12.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

La gratuïtat del bus urbà d’Ontinyent va triplicar l’ús en 2020 tot i la pandèmia

La gratuïtat del bus urbà d’Ontinyent va permetre multiplicar quasi per tres la utilització d’este servei de transport urbà en 2020, tot i la irrupció de la pandèmia de la Covid-19. Segons dades replegades per un estudi municipal, dels al voltant dels entre 31.700 i 34.700 usos anuals que es venien fent del bus urbà a l’última dècada, es va passar a 95.000. La regidora de Transport, Inma Ibàñez, recordava que “la bona acollida en 2020 ha disparat la utilització del bus fins a pràcticament el triple, i amb els més de 2.300 passatgers setmanals que estem tenint en 2021, tot apunta al fet que enguany superarem els 110.000“, manifestava.

Ibàñez explicava que “afavorir el transport públic és causa d’una disminució dels embussos, la contaminació, i de la congestió urbana del trànsit, però també és sinònim d’igualtat i d’inclusió perquè l’estudi que hem dut a terme des de la regidoria de Transport constata que qualsevol dia que escollim de manera aleatòria la majoria de passatgers són del sexe femení Hi ha dies que el 70% són dones, les quals en molts casos no disposen de carnet de conduir, així com gent gran o menors d’edat”.

Per conéixer més a fons quin és el perfil d’usuaris i usuàries que utilitzen l’autobús municipal; els motius de la seua utilització i la freqüència i quines necessitats i millores proposen les persones usuàries, l’Ajuntament està preparant una enquesta que es durà a terme durant la segona i quarta setmana de setembre, i durant la primera i tercera d’octubre de 2021. Serà una enquesta en on s’inclouran 8 preguntes: dos de caràcter sociodemogràfic, tres preguntes per determinar el perfil de l’usuari/usuària, una pregunta d’escala dicotòmica per valorar el servei, una qüestió que ens serà d’utilitat per a la millora contínua, i finalment, una qüestió sobre el quin és el canal mitjançant el qual rep l’usuari la informació i horaris.

L’enquesta es durà a terme mitjançant un equip de 2 persones dinamitzadores (una per a cada torn), en els busos i en les parades, de manera aleatòria, podent participar totes aquelles persones que hagen fet ús almenys una vegada de l’autobús municipal. Inma Ibàñez destacava la importància “de seguir potenciant la mobilitat interna de la ciutat, així com seguir implantant els objectius de l’AGENDA 2030, un dels grans reptes d’esta dècada per a tots els països, regions i ajuntaments. A Ontinyent seguim avançant des de les diferents àrees municipals per aconseguir-ho”, concloïa.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.