La Generalitat aposta per fer servir el transport públic

La Generalitat Valenciana promou una mobilitat per a tota la societat i aposta per l’ús del transport públic com a mitjà econòmic, segur, còmode i sostenible que facilita els desplaçaments urbans i interurbans.

Per fer efectiva aquesta política de mobilitat al llarg dels darrers mesos, s’han mantingut els principals avantatges “per afavorir l’ús dels serveis de transport públic autonòmic. Una mesura que permet estalviar i alhora no contaminar”.

La reducció del 50% en el preu dels abonaments i títols multiviatge és vàlida fins al 31 de gener del 2024 i la gratuïtat per a joves menors de fins a 31 anys continua fins al 31 de desembre.

La Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori anunciarà, una vegada l’establisca el Govern d’Espanya, les ajudes al transport públic com quedaran aquests descomptes i avantatges el 2024.

La utilització dels diferents serveis de transport públic evita milions de desplaçaments de vehicles privats per les ciutats i les àrees metropolitanes de la Comunitat Valenciana. A més, també s’evita l’emissió a l’atmosfera de milers de tones de CO2 sense oblidar els milions de litres de combustible que s’aconsegueix.

Abonament jove Gratuït


L’Abonament jove Gratuït està dirigit a per a persones menors de 31 anys i és una mesura de la Generalitat que afecta a tots els serveis públics de transport interurbà de la seva competència.

Els joves de fins a 31 anys que no disposen encara de l’abonament jove poden sol·licitar-ho a través de les pàgines webs de Metrovalència i TRAM d’Alacant , ia les oficines del TRAM de Castelló.

Preus amb el descompte del 50%

La reducció del 50% en els abonaments i títols multiviatge, els títols senzills i anada i tornada no estan inclosos, s’aplica als serveis de transport públic gestionats directament per la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, entre els quals es troben les línies interurbanes i el sistema TRAM de Castelló, com els gestionats per Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) i per l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV).

Les persones usuàries poden beneficiar-se de manera directa, sense necessitat de realitzar cap mena de tràmit o procés tècnic.

Aquest descompte s’aplica a València als títols de transport SUMA, que integren per primera vegada, en una sola targeta i amb el mateix preu, el transport públic de l’àrea metropolitana de València dels serveis de Metrovalencia, Metrobus, EMT i Renfe-Rodalies.

Amb aquesta rebaixa els títols SUMA 10 redueixen el cost inicial de 8 a 4 euros per a una zona; de 12 a 6 euros a dues zones; i de tres zones de 20 a 10 euros. SUMA mensual passa a costar 14,85 euros per a una zona i 22,5 per a tres.

Metrovalencia la reducció del 50% s’aplica a tots els títols TuiN i abonaments temporals. Als títols TuiN s’ofereix directament el descompte del 50% sobre l’import carregat i se suma a la resta de reduccions, sent la recàrrega mínima establerta de cinc euros.

El descompte addicional s’afegeix a les reduccions existents per a Tuin Jove, Família Acollidora i Família Nombrosa General i Especial. Els títols mensuals Gent Major i Mobilitat per a tres zones costen 4,85 euros.

Els títols propis multiviatge del TRAM d’Alacant, amb aquest descompte del 50% tenen el preu següent: el Bo 10 d’una zona 4 euros, de dues zones 6 euros, i 8,5 euros de tres zones. El bo 30 d’una zona queda a 11,40 euros, 17,10 euros de dues zones i 28,5 euros per a tres zones.

El títol 24 hores s’ha fixat en 4 euros i els mensuals Gent Major i Mobilitat passen a costar 4,85 euros.

Castelló, el bó de 10 viatges costa 4,1 euros i el de 30 dies 15 euros.

Últimes notícies

El Valencia vol mantindre les bones sensacions en el amistós contra el Castelló a Paterna

El Valencia CF rep este dissabte el Castelló a l’estadi Antonio Puchades, en un nou amistós de pretemporada on vol confirmar el bon rendiment mostrat davant l’Eldense. El conjunt albinegre afronta la prova per calibrar el seu nivell davant un rival de categoria superior.

El Villarreal posa a prova la seua nova etapa en un amistós exigent a Eindhoven

El Villarreal visita este dissabte el PSV Eindhoven en el seu segon amistós de pretemporada, amb moltes baixes però amb la vista posada en la millora física i tàctica. Diversos jóvens del planter, com Macià, busquen guanyar-se minuts davant un rival d’alt nivell.

Un tauró gris de l’Oceanogràfic portarà el nom de Ferran Torres

L’Oceanogràfic de València ha posat el nom de Ferran Torres a un tauró gris com a reconeixement al seu compromís amb la conservació marina i la sensibilització sobre la protecció d’estes espècies amenaçades.

Morant nega haver comparat Feijóo amb Hitler i defensa que parlava de polítiques racistes

Diana Morant assegura que no ha comparat Alberto Núñez Feijóo amb Hitler, sinó que ha reflexionat sobre el paral·lelisme entre les polítiques nazis i la 'prioritat nacional' aprovada a la Comunitat Valenciana.

Aemet activa avís groc al litoral per temperatures de fins a 38 graus este dissabte

Aemet ha activat per a este dissabte a la vesprada l’avís groc per calor al litoral de la Comunitat Valenciana, on s’esperen màximes de fins a 38 graus.

Ana Barceló renuncia a repetir com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027

Ana Barceló, portaveu del PSPV-PSOE a l’Ajuntament d’Alacant i exconsellera de Sanitat, ha anunciat que no tornarà a ser candidata a l’alcaldia en 2027. Continuarà com a portaveu fins als pròxims comicis municipals, una decisió que qualifica de personal i que va traslladar al partit en 2025.

València encadena 12 nits tòrrides seguides amb 27,5 graus de mínima

València ha encadenat 12 nits tòrrides consecutives amb una mínima de 27,5 graus i bat rècord al seu aeroport, mentre altres punts de la Comunitat Valenciana també pateixen mínimes sofocants.

El Castelló busca mesurar forces davant el València en un clàssic d’estiu a Paterna

El CD Castelló visita este dissabte la ciutat esportiva de Paterna per enfrontar-se al València CF en el segon amistós de la pretemporada, marcat per la greu lesió del central Fabrizio Brignani i el possible debut de diversos reforços albinegres.