Habitatge publica les ajudes del Bo jove de lloguer per a l’edició 2023-24

El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana publica la convocatòria de la Vicepresidència Segona i la Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, relativa al Bo de Lloguer jove per a l’edició 2023-24.

A la dotació inicial de 22,8 milions d’euros a càrrec del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA), s’hi incorporaran 30 milions d’euros de fons propis de la Generalitat, tal com disposa el Decret llei del Consell aprovat el 14 d’abril passat. En total, es destinaran en total 52 milions d’euros.

Com que les ajudes es concedeixen per a dos anualitats, s’ha previst destinar per a este any un total de 26 milions d’euros, i per a l’any 2024, els restants 26 Milions.

Una vegada tramitada la convocatòria de 2022, amb el crèdit aportat íntegrament pel Govern d’Espanya a través del MITMA (Pla Estatal d’Habitatge 2022-2025), s’han pogut cobrir 3.910 sol·licituds que es corresponen amb aquelles que es van presentar entre l’1 i el 15 de juny de 2022, quedant pendents 16.700 sol·licituds.

El Bo jove de Lloguer suposa una aportació de 250 euros mensuals per a les persones joves que no superen els 35 anys. Es tracta d’una ajuda total de 6.000 euros repartida en 24 mensualitats.

La directora general d’Emergència Habitacional, Pura Peris, ha explicat que els qui el 2022 van presentar sol·licitud i no van rebre l’ajut, només hauran de presentar còpia del contracte, volant únic d’empadronament, rebuts de lloguer o cessió, declaracions responsables i autoritzacions. Així mateix, ha subratllat que el termini de sol·licitud per a la nova convocatòria serà d’un mes, des del 2 de maig fins al 2 de juny, inclòs.

Pura Peris ha recordat que, per accedir a este bo, la persona beneficiària també podrà rebre esta ajuda en cas de compartir pis. D’entre les condicions ha indicat que hauran de tindre entre 18 i 35 anys inclòs, un contracte de treball que no li genere més de tres vegades l’indicador públic de Renda d’Efectes Múltiples (IPREM) i estar empadronat. L’habitatge o habitació haurà de ser la residència habitual i permanent durant tot el període pel qual es concedisca l’ajuda.

Últimes notícies

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.

Aules a més de 34 graus: CCOO alerta d’un risc generalitzat als col·legis valencians

CCOO PV ha denunciat que en més de 65 centres educatius públics de la Comunitat Valenciana s’han registrat fins a 34 graus o més en aules i espais docents, per damunt del límit legal de 27 graus.

Les apostes en línia es disparen entre els menors de 35 anys a la Comunitat, segons Patim

Un estudi de Patim mostra que el joc patològic s’ha fet més complex, amb més pes del joc online entre menors de 35 anys, inici en l’adolescència i forta combinació amb altres addiccions com alcohol i cocaïna.

València enceta el camí cap a un pla director per a l’àrea metropolitana

La ciutat de València ha iniciat l’elaboració d’un document de bases per a un futur Pla Director Metropolità, impulsat per Joan Romero i la Universitat de València, per a coordinar mobilitat, vivenda, territori i cohesió social en l’àrea metropolitana.