La Generalitat aposta per fer servir el transport públic

La Generalitat Valenciana promou una mobilitat per a tota la societat i aposta per l’ús del transport públic com a mitjà econòmic, segur, còmode i sostenible que facilita els desplaçaments urbans i interurbans.

Per fer efectiva aquesta política de mobilitat al llarg dels darrers mesos, s’han mantingut els principals avantatges “per afavorir l’ús dels serveis de transport públic autonòmic. Una mesura que permet estalviar i alhora no contaminar”.

La reducció del 50% en el preu dels abonaments i títols multiviatge és vàlida fins al 31 de gener del 2024 i la gratuïtat per a joves menors de fins a 31 anys continua fins al 31 de desembre.

La Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori anunciarà, una vegada l’establisca el Govern d’Espanya, les ajudes al transport públic com quedaran aquests descomptes i avantatges el 2024.

La utilització dels diferents serveis de transport públic evita milions de desplaçaments de vehicles privats per les ciutats i les àrees metropolitanes de la Comunitat Valenciana. A més, també s’evita l’emissió a l’atmosfera de milers de tones de CO2 sense oblidar els milions de litres de combustible que s’aconsegueix.

Abonament jove Gratuït


L’Abonament jove Gratuït està dirigit a per a persones menors de 31 anys i és una mesura de la Generalitat que afecta a tots els serveis públics de transport interurbà de la seva competència.

Els joves de fins a 31 anys que no disposen encara de l’abonament jove poden sol·licitar-ho a través de les pàgines webs de Metrovalència i TRAM d’Alacant , ia les oficines del TRAM de Castelló.

Preus amb el descompte del 50%

La reducció del 50% en els abonaments i títols multiviatge, els títols senzills i anada i tornada no estan inclosos, s’aplica als serveis de transport públic gestionats directament per la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, entre els quals es troben les línies interurbanes i el sistema TRAM de Castelló, com els gestionats per Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) i per l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV).

Les persones usuàries poden beneficiar-se de manera directa, sense necessitat de realitzar cap mena de tràmit o procés tècnic.

Aquest descompte s’aplica a València als títols de transport SUMA, que integren per primera vegada, en una sola targeta i amb el mateix preu, el transport públic de l’àrea metropolitana de València dels serveis de Metrovalencia, Metrobus, EMT i Renfe-Rodalies.

Amb aquesta rebaixa els títols SUMA 10 redueixen el cost inicial de 8 a 4 euros per a una zona; de 12 a 6 euros a dues zones; i de tres zones de 20 a 10 euros. SUMA mensual passa a costar 14,85 euros per a una zona i 22,5 per a tres.

Metrovalencia la reducció del 50% s’aplica a tots els títols TuiN i abonaments temporals. Als títols TuiN s’ofereix directament el descompte del 50% sobre l’import carregat i se suma a la resta de reduccions, sent la recàrrega mínima establerta de cinc euros.

El descompte addicional s’afegeix a les reduccions existents per a Tuin Jove, Família Acollidora i Família Nombrosa General i Especial. Els títols mensuals Gent Major i Mobilitat per a tres zones costen 4,85 euros.

Els títols propis multiviatge del TRAM d’Alacant, amb aquest descompte del 50% tenen el preu següent: el Bo 10 d’una zona 4 euros, de dues zones 6 euros, i 8,5 euros de tres zones. El bo 30 d’una zona queda a 11,40 euros, 17,10 euros de dues zones i 28,5 euros per a tres zones.

El títol 24 hores s’ha fixat en 4 euros i els mensuals Gent Major i Mobilitat passen a costar 4,85 euros.

Castelló, el bó de 10 viatges costa 4,1 euros i el de 30 dies 15 euros.

Últimes notícies

Registre policial a la clínica del logopeda assassinat per uns possibles abusos a un menor

Agents d'Homicidis i Policia Científica de la Policia Nacional han registrat la clínica logopèdica de València on un pare ha assassinat el professional que tractava el seu fill de 2 anys, després de sospitar d'uns possibles abusos sexuals al menor.

Simulacre a la platja del Postiguet amb moto aquàtica i dron per a millorar els rescats

El servici de Salvament i Socorrisme i la Unitat de Platges de la Policia Local d'Alacant han provat al Postiguet un protocol de rescat amb moto aquàtica i dron per a comprovar el temps de resposta davant una emergència en l'aigua.

Cárdenas afronta la final amb el Barça complint el somni de jugar contra els seus ídols

El base del Valencia Basket Álvaro Cárdenas ha explicat que és una il·lusió especial disputar la final de la Lliga Endesa contra el Barça i enfrontar-se a bases com Nico Laprovittola, jugadors que havia seguit per televisió.

El nou trasvasament Tajo-Segura aportarà 120 hectòmetres cúbics en juny i juliol

La Comissió d'Explotació de l'Aqüeducte Tajo-Segura ha autoritzat un nou enviament de 120 hectòmetres cúbics per als mesos de juny i juliol, 60 cada mes, mentres els municipis riberenys critiquen que encara no s'han actualitzat les regles d'explotació.

Els pantans del Xúquer i del Segura perden aigua però resisten millor que la mitjana estatal

Les reserves dels pantans del Xúquer i del Segura han baixat un 0,8 % i un 0,3 % en lúltima setmana, per davall del descens mitjà espanyol del 0,9 %, ambdós per damunt del 50 % de la seua capacitat.

Estudiants de la UMH busquen el podi de la Shell Eco-Marathon amb el vehicle Dátil 26

Un equip d’estudiants de la UMH d’Elx competirà del 24 al 29 de juny al circuit polonés de Silesia Ring amb el prototip Dátil 26, amb l’objectiu declarat de pujar al podi de la Shell Eco-Marathon Europe and Africa 2026.

Sis de cada deu espanyols gasten uns 20 euros en tapes almenys una volta a la setmana

El 65 % dels espanyols ix de tapes almenys una vegada a la setmana i gasta fins a 20 euros per ocasió. El sector busca ara que el tapeo siga reconegut com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la UNESCO.

Les primeres peces de la Foguera Oficial ja ocupen la plaça de l’Ajuntament d’Alacant

Les primeres peces de ‘Singulares’, la Foguera Oficial d’Alacant de Pedro Espadero, ja han arribat a la plaça de l’Ajuntament, on este dimecres està previst alçar el gran remat amb l’ajuda de grues.