Generalitat crearà una ‘Film comission’ per potenciar la Comunitat com a destinació de rodatges

La Generalitat constituirà una ‘Film Commission’ que agruparà les diferents ‘Film Office’ municipals i provincials en una entitat autonòmica, amb l’objectiu de coordinar l’activitat de totes i atraure potents rodatges i produccions audiovisuals a la Comunitat Valenciana.

La ‘CV Film Commission’ permetrà també agilitzar l’obtenció de permisos per rodar a la Comunitat Valenciana i impulsarà diferents actuacions per a la promoció com a plató cinematogràfic.

Així ho ha anunciat el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, a Fitur 2023, on ha participat juntament amb el director de la Societat de Projectes per a la Transformació Digital (SPTD), Antonio Rodes, i el director general de Turisme, Herick Campos, a un acte per presentar la tornada a l’activitat de la Ciutat de la Llum.

Colomer ha destacat que “la Comunitat Valenciana ha aconseguit ser ja un plató de cinema” i ha incidit que, tant per a Turisme com per a tots els departaments de la Generalitat implicats, així com les diputacions i els municipis, “és un orgull ser ja un territori fèrtil i capaç d’atraure rodatges”.

A més, ha apostat per continuar treballant per impulsar el turisme cinematogràfic “perquè a través de les pantalles arribem al món, ja que la pantalla és una eina de comunicació global extraordinària”.

Colomer ha remarcat que el projecte de la Generalitat “és fer evolucionar la CV Film Commission i vincular-nos-hi a la Spain Film Commission, per poder arribar així puntuals a qualsevol cita amb el cinema”.

Per la seua banda, Antonio Rodes ha recordat a Fitur que, des del passat 1 de juliol del 2022, es poden reprendre les operacions a la Ciutat de la Llum. “La Ciutat de la Llum renaix”.

Rodes ha destacat que «es tracta d´un actiu molt important per a l´economia valenciana», al mateix temps que ha remarcat que es tracta dels » millors estudis d´Europa».

Cocemfe i Turisme presenten les noves rutes inclusives

D’altra banda, i també en el marc de Fitur 2023, el secretari autonòmic de Turisme ha participat en la presentació de les noves rutes turístiques inclusives de la Comunitat Valenciana ‘També per a tu’, impulsades en col·laboració amb la Confederació de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica de la Comunitat Valenciana (Cocemfe CV).

Així, tres opcions recorren de nord a sud la Comunitat Valenciana en destinacions com la Vall d’Uixó, València, Paterna, Meliana, la Vila Joiosa, l’Alfàs del Pi i Alacant, amb els lemes de la Vall d’Uixó: camí de l’aigua’, ‘Foc i fang: ceràmica valenciana’ i ‘Alacant: un viatge de 2000 anys’.

Estes tres noves rutes dissenyades per Cocemfe CV s’uneixen a les ja existents a la Comunitat que, amb una oferta turística accessible consolidada, compta actualment amb un total de 18 rutes.

Colomer ha reivindicat l’aliança amb Cocemfe CV: «Hem fet plegats propostes de valor, millorant els recursos turístics en incorporar la mirada d’interpretació dels espais de manera inclusiva«. L’objectiu és «vertebrar la Comunitat Valenciana, trencant els centres d’hegemonia i cuidant el territori», ha assegurat.

Per part seua, el president de Cocemfe, Juan Mondéjar, ha destacat totes les accions de promoció paral·leles que ajuden a difondre estes rutes ia avaluar l’accessibilitat de les destinacions. «Els beneficis del turisme accessible són per a tota la població, alineat tot això amb la nostra hospitalitat«, ha assenyalat.

Guia rutes turístiques inclusives

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.