La Generalitat aposta per fer servir el transport públic

La Generalitat Valenciana promou una mobilitat per a tota la societat i aposta per l’ús del transport públic com a mitjà econòmic, segur, còmode i sostenible que facilita els desplaçaments urbans i interurbans.

Per fer efectiva aquesta política de mobilitat al llarg dels darrers mesos, s’han mantingut els principals avantatges “per afavorir l’ús dels serveis de transport públic autonòmic. Una mesura que permet estalviar i alhora no contaminar”.

La reducció del 50% en el preu dels abonaments i títols multiviatge és vàlida fins al 31 de gener del 2024 i la gratuïtat per a joves menors de fins a 31 anys continua fins al 31 de desembre.

La Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori anunciarà, una vegada l’establisca el Govern d’Espanya, les ajudes al transport públic com quedaran aquests descomptes i avantatges el 2024.

La utilització dels diferents serveis de transport públic evita milions de desplaçaments de vehicles privats per les ciutats i les àrees metropolitanes de la Comunitat Valenciana. A més, també s’evita l’emissió a l’atmosfera de milers de tones de CO2 sense oblidar els milions de litres de combustible que s’aconsegueix.

Abonament jove Gratuït


L’Abonament jove Gratuït està dirigit a per a persones menors de 31 anys i és una mesura de la Generalitat que afecta a tots els serveis públics de transport interurbà de la seva competència.

Els joves de fins a 31 anys que no disposen encara de l’abonament jove poden sol·licitar-ho a través de les pàgines webs de Metrovalència i TRAM d’Alacant , ia les oficines del TRAM de Castelló.

Preus amb el descompte del 50%

La reducció del 50% en els abonaments i títols multiviatge, els títols senzills i anada i tornada no estan inclosos, s’aplica als serveis de transport públic gestionats directament per la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, entre els quals es troben les línies interurbanes i el sistema TRAM de Castelló, com els gestionats per Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) i per l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV).

Les persones usuàries poden beneficiar-se de manera directa, sense necessitat de realitzar cap mena de tràmit o procés tècnic.

Aquest descompte s’aplica a València als títols de transport SUMA, que integren per primera vegada, en una sola targeta i amb el mateix preu, el transport públic de l’àrea metropolitana de València dels serveis de Metrovalencia, Metrobus, EMT i Renfe-Rodalies.

Amb aquesta rebaixa els títols SUMA 10 redueixen el cost inicial de 8 a 4 euros per a una zona; de 12 a 6 euros a dues zones; i de tres zones de 20 a 10 euros. SUMA mensual passa a costar 14,85 euros per a una zona i 22,5 per a tres.

Metrovalencia la reducció del 50% s’aplica a tots els títols TuiN i abonaments temporals. Als títols TuiN s’ofereix directament el descompte del 50% sobre l’import carregat i se suma a la resta de reduccions, sent la recàrrega mínima establerta de cinc euros.

El descompte addicional s’afegeix a les reduccions existents per a Tuin Jove, Família Acollidora i Família Nombrosa General i Especial. Els títols mensuals Gent Major i Mobilitat per a tres zones costen 4,85 euros.

Els títols propis multiviatge del TRAM d’Alacant, amb aquest descompte del 50% tenen el preu següent: el Bo 10 d’una zona 4 euros, de dues zones 6 euros, i 8,5 euros de tres zones. El bo 30 d’una zona queda a 11,40 euros, 17,10 euros de dues zones i 28,5 euros per a tres zones.

El títol 24 hores s’ha fixat en 4 euros i els mensuals Gent Major i Mobilitat passen a costar 4,85 euros.

Castelló, el bó de 10 viatges costa 4,1 euros i el de 30 dies 15 euros.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.