González afirma que tornarà a Veneçuela el 10 de gener per a prendre possessió com a ‘president electe’

El líder opositor, que tampoc descarta avançar el seu regrés, nega la intervenció de Zapatero en la seua eixida del país: “Jo no vaig parlar amb ell”

O GROVE (PONTEVEDRA), 4 (EUROPA PRESS)

El líder opositor de Veneçuela, Edmundo González Urrutia, ha posat data per a la seua volta al país: el 10 de gener, dia per al qual es preveu la presa de possessió, a la qual acudirà, ha dit, com a “president electe”.

Així ho ha afirmat hui divendres en una roda de premsa oferida este divendres a A Illa Da Toxa, a O Grove (Pontevedra) després de participar al Fòrum La Toja que se celebra al municipi fins al dissabte.

De fet, ha arribat a lliscar que no descarta avançar la seua tornada al país. “Si el president Maduro va avançar el Nadal, no seria raro que jo puga avançar el meu retorn també”, ha comentat.

“Vaig a tornar al més prompte possible, quan restaurem la democràcia en el país. El 10 de gener és la data que constitucionalment està prevista per a la presa de possessió i jo aspire al fet que la voluntat popular de huit milions de veneçolans s’acredite este dia”, ha asseverat.

Preguntat per quantes figures com ell mateix o com Juan Guaidó fan falta per a acabar amb el mandat de Maduro, l’opositor ha contestat de forma taxativa: “Un només, un sol Edmundo”.

A més, ha destacat que no cap comparativa entre Guaidó i ell. “Som personatges diferents. A Guaidó ho va designar l’Assemblea Nacional i jo vaig obtenir el suport de prop de huit milions de veneçolans. Són dos situacions diferents”, ha assenyalat.

NEGA LA INTERVENCIÓ DE ZAPATERO EN LA SEUA EIXIDA

Respecte a les actes electorals que maneja la Fundació Carter –observadora electoral internacional– i que recolzarien les presentades per l’oposició, en les quals s’assegura que González Urrutia és el vencedor dels comicis, l’opositor ha assenyalat que “el que fa falta és la voluntat política per a conèixer i respectar els resultats”.

A més, ha negat sentir-se “abandonat” per la comunitat internacional i ha recordat que, recentment, més de 30 països han signat a Nova York un document recolzant-ho com a president electe.

Ha desmentit també la suposada intervenció de l’expresident Rodríguez Zapatero en la seua eixida del país. “Jo no vaig parlar amb Zapatero. He narrat en diferents ocasions el que va ocórrer. Vaig estar més de 30 dies a l’Ambaixada de Països Baixos i altres 30 dies a la d’Espanya, que em va facilitar el transport per a arribar a Madrid i des del 28 de setembre estic ací, sol·licitant formalment l’asil”, ha relatat.

Finalment, ha assegurat que el futur de Nicolás Maduro, “quan siga president”, serà el que ell “desitge”, “sempre que respecte la Constitució”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022