Hezbol·là nomena al seu vicesecretari general, Naim Qasem, com a nou líder després de la mort de Hasán Nasralá

El grup promet “mantenir encesa la flama de la resistència” enmig de la invasió de Líban deslligada per Israel

MADRID, 29 (EUROPA PRESS)

El partit-milícia xiïta Hezbol·là ha anunciat este dimarts el nomenament del seu vicesecretari general, Naim Qasem, com a nou líder del grup, després de la mort del seu històric líder Hasán Nasralá en un bombardeig executat el 27 de setembre per l’Exèrcit d’Israel contra la capital de Líban, Beirut.

El grup libanés ha indicat que Qasem ha sigut triat com a nou secretari general de la formació per part del Consell de la Shura, una decisió adoptada “en línia amb el mecanisme” existent per a triar al líder de la formació, segons ha arreplegat la cadena de televisió En Rajar, vinculada a Hezbolá

“El Consell de la Shura ha aprovat triar a la seua eminència, el xeic Naim Qasem, com a secretari general d’Hezbol·là”, ha dit. “Demanem a Déu totpoderós que guie a la seua eminència, el secretari general Naim Qasem, en esta noble missió d’encapçalar a Hezbol·là i a la resistència islàmica”, ha afirmat.

Així mateix, ha subratllat que “la cúpula de la resistència promet a Déu totpoderós, a l’esperit del més elevat i benvolgut màrtir Hasán Nasralá, als màrtirs, als muyahidín de la Resistència Islàmica i al ferm, pacient i lleial poble, treballar junts per a materialitzar els principis i objectius d’Hezbol·là”.

En esta línia, s’ha compromès a “mantenir encesa la flama de la resistència i onejant la bandera fins que s’aconseguisca la victòria”, enmig dels combats des de fa més d’un any amb l’Exèrcit d’Israel i de la nova invasió de Líban deslligada l’1 d’octubre per part de les tropes israelianes.

El nomenament de Qasem com a nou líder del grup arriba més d’un mes després de la mort de Nasralá en un bombardeig israelià contra Beirut i de la confirmació de la defunció del seu cosí i principal favorit a succeir-li al capdavant d’Hezbol·là, Hashem Safiedín, en un altre atac perpetrat dies després a la capital libanesa.

Nasralá havia sigut nomenat líder del grup –format en els anys vuitanta per a fer front a la invasió de Líban deslligada el 1982 per Israel– el 1992, després que el seu predecessor i un dels confundadors de la formació, Abbas al Musaui, morira en un bombardeig israelià al febrer d’este any al sud de Líban, atac en el qual van morir a més varis dels seus familiars.

D’esta forma, Qasem ha sigut igualment triat per a encapçalar el partit-milícia després de la mort de la seua precedesor en un atac israelià, enmig d’un procés forçat de reestructuració a causa de la defunció de nombrosos dirigents i líder de l’ala militar d’Hezbol·là a causa dels bombardejos d’Israel, intensificats durant els últims dos mesos.

A més, l’Exèrcit israelià va deslligar una nova invasió de Líban després de diverses setmanes d’intensos bombardejos i atacs contra el país, inclosa l’explosió coordinada de milers de dispositius de comunicació, després de més d’onze mesos de combats amb Hezbol·là a la zona fronterera.

El Govern de Líban ha xifrat en prop de 2.700 els morts i a al voltant de 12.500 els ferits a causa dels atacs executats per Israel des del 8 d’octubre del 2023, després que el partit-milícia iniciara el tret de projectils en suport als grups palestins arran dels atacs perpetrats en la vespra contra territori israelià.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El PP vincula els feixos de bitllets del cas Assut amb la seu del PSPV

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, reclama explicacions al PSPV per l'informe de l'UCO del cas Assut i qüestiona el paper de Ximo Puig i Diana Morant.

Dela fregarà els 100 partits amb el Llevant si juga davant el Sevilla

El defensa Adrián de la Font Dela arribarà als cent partits oficials amb el Llevant si participa davant el Sevilla en el Ciutat de València, una fita que arriba en plena baralla per la permanència i amb el seu futur condicionat a la salvació.

Nova York Liberty fa oficial el fitxatge de Raquel Carrera i destaca el seu futur brillant

Nova York Liberty oficialitza la incorporació de Raquel Carrera, pivot del València Basket, i confia que tinga un futur brillant en la WNBA després de completar la temporada a Espanya.

València planteja celebrar el XXV Festival de Milotxes el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal

La Fundació Esportiva Municipal proposa celebrar el XXV Festival de Cometes de València el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal, pendent encara del vistiplau de Costas. La cita manté el seu programa d'exhibicions, tallers i vol lliure al llarg de tota la jornada.

Carrasco exigix al Govern que pose fi a les retallades en la vigilància de les illes Columbretes

L'alcaldessa de Castelló reclama al Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació que revertisca les retallades de personal en la reserva marina de les illes Columbretes i advertix que la falta de vigilància afavorix l'activitat furtiva i posa en risc la biodiversitat.

El PSPV porta al TSJ al conseller de Sanitat per ocultar pagaments a la sanitat privada

El PSPV ha presentat un recurs davant el TSJ contra el conseller de Sanitat per negar-se a detallar en Les Corts els pagaments a empreses de la sanitat privada en 2024 i 2025.

Una campanya itinerant porta la cultura preventiva i l’autoprotecció als municipis valencians

La Conselleria d'Emergències i Interior posa en marxa una campanya itinerant amb un autobús interactiu per a reforçar la cultura preventiva i l'autoprotecció davant catàstrofes en municipis de la Comunitat Valenciana.

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.