17.8 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Gandia ret homenatge als sanitaris de la ciutat amb l’escultura ‘Esperança’

 

El regidor delegat de Cultura, Nahuel González, acompanyat per la regidora delegada de Sanitat, Liduvina Gil, el Director de l’Hospital Sant Francesc de Borja de Gandia, Rafael García Dols, ha assistit este matí al Parc San Pere per a participar en l’acte inaugural d’una escultura dedicada a tot el personal sanitari de la ciutat de Gandia, en la comarca de la Safor (València), que treballa a peu de canó per garantir la salut entre la ciutadania des del inici d’esta pandèmia

 

Cal recordar que esta cerimònia, a la que també han assistit representants del l’àmbit sanitari i el barri de Rois de Corella, forma part de la programació ‘Cultura als Barris’ que promou l’Ajuntament de Gandia per visibilitzar i potenciar la riquesa cultural de la nostra ciutat a través de les seues barriades.

 

Així, després de gaudir de la bellesa del monument, González ha destacat que «esta escultura, que acabarà instal·lant-se en el Centre Sociosanitària Rois de Corella, és un element consensuat amb la comunitat veïnal de la barriada que reivindicarà la historia de la nostra ciutat i recordarà en un futur tot el que ha fet les heroïnes i herois sanitaris per totes nosaltres en uns moments tan difícils». A demés, ha emfatitzat que «la cultura és una ferramenta de transformació que parla de la realitat social que estem vivint a la nostra ciutat».  

 

Una iniciativa cultural amb molt de significat

D’altra banda, Gil ha posat en valor esta iniciativa cultural amb molt de significat per albarri de Corella i ha agraït especialment l’entrega i dedicació inesgotable tant física i psicològica «des de la primera a l’última treballadora dels centres sanitaris, d’Atenció Primària, de Salut Pública i l’hospital de Gandia que han fet possible que hui estiguem en una situació millor». 

 

Per la seua part, Dols ha agraït al barri Rois de Corella i a tots els agents implicats en fer possible aquesta dedicació escultural «que quedarà per sempre» en la memòria col·lectiva i que recordarà la importància de les «potes de la Sanitat Pública i de la unitat ciutadana per complir amb les mesures de prevenció que ens han demanat; mascareta, llavat de mans i distanciament social», unes mesures, ha insistit, que hi ha que continuar respectant “per evitar tornar a viure rebrots i una situació molt dolenta».

Finalment, l’artista encarregat de l’escultura, Jesús Martín-Lorente (Chule), ha destacat que «ha sigut un honor haver fet esta obra formada per 2 metgesses i 2 metges que formen un escut front al virus i que reivindica l’ajuda i el respecte que tota la societat devem a la seua labor davant una agressió tan gran com és la Covid-19».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El vent arranca arbres, plaques solars i cartells a Castelló i deixa 270 avisos

El temporal de vent ha deixat 270 avisos a Castelló, ratxes de fins a 126 km/h i múltiples caigudes d'arbres i elements urbans. L'incendi entre Nules i la Vilavella està controlat

Marcelino desautoritza a Pau Navarro i assumix la derrota justa davant el Getafe

El tècnic del Vila-real es va desmarcar de les crítiques de Pau Navarro i va considerar justa la victòria del Getafe (2-1). Va retraure un penal evitable, va reclamar adaptació al joc rival i va qüestionar l'escàs descompte.

El vent deixa ratxes de fins a 121 km/h a Castelló i 102 a València amb avisos extrems actius

Les ratxes de vent han aconseguit 121 km/h en Fredes i 102 km/h en l'aeroport de València, amb avisos roig i taronja vigents. 112 i bombers han multiplicat les intervencions.

Pau Navarro critica l’arbitratge i el joc del Getafe després del 2-1 al Vila-real

Pau Navarro va carregar contra l'arbitratge de Miguel Sesma Espinosa i va denunciar que al Getafe 'els premien el tirar-se, xisclar i fer faltes'. Així i tot, va assumir fallades pròpies i de l'equip i va demanar centrar-se en guanyar més dols.

La Reial Societat es proclama campiona de la Copa Joma; Fent Camí i Platges Castelló completen el podi

La Reial Societat s'ha proclamat campiona per primera vegada de la Copa Joma a València amb 78.5 punts. Fent Camí va ser segon, Platges Castelló tercer i el Barça va acabar quart.

Corberán: el València es deixarà la vida per a aconseguir els tres punts

Corberán va assegurar que el València es deixarà la vida per a guanyar en el Ciutat de València davant un Llevant competitiu. Tindrà baixes en el lateral dret i en atac.

Castre: el derbi és especial per a l’afició i donarem el màxim

El tècnic del Llevant va recalcar que el derbi és especial per a l'afició i que l'equip farà el màxim per guanyar. Va confirmar la baixa de Raghouber, l'onze decidit i va descartar rotacions malgrat el calendari.

Derbi al límit a València: Llevant i València es juguen la permanència

Llevant i València arriben al derbi separats per cinc punts i amb urgències: els granotas són penúltims i els blanc-i-negres no poden fallar per a evitar el descens.