La Generalitat incorpora 180 efectius al Servei de Bombers Forestals per a la campanya d’incendis forestals

La Generalitat Valenciana ha activat aquest diumenge les 16 unitats de reforç del Servei de Bombers i Bomberes Forestals amb l’objectiu d’ampliar en 180 persones el nombre d’efectius disponibles per a fer front els possibles incendis forestals que es declaren durant la campanya d’estiu. Aquestes 16 unitats, que se sumen a les 40 que treballen durant tot l’any, estaran operatives fins al 31 d’octubre per a donar resposta també a possibles episodis de pluges torrencials característics de principis de tardor.

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha destacat l'»aposta del Botànic per reforçar la capacitat dels serveis d’extinció per a fer front als incendis forestals«. «Veient les necessitats cada vegada majors per a afrontar les diferents casuístiques de l’emergència, en els últims sis anys hem apostat per duplicar la duració dels contractes de les unitats de reforç fins als sis mesos per a garantir una adequada resposta a la ciutadania», ha assenyalat Bravo.

Per províncies, s’han incorporat 11 unitats de reforç a València (Pedralba, Gilet, Alzira, Zarra, Ròtova, La Font de la Figuera, Villargordo del Cabriel, Els Isidros, Calles, Buñol i Enguera; tres a Castelló (Onda, Llucena i Altura); i dos a Alacant (Relleu i Guardamar del Segura).

La titular d’Interior ha reconegut la «gran importància d’aquestes unitats per a reforçar el dispositiu anual d’extinció d’incendis forestals durant els mesos de major risc amb la finalitat de protegir el patrimoni natural de la Comunitat Valenciana». Bravo ha recordat que en 2021 el telèfon 1·1·2 va rebre un total de 8.012 crides relacionades amb incendis forestals o de vegetació «i gràcies a la promptitud i eficàcia amb què van ser ateses, aquests focs no van tindre majors conseqüències». Els Bombers i Bomberes Forestals de la Generalitat van haver d’intervindre en 1.861 incidents d’aquest tipus durant 2021.

Últimes notícies

La vivenda puja un 13% en la Comunitat Valenciana en només tres mesos

El preu de la vivenda ha augmentat un 13% en la Comunitat Valenciana en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana estatal del 12,2%, segons l’INE.

La protesta mensual per la DANA ix de València i arribarà a Alacant el 26 de setembre

La mobilització mensual per la gestió de la DANA de 2024 i contra l’expresident Carlos Mazón se celebrarà el 26 de setembre a Alacant, la primera vegada fora de la província de València. Les entitats reclamen que l’exdirigent deixe l’escó i declare davant la jutgessa de Catarroja.

El Valencia CF encadena el pitjor inici golejador de la seua història

El Valencia CF només ha marcat un gol en les quatre primeres jornades de Lliga, el seu pitjor inici anotador històric, tot i sumar un punt i no signar el seu peor registre quant a punts.

Nit sufocant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa valenciana

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, en una nova nit tòrrida al conjunt del litoral valencià, on moltes localitats no han baixat dels 25 graus.

Setmana de cel ras i calor intensa a València i al sud d’Alacant

Les màximes han baixat a Castelló però es manté la calor intensa a València i al sud d’Alacant, amb cels rasos i avisos de temperatures elevades també per a dimarts.

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.