La Generalitat aposta per fer servir el transport públic

La Generalitat Valenciana promou una mobilitat per a tota la societat i aposta per l’ús del transport públic com a mitjà econòmic, segur, còmode i sostenible que facilita els desplaçaments urbans i interurbans.

Per fer efectiva aquesta política de mobilitat al llarg dels darrers mesos, s’han mantingut els principals avantatges “per afavorir l’ús dels serveis de transport públic autonòmic. Una mesura que permet estalviar i alhora no contaminar”.

La reducció del 50% en el preu dels abonaments i títols multiviatge és vàlida fins al 31 de gener del 2024 i la gratuïtat per a joves menors de fins a 31 anys continua fins al 31 de desembre.

La Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori anunciarà, una vegada l’establisca el Govern d’Espanya, les ajudes al transport públic com quedaran aquests descomptes i avantatges el 2024.

La utilització dels diferents serveis de transport públic evita milions de desplaçaments de vehicles privats per les ciutats i les àrees metropolitanes de la Comunitat Valenciana. A més, també s’evita l’emissió a l’atmosfera de milers de tones de CO2 sense oblidar els milions de litres de combustible que s’aconsegueix.

Abonament jove Gratuït


L’Abonament jove Gratuït està dirigit a per a persones menors de 31 anys i és una mesura de la Generalitat que afecta a tots els serveis públics de transport interurbà de la seva competència.

Els joves de fins a 31 anys que no disposen encara de l’abonament jove poden sol·licitar-ho a través de les pàgines webs de Metrovalència i TRAM d’Alacant , ia les oficines del TRAM de Castelló.

Preus amb el descompte del 50%

La reducció del 50% en els abonaments i títols multiviatge, els títols senzills i anada i tornada no estan inclosos, s’aplica als serveis de transport públic gestionats directament per la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, entre els quals es troben les línies interurbanes i el sistema TRAM de Castelló, com els gestionats per Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) i per l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV).

Les persones usuàries poden beneficiar-se de manera directa, sense necessitat de realitzar cap mena de tràmit o procés tècnic.

Aquest descompte s’aplica a València als títols de transport SUMA, que integren per primera vegada, en una sola targeta i amb el mateix preu, el transport públic de l’àrea metropolitana de València dels serveis de Metrovalencia, Metrobus, EMT i Renfe-Rodalies.

Amb aquesta rebaixa els títols SUMA 10 redueixen el cost inicial de 8 a 4 euros per a una zona; de 12 a 6 euros a dues zones; i de tres zones de 20 a 10 euros. SUMA mensual passa a costar 14,85 euros per a una zona i 22,5 per a tres.

Metrovalencia la reducció del 50% s’aplica a tots els títols TuiN i abonaments temporals. Als títols TuiN s’ofereix directament el descompte del 50% sobre l’import carregat i se suma a la resta de reduccions, sent la recàrrega mínima establerta de cinc euros.

El descompte addicional s’afegeix a les reduccions existents per a Tuin Jove, Família Acollidora i Família Nombrosa General i Especial. Els títols mensuals Gent Major i Mobilitat per a tres zones costen 4,85 euros.

Els títols propis multiviatge del TRAM d’Alacant, amb aquest descompte del 50% tenen el preu següent: el Bo 10 d’una zona 4 euros, de dues zones 6 euros, i 8,5 euros de tres zones. El bo 30 d’una zona queda a 11,40 euros, 17,10 euros de dues zones i 28,5 euros per a tres zones.

El títol 24 hores s’ha fixat en 4 euros i els mensuals Gent Major i Mobilitat passen a costar 4,85 euros.

Castelló, el bó de 10 viatges costa 4,1 euros i el de 30 dies 15 euros.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU