Barrera avança que la Generalitat finançarà amb ajudes públiques els bous al carrer a la Comunitat

El vicepresident del Consell i conseller de Cultura, Vicente Barrera, ha assegurat este dilluns que el departament oferirà “tot el seu suport” a les festes de bous al carrer, una tradició on el “risc zero mai existirà” i on se continuarà avançant a tindre les “majors mesures de seguretat“.

Barrera s’ha pronunciat així en declaracions als mitjans després de ser preguntat per si creu que després de l’accident ocorregut este cap de setmana a la Pobla de Farnals, on una persona va morir i una altra va resultar ferida després de ser cornejats per un toro durant la celebració dels ‘bous al carrer’, esta festa ha de continuar sent subvencionada per l’administració pública.

El vicepresident primer i conseller de Cultura ha indicat que esta festa no ha estat subvencionada per les administracions públiques “però ho serà a partir d’ara. Per descomptat, és a les nostres tradicions, és part de la nostra cultura” i ha mostrat “tot el suport” a la mateixa des del departament que dirigix.

Que hi haja accidents desgraciats i que n’hi ha hagut sempre i que implica un risc important, sí. L’important, i s’ha avançat molt en els darrers anys i seguirem avançant en implementar les majors mesures de seguretat que existisquen, però per molt que les implementem el risc zero mai no existirà com no existix en la circulació, com no existix en els parcs infantils o com que no existixen en una fira”, ha assenyalat.

Ha insistit que “el risc zero mai no existirà, però, per descomptat, continuarem apostant per la nostra cultura i les nostres tradicions“.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.

El Port de València reobri després del tancament per ratxes de vent

El Port de València ha reobert després d'un tancament marítim per ratxes de vent a primera hora. La normalitat s'ha recuperat a les 14.33, amb obertura parcial prèvia a les 09.24.