Generalitat crearà una ‘Film comission’ per potenciar la Comunitat com a destinació de rodatges

La Generalitat constituirà una ‘Film Commission’ que agruparà les diferents ‘Film Office’ municipals i provincials en una entitat autonòmica, amb l’objectiu de coordinar l’activitat de totes i atraure potents rodatges i produccions audiovisuals a la Comunitat Valenciana.

La ‘CV Film Commission’ permetrà també agilitzar l’obtenció de permisos per rodar a la Comunitat Valenciana i impulsarà diferents actuacions per a la promoció com a plató cinematogràfic.

Així ho ha anunciat el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, a Fitur 2023, on ha participat juntament amb el director de la Societat de Projectes per a la Transformació Digital (SPTD), Antonio Rodes, i el director general de Turisme, Herick Campos, a un acte per presentar la tornada a l’activitat de la Ciutat de la Llum.

Colomer ha destacat que “la Comunitat Valenciana ha aconseguit ser ja un plató de cinema” i ha incidit que, tant per a Turisme com per a tots els departaments de la Generalitat implicats, així com les diputacions i els municipis, “és un orgull ser ja un territori fèrtil i capaç d’atraure rodatges”.

A més, ha apostat per continuar treballant per impulsar el turisme cinematogràfic “perquè a través de les pantalles arribem al món, ja que la pantalla és una eina de comunicació global extraordinària”.

Colomer ha remarcat que el projecte de la Generalitat “és fer evolucionar la CV Film Commission i vincular-nos-hi a la Spain Film Commission, per poder arribar així puntuals a qualsevol cita amb el cinema”.

Per la seua banda, Antonio Rodes ha recordat a Fitur que, des del passat 1 de juliol del 2022, es poden reprendre les operacions a la Ciutat de la Llum. “La Ciutat de la Llum renaix”.

Rodes ha destacat que «es tracta d´un actiu molt important per a l´economia valenciana», al mateix temps que ha remarcat que es tracta dels » millors estudis d´Europa».

Cocemfe i Turisme presenten les noves rutes inclusives

D’altra banda, i també en el marc de Fitur 2023, el secretari autonòmic de Turisme ha participat en la presentació de les noves rutes turístiques inclusives de la Comunitat Valenciana ‘També per a tu’, impulsades en col·laboració amb la Confederació de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica de la Comunitat Valenciana (Cocemfe CV).

Així, tres opcions recorren de nord a sud la Comunitat Valenciana en destinacions com la Vall d’Uixó, València, Paterna, Meliana, la Vila Joiosa, l’Alfàs del Pi i Alacant, amb els lemes de la Vall d’Uixó: camí de l’aigua’, ‘Foc i fang: ceràmica valenciana’ i ‘Alacant: un viatge de 2000 anys’.

Estes tres noves rutes dissenyades per Cocemfe CV s’uneixen a les ja existents a la Comunitat que, amb una oferta turística accessible consolidada, compta actualment amb un total de 18 rutes.

Colomer ha reivindicat l’aliança amb Cocemfe CV: «Hem fet plegats propostes de valor, millorant els recursos turístics en incorporar la mirada d’interpretació dels espais de manera inclusiva«. L’objectiu és «vertebrar la Comunitat Valenciana, trencant els centres d’hegemonia i cuidant el territori», ha assegurat.

Per part seua, el president de Cocemfe, Juan Mondéjar, ha destacat totes les accions de promoció paral·leles que ajuden a difondre estes rutes ia avaluar l’accessibilitat de les destinacions. «Els beneficis del turisme accessible són per a tota la població, alineat tot això amb la nostra hospitalitat«, ha assenyalat.

Guia rutes turístiques inclusives

Últimes notícies

Hereu reclama normalitzar al més prompte possible la vida a Ceuta i esquiva valorar el paper de Marroc

El ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha defensat a Castelló que la prioritat ara és recuperar la normalitat social, econòmica i urbana a Ceuta, i ha evitat pronunciar-se sobre l'informe policial que apunta a una possible implicació de Marroc en l'entrada massiva de migrants.

Hereu exigix més sensibilitat de Brussel·les amb la ceràmica de Castelló

El ministre Jordi Hereu ha demanat a la Comissió Europea un ‘benchmark’ específic per a la indústria ceràmica i ha reclamat més sensibilitat amb l’impacte de les seues decisions sobre un sector clau per a Castelló.

Veïns d’Alacant criden a manifestar-se contra el model turístic el 19 de setembre

Diverses plataformes de vivenda d’Alacant han convocat per al 19 de setembre una manifestació contra el model turístic actual i per una ciutat més habitable. Critiquen la precarietat laboral i l’encariment de la vivenda que, segons afirmen, genera el monocultiu turístic.

Schinocca defensa el mercat de l’Elx i la venda milionària d’Affengruber

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha tancat un mercat de fitxatges excel·lent, amb una plantilla compensada, i justifica la venda del central David Affengruber per prop de 12 milions d’euros.

Compromís acusa Mazón de burlar-se de les víctimes de la DANA

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón de continuar burlant-se de les víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i critica que el PP el mantinga com a diputat autonòmic aforat.

Extingit l’incendi de Segorbe després de cremar 630 hectàrees i desallotjar Gàtova

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha donat per extingit l’incendi declarat el 20 d’agost a Segorbe, que ha cremat 630 hectàrees de la Serra Calderona i ha obligat a desallotjar durant dos dies el municipi de Gàtova.

Una biotecnològica de Paterna obté 15 milions per avançar el diagnòstic de complicacions en l’embaràs

La biotecnològica iPremom, amb seu a Paterna, ha tancat una ronda inicial de 15 milions per impulsar MaiRa, una plataforma de diagnòstic molecular precoç de complicacions de l’embaràs com la preeclàmpsia.

Dimecres amb ruixats forts a la vesprada a l’interior de Castelló

L’oratge d’este dimecres preveu cels poc nuvolosos a la Comunitat Valenciana, però amb ruixats o tempestes localment fortes a la vesprada a l’interior de Castelló. Temperatures lleugerament més altes a l’interior i vents fluixos de direcció variable, tendint a component este.