Habitatge publica les ajudes del Bo jove de lloguer per a l’edició 2023-24

El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana publica la convocatòria de la Vicepresidència Segona i la Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, relativa al Bo de Lloguer jove per a l’edició 2023-24.

A la dotació inicial de 22,8 milions d’euros a càrrec del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA), s’hi incorporaran 30 milions d’euros de fons propis de la Generalitat, tal com disposa el Decret llei del Consell aprovat el 14 d’abril passat. En total, es destinaran en total 52 milions d’euros.

Com que les ajudes es concedeixen per a dos anualitats, s’ha previst destinar per a este any un total de 26 milions d’euros, i per a l’any 2024, els restants 26 Milions.

Una vegada tramitada la convocatòria de 2022, amb el crèdit aportat íntegrament pel Govern d’Espanya a través del MITMA (Pla Estatal d’Habitatge 2022-2025), s’han pogut cobrir 3.910 sol·licituds que es corresponen amb aquelles que es van presentar entre l’1 i el 15 de juny de 2022, quedant pendents 16.700 sol·licituds.

El Bo jove de Lloguer suposa una aportació de 250 euros mensuals per a les persones joves que no superen els 35 anys. Es tracta d’una ajuda total de 6.000 euros repartida en 24 mensualitats.

La directora general d’Emergència Habitacional, Pura Peris, ha explicat que els qui el 2022 van presentar sol·licitud i no van rebre l’ajut, només hauran de presentar còpia del contracte, volant únic d’empadronament, rebuts de lloguer o cessió, declaracions responsables i autoritzacions. Així mateix, ha subratllat que el termini de sol·licitud per a la nova convocatòria serà d’un mes, des del 2 de maig fins al 2 de juny, inclòs.

Pura Peris ha recordat que, per accedir a este bo, la persona beneficiària també podrà rebre esta ajuda en cas de compartir pis. D’entre les condicions ha indicat que hauran de tindre entre 18 i 35 anys inclòs, un contracte de treball que no li genere més de tres vegades l’indicador públic de Renda d’Efectes Múltiples (IPREM) i estar empadronat. L’habitatge o habitació haurà de ser la residència habitual i permanent durant tot el període pel qual es concedisca l’ajuda.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.