Habitatge publica les ajudes del Bo jove de lloguer per a l’edició 2023-24

El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana publica la convocatòria de la Vicepresidència Segona i la Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, relativa al Bo de Lloguer jove per a l’edició 2023-24.

A la dotació inicial de 22,8 milions d’euros a càrrec del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA), s’hi incorporaran 30 milions d’euros de fons propis de la Generalitat, tal com disposa el Decret llei del Consell aprovat el 14 d’abril passat. En total, es destinaran en total 52 milions d’euros.

Com que les ajudes es concedeixen per a dos anualitats, s’ha previst destinar per a este any un total de 26 milions d’euros, i per a l’any 2024, els restants 26 Milions.

Una vegada tramitada la convocatòria de 2022, amb el crèdit aportat íntegrament pel Govern d’Espanya a través del MITMA (Pla Estatal d’Habitatge 2022-2025), s’han pogut cobrir 3.910 sol·licituds que es corresponen amb aquelles que es van presentar entre l’1 i el 15 de juny de 2022, quedant pendents 16.700 sol·licituds.

El Bo jove de Lloguer suposa una aportació de 250 euros mensuals per a les persones joves que no superen els 35 anys. Es tracta d’una ajuda total de 6.000 euros repartida en 24 mensualitats.

La directora general d’Emergència Habitacional, Pura Peris, ha explicat que els qui el 2022 van presentar sol·licitud i no van rebre l’ajut, només hauran de presentar còpia del contracte, volant únic d’empadronament, rebuts de lloguer o cessió, declaracions responsables i autoritzacions. Així mateix, ha subratllat que el termini de sol·licitud per a la nova convocatòria serà d’un mes, des del 2 de maig fins al 2 de juny, inclòs.

Pura Peris ha recordat que, per accedir a este bo, la persona beneficiària també podrà rebre esta ajuda en cas de compartir pis. D’entre les condicions ha indicat que hauran de tindre entre 18 i 35 anys inclòs, un contracte de treball que no li genere més de tres vegades l’indicador públic de Renda d’Efectes Múltiples (IPREM) i estar empadronat. L’habitatge o habitació haurà de ser la residència habitual i permanent durant tot el període pel qual es concedisca l’ajuda.

Últimes notícies

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.

Les residències per a víctimes de violència atenen 305 dones en mig any

Els centres residencials de la Generalitat han acollit 305 dones i 115 menors víctimes de violència en el primer semestre de 2026. Susana Camarero destaca el reforç de la xarxa assistencial i la nova Estratègia Valenciana contra la tracta.

Sagunt a Escena porta al Teatre Romà ‘La òpera dels tres cèntims’ amb Coque Malla

Sagunt a Escena programa este cap de setmana 'La òpera dels tres cèntims', protagonitzada per Coque Malla, i l'espectacle de dansa contemporània 'Públic' de la companyia valenciana Fil d'Arena.

La ciutadania europea ja pot posar denúncies en línia davant la Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha obert el seu sistema de denúncia telemàtica a la ciutadania europea amb identificació electrònica reconeguda pel Reglament eIDAS.

Elx dona llum verda a la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, amb més de 10 milions

L’Ajuntament d’Elx ha aprovat el projecte per a rehabilitar íntegrament el Convent de la Mercè, amb una inversió de més de 10 milions finançada per la Generalitat, per a crear un nou espai cultural i ciutadà. Les obres, amb un termini estimat de tres anys, inclouen la recuperació dels elements patrimonials i l’adaptació dels antics espais conventuals a nous usos públics.
FILMOTECA D'ESTIU