La Generalitat incorpora 180 efectius al Servei de Bombers Forestals per a la campanya d’incendis forestals

La Generalitat Valenciana ha activat aquest diumenge les 16 unitats de reforç del Servei de Bombers i Bomberes Forestals amb l’objectiu d’ampliar en 180 persones el nombre d’efectius disponibles per a fer front els possibles incendis forestals que es declaren durant la campanya d’estiu. Aquestes 16 unitats, que se sumen a les 40 que treballen durant tot l’any, estaran operatives fins al 31 d’octubre per a donar resposta també a possibles episodis de pluges torrencials característics de principis de tardor.

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha destacat l'»aposta del Botànic per reforçar la capacitat dels serveis d’extinció per a fer front als incendis forestals«. «Veient les necessitats cada vegada majors per a afrontar les diferents casuístiques de l’emergència, en els últims sis anys hem apostat per duplicar la duració dels contractes de les unitats de reforç fins als sis mesos per a garantir una adequada resposta a la ciutadania», ha assenyalat Bravo.

Per províncies, s’han incorporat 11 unitats de reforç a València (Pedralba, Gilet, Alzira, Zarra, Ròtova, La Font de la Figuera, Villargordo del Cabriel, Els Isidros, Calles, Buñol i Enguera; tres a Castelló (Onda, Llucena i Altura); i dos a Alacant (Relleu i Guardamar del Segura).

La titular d’Interior ha reconegut la «gran importància d’aquestes unitats per a reforçar el dispositiu anual d’extinció d’incendis forestals durant els mesos de major risc amb la finalitat de protegir el patrimoni natural de la Comunitat Valenciana». Bravo ha recordat que en 2021 el telèfon 1·1·2 va rebre un total de 8.012 crides relacionades amb incendis forestals o de vegetació «i gràcies a la promptitud i eficàcia amb què van ser ateses, aquests focs no van tindre majors conseqüències». Els Bombers i Bomberes Forestals de la Generalitat van haver d’intervindre en 1.861 incidents d’aquest tipus durant 2021.

Últimes notícies

El PP exigix a Diana Morant que reclame a Sánchez més inversions per a Alacant

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat Diana Morant de no aprofitar el seu càrrec en el Govern per a exigir les inversions que, segons ell, l’Estat deu a Alacant. El popular ha enumerat infraestructures pendents i ha carregat contra la gestió de Pedro Sánchez i la posició del PSPV.

Torrent i Atzeneta es reparteixen els punts en un duel molt intens

Torrent CF i Atzeneta UE han empatat 1-1 en un partit molt intens al San Gregorio, amb gols de Luispa i Ferran de penal. El conjunt torrentí ha acabat amb deu jugadors però ha salvat un punt en els minuts finals.

Morant promet un contracte social real amb la Comunitat Valenciana i governar per a la gent

Diana Morant ha promés a Alacant un contracte social real amb la Comunitat Valenciana i governar per a la gent, amb propostes en vivenda, sanitat i educació. La líder del PSPV-PSOE ha reivindicat l’autonomia del projecte socialista valencià i ha criticat el PP i Vox.

Tiroteig en Albal entre familiars amb dos detinguts i un ferit lleu

Dos membres d’una mateixa família han sigut detinguts després d’un tiroteig este dissabte a Albal, on un d’ells ha resultat ferit lleu. La Guàrdia Civil investiga les circumstàncies dels fets, que van tindre lloc en un edifici de l’avinguda Cortes Valencianas.

Un tiroteig entre dos clans a Alzira deixa un mort i tres ferits

Un tiroteig entre dos clans familiars al barri de l'Alquerieta, a Alzira, ha deixat un home mort i tres persones ferides de bala. La Policia Nacional ha detingut quatre membres d'una de les famílies implicades.

Diumenge amb més calor i possibles ruixats al litoral nord d’Alacant

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge un dia bàsicament assolellat, amb màximes en lleuger ascens i possibilitat de ruixats al litoral nord d’Alacant fins al migdia.

Deting a Dénia un fugit fugitiu buscat a Rússia per coaccions i prostitució

La Policia Nacional ha detingut a Dénia un home de 33 anys reclamat per Rússia per coaccions i prostitució, vinculat a una xarxa de pornografia en línia. L’Audiència Nacional ha assumit el cas per a tramitar la seua possible extradició.

El Barça deixa fora el València Basket i jugarà la final de la Supercopa Endesa

El Barça ha derrotat el València Basket per 86-87 en la semifinal de la Supercopa Endesa a Badalona i es jugarà el títol contra l'Asisa Joventut.