Gandia ret homenatge als sanitaris de la ciutat amb l’escultura ‘Esperança’

 

El regidor delegat de Cultura, Nahuel González, acompanyat per la regidora delegada de Sanitat, Liduvina Gil, el Director de l’Hospital Sant Francesc de Borja de Gandia, Rafael García Dols, ha assistit este matí al Parc San Pere per a participar en l’acte inaugural d’una escultura dedicada a tot el personal sanitari de la ciutat de Gandia, en la comarca de la Safor (València), que treballa a peu de canó per garantir la salut entre la ciutadania des del inici d’esta pandèmia

 

Cal recordar que esta cerimònia, a la que també han assistit representants del l’àmbit sanitari i el barri de Rois de Corella, forma part de la programació ‘Cultura als Barris’ que promou l’Ajuntament de Gandia per visibilitzar i potenciar la riquesa cultural de la nostra ciutat a través de les seues barriades.

 

Així, després de gaudir de la bellesa del monument, González ha destacat que «esta escultura, que acabarà instal·lant-se en el Centre Sociosanitària Rois de Corella, és un element consensuat amb la comunitat veïnal de la barriada que reivindicarà la historia de la nostra ciutat i recordarà en un futur tot el que ha fet les heroïnes i herois sanitaris per totes nosaltres en uns moments tan difícils». A demés, ha emfatitzat que «la cultura és una ferramenta de transformació que parla de la realitat social que estem vivint a la nostra ciutat».  

 

Una iniciativa cultural amb molt de significat

D’altra banda, Gil ha posat en valor esta iniciativa cultural amb molt de significat per albarri de Corella i ha agraït especialment l’entrega i dedicació inesgotable tant física i psicològica «des de la primera a l’última treballadora dels centres sanitaris, d’Atenció Primària, de Salut Pública i l’hospital de Gandia que han fet possible que hui estiguem en una situació millor». 

 

Per la seua part, Dols ha agraït al barri Rois de Corella i a tots els agents implicats en fer possible aquesta dedicació escultural «que quedarà per sempre» en la memòria col·lectiva i que recordarà la importància de les «potes de la Sanitat Pública i de la unitat ciutadana per complir amb les mesures de prevenció que ens han demanat; mascareta, llavat de mans i distanciament social», unes mesures, ha insistit, que hi ha que continuar respectant “per evitar tornar a viure rebrots i una situació molt dolenta».

Finalment, l’artista encarregat de l’escultura, Jesús Martín-Lorente (Chule), ha destacat que «ha sigut un honor haver fet esta obra formada per 2 metgesses i 2 metges que formen un escut front al virus i que reivindica l’ajuda i el respecte que tota la societat devem a la seua labor davant una agressió tan gran com és la Covid-19».

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.