Hisenda preveu retornar 1.197 milions a la Comunitat en la Campanya de la Renda, un 1,9% menys, i ingressar un 8% més

L’Agència Tributària preveu retornar a la Comunitat Valenciana un total d’1.197 milions d’euros en la Campanya de Renda 2023 que arranca aquest dimecres, un 1,9 per cent menys que en l’anterior exercici. En canvi, ingressarà un 8,0% més, fins a 2.027 milions.

Concretament, Hisenda preveu que es realitzen 2.636.858 declaracions en l’autonomia en aquest 2024, la qual cosa suposa un 1,3% més que l’anterior any. Entre elles, 1.667.198 seran a retornar (-3,0%), mentre que en 750.233 s’haurà de pagar a Hisenda (+11,0%) i 219.427 s’inclouen en un altre tipus (+5,8%).

Per províncies, a Alacant s’esperen 911.810 declaracions de la renda, un 1,3% més que en l’anterior; a Castelló, 325.244 declaracions, un 1,4% més, i a Valencia 1.399.804 declaracions, un 1,3% més.

Aquest dimecres, 3 d’abril, s’ha obert el termini per a confirmar o modificar i presentar per Internet la declaració de l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques corresponent a l’any 2023 (IRPF). La Campanya s’estendrà fins a l’1 de juliol del 2024, un dia més del que sol ser habitual, ja que el 30 de juny cau enguany en diumenge.

AUGMENTEN ELS INGRESSOS PER PATRIMONI

Sobre les declaracions de l’Impost de Patrimoni, la previsió d’Hisenda és de 206 milions d’euros en ingressos a la Comunitat Valenciana, enfront dels 186 milions l’anterior exercici, la qual cosa es tradueix en un increment del 10,6%. Pel seu costat, el nombre total de declaracions s’eleva un 2,8% i aconsegueix les 28.737.

A nivell nacional, a Espanya es preveuen uns ingressos totals d’1.980 milions d’euros sobre les declaracions de l’Impost de Patrimoni, un 61,4% més respecte a la passada campanya i s’esperen 223.119 declaracions, un 2,8% menys.

Aquesta forta pujada de la recaptació per Patrimoni es deu, segons l’Agència Tributària, al fet que algunes comunitats autònomes, com és el cas de Madrid, han incorporat canvis en les bonificacions que tenien en aquest tribut per a recaptar elles per Patrimoni, en lloc que aquest imports s’ingressaren mitjançant l’Impost de Solidaritat de les Grans Fortunes, que és estatal.

Últimes notícies

El calor extrema ja deixa 253 morts este estiu a la Comunitat Valenciana

Les altes temperatures han causat 253 defuncions a la Comunitat Valenciana des del 21 de juny fins al 23 de juliol, segons el sistema MoMo, amb especial impacte a Alacant.

Arranca un cap de setmana de calor intensa i tempestes a la Comunitat Valenciana

L’oratge del cap de setmana arribarà marcat per la calor sufocant a l’interior de València i Alacant este divendres, tempestes fortes al sud de València i un gir tèrmic amb descens de temperatures diumenge.

Avís groc per tronades i fins a 39 graus a les comarques d’Alacant i València

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per tronades al sud de la província de València i per temperatures de fins a 39 graus a l’interior d’Alacant i de València.

Una altra nit sufocant a la Comunitat amb fins a 36 graus

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 35-36 graus en municipis com Agullent, Parcent o Tàrbena i una forta sensació de basca a la costa.

Reventons càlids al sud d’Alacant amb ratxes de fins a 119 km/h i caiguda d’arbres

Els reventons càlids de la vesprada de dijous al sud d’Alacant han deixat ratxes de fins a 119 km/h i han provocat 24 incidents per caiguda d’arbres i elements en la via pública.

Pet Shop Boys convertixen el Roig Arena en una pista de ball global i nostàlgica

El duo britànic Pet Shop Boys ha fet vibrar un Roig Arena ple fins la bandera amb el tour 'Dreamworld', un repàs de 40 anys de grans èxits plens de ball, melancolia i nostàlgia pop.

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.