Hezbol·là nomena al seu vicesecretari general, Naim Qasem, com a nou líder després de la mort de Hasán Nasralá

El grup promet “mantenir encesa la flama de la resistència” enmig de la invasió de Líban deslligada per Israel

MADRID, 29 (EUROPA PRESS)

Anuncios

El partit-milícia xiïta Hezbol·là ha anunciat este dimarts el nomenament del seu vicesecretari general, Naim Qasem, com a nou líder del grup, després de la mort del seu històric líder Hasán Nasralá en un bombardeig executat el 27 de setembre per l’Exèrcit d’Israel contra la capital de Líban, Beirut.

El grup libanés ha indicat que Qasem ha sigut triat com a nou secretari general de la formació per part del Consell de la Shura, una decisió adoptada “en línia amb el mecanisme” existent per a triar al líder de la formació, segons ha arreplegat la cadena de televisió En Rajar, vinculada a Hezbolá

“El Consell de la Shura ha aprovat triar a la seua eminència, el xeic Naim Qasem, com a secretari general d’Hezbol·là”, ha dit. “Demanem a Déu totpoderós que guie a la seua eminència, el secretari general Naim Qasem, en esta noble missió d’encapçalar a Hezbol·là i a la resistència islàmica”, ha afirmat.

Així mateix, ha subratllat que “la cúpula de la resistència promet a Déu totpoderós, a l’esperit del més elevat i benvolgut màrtir Hasán Nasralá, als màrtirs, als muyahidín de la Resistència Islàmica i al ferm, pacient i lleial poble, treballar junts per a materialitzar els principis i objectius d’Hezbol·là”.

En esta línia, s’ha compromès a “mantenir encesa la flama de la resistència i onejant la bandera fins que s’aconseguisca la victòria”, enmig dels combats des de fa més d’un any amb l’Exèrcit d’Israel i de la nova invasió de Líban deslligada l’1 d’octubre per part de les tropes israelianes.

El nomenament de Qasem com a nou líder del grup arriba més d’un mes després de la mort de Nasralá en un bombardeig israelià contra Beirut i de la confirmació de la defunció del seu cosí i principal favorit a succeir-li al capdavant d’Hezbol·là, Hashem Safiedín, en un altre atac perpetrat dies després a la capital libanesa.

Nasralá havia sigut nomenat líder del grup –format en els anys vuitanta per a fer front a la invasió de Líban deslligada el 1982 per Israel– el 1992, després que el seu predecessor i un dels confundadors de la formació, Abbas al Musaui, morira en un bombardeig israelià al febrer d’este any al sud de Líban, atac en el qual van morir a més varis dels seus familiars.

D’esta forma, Qasem ha sigut igualment triat per a encapçalar el partit-milícia després de la mort de la seua precedesor en un atac israelià, enmig d’un procés forçat de reestructuració a causa de la defunció de nombrosos dirigents i líder de l’ala militar d’Hezbol·là a causa dels bombardejos d’Israel, intensificats durant els últims dos mesos.

A més, l’Exèrcit israelià va deslligar una nova invasió de Líban després de diverses setmanes d’intensos bombardejos i atacs contra el país, inclosa l’explosió coordinada de milers de dispositius de comunicació, després de més d’onze mesos de combats amb Hezbol·là a la zona fronterera.

El Govern de Líban ha xifrat en prop de 2.700 els morts i a al voltant de 12.500 els ferits a causa dels atacs executats per Israel des del 8 d’octubre del 2023, després que el partit-milícia iniciara el tret de projectils en suport als grups palestins arran dels atacs perpetrats en la vespra contra territori israelià.

Anuncios

Últimes notícies

Pluges intenses i tempestes en gran part de la Comunitat Valenciana, sobretot entre València i Alacant

La Comunitat Valenciana registra hui ruixats generalitzats, localment molt forts i amb tempesta entre el sud de València i el nord d'Alacant, amb descens de màximes a l'interior i situació marítima una mica alterada.

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.