Sancionen una cinquantena de bars i restaurants de Catalunya en només dos dies

El conseller d'Interior, Miquel Sàmper, ha avançat que s'han posat una cinquantena de sancions a bars i restaurants en dos dies –Dijous i Divendres Sant- a Catalunya, majoritàriament per incomplir restriccions d'aforament. «Es tracta d'un nivell baix d'infraccions, la proporció d'infractors és petita. 33 d'aquestes sancions han estat posades per Mossos i 17 per policies locals», ha precisat Sàmper aquest dissabte a Rac1. Més preocupació ha mostrat el conseller d'Interior amb l'augment disparat de la mobilitat aquesta Setmana Santa. «Estem a nivells de mobilitat prepandèmia i només un 6,2% inferior a la Setmana Santa del 2019», ha reconegut Sàmper, que ha recordat a la ciutadania que «tornar al confinament comarcal és una opció».

 

«Encara no s'ha tractat al Procicat. S'analitzaren les dades i es decidirà alguna cosa aquest dilluns 5 ja que les mesures actuals vencen el 9 d'abril», ha continuat el conseller d'Interior. «A nivell psicològic seria difícil d'entendre, però és una opció», ha insistit Sàmper, que també ha reclamat «lògica» en la utilització de la mascareta a platges i piscines, després de la polèmica amb el nou decret del BOE. «Es tracta d'una regulació que ja estava vigent a Catalunya. És de sentit comú que per banyar-se o prendre el sol no cal mascareta, però sí cal mascareta i guardar distàncies si s'interactua amb algú o es camina per la sorra», ha comentat el titular d'Interior.

 

[predef]catalunya-diari-625[/predef]

 

«Es tracta de la mateixa lògica que en la de la bombolla de convivència», ha puntualitzat Sàmper. De moment, el conseller d'Interior ha afirmat que no s'ha posat cap multa d'aquest tipus a platges i piscines de Catalunya. Sobre el toc de queda a les deu de la nit i la possibilitat de retardar-lo a les onze –amb el canvi a horari d'estiu-, Sàmper no ha tancat la porta a aquesta possibilitat, però ho ha deixat en mans de les dades de Setmana Santa i el criteri de les autoritats sanitàries. «Hem de començar a veure com podem començar a reduir el toc de queda, en soc partidari si sanitàriament es pot. Això també depèn de l'estat d'alarma i veurem què fa l'estat espanyol a partir del 9 de maig, que és quan acaba», ha conclòs el titular d'Interior.

Investiguen un enfrontament entre un agent i un home que s'havia saltat el toc de queda

Per la seva banda, el Jutjat de Ripoll investiga l'enfrontament que hi va haver el 14 de març passat entre un agent de la Policia Local i un home que s'havia saltat el toc de queda i el confinament comarcal. En un vídeo que ha circulat per les xarxes socials i al qual TV3 ha tingut accés es veu com el policia l'estira i li dona cops de porra en direcció al cap, un fet que el protocol no permet. També es veu com aquest s'hi enfronta amb els punys mentre un altre agent i l'acompanyant intenten separar-los. El policia ha denunciat l'agressió als jutjats i el cos policial també s'ha personat a la causa. Acusen els dos home d'acostar-se als agents amb risc de contagi de covid-19, de resistència a l'autoritat i d'agressió.

 

L'Ajuntament de Ripoll ha declinat fer declaracions i tampoc ha pres mesures a l'espera del que acabi decidint el jutge. S'han aportat com a proves les imatges de davant l'entitat bancària, situada al centre de la ciutat, on van passar els fets i també de les càmeres instal·lades al municipi.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.