7.5 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Harris es concentra a Pensilvània i Trump viatja a tres estats durant l’últim dia de campanya

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

L’últim dia de campanya electoral als Estats Units (EUA) es repartix per alguns dels estats que estan cridats a marcar el futur polític del país i mentre que el magnat Donald Trump ha dut a terme actes per Carolina del Nord, Michigan i Pensilvània, la vicepresidenta Kamala Harris ha optat per concentrar-se exclusivament en este últim territori.

Pensilvània és un dels anomenats ‘swing states’ o estats que no s’inclinen amb claredat per cap dels dos grans partits. Els demòcrates s’hi van imposar per un estret marge el 2020 –d’1,2 punts percentuals– i Harris aspira a retenir Pensilvània i aconseguir els 19 representants en joc en aquest estat per al Col·legi Electoral.

L’agenda final de la vicepresidenta inclou diverses entrevistes i mítings, amb dos grans tancaments a Pittsburgh i Filadèlfia en els quals estarà acompanyada per figures públiques com Katy Perry, Oprah Winfray i Lady Gaga, entre d’altres, informa la cadena CNN.

Trump, per la seua banda, arranca la jornada a Raleigh, Carolina del Nord, abans de saltar a Reading, Pensilvània, dos hores abans que Harris. A Pittsburgh també s’avançarà un parell d’hores a un altre acte de la vicepresidenta, mentre que el final de campanya tindrà lloc a Grand Rapids, Michigan, acompanyat pel número dos de la seua candidatura, el senador J.D. Vance.

Els dos candidats també han continuant publicant missatges a través de les xarxes socials per a animar la població a votar, tot i que més de 75 milions de persones ja han exercit el dret a sufragi de manera anticipada, entre ells l’actual president, Joe Biden. També Kamala Harris ha revelat que ha votat per correu abans del gran dia.

Últimes notícies

La setmana arranca amb cel poc nuvolós, màximes a l’alça i vent fluix en la Comunitat Valenciana

Dilluns amb cel poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, màximes en ascens excepte en el litoral de Castelló i el sud d'Alacant. El dimarts a penes canviarà la situació.

Un camió bolca i tala l’AP-7 a Benicàssim cap a Barcelona

La bolcada d'un camió ha obligat a tallar l'AP-7 a Benicàssim en sentit Barcelona. El trànsit es desvia per la N-340, amb retencions i sense víctimes.

Pradas i l’excap de gabinet de Mazón confronten les seues versions davant la jutgessa de la dana

La magistrada celebra este dilluns un acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca per a aclarir les contradiccions sobre el confinament durant la dana. Un informe de l'Advocacia i noves testificals busquen fixar l'origen de les indicacions i la seua cobertura legal.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.