La Generalitat aposta per fer servir el transport públic

La Generalitat Valenciana promou una mobilitat per a tota la societat i aposta per l’ús del transport públic com a mitjà econòmic, segur, còmode i sostenible que facilita els desplaçaments urbans i interurbans.

Per fer efectiva aquesta política de mobilitat al llarg dels darrers mesos, s’han mantingut els principals avantatges “per afavorir l’ús dels serveis de transport públic autonòmic. Una mesura que permet estalviar i alhora no contaminar”.

La reducció del 50% en el preu dels abonaments i títols multiviatge és vàlida fins al 31 de gener del 2024 i la gratuïtat per a joves menors de fins a 31 anys continua fins al 31 de desembre.

La Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori anunciarà, una vegada l’establisca el Govern d’Espanya, les ajudes al transport públic com quedaran aquests descomptes i avantatges el 2024.

La utilització dels diferents serveis de transport públic evita milions de desplaçaments de vehicles privats per les ciutats i les àrees metropolitanes de la Comunitat Valenciana. A més, també s’evita l’emissió a l’atmosfera de milers de tones de CO2 sense oblidar els milions de litres de combustible que s’aconsegueix.

Abonament jove Gratuït


L’Abonament jove Gratuït està dirigit a per a persones menors de 31 anys i és una mesura de la Generalitat que afecta a tots els serveis públics de transport interurbà de la seva competència.

Els joves de fins a 31 anys que no disposen encara de l’abonament jove poden sol·licitar-ho a través de les pàgines webs de Metrovalència i TRAM d’Alacant , ia les oficines del TRAM de Castelló.

Preus amb el descompte del 50%

La reducció del 50% en els abonaments i títols multiviatge, els títols senzills i anada i tornada no estan inclosos, s’aplica als serveis de transport públic gestionats directament per la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, entre els quals es troben les línies interurbanes i el sistema TRAM de Castelló, com els gestionats per Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) i per l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV).

Les persones usuàries poden beneficiar-se de manera directa, sense necessitat de realitzar cap mena de tràmit o procés tècnic.

Aquest descompte s’aplica a València als títols de transport SUMA, que integren per primera vegada, en una sola targeta i amb el mateix preu, el transport públic de l’àrea metropolitana de València dels serveis de Metrovalencia, Metrobus, EMT i Renfe-Rodalies.

Amb aquesta rebaixa els títols SUMA 10 redueixen el cost inicial de 8 a 4 euros per a una zona; de 12 a 6 euros a dues zones; i de tres zones de 20 a 10 euros. SUMA mensual passa a costar 14,85 euros per a una zona i 22,5 per a tres.

Metrovalencia la reducció del 50% s’aplica a tots els títols TuiN i abonaments temporals. Als títols TuiN s’ofereix directament el descompte del 50% sobre l’import carregat i se suma a la resta de reduccions, sent la recàrrega mínima establerta de cinc euros.

El descompte addicional s’afegeix a les reduccions existents per a Tuin Jove, Família Acollidora i Família Nombrosa General i Especial. Els títols mensuals Gent Major i Mobilitat per a tres zones costen 4,85 euros.

Els títols propis multiviatge del TRAM d’Alacant, amb aquest descompte del 50% tenen el preu següent: el Bo 10 d’una zona 4 euros, de dues zones 6 euros, i 8,5 euros de tres zones. El bo 30 d’una zona queda a 11,40 euros, 17,10 euros de dues zones i 28,5 euros per a tres zones.

El títol 24 hores s’ha fixat en 4 euros i els mensuals Gent Major i Mobilitat passen a costar 4,85 euros.

Castelló, el bó de 10 viatges costa 4,1 euros i el de 30 dies 15 euros.

Últimes notícies

Continua ingressat l’home detingut per matar la seua dona i la filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per apunyalar mortalment la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar continua hospitalitzat sota custòdia policial i encara no ha declarat.

El alcalde d’Alacant haurà de donar explicacions per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La comissió municipal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, a comparéixer el 24 de juliol, després de la petició conjunta de tota l’oposició.

L’incendi de Soneja continua sense perimetrar amb 300 efectius desplegats i l’onada de calor com a principal amenaça

La Generalitat manté el desallotjament preventiu de Azuébar mentre 16 mitjans aeris treballen en la zona i el Seprona investiga l’origen del foc

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.