González afirma que tornarà a Veneçuela el 10 de gener per a prendre possessió com a ‘president electe’

El líder opositor, que tampoc descarta avançar el seu regrés, nega la intervenció de Zapatero en la seua eixida del país: «Jo no vaig parlar amb ell»

O GROVE (PONTEVEDRA), 4 (EUROPA PRESS)

El líder opositor de Veneçuela, Edmundo González Urrutia, ha posat data per a la seua volta al país: el 10 de gener, dia per al qual es preveu la presa de possessió, a la qual acudirà, ha dit, com a «president electe».

Així ho ha afirmat hui divendres en una roda de premsa oferida este divendres a A Illa Da Toxa, a O Grove (Pontevedra) després de participar al Fòrum La Toja que se celebra al municipi fins al dissabte.

De fet, ha arribat a lliscar que no descarta avançar la seua tornada al país. «Si el president Maduro va avançar el Nadal, no seria raro que jo puga avançar el meu retorn també», ha comentat.

«Vaig a tornar al més prompte possible, quan restaurem la democràcia en el país. El 10 de gener és la data que constitucionalment està prevista per a la presa de possessió i jo aspire al fet que la voluntat popular de huit milions de veneçolans s’acredite este dia», ha asseverat.

Preguntat per quantes figures com ell mateix o com Juan Guaidó fan falta per a acabar amb el mandat de Maduro, l’opositor ha contestat de forma taxativa: «Un només, un sol Edmundo».

A més, ha destacat que no cap comparativa entre Guaidó i ell. «Som personatges diferents. A Guaidó ho va designar l’Assemblea Nacional i jo vaig obtenir el suport de prop de huit milions de veneçolans. Són dos situacions diferents», ha assenyalat.

NEGA LA INTERVENCIÓ DE ZAPATERO EN LA SEUA EIXIDA

Respecte a les actes electorals que maneja la Fundació Carter –observadora electoral internacional– i que recolzarien les presentades per l’oposició, en les quals s’assegura que González Urrutia és el vencedor dels comicis, l’opositor ha assenyalat que «el que fa falta és la voluntat política per a conèixer i respectar els resultats».

A més, ha negat sentir-se «abandonat» per la comunitat internacional i ha recordat que, recentment, més de 30 països han signat a Nova York un document recolzant-ho com a president electe.

Ha desmentit també la suposada intervenció de l’expresident Rodríguez Zapatero en la seua eixida del país. «Jo no vaig parlar amb Zapatero. He narrat en diferents ocasions el que va ocórrer. Vaig estar més de 30 dies a l’Ambaixada de Països Baixos i altres 30 dies a la d’Espanya, que em va facilitar el transport per a arribar a Madrid i des del 28 de setembre estic ací, sol·licitant formalment l’asil», ha relatat.

Finalment, ha assegurat que el futur de Nicolás Maduro, «quan siga president», serà el que ell «desitge», «sempre que respecte la Constitució».

Últimes notícies

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.

Bernabé ressalta la labor humanitària de la Policia Nacional en la carrera solidària Ruta 091

La carrera solidària Ruta 091 reunix 2.000 corredors a València per a fer costat a FEVADIS i visibilitzar el caràcter humanitari i la vocació de servici de la Policia Nacional.