L’home mort de meningitis en Castellfort patia listeriosi

Hospital General de Castelló

Hospital General de Castelló | À Punt Mèdia

 

La Conselleria de Sanitat ha aclarit este divendres que la meningitis que va causar la mort a un veí de Castellfort, en la comarca dels Ports (Castelló), va ser provocada per listèria i no per la mossegada d’una rabosa, tal com havia notificat prèviament este departament amb la informació facilitada per l’Hospital General.

 

Sanitat ha informat que, després de verificar tota la informació relacionada amb el cas, la Direcció de l’Hospital General de Castelló ha aclarit que la mort d’esta persona no guarda relació amb la mossegada d’un animal salvatge (rabosa), com s’havia avançat prèviament.

 

Sobre este tema, ha assenyalat que es tracta d’un pacient que va acudir a l’Hospital General de Castelló amb un quadre de «confusió mental», que es va derivar a Neurologia, a on ja va ser diagnosticat de meningitis. Se li va realitzar una punció lumbar i l’examen microbiològic va determinar que la meningitis estava provocada per listèria. El pacient va empitjorar, va ser ingressat en la Unitat de Vigilància Intensiva (UCI) i finalment va morir.

 

Sanitat ha explicat que, encara que durant l’avaluació mèdica el pacient i la família van comunicar que havia sigut mossegat dies abans per una rabosa, es va descartar que fora la causa de la infecció. De la mateixa manera, es va determinar que es tractava d’un cas aïllat de listeriosi que no guarda relació amb el brot d’Andalusia. La Conselleria ha recordat que casos de listeriosis es produïxen tots els anys de manera aïllada, per la qual cosa no es consideren brots.

 

També pots llegir…

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Detingut a Elx un home de 66 anys per rebre objectes robats de cotxes a canvi de droga

La Policia Nacional ha detingut a Elx a un home de 66 anys acusat d'encobrir objectes robats en vehicles estacionats, que presumptament canviava per drogues o allotjament.

Detingut per robar un desfibril·lador en un poliesportiu de Novelda i intentar vendre’l

Un home de 38 anys ha sigut detingut acusat de sostraure un desfibril·lador semiautomàtic d'un poliesportiu de Novelda i tractar de revendre'l a una empresa sanitària, que va alertar a les autoritats.

Les víctimes de la DANA impulsen mocions als ajuntaments per a exigir l’acta de Mazón

L'Associació de Víctimes de la DANA del 29 d'octubre de 2024 enviarà mocions als ajuntaments per a reclamar l'acta de diputat de Carlos Mazón i reforçar les polítiques de protecció davant emergències.

Més de la mitat de les vivendes llogades per particulars a València està en mans de multiarrendadors

Més de la mitat de les vivendes llogades per particulars a València pertany a propietaris amb dos o més pisos, en un mercat cada vegada més concentrat en grans tenidors i persones jurídiques.

Detingut a Cullera un professor per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys

La Guàrdia Civil deté a Cullera a un professor per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys. El jutge li deixa en llibertat amb mesures cautelars mentres s'investiguen els fets.

Denunciat a Carlet l’amo de quatre galls després d’una baralla clandestina

La Guàrdia Civil ha denunciat a Carlet al propietari de quatre galls amb múltiples ferides després de tornar d'una baralla clandestina, i ha intervingut els animals i una substància estimulant.

Baixen notablement les màximes a l’interior i risc de pluges febles este dijous en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un descens notable de les temperatures màximes a l'interior, amb intervals de núvols baixos i possibilitat de pluges febles, sobretot en el litoral sud de València i nord d'Alacant.

Alerta groga per fort onatge este dijous i la matinada del divendres en el sud d’Alacant

Aemet activa l'avís groc per fenomenos costaners en el litoral sud d'Alacant entre el dijous al mediodia i la matinada del divendres, amb vent intens i ones de fins a tres metres.