Sancionen una cinquantena de bars i restaurants de Catalunya en només dos dies

El conseller d'Interior, Miquel Sàmper, ha avançat que s'han posat una cinquantena de sancions a bars i restaurants en dos dies –Dijous i Divendres Sant- a Catalunya, majoritàriament per incomplir restriccions d'aforament. «Es tracta d'un nivell baix d'infraccions, la proporció d'infractors és petita. 33 d'aquestes sancions han estat posades per Mossos i 17 per policies locals», ha precisat Sàmper aquest dissabte a Rac1. Més preocupació ha mostrat el conseller d'Interior amb l'augment disparat de la mobilitat aquesta Setmana Santa. «Estem a nivells de mobilitat prepandèmia i només un 6,2% inferior a la Setmana Santa del 2019», ha reconegut Sàmper, que ha recordat a la ciutadania que «tornar al confinament comarcal és una opció».

 

«Encara no s'ha tractat al Procicat. S'analitzaren les dades i es decidirà alguna cosa aquest dilluns 5 ja que les mesures actuals vencen el 9 d'abril», ha continuat el conseller d'Interior. «A nivell psicològic seria difícil d'entendre, però és una opció», ha insistit Sàmper, que també ha reclamat «lògica» en la utilització de la mascareta a platges i piscines, després de la polèmica amb el nou decret del BOE. «Es tracta d'una regulació que ja estava vigent a Catalunya. És de sentit comú que per banyar-se o prendre el sol no cal mascareta, però sí cal mascareta i guardar distàncies si s'interactua amb algú o es camina per la sorra», ha comentat el titular d'Interior.

 

[predef]catalunya-diari-625[/predef]

 

«Es tracta de la mateixa lògica que en la de la bombolla de convivència», ha puntualitzat Sàmper. De moment, el conseller d'Interior ha afirmat que no s'ha posat cap multa d'aquest tipus a platges i piscines de Catalunya. Sobre el toc de queda a les deu de la nit i la possibilitat de retardar-lo a les onze –amb el canvi a horari d'estiu-, Sàmper no ha tancat la porta a aquesta possibilitat, però ho ha deixat en mans de les dades de Setmana Santa i el criteri de les autoritats sanitàries. «Hem de començar a veure com podem començar a reduir el toc de queda, en soc partidari si sanitàriament es pot. Això també depèn de l'estat d'alarma i veurem què fa l'estat espanyol a partir del 9 de maig, que és quan acaba», ha conclòs el titular d'Interior.

Investiguen un enfrontament entre un agent i un home que s'havia saltat el toc de queda

Per la seva banda, el Jutjat de Ripoll investiga l'enfrontament que hi va haver el 14 de març passat entre un agent de la Policia Local i un home que s'havia saltat el toc de queda i el confinament comarcal. En un vídeo que ha circulat per les xarxes socials i al qual TV3 ha tingut accés es veu com el policia l'estira i li dona cops de porra en direcció al cap, un fet que el protocol no permet. També es veu com aquest s'hi enfronta amb els punys mentre un altre agent i l'acompanyant intenten separar-los. El policia ha denunciat l'agressió als jutjats i el cos policial també s'ha personat a la causa. Acusen els dos home d'acostar-se als agents amb risc de contagi de covid-19, de resistència a l'autoritat i d'agressió.

 

L'Ajuntament de Ripoll ha declinat fer declaracions i tampoc ha pres mesures a l'espera del que acabi decidint el jutge. S'han aportat com a proves les imatges de davant l'entitat bancària, situada al centre de la ciutat, on van passar els fets i també de les càmeres instal·lades al municipi.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.

Desarticulada a Alacant una xarxa que estafava amb la compravenda de cotxes a particulars i financeres

La Policia Nacional ha desmantellat a Alacant una organització que usava empreses fictícies i testaferros per a adquirir vehicles amb lísing o amb càrregues i revendre'ls a Espanya i altres països europeus, causant perjuís a particulars i entitats financeres.

El vent posa en dubte l’obertura del festival SanSan a Benicàssim

El fort vent i l'alerta groga a Castelló podrien retardar l'obertura del festival SanSan a Benicàssim, malgrat que tot està preparat per a rebre a uns 15.000 assistents diaris.

Desarticulada a Alacant una xarxa que estafava amb la compravenda de cotxes a particulars i financeres

La Policia Nacional ha desmuntat a Alacant una organització que usava empreses fictícies i testaferros per a adquirir vehicles amb lísing o càrregues, revendre'ls a Espanya i Europa i estafar a particulars i entitats financeres.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Un incendi declarat en un pis d'un edifici de cinc altures a Mislata ha obligat a atendre almenys tres persones i ha mobilitzat a diverses dotacions de bombers i servicis sanitaris.

L’imponent pas del Sant Sopar ultima els seus preparatius per a Dijous Sant a Alacant

El pas del Sant Sopar més gran d'Espanya, amb 220 portants i 3.500 quilos de pes, apura els detalls finals abans de la seua espectacular eixida processional este Dijous Sant a Alacant.