Barrera avança que la Generalitat finançarà amb ajudes públiques els bous al carrer a la Comunitat

El vicepresident del Consell i conseller de Cultura, Vicente Barrera, ha assegurat este dilluns que el departament oferirà “tot el seu suport” a les festes de bous al carrer, una tradició on el “risc zero mai existirà” i on se continuarà avançant a tindre les “majors mesures de seguretat«.

Barrera s’ha pronunciat així en declaracions als mitjans després de ser preguntat per si creu que després de l’accident ocorregut este cap de setmana a la Pobla de Farnals, on una persona va morir i una altra va resultar ferida després de ser cornejats per un toro durant la celebració dels ‘bous al carrer’, esta festa ha de continuar sent subvencionada per l’administració pública.

Mor un home després de l’agafada pels ‘bous al carrer’ a la Pobla de Farnals

El vicepresident primer i conseller de Cultura ha indicat que esta festa no ha estat subvencionada per les administracions públiques “però ho serà a partir d’ara. Per descomptat, és a les nostres tradicions, és part de la nostra cultura” i ha mostrat “tot el suport” a la mateixa des del departament que dirigix.

«Que hi haja accidents desgraciats i que n’hi ha hagut sempre i que implica un risc important, sí. L’important, i s’ha avançat molt en els darrers anys i seguirem avançant en implementar les majors mesures de seguretat que existisquen, però per molt que les implementem el risc zero mai no existirà com no existix en la circulació, com no existix en els parcs infantils o com que no existixen en una fira”, ha assenyalat.

Ha insistit que “el risc zero mai no existirà, però, per descomptat, continuarem apostant per la nostra cultura i les nostres tradicions«.

Últimes notícies

La calor arranca fort: més de 30 °C de bon matí i quasi 34 °C a La Vila Joiosa

Les temperatures han superat ja els 30 graus este dilluns de bon matí en nombrosos municipis valencians, amb 33,7 °C a La Vila Joiosa. Aemet ha activat un episodi de calor fins dimecres i Emergències ha decretat alerta groga i risc alt d'incendis.

Les nits tropicals continuen i Benidorm encadena una altra nit tòrrida amb 25,1 graus

Les mínimes han tornat a ser molt altes en la Comunitat Valenciana, amb nombroses nits tropicals i una nova nit tòrrida a Benidorm, on el termòmetre no ha baixat de 25,1 graus.

‘Descobrint Magenti’. Alberic, un poble que sona

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana és un text de caràcter cultural i divulgatiu sobre un llibre que reivindica Leopoldo Magenti com una figura clau de la música valenciana i com una institució per al poble d’Alberic

Desarticulat a Montroi un frau de renting amb cotxes d’alta gamma per més de 170.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a Montroi una dona i investiga dos hòmens per un frau amb cotxes d’alta gamma valorats en més de 170.000 euros, contractats mitjançant leasing o renting i després venuts de forma fraudulenta.

Calor intens a l’interior de València i possible pols en suspensió este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta dilluns i dimarts cels poc nuvolosos, possible pols en suspensió i calor molt intensa a l’interior i prelitoral, sobretot de la província de València.

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.