Hisenda preveu retornar 1.197 milions a la Comunitat en la Campanya de la Renda, un 1,9% menys, i ingressar un 8% més

L’Agència Tributària preveu retornar a la Comunitat Valenciana un total d’1.197 milions d’euros en la Campanya de Renda 2023 que arranca aquest dimecres, un 1,9 per cent menys que en l’anterior exercici. En canvi, ingressarà un 8,0% més, fins a 2.027 milions.

Concretament, Hisenda preveu que es realitzen 2.636.858 declaracions en l’autonomia en aquest 2024, la qual cosa suposa un 1,3% més que l’anterior any. Entre elles, 1.667.198 seran a retornar (-3,0%), mentre que en 750.233 s’haurà de pagar a Hisenda (+11,0%) i 219.427 s’inclouen en un altre tipus (+5,8%).

Per províncies, a Alacant s’esperen 911.810 declaracions de la renda, un 1,3% més que en l’anterior; a Castelló, 325.244 declaracions, un 1,4% més, i a Valencia 1.399.804 declaracions, un 1,3% més.

Aquest dimecres, 3 d’abril, s’ha obert el termini per a confirmar o modificar i presentar per Internet la declaració de l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques corresponent a l’any 2023 (IRPF). La Campanya s’estendrà fins a l’1 de juliol del 2024, un dia més del que sol ser habitual, ja que el 30 de juny cau enguany en diumenge.

AUGMENTEN ELS INGRESSOS PER PATRIMONI

Sobre les declaracions de l’Impost de Patrimoni, la previsió d’Hisenda és de 206 milions d’euros en ingressos a la Comunitat Valenciana, enfront dels 186 milions l’anterior exercici, la qual cosa es tradueix en un increment del 10,6%. Pel seu costat, el nombre total de declaracions s’eleva un 2,8% i aconsegueix les 28.737.

A nivell nacional, a Espanya es preveuen uns ingressos totals d’1.980 milions d’euros sobre les declaracions de l’Impost de Patrimoni, un 61,4% més respecte a la passada campanya i s’esperen 223.119 declaracions, un 2,8% menys.

Aquesta forta pujada de la recaptació per Patrimoni es deu, segons l’Agència Tributària, al fet que algunes comunitats autònomes, com és el cas de Madrid, han incorporat canvis en les bonificacions que tenien en aquest tribut per a recaptar elles per Patrimoni, en lloc que aquest imports s’ingressaren mitjançant l’Impost de Solidaritat de les Grans Fortunes, que és estatal.

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.