González afirma que tornarà a Veneçuela el 10 de gener per a prendre possessió com a ‘president electe’

El líder opositor, que tampoc descarta avançar el seu regrés, nega la intervenció de Zapatero en la seua eixida del país: «Jo no vaig parlar amb ell»

O GROVE (PONTEVEDRA), 4 (EUROPA PRESS)

El líder opositor de Veneçuela, Edmundo González Urrutia, ha posat data per a la seua volta al país: el 10 de gener, dia per al qual es preveu la presa de possessió, a la qual acudirà, ha dit, com a «president electe».

Així ho ha afirmat hui divendres en una roda de premsa oferida este divendres a A Illa Da Toxa, a O Grove (Pontevedra) després de participar al Fòrum La Toja que se celebra al municipi fins al dissabte.

De fet, ha arribat a lliscar que no descarta avançar la seua tornada al país. «Si el president Maduro va avançar el Nadal, no seria raro que jo puga avançar el meu retorn també», ha comentat.

«Vaig a tornar al més prompte possible, quan restaurem la democràcia en el país. El 10 de gener és la data que constitucionalment està prevista per a la presa de possessió i jo aspire al fet que la voluntat popular de huit milions de veneçolans s’acredite este dia», ha asseverat.

Preguntat per quantes figures com ell mateix o com Juan Guaidó fan falta per a acabar amb el mandat de Maduro, l’opositor ha contestat de forma taxativa: «Un només, un sol Edmundo».

A més, ha destacat que no cap comparativa entre Guaidó i ell. «Som personatges diferents. A Guaidó ho va designar l’Assemblea Nacional i jo vaig obtenir el suport de prop de huit milions de veneçolans. Són dos situacions diferents», ha assenyalat.

NEGA LA INTERVENCIÓ DE ZAPATERO EN LA SEUA EIXIDA

Respecte a les actes electorals que maneja la Fundació Carter –observadora electoral internacional– i que recolzarien les presentades per l’oposició, en les quals s’assegura que González Urrutia és el vencedor dels comicis, l’opositor ha assenyalat que «el que fa falta és la voluntat política per a conèixer i respectar els resultats».

A més, ha negat sentir-se «abandonat» per la comunitat internacional i ha recordat que, recentment, més de 30 països han signat a Nova York un document recolzant-ho com a president electe.

Ha desmentit també la suposada intervenció de l’expresident Rodríguez Zapatero en la seua eixida del país. «Jo no vaig parlar amb Zapatero. He narrat en diferents ocasions el que va ocórrer. Vaig estar més de 30 dies a l’Ambaixada de Països Baixos i altres 30 dies a la d’Espanya, que em va facilitar el transport per a arribar a Madrid i des del 28 de setembre estic ací, sol·licitant formalment l’asil», ha relatat.

Finalment, ha assegurat que el futur de Nicolás Maduro, «quan siga president», serà el que ell «desitge», «sempre que respecte la Constitució».

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.