10.6 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Generalitat crearà una ‘Film comission’ per potenciar la Comunitat com a destinació de rodatges

La Generalitat constituirà una ‘Film Commission’ que agruparà les diferents ‘Film Office’ municipals i provincials en una entitat autonòmica, amb l’objectiu de coordinar l’activitat de totes i atraure potents rodatges i produccions audiovisuals a la Comunitat Valenciana.

La ‘CV Film Commission’ permetrà també agilitzar l’obtenció de permisos per rodar a la Comunitat Valenciana i impulsarà diferents actuacions per a la promoció com a plató cinematogràfic.

Així ho ha anunciat el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, a Fitur 2023, on ha participat juntament amb el director de la Societat de Projectes per a la Transformació Digital (SPTD), Antonio Rodes, i el director general de Turisme, Herick Campos, a un acte per presentar la tornada a l’activitat de la Ciutat de la Llum.

Colomer ha destacat que “la Comunitat Valenciana ha aconseguit ser ja un plató de cinema” i ha incidit que, tant per a Turisme com per a tots els departaments de la Generalitat implicats, així com les diputacions i els municipis, “és un orgull ser ja un territori fèrtil i capaç d’atraure rodatges”.

A més, ha apostat per continuar treballant per impulsar el turisme cinematogràfic “perquè a través de les pantalles arribem al món, ja que la pantalla és una eina de comunicació global extraordinària”.

Colomer ha remarcat que el projecte de la Generalitat “és fer evolucionar la CV Film Commission i vincular-nos-hi a la Spain Film Commission, per poder arribar així puntuals a qualsevol cita amb el cinema”.

Per la seua banda, Antonio Rodes ha recordat a Fitur que, des del passat 1 de juliol del 2022, es poden reprendre les operacions a la Ciutat de la Llum. “La Ciutat de la Llum renaix”.

Rodes ha destacat que “es tracta d´un actiu molt important per a l´economia valenciana”, al mateix temps que ha remarcat que es tracta dels ” millors estudis d´Europa”.

Cocemfe i Turisme presenten les noves rutes inclusives

D’altra banda, i també en el marc de Fitur 2023, el secretari autonòmic de Turisme ha participat en la presentació de les noves rutes turístiques inclusives de la Comunitat Valenciana ‘També per a tu’, impulsades en col·laboració amb la Confederació de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica de la Comunitat Valenciana (Cocemfe CV).

Així, tres opcions recorren de nord a sud la Comunitat Valenciana en destinacions com la Vall d’Uixó, València, Paterna, Meliana, la Vila Joiosa, l’Alfàs del Pi i Alacant, amb els lemes de la Vall d’Uixó: camí de l’aigua’, ‘Foc i fang: ceràmica valenciana’ i ‘Alacant: un viatge de 2000 anys’.

Estes tres noves rutes dissenyades per Cocemfe CV s’uneixen a les ja existents a la Comunitat que, amb una oferta turística accessible consolidada, compta actualment amb un total de 18 rutes.

Colomer ha reivindicat l’aliança amb Cocemfe CV: “Hem fet plegats propostes de valor, millorant els recursos turístics en incorporar la mirada d’interpretació dels espais de manera inclusiva“. L’objectiu és “vertebrar la Comunitat Valenciana, trencant els centres d’hegemonia i cuidant el territori”, ha assegurat.

Per part seua, el president de Cocemfe, Juan Mondéjar, ha destacat totes les accions de promoció paral·leles que ajuden a difondre estes rutes ia avaluar l’accessibilitat de les destinacions. “Els beneficis del turisme accessible són per a tota la població, alineat tot això amb la nostra hospitalitat“, ha assenyalat.

Guia rutes turístiques inclusives

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.