Hisenda preveu retornar 1.197 milions a la Comunitat en la Campanya de la Renda, un 1,9% menys, i ingressar un 8% més

L’Agència Tributària preveu retornar a la Comunitat Valenciana un total d’1.197 milions d’euros en la Campanya de Renda 2023 que arranca aquest dimecres, un 1,9 per cent menys que en l’anterior exercici. En canvi, ingressarà un 8,0% més, fins a 2.027 milions.

Concretament, Hisenda preveu que es realitzen 2.636.858 declaracions en l’autonomia en aquest 2024, la qual cosa suposa un 1,3% més que l’anterior any. Entre elles, 1.667.198 seran a retornar (-3,0%), mentre que en 750.233 s’haurà de pagar a Hisenda (+11,0%) i 219.427 s’inclouen en un altre tipus (+5,8%).

Per províncies, a Alacant s’esperen 911.810 declaracions de la renda, un 1,3% més que en l’anterior; a Castelló, 325.244 declaracions, un 1,4% més, i a Valencia 1.399.804 declaracions, un 1,3% més.

Aquest dimecres, 3 d’abril, s’ha obert el termini per a confirmar o modificar i presentar per Internet la declaració de l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques corresponent a l’any 2023 (IRPF). La Campanya s’estendrà fins a l’1 de juliol del 2024, un dia més del que sol ser habitual, ja que el 30 de juny cau enguany en diumenge.

AUGMENTEN ELS INGRESSOS PER PATRIMONI

Sobre les declaracions de l’Impost de Patrimoni, la previsió d’Hisenda és de 206 milions d’euros en ingressos a la Comunitat Valenciana, enfront dels 186 milions l’anterior exercici, la qual cosa es tradueix en un increment del 10,6%. Pel seu costat, el nombre total de declaracions s’eleva un 2,8% i aconsegueix les 28.737.

A nivell nacional, a Espanya es preveuen uns ingressos totals d’1.980 milions d’euros sobre les declaracions de l’Impost de Patrimoni, un 61,4% més respecte a la passada campanya i s’esperen 223.119 declaracions, un 2,8% menys.

Aquesta forta pujada de la recaptació per Patrimoni es deu, segons l’Agència Tributària, al fet que algunes comunitats autònomes, com és el cas de Madrid, han incorporat canvis en les bonificacions que tenien en aquest tribut per a recaptar elles per Patrimoni, en lloc que aquest imports s’ingressaren mitjançant l’Impost de Solidaritat de les Grans Fortunes, que és estatal.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.