27 C
València
Diumenge, 8 juny, 2025

Generalitat crearà una ‘Film comission’ per potenciar la Comunitat com a destinació de rodatges

La Generalitat constituirà una ‘Film Commission’ que agruparà les diferents ‘Film Office’ municipals i provincials en una entitat autonòmica, amb l’objectiu de coordinar l’activitat de totes i atraure potents rodatges i produccions audiovisuals a la Comunitat Valenciana.

La ‘CV Film Commission’ permetrà també agilitzar l’obtenció de permisos per rodar a la Comunitat Valenciana i impulsarà diferents actuacions per a la promoció com a plató cinematogràfic.

- Advertisement -Telegram València Diari

Així ho ha anunciat el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, a Fitur 2023, on ha participat juntament amb el director de la Societat de Projectes per a la Transformació Digital (SPTD), Antonio Rodes, i el director general de Turisme, Herick Campos, a un acte per presentar la tornada a l’activitat de la Ciutat de la Llum.

Colomer ha destacat que “la Comunitat Valenciana ha aconseguit ser ja un plató de cinema” i ha incidit que, tant per a Turisme com per a tots els departaments de la Generalitat implicats, així com les diputacions i els municipis, “és un orgull ser ja un territori fèrtil i capaç d’atraure rodatges”.

A més, ha apostat per continuar treballant per impulsar el turisme cinematogràfic “perquè a través de les pantalles arribem al món, ja que la pantalla és una eina de comunicació global extraordinària”.

Colomer ha remarcat que el projecte de la Generalitat “és fer evolucionar la CV Film Commission i vincular-nos-hi a la Spain Film Commission, per poder arribar així puntuals a qualsevol cita amb el cinema”.

Per la seua banda, Antonio Rodes ha recordat a Fitur que, des del passat 1 de juliol del 2022, es poden reprendre les operacions a la Ciutat de la Llum. “La Ciutat de la Llum renaix”.

Rodes ha destacat que “es tracta d´un actiu molt important per a l´economia valenciana”, al mateix temps que ha remarcat que es tracta dels ” millors estudis d´Europa”.

Cocemfe i Turisme presenten les noves rutes inclusives

D’altra banda, i també en el marc de Fitur 2023, el secretari autonòmic de Turisme ha participat en la presentació de les noves rutes turístiques inclusives de la Comunitat Valenciana ‘També per a tu’, impulsades en col·laboració amb la Confederació de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica de la Comunitat Valenciana (Cocemfe CV).

Així, tres opcions recorren de nord a sud la Comunitat Valenciana en destinacions com la Vall d’Uixó, València, Paterna, Meliana, la Vila Joiosa, l’Alfàs del Pi i Alacant, amb els lemes de la Vall d’Uixó: camí de l’aigua’, ‘Foc i fang: ceràmica valenciana’ i ‘Alacant: un viatge de 2000 anys’.

Estes tres noves rutes dissenyades per Cocemfe CV s’uneixen a les ja existents a la Comunitat que, amb una oferta turística accessible consolidada, compta actualment amb un total de 18 rutes.

Colomer ha reivindicat l’aliança amb Cocemfe CV: “Hem fet plegats propostes de valor, millorant els recursos turístics en incorporar la mirada d’interpretació dels espais de manera inclusiva“. L’objectiu és “vertebrar la Comunitat Valenciana, trencant els centres d’hegemonia i cuidant el territori”, ha assegurat.

Per part seua, el president de Cocemfe, Juan Mondéjar, ha destacat totes les accions de promoció paral·leles que ajuden a difondre estes rutes ia avaluar l’accessibilitat de les destinacions. “Els beneficis del turisme accessible són per a tota la població, alineat tot això amb la nostra hospitalitat“, ha assenyalat.

Guia rutes turístiques inclusives

Últimes notícies

Dos hòmens resulten ferits després de la caiguda d’un arbre a Tavernes Blanques, València

La caiguda d'un arbre en l'avinguda Corts Valencianes de Tavernes Blanques deixa dos ferits que van ser traslladats a l'Hospital Clínic de València.

L’aeroport de Castelló aconseguix rècord al maig amb 33.196 passatgers, un augment del 30%

L'aeroport de Castelló va aconseguir al maig de 2025 el seu millor registre mensual amb 33.196 passatgers, un 30% més que al maig de 2024, i aposta per superar els 300.000 viatgers anuals.

Javier Tebes destaca el compromís de Peter Lim amb l’arribada de Ron Gourlay al València CF

El president de LaLiga, Javier Tebes, valora positivament la incorporació de Ron Gourlay com a conseller delegat de futbol al València CF, assenyalant que esta decisió reflectix el compromís continuat del propietari Peter Lim amb el club.

Carlos Mazón i el PP convoquen a Madrid una rebel·lió cívica contra la corrupció i en defensa de la democràcia

Carlos Mazón, president de la Generalitat Valenciana i líder del PP a la regió, va participar al costat d'Alberto Núñez Feijóo a Madrid en una massiva concentració contra la corrupció vinculada al Govern de Pedro Sánchez, defenent la justícia, la democràcia i la llei.

Desarticulen banda de tràfic de drogues a Gandia i Carlet amb 11 detinguts

La Policia Nacional desarticula un grup criminal dedicat al tràfic i distribució de drogues a Gandia i Carlet, amb la detenció d'onze persones i la confiscació de drogues i armes.

Vidorreta destaca la il·lusió i fortalesa de La Llacuna Tenerife enfront d’un València favorit en semifinals

Txus Vidorreta, tècnic de La Llacuna Tenerife, afirma que el seu equip, modest però amb gran il·lusió, afronta amb optimisme les semifinals de la Lliga Endesa contra València Basket, malgrat les dificultats i el favoritisme valencià.

València Basket i Tenerife: Rivalitat de Ritmes i les Millors Eficàcies Ofensives de la Lliga Endesa

La semifinal de la Lliga Endesa enfronta al València Basket, equip amb major ritme de joc, contra Tenerife, líder en encert en tirs de dos i triples, els dos amb les eficàcies ofensives més altes de la lliga.

Quatre repartidors detinguts per robatori massiu de paquets tecnològics a València i Alacant

Quatre treballadors d'una empresa de paqueteria han sigut arrestats a València i Alacant per robar paquets, principalment amb productes tecnològics, valorats en 50.000 euros.