Hezbol·là nomena al seu vicesecretari general, Naim Qasem, com a nou líder després de la mort de Hasán Nasralá

El grup promet «mantenir encesa la flama de la resistència» enmig de la invasió de Líban deslligada per Israel

MADRID, 29 (EUROPA PRESS)

El partit-milícia xiïta Hezbol·là ha anunciat este dimarts el nomenament del seu vicesecretari general, Naim Qasem, com a nou líder del grup, després de la mort del seu històric líder Hasán Nasralá en un bombardeig executat el 27 de setembre per l’Exèrcit d’Israel contra la capital de Líban, Beirut.

El grup libanés ha indicat que Qasem ha sigut triat com a nou secretari general de la formació per part del Consell de la Shura, una decisió adoptada «en línia amb el mecanisme» existent per a triar al líder de la formació, segons ha arreplegat la cadena de televisió En Rajar, vinculada a Hezbolá

«El Consell de la Shura ha aprovat triar a la seua eminència, el xeic Naim Qasem, com a secretari general d’Hezbol·là», ha dit. «Demanem a Déu totpoderós que guie a la seua eminència, el secretari general Naim Qasem, en esta noble missió d’encapçalar a Hezbol·là i a la resistència islàmica», ha afirmat.

Així mateix, ha subratllat que «la cúpula de la resistència promet a Déu totpoderós, a l’esperit del més elevat i benvolgut màrtir Hasán Nasralá, als màrtirs, als muyahidín de la Resistència Islàmica i al ferm, pacient i lleial poble, treballar junts per a materialitzar els principis i objectius d’Hezbol·là».

En esta línia, s’ha compromès a «mantenir encesa la flama de la resistència i onejant la bandera fins que s’aconseguisca la victòria», enmig dels combats des de fa més d’un any amb l’Exèrcit d’Israel i de la nova invasió de Líban deslligada l’1 d’octubre per part de les tropes israelianes.

El nomenament de Qasem com a nou líder del grup arriba més d’un mes després de la mort de Nasralá en un bombardeig israelià contra Beirut i de la confirmació de la defunció del seu cosí i principal favorit a succeir-li al capdavant d’Hezbol·là, Hashem Safiedín, en un altre atac perpetrat dies després a la capital libanesa.

Nasralá havia sigut nomenat líder del grup –format en els anys vuitanta per a fer front a la invasió de Líban deslligada el 1982 per Israel– el 1992, després que el seu predecessor i un dels confundadors de la formació, Abbas al Musaui, morira en un bombardeig israelià al febrer d’este any al sud de Líban, atac en el qual van morir a més varis dels seus familiars.

D’esta forma, Qasem ha sigut igualment triat per a encapçalar el partit-milícia després de la mort de la seua precedesor en un atac israelià, enmig d’un procés forçat de reestructuració a causa de la defunció de nombrosos dirigents i líder de l’ala militar d’Hezbol·là a causa dels bombardejos d’Israel, intensificats durant els últims dos mesos.

A més, l’Exèrcit israelià va deslligar una nova invasió de Líban després de diverses setmanes d’intensos bombardejos i atacs contra el país, inclosa l’explosió coordinada de milers de dispositius de comunicació, després de més d’onze mesos de combats amb Hezbol·là a la zona fronterera.

El Govern de Líban ha xifrat en prop de 2.700 els morts i a al voltant de 12.500 els ferits a causa dels atacs executats per Israel des del 8 d’octubre del 2023, després que el partit-milícia iniciara el tret de projectils en suport als grups palestins arran dels atacs perpetrats en la vespra contra territori israelià.

Últimes notícies

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.