La gratuïtat del bus urbà d’Ontinyent va triplicar l’ús en 2020 tot i la pandèmia

La gratuïtat del bus urbà d’Ontinyent va permetre multiplicar quasi per tres la utilització d’este servei de transport urbà en 2020, tot i la irrupció de la pandèmia de la Covid-19. Segons dades replegades per un estudi municipal, dels al voltant dels entre 31.700 i 34.700 usos anuals que es venien fent del bus urbà a l’última dècada, es va passar a 95.000. La regidora de Transport, Inma Ibàñez, recordava que “la bona acollida en 2020 ha disparat la utilització del bus fins a pràcticament el triple, i amb els més de 2.300 passatgers setmanals que estem tenint en 2021, tot apunta al fet que enguany superarem els 110.000“, manifestava.

Ibàñez explicava que “afavorir el transport públic és causa d’una disminució dels embussos, la contaminació, i de la congestió urbana del trànsit, però també és sinònim d’igualtat i d’inclusió perquè l’estudi que hem dut a terme des de la regidoria de Transport constata que qualsevol dia que escollim de manera aleatòria la majoria de passatgers són del sexe femení Hi ha dies que el 70% són dones, les quals en molts casos no disposen de carnet de conduir, així com gent gran o menors d’edat”.

Per conéixer més a fons quin és el perfil d’usuaris i usuàries que utilitzen l’autobús municipal; els motius de la seua utilització i la freqüència i quines necessitats i millores proposen les persones usuàries, l’Ajuntament està preparant una enquesta que es durà a terme durant la segona i quarta setmana de setembre, i durant la primera i tercera d’octubre de 2021. Serà una enquesta en on s’inclouran 8 preguntes: dos de caràcter sociodemogràfic, tres preguntes per determinar el perfil de l’usuari/usuària, una pregunta d’escala dicotòmica per valorar el servei, una qüestió que ens serà d’utilitat per a la millora contínua, i finalment, una qüestió sobre el quin és el canal mitjançant el qual rep l’usuari la informació i horaris.

L’enquesta es durà a terme mitjançant un equip de 2 persones dinamitzadores (una per a cada torn), en els busos i en les parades, de manera aleatòria, podent participar totes aquelles persones que hagen fet ús almenys una vegada de l’autobús municipal. Inma Ibàñez destacava la importància “de seguir potenciant la mobilitat interna de la ciutat, així com seguir implantant els objectius de l’AGENDA 2030, un dels grans reptes d’esta dècada per a tots els països, regions i ajuntaments. A Ontinyent seguim avançant des de les diferents àrees municipals per aconseguir-ho”, concloïa.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguda per calar foc a la seua parella a Chiva (València)

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda per calar foc a la seua parella, un home de 49, a Chiva (València). El cas s'investiga com a violència domèstica.

Cap de setmana amb ruixats i neu des de 700 m després d’un divendres buidat

Divendres amb cel buidat i temperatures estables. El cap de setmana portarà ruixats febles, caiguda notable de les màximes i neu des de 700-900 m a l'interior nord.

Catalá afirma que l’Ajuntament no pot adoptar mesures sobre els trens de Rodalia en Falles

Catalá ha sostingut que és totalment impossible que l'Ajuntament decidisca sobre la xarxa ferroviària estatal. Demana a Delegació els informes tècnics si recolza la proposta de Renfe.

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.