Gandia ret homenatge als sanitaris de la ciutat amb l’escultura ‘Esperança’

 

El regidor delegat de Cultura, Nahuel González, acompanyat per la regidora delegada de Sanitat, Liduvina Gil, el Director de l’Hospital Sant Francesc de Borja de Gandia, Rafael García Dols, ha assistit este matí al Parc San Pere per a participar en l’acte inaugural d’una escultura dedicada a tot el personal sanitari de la ciutat de Gandia, en la comarca de la Safor (València), que treballa a peu de canó per garantir la salut entre la ciutadania des del inici d’esta pandèmia

 

Cal recordar que esta cerimònia, a la que també han assistit representants del l’àmbit sanitari i el barri de Rois de Corella, forma part de la programació ‘Cultura als Barris’ que promou l’Ajuntament de Gandia per visibilitzar i potenciar la riquesa cultural de la nostra ciutat a través de les seues barriades.

 

Així, després de gaudir de la bellesa del monument, González ha destacat que «esta escultura, que acabarà instal·lant-se en el Centre Sociosanitària Rois de Corella, és un element consensuat amb la comunitat veïnal de la barriada que reivindicarà la historia de la nostra ciutat i recordarà en un futur tot el que ha fet les heroïnes i herois sanitaris per totes nosaltres en uns moments tan difícils». A demés, ha emfatitzat que «la cultura és una ferramenta de transformació que parla de la realitat social que estem vivint a la nostra ciutat».  

 

Una iniciativa cultural amb molt de significat

D’altra banda, Gil ha posat en valor esta iniciativa cultural amb molt de significat per albarri de Corella i ha agraït especialment l’entrega i dedicació inesgotable tant física i psicològica «des de la primera a l’última treballadora dels centres sanitaris, d’Atenció Primària, de Salut Pública i l’hospital de Gandia que han fet possible que hui estiguem en una situació millor». 

 

Per la seua part, Dols ha agraït al barri Rois de Corella i a tots els agents implicats en fer possible aquesta dedicació escultural «que quedarà per sempre» en la memòria col·lectiva i que recordarà la importància de les «potes de la Sanitat Pública i de la unitat ciutadana per complir amb les mesures de prevenció que ens han demanat; mascareta, llavat de mans i distanciament social», unes mesures, ha insistit, que hi ha que continuar respectant “per evitar tornar a viure rebrots i una situació molt dolenta».

Finalment, l’artista encarregat de l’escultura, Jesús Martín-Lorente (Chule), ha destacat que «ha sigut un honor haver fet esta obra formada per 2 metgesses i 2 metges que formen un escut front al virus i que reivindica l’ajuda i el respecte que tota la societat devem a la seua labor davant una agressió tan gran com és la Covid-19».

Últimes notícies

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.