Harris es concentra a Pensilvània i Trump viatja a tres estats durant l’últim dia de campanya

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

L’últim dia de campanya electoral als Estats Units (EUA) es repartix per alguns dels estats que estan cridats a marcar el futur polític del país i mentre que el magnat Donald Trump ha dut a terme actes per Carolina del Nord, Michigan i Pensilvània, la vicepresidenta Kamala Harris ha optat per concentrar-se exclusivament en este últim territori.

Pensilvània és un dels anomenats ‘swing states’ o estats que no s’inclinen amb claredat per cap dels dos grans partits. Els demòcrates s’hi van imposar per un estret marge el 2020 –d’1,2 punts percentuals– i Harris aspira a retenir Pensilvània i aconseguir els 19 representants en joc en aquest estat per al Col·legi Electoral.

L’agenda final de la vicepresidenta inclou diverses entrevistes i mítings, amb dos grans tancaments a Pittsburgh i Filadèlfia en els quals estarà acompanyada per figures públiques com Katy Perry, Oprah Winfray i Lady Gaga, entre d’altres, informa la cadena CNN.

Trump, per la seua banda, arranca la jornada a Raleigh, Carolina del Nord, abans de saltar a Reading, Pensilvània, dos hores abans que Harris. A Pittsburgh també s’avançarà un parell d’hores a un altre acte de la vicepresidenta, mentre que el final de campanya tindrà lloc a Grand Rapids, Michigan, acompanyat pel número dos de la seua candidatura, el senador J.D. Vance.

Els dos candidats també han continuant publicant missatges a través de les xarxes socials per a animar la població a votar, tot i que més de 75 milions de persones ja han exercit el dret a sufragi de manera anticipada, entre ells l’actual president, Joe Biden. També Kamala Harris ha revelat que ha votat per correu abans del gran dia.

Últimes notícies

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.

Quatre morts i sis ferits greus en un xoc múltiple nocturn a Benicàssim

Quatre persones han mort i sis hòmens han resultat ferits greus en un accident múltiple esta matinada a la N-340, al terme de Benicàssim, en sentit Castellón de la Plana.

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.