15.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Gandia ret homenatge als sanitaris de la ciutat amb l’escultura ‘Esperança’

 

El regidor delegat de Cultura, Nahuel González, acompanyat per la regidora delegada de Sanitat, Liduvina Gil, el Director de l’Hospital Sant Francesc de Borja de Gandia, Rafael García Dols, ha assistit este matí al Parc San Pere per a participar en l’acte inaugural d’una escultura dedicada a tot el personal sanitari de la ciutat de Gandia, en la comarca de la Safor (València), que treballa a peu de canó per garantir la salut entre la ciutadania des del inici d’esta pandèmia

 

Cal recordar que esta cerimònia, a la que també han assistit representants del l’àmbit sanitari i el barri de Rois de Corella, forma part de la programació ‘Cultura als Barris’ que promou l’Ajuntament de Gandia per visibilitzar i potenciar la riquesa cultural de la nostra ciutat a través de les seues barriades.

 

Així, després de gaudir de la bellesa del monument, González ha destacat que «esta escultura, que acabarà instal·lant-se en el Centre Sociosanitària Rois de Corella, és un element consensuat amb la comunitat veïnal de la barriada que reivindicarà la historia de la nostra ciutat i recordarà en un futur tot el que ha fet les heroïnes i herois sanitaris per totes nosaltres en uns moments tan difícils». A demés, ha emfatitzat que «la cultura és una ferramenta de transformació que parla de la realitat social que estem vivint a la nostra ciutat».  

 

Una iniciativa cultural amb molt de significat

D’altra banda, Gil ha posat en valor esta iniciativa cultural amb molt de significat per albarri de Corella i ha agraït especialment l’entrega i dedicació inesgotable tant física i psicològica «des de la primera a l’última treballadora dels centres sanitaris, d’Atenció Primària, de Salut Pública i l’hospital de Gandia que han fet possible que hui estiguem en una situació millor». 

 

Per la seua part, Dols ha agraït al barri Rois de Corella i a tots els agents implicats en fer possible aquesta dedicació escultural «que quedarà per sempre» en la memòria col·lectiva i que recordarà la importància de les «potes de la Sanitat Pública i de la unitat ciutadana per complir amb les mesures de prevenció que ens han demanat; mascareta, llavat de mans i distanciament social», unes mesures, ha insistit, que hi ha que continuar respectant “per evitar tornar a viure rebrots i una situació molt dolenta».

Finalment, l’artista encarregat de l’escultura, Jesús Martín-Lorente (Chule), ha destacat que «ha sigut un honor haver fet esta obra formada per 2 metgesses i 2 metges que formen un escut front al virus i que reivindica l’ajuda i el respecte que tota la societat devem a la seua labor davant una agressió tan gran com és la Covid-19».

Últimes notícies

La Diputació de València afig nous recursos de memòria democràtica

La Diputació de València ha presentat un llibre sobre Isidro Escandell i el webdoc 'Els fosses de la vergonya', ampliant el seu catàleg de recursos de Memòria Democràtica. La institució reforça així la seua estratègia per a facilitar ferramentes d'anàlisis i divulgació.

Grup Ferrero invertix 140 milions per a crear un centre tecnològic de gelats a Alzira

Grup Ferrero transforma la planta ICFC d'Alzira en la seua hub tecnològic europeu de gelats amb una inversió de 140 milions. Deixarà la marca blanca en 2026 i garantix l'ocupació.

Merino afirma que l’avís de la UE pels Pressupostos evidencia que el Govern no governa

Merino ha vinculat l'avís de la Comissió Europea per la falta de Pressupostos a la debilitat del Govern i ha demanat més marge fiscal i reformar el finançament autonòmic. També ha mostrat escepticisme amb els terminis anunciats per Hisenda i ha retret la gestió del FLA extraordinari.

El Consell ha aprovat el decret que activa ajudes directes per a entitats esportives afectades per la DANA

El Consell ha aprovat un decret que permet concedir de manera directa 761.000 euros a entitats esportives en municipis afectats per la DANA. El pla inclou suport psicosocial i més recursos per a reparar la depuradora de Quart-Benàger.

Benidorm adjudica la gestió dels grans esdeveniments a una UTE després de la marxa del Low Festival

L'Ajuntament ha adjudicat per quatre anys l'organització dels esdeveniments estivals en els Germans Martínez Munuera a una UTE única. El contracte fixa entre 3 i 5 macroconcerts per estiu, més actuacions de format mitjà, i inclou un cànon de 0,51 euros per entrada.

Cuenca es va plantejar que Mazón fora a Utiel el 29-O i Pradas va advertir que no es podia entrar

José Manuel Cuenca ha declarat que va valorar desplaçar a Carlos Mazón a Utiel la vesprada del 29 d'octubre, però Salomé Pradas ho va desaconsellar pel tancament d'accessos. Va sostindre que el Cecopi era un òrgan tècnic i que van seguir l'emergència amb les previsions oficials

El Consell aprova 455.000 € en ajudes al lloguer per a afectats per l’incendi de Campanar

La Generalitat ha activat un decret amb 455.000 € per a sufragar el lloguer de propietaris que van perdre la seua vivenda en l'incendi de Campanar. L'ajuda cobrirà fins a 12 mensualitats de 2025, amb topalls segons la unitat de convivència.

Mazón assistirà este dijous al debat d’investidura del seu successor en Les Corts

Carlos Mazón assistirà este dijous al debat d'investidura en Les Corts que ha de triar al seu successor, Juanfran Pérez Llorca. El Consell en funcions defén la seua gestió de la dana i retrau falta d'ajudes estatals.