Hezbol·là nomena al seu vicesecretari general, Naim Qasem, com a nou líder després de la mort de Hasán Nasralá

El grup promet «mantenir encesa la flama de la resistència» enmig de la invasió de Líban deslligada per Israel

MADRID, 29 (EUROPA PRESS)

El partit-milícia xiïta Hezbol·là ha anunciat este dimarts el nomenament del seu vicesecretari general, Naim Qasem, com a nou líder del grup, després de la mort del seu històric líder Hasán Nasralá en un bombardeig executat el 27 de setembre per l’Exèrcit d’Israel contra la capital de Líban, Beirut.

El grup libanés ha indicat que Qasem ha sigut triat com a nou secretari general de la formació per part del Consell de la Shura, una decisió adoptada «en línia amb el mecanisme» existent per a triar al líder de la formació, segons ha arreplegat la cadena de televisió En Rajar, vinculada a Hezbolá

«El Consell de la Shura ha aprovat triar a la seua eminència, el xeic Naim Qasem, com a secretari general d’Hezbol·là», ha dit. «Demanem a Déu totpoderós que guie a la seua eminència, el secretari general Naim Qasem, en esta noble missió d’encapçalar a Hezbol·là i a la resistència islàmica», ha afirmat.

Així mateix, ha subratllat que «la cúpula de la resistència promet a Déu totpoderós, a l’esperit del més elevat i benvolgut màrtir Hasán Nasralá, als màrtirs, als muyahidín de la Resistència Islàmica i al ferm, pacient i lleial poble, treballar junts per a materialitzar els principis i objectius d’Hezbol·là».

En esta línia, s’ha compromès a «mantenir encesa la flama de la resistència i onejant la bandera fins que s’aconseguisca la victòria», enmig dels combats des de fa més d’un any amb l’Exèrcit d’Israel i de la nova invasió de Líban deslligada l’1 d’octubre per part de les tropes israelianes.

El nomenament de Qasem com a nou líder del grup arriba més d’un mes després de la mort de Nasralá en un bombardeig israelià contra Beirut i de la confirmació de la defunció del seu cosí i principal favorit a succeir-li al capdavant d’Hezbol·là, Hashem Safiedín, en un altre atac perpetrat dies després a la capital libanesa.

Nasralá havia sigut nomenat líder del grup –format en els anys vuitanta per a fer front a la invasió de Líban deslligada el 1982 per Israel– el 1992, després que el seu predecessor i un dels confundadors de la formació, Abbas al Musaui, morira en un bombardeig israelià al febrer d’este any al sud de Líban, atac en el qual van morir a més varis dels seus familiars.

D’esta forma, Qasem ha sigut igualment triat per a encapçalar el partit-milícia després de la mort de la seua precedesor en un atac israelià, enmig d’un procés forçat de reestructuració a causa de la defunció de nombrosos dirigents i líder de l’ala militar d’Hezbol·là a causa dels bombardejos d’Israel, intensificats durant els últims dos mesos.

A més, l’Exèrcit israelià va deslligar una nova invasió de Líban després de diverses setmanes d’intensos bombardejos i atacs contra el país, inclosa l’explosió coordinada de milers de dispositius de comunicació, després de més d’onze mesos de combats amb Hezbol·là a la zona fronterera.

El Govern de Líban ha xifrat en prop de 2.700 els morts i a al voltant de 12.500 els ferits a causa dels atacs executats per Israel des del 8 d’octubre del 2023, després que el partit-milícia iniciara el tret de projectils en suport als grups palestins arran dels atacs perpetrats en la vespra contra territori israelià.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.