Generalitat crearà una ‘Film comission’ per potenciar la Comunitat com a destinació de rodatges

La Generalitat constituirà una ‘Film Commission’ que agruparà les diferents ‘Film Office’ municipals i provincials en una entitat autonòmica, amb l’objectiu de coordinar l’activitat de totes i atraure potents rodatges i produccions audiovisuals a la Comunitat Valenciana.

La ‘CV Film Commission’ permetrà també agilitzar l’obtenció de permisos per rodar a la Comunitat Valenciana i impulsarà diferents actuacions per a la promoció com a plató cinematogràfic.

Així ho ha anunciat el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, a Fitur 2023, on ha participat juntament amb el director de la Societat de Projectes per a la Transformació Digital (SPTD), Antonio Rodes, i el director general de Turisme, Herick Campos, a un acte per presentar la tornada a l’activitat de la Ciutat de la Llum.

Colomer ha destacat que “la Comunitat Valenciana ha aconseguit ser ja un plató de cinema” i ha incidit que, tant per a Turisme com per a tots els departaments de la Generalitat implicats, així com les diputacions i els municipis, “és un orgull ser ja un territori fèrtil i capaç d’atraure rodatges”.

A més, ha apostat per continuar treballant per impulsar el turisme cinematogràfic “perquè a través de les pantalles arribem al món, ja que la pantalla és una eina de comunicació global extraordinària”.

Colomer ha remarcat que el projecte de la Generalitat “és fer evolucionar la CV Film Commission i vincular-nos-hi a la Spain Film Commission, per poder arribar així puntuals a qualsevol cita amb el cinema”.

Per la seua banda, Antonio Rodes ha recordat a Fitur que, des del passat 1 de juliol del 2022, es poden reprendre les operacions a la Ciutat de la Llum. “La Ciutat de la Llum renaix”.

Rodes ha destacat que “es tracta d´un actiu molt important per a l´economia valenciana”, al mateix temps que ha remarcat que es tracta dels ” millors estudis d´Europa”.

Cocemfe i Turisme presenten les noves rutes inclusives

D’altra banda, i també en el marc de Fitur 2023, el secretari autonòmic de Turisme ha participat en la presentació de les noves rutes turístiques inclusives de la Comunitat Valenciana ‘També per a tu’, impulsades en col·laboració amb la Confederació de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica de la Comunitat Valenciana (Cocemfe CV).

Així, tres opcions recorren de nord a sud la Comunitat Valenciana en destinacions com la Vall d’Uixó, València, Paterna, Meliana, la Vila Joiosa, l’Alfàs del Pi i Alacant, amb els lemes de la Vall d’Uixó: camí de l’aigua’, ‘Foc i fang: ceràmica valenciana’ i ‘Alacant: un viatge de 2000 anys’.

Estes tres noves rutes dissenyades per Cocemfe CV s’uneixen a les ja existents a la Comunitat que, amb una oferta turística accessible consolidada, compta actualment amb un total de 18 rutes.

Colomer ha reivindicat l’aliança amb Cocemfe CV: “Hem fet plegats propostes de valor, millorant els recursos turístics en incorporar la mirada d’interpretació dels espais de manera inclusiva“. L’objectiu és “vertebrar la Comunitat Valenciana, trencant els centres d’hegemonia i cuidant el territori”, ha assegurat.

Per part seua, el president de Cocemfe, Juan Mondéjar, ha destacat totes les accions de promoció paral·leles que ajuden a difondre estes rutes ia avaluar l’accessibilitat de les destinacions. “Els beneficis del turisme accessible són per a tota la població, alineat tot això amb la nostra hospitalitat“, ha assenyalat.

Guia rutes turístiques inclusives

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Presó provisional per a dos jóvens per intentar robar la bossa a una anciana i ferir-la de gravetat

Dos jóvens de 21 i 31 anys han ingressat a la presó provisional acusats d'intentar robar la bossa a una anciana de 86 anys a Torrevieja i causar-li greus lesions en tirar-la al sòl.

Detinguts a Calp cinc hòmens per una sèrie de robatoris de rellotges de luxe a Madrid, Port Banús i Benidorm

La Policia Nacional ha arrestat a Calp a cinc hòmens per tres robatoris amb violència i un furt de rellotges d'alta gamma a Madrid, Port Banús i Benidorm, inclòs un valorat en 500.000 euros.

Un 35% dels espanyols mai ha eixit del municipi on va nàixer

L'INE revela que quasi el 35% dels espanyols sempre ha viscut en el seu municipi de naixement, mentres que la mobilitat interna i l'arribada de població estrangera dibuixen un mapa demogràfic divers.

El València Basket arranca a Lugo la defensa del seu tron de lliga

El València Basket visita la pista del Ensino Lugo en l'anada dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa, després d'una mala ratxa en la fase regular però amb la plantilla al complet i el repte de referendar els seus tres títols seguits.

La vaga mèdica en la Comunitat Valenciana deixa sense atendre més de 223.000 pacients

La vaga intermitent de metges en la Comunitat Valenciana ha provocat que més de 223.000 pacients no hagen sigut atesos des de desembre, amb milers de consultes, proves i cirurgies ajornades.

Aldama implica a Sánchez i al PSOE en les seues reunions amb Koldo en el Suprem

Víctor de Aldama declara en el Suprem que Pedro Sánchez li va agrair la seua labor en 2019 i que Koldo García li va plantejar suposades ajudes a constructores per a finançar al PSOE.

Marcelino pot firmar la millor temporada de la seua carrera en Primera amb el Vila-real

Marcelino García Toral pot tancar la millor temporada de la seua carrera en Primera si el Vila-real suma almenys 9 punts en les cinc jornades que queden de Lliga. El tècnic ja ha batut diversos dels seus registres anteriors amb el club castellonenc.

El Llevant s’aferra al golaveraje per a continuar creient en la permanència

El Llevant, penúltim a dos punts de la salvació, té el golaveraje particular bestiar amb quatre dels seus sis rivals directes en la lluita per evitar el descens.