Habitatge publica les ajudes del Bo jove de lloguer per a l’edició 2023-24

El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana publica la convocatòria de la Vicepresidència Segona i la Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, relativa al Bo de Lloguer jove per a l’edició 2023-24.

A la dotació inicial de 22,8 milions d’euros a càrrec del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA), s’hi incorporaran 30 milions d’euros de fons propis de la Generalitat, tal com disposa el Decret llei del Consell aprovat el 14 d’abril passat. En total, es destinaran en total 52 milions d’euros.

Com que les ajudes es concedeixen per a dos anualitats, s’ha previst destinar per a este any un total de 26 milions d’euros, i per a l’any 2024, els restants 26 Milions.

Una vegada tramitada la convocatòria de 2022, amb el crèdit aportat íntegrament pel Govern d’Espanya a través del MITMA (Pla Estatal d’Habitatge 2022-2025), s’han pogut cobrir 3.910 sol·licituds que es corresponen amb aquelles que es van presentar entre l’1 i el 15 de juny de 2022, quedant pendents 16.700 sol·licituds.

El Bo jove de Lloguer suposa una aportació de 250 euros mensuals per a les persones joves que no superen els 35 anys. Es tracta d’una ajuda total de 6.000 euros repartida en 24 mensualitats.

La directora general d’Emergència Habitacional, Pura Peris, ha explicat que els qui el 2022 van presentar sol·licitud i no van rebre l’ajut, només hauran de presentar còpia del contracte, volant únic d’empadronament, rebuts de lloguer o cessió, declaracions responsables i autoritzacions. Així mateix, ha subratllat que el termini de sol·licitud per a la nova convocatòria serà d’un mes, des del 2 de maig fins al 2 de juny, inclòs.

Pura Peris ha recordat que, per accedir a este bo, la persona beneficiària també podrà rebre esta ajuda en cas de compartir pis. D’entre les condicions ha indicat que hauran de tindre entre 18 i 35 anys inclòs, un contracte de treball que no li genere més de tres vegades l’indicador públic de Renda d’Efectes Múltiples (IPREM) i estar empadronat. L’habitatge o habitació haurà de ser la residència habitual i permanent durant tot el període pel qual es concedisca l’ajuda.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.