Harris es concentra a Pensilvània i Trump viatja a tres estats durant l’últim dia de campanya

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

L’últim dia de campanya electoral als Estats Units (EUA) es repartix per alguns dels estats que estan cridats a marcar el futur polític del país i mentre que el magnat Donald Trump ha dut a terme actes per Carolina del Nord, Michigan i Pensilvània, la vicepresidenta Kamala Harris ha optat per concentrar-se exclusivament en este últim territori.

Pensilvània és un dels anomenats ‘swing states’ o estats que no s’inclinen amb claredat per cap dels dos grans partits. Els demòcrates s’hi van imposar per un estret marge el 2020 –d’1,2 punts percentuals– i Harris aspira a retenir Pensilvània i aconseguir els 19 representants en joc en aquest estat per al Col·legi Electoral.

L’agenda final de la vicepresidenta inclou diverses entrevistes i mítings, amb dos grans tancaments a Pittsburgh i Filadèlfia en els quals estarà acompanyada per figures públiques com Katy Perry, Oprah Winfray i Lady Gaga, entre d’altres, informa la cadena CNN.

Trump, per la seua banda, arranca la jornada a Raleigh, Carolina del Nord, abans de saltar a Reading, Pensilvània, dos hores abans que Harris. A Pittsburgh també s’avançarà un parell d’hores a un altre acte de la vicepresidenta, mentre que el final de campanya tindrà lloc a Grand Rapids, Michigan, acompanyat pel número dos de la seua candidatura, el senador J.D. Vance.

Els dos candidats també han continuant publicant missatges a través de les xarxes socials per a animar la població a votar, tot i que més de 75 milions de persones ja han exercit el dret a sufragi de manera anticipada, entre ells l’actual president, Joe Biden. També Kamala Harris ha revelat que ha votat per correu abans del gran dia.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.