González afirma que tornarà a Veneçuela el 10 de gener per a prendre possessió com a ‘president electe’

El líder opositor, que tampoc descarta avançar el seu regrés, nega la intervenció de Zapatero en la seua eixida del país: «Jo no vaig parlar amb ell»

O GROVE (PONTEVEDRA), 4 (EUROPA PRESS)

El líder opositor de Veneçuela, Edmundo González Urrutia, ha posat data per a la seua volta al país: el 10 de gener, dia per al qual es preveu la presa de possessió, a la qual acudirà, ha dit, com a «president electe».

Així ho ha afirmat hui divendres en una roda de premsa oferida este divendres a A Illa Da Toxa, a O Grove (Pontevedra) després de participar al Fòrum La Toja que se celebra al municipi fins al dissabte.

De fet, ha arribat a lliscar que no descarta avançar la seua tornada al país. «Si el president Maduro va avançar el Nadal, no seria raro que jo puga avançar el meu retorn també», ha comentat.

«Vaig a tornar al més prompte possible, quan restaurem la democràcia en el país. El 10 de gener és la data que constitucionalment està prevista per a la presa de possessió i jo aspire al fet que la voluntat popular de huit milions de veneçolans s’acredite este dia», ha asseverat.

Preguntat per quantes figures com ell mateix o com Juan Guaidó fan falta per a acabar amb el mandat de Maduro, l’opositor ha contestat de forma taxativa: «Un només, un sol Edmundo».

A més, ha destacat que no cap comparativa entre Guaidó i ell. «Som personatges diferents. A Guaidó ho va designar l’Assemblea Nacional i jo vaig obtenir el suport de prop de huit milions de veneçolans. Són dos situacions diferents», ha assenyalat.

NEGA LA INTERVENCIÓ DE ZAPATERO EN LA SEUA EIXIDA

Respecte a les actes electorals que maneja la Fundació Carter –observadora electoral internacional– i que recolzarien les presentades per l’oposició, en les quals s’assegura que González Urrutia és el vencedor dels comicis, l’opositor ha assenyalat que «el que fa falta és la voluntat política per a conèixer i respectar els resultats».

A més, ha negat sentir-se «abandonat» per la comunitat internacional i ha recordat que, recentment, més de 30 països han signat a Nova York un document recolzant-ho com a president electe.

Ha desmentit també la suposada intervenció de l’expresident Rodríguez Zapatero en la seua eixida del país. «Jo no vaig parlar amb Zapatero. He narrat en diferents ocasions el que va ocórrer. Vaig estar més de 30 dies a l’Ambaixada de Països Baixos i altres 30 dies a la d’Espanya, que em va facilitar el transport per a arribar a Madrid i des del 28 de setembre estic ací, sol·licitant formalment l’asil», ha relatat.

Finalment, ha assegurat que el futur de Nicolás Maduro, «quan siga president», serà el que ell «desitge», «sempre que respecte la Constitució».

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.