Habitatge publica les ajudes del Bo jove de lloguer per a l’edició 2023-24

El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana publica la convocatòria de la Vicepresidència Segona i la Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, relativa al Bo de Lloguer jove per a l’edició 2023-24.

A la dotació inicial de 22,8 milions d’euros a càrrec del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA), s’hi incorporaran 30 milions d’euros de fons propis de la Generalitat, tal com disposa el Decret llei del Consell aprovat el 14 d’abril passat. En total, es destinaran en total 52 milions d’euros.

Com que les ajudes es concedeixen per a dos anualitats, s’ha previst destinar per a este any un total de 26 milions d’euros, i per a l’any 2024, els restants 26 Milions.

Una vegada tramitada la convocatòria de 2022, amb el crèdit aportat íntegrament pel Govern d’Espanya a través del MITMA (Pla Estatal d’Habitatge 2022-2025), s’han pogut cobrir 3.910 sol·licituds que es corresponen amb aquelles que es van presentar entre l’1 i el 15 de juny de 2022, quedant pendents 16.700 sol·licituds.

El Bo jove de Lloguer suposa una aportació de 250 euros mensuals per a les persones joves que no superen els 35 anys. Es tracta d’una ajuda total de 6.000 euros repartida en 24 mensualitats.

La directora general d’Emergència Habitacional, Pura Peris, ha explicat que els qui el 2022 van presentar sol·licitud i no van rebre l’ajut, només hauran de presentar còpia del contracte, volant únic d’empadronament, rebuts de lloguer o cessió, declaracions responsables i autoritzacions. Així mateix, ha subratllat que el termini de sol·licitud per a la nova convocatòria serà d’un mes, des del 2 de maig fins al 2 de juny, inclòs.

Pura Peris ha recordat que, per accedir a este bo, la persona beneficiària també podrà rebre esta ajuda en cas de compartir pis. D’entre les condicions ha indicat que hauran de tindre entre 18 i 35 anys inclòs, un contracte de treball que no li genere més de tres vegades l’indicador públic de Renda d’Efectes Múltiples (IPREM) i estar empadronat. L’habitatge o habitació haurà de ser la residència habitual i permanent durant tot el període pel qual es concedisca l’ajuda.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.