que han fet possible que hui estiguem en una situació millor». 

 

Per la seua part, Dols ha agraït al barri Rois de Corella i a tots els agents implicats en fer possible aquesta dedicació escultural «que quedarà per sempre» en la memòria col·lectiva i que recordarà la importància de les «potes de la Sanitat Pública i de la unitat ciutadana per complir amb les mesures de prevenció que ens han demanat; mascareta, llavat de mans i distanciament social», unes mesures, ha insistit, que hi ha que continuar respectant “per evitar tornar a viure rebrots i una situació molt dolenta».

Finalment, l’artista encarregat de l’escultura, Jesús Martín-Lorente (Chule), ha destacat que «ha sigut un honor haver fet esta obra formada per 2 metgesses i 2 metges que formen un escut front al virus i que reivindica l’ajuda i el respecte que tota la societat devem a la seua labor davant una agressió tan gran com és la Covid-19».

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.