5.5 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Hezbol·là nomena al seu vicesecretari general, Naim Qasem, com a nou líder després de la mort de Hasán Nasralá

El grup promet “mantenir encesa la flama de la resistència” enmig de la invasió de Líban deslligada per Israel

MADRID, 29 (EUROPA PRESS)

El partit-milícia xiïta Hezbol·là ha anunciat este dimarts el nomenament del seu vicesecretari general, Naim Qasem, com a nou líder del grup, després de la mort del seu històric líder Hasán Nasralá en un bombardeig executat el 27 de setembre per l’Exèrcit d’Israel contra la capital de Líban, Beirut.

El grup libanés ha indicat que Qasem ha sigut triat com a nou secretari general de la formació per part del Consell de la Shura, una decisió adoptada “en línia amb el mecanisme” existent per a triar al líder de la formació, segons ha arreplegat la cadena de televisió En Rajar, vinculada a Hezbolá

“El Consell de la Shura ha aprovat triar a la seua eminència, el xeic Naim Qasem, com a secretari general d’Hezbol·là”, ha dit. “Demanem a Déu totpoderós que guie a la seua eminència, el secretari general Naim Qasem, en esta noble missió d’encapçalar a Hezbol·là i a la resistència islàmica”, ha afirmat.

Així mateix, ha subratllat que “la cúpula de la resistència promet a Déu totpoderós, a l’esperit del més elevat i benvolgut màrtir Hasán Nasralá, als màrtirs, als muyahidín de la Resistència Islàmica i al ferm, pacient i lleial poble, treballar junts per a materialitzar els principis i objectius d’Hezbol·là”.

En esta línia, s’ha compromès a “mantenir encesa la flama de la resistència i onejant la bandera fins que s’aconseguisca la victòria”, enmig dels combats des de fa més d’un any amb l’Exèrcit d’Israel i de la nova invasió de Líban deslligada l’1 d’octubre per part de les tropes israelianes.

El nomenament de Qasem com a nou líder del grup arriba més d’un mes després de la mort de Nasralá en un bombardeig israelià contra Beirut i de la confirmació de la defunció del seu cosí i principal favorit a succeir-li al capdavant d’Hezbol·là, Hashem Safiedín, en un altre atac perpetrat dies després a la capital libanesa.

Nasralá havia sigut nomenat líder del grup –format en els anys vuitanta per a fer front a la invasió de Líban deslligada el 1982 per Israel– el 1992, després que el seu predecessor i un dels confundadors de la formació, Abbas al Musaui, morira en un bombardeig israelià al febrer d’este any al sud de Líban, atac en el qual van morir a més varis dels seus familiars.

D’esta forma, Qasem ha sigut igualment triat per a encapçalar el partit-milícia després de la mort de la seua precedesor en un atac israelià, enmig d’un procés forçat de reestructuració a causa de la defunció de nombrosos dirigents i líder de l’ala militar d’Hezbol·là a causa dels bombardejos d’Israel, intensificats durant els últims dos mesos.

A més, l’Exèrcit israelià va deslligar una nova invasió de Líban després de diverses setmanes d’intensos bombardejos i atacs contra el país, inclosa l’explosió coordinada de milers de dispositius de comunicació, després de més d’onze mesos de combats amb Hezbol·là a la zona fronterera.

El Govern de Líban ha xifrat en prop de 2.700 els morts i a al voltant de 12.500 els ferits a causa dels atacs executats per Israel des del 8 d’octubre del 2023, després que el partit-milícia iniciara el tret de projectils en suport als grups palestins arran dels atacs perpetrats en la vespra contra territori israelià.

Últimes notícies

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.