Barrera avança que la Generalitat finançarà amb ajudes públiques els bous al carrer a la Comunitat

El vicepresident del Consell i conseller de Cultura, Vicente Barrera, ha assegurat este dilluns que el departament oferirà “tot el seu suport” a les festes de bous al carrer, una tradició on el “risc zero mai existirà” i on se continuarà avançant a tindre les “majors mesures de seguretat«.

Barrera s’ha pronunciat així en declaracions als mitjans després de ser preguntat per si creu que després de l’accident ocorregut este cap de setmana a la Pobla de Farnals, on una persona va morir i una altra va resultar ferida després de ser cornejats per un toro durant la celebració dels ‘bous al carrer’, esta festa ha de continuar sent subvencionada per l’administració pública.

Mor un home després de l’agafada pels ‘bous al carrer’ a la Pobla de Farnals

El vicepresident primer i conseller de Cultura ha indicat que esta festa no ha estat subvencionada per les administracions públiques “però ho serà a partir d’ara. Per descomptat, és a les nostres tradicions, és part de la nostra cultura” i ha mostrat “tot el suport” a la mateixa des del departament que dirigix.

«Que hi haja accidents desgraciats i que n’hi ha hagut sempre i que implica un risc important, sí. L’important, i s’ha avançat molt en els darrers anys i seguirem avançant en implementar les majors mesures de seguretat que existisquen, però per molt que les implementem el risc zero mai no existirà com no existix en la circulació, com no existix en els parcs infantils o com que no existixen en una fira”, ha assenyalat.

Ha insistit que “el risc zero mai no existirà, però, per descomptat, continuarem apostant per la nostra cultura i les nostres tradicions«.

Últimes notícies

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.