La Generalitat incorpora 180 efectius al Servei de Bombers Forestals per a la campanya d’incendis forestals

La Generalitat Valenciana ha activat aquest diumenge les 16 unitats de reforç del Servei de Bombers i Bomberes Forestals amb l’objectiu d’ampliar en 180 persones el nombre d’efectius disponibles per a fer front els possibles incendis forestals que es declaren durant la campanya d’estiu. Aquestes 16 unitats, que se sumen a les 40 que treballen durant tot l’any, estaran operatives fins al 31 d’octubre per a donar resposta també a possibles episodis de pluges torrencials característics de principis de tardor.

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha destacat l'»aposta del Botànic per reforçar la capacitat dels serveis d’extinció per a fer front als incendis forestals«. «Veient les necessitats cada vegada majors per a afrontar les diferents casuístiques de l’emergència, en els últims sis anys hem apostat per duplicar la duració dels contractes de les unitats de reforç fins als sis mesos per a garantir una adequada resposta a la ciutadania», ha assenyalat Bravo.

Per províncies, s’han incorporat 11 unitats de reforç a València (Pedralba, Gilet, Alzira, Zarra, Ròtova, La Font de la Figuera, Villargordo del Cabriel, Els Isidros, Calles, Buñol i Enguera; tres a Castelló (Onda, Llucena i Altura); i dos a Alacant (Relleu i Guardamar del Segura).

La titular d’Interior ha reconegut la «gran importància d’aquestes unitats per a reforçar el dispositiu anual d’extinció d’incendis forestals durant els mesos de major risc amb la finalitat de protegir el patrimoni natural de la Comunitat Valenciana». Bravo ha recordat que en 2021 el telèfon 1·1·2 va rebre un total de 8.012 crides relacionades amb incendis forestals o de vegetació «i gràcies a la promptitud i eficàcia amb què van ser ateses, aquests focs no van tindre majors conseqüències». Els Bombers i Bomberes Forestals de la Generalitat van haver d’intervindre en 1.861 incidents d’aquest tipus durant 2021.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.