Sancionen una cinquantena de bars i restaurants de Catalunya en només dos dies

El conseller d'Interior, Miquel Sàmper, ha avançat que s'han posat una cinquantena de sancions a bars i restaurants en dos dies –Dijous i Divendres Sant- a Catalunya, majoritàriament per incomplir restriccions d'aforament. «Es tracta d'un nivell baix d'infraccions, la proporció d'infractors és petita. 33 d'aquestes sancions han estat posades per Mossos i 17 per policies locals», ha precisat Sàmper aquest dissabte a Rac1. Més preocupació ha mostrat el conseller d'Interior amb l'augment disparat de la mobilitat aquesta Setmana Santa. «Estem a nivells de mobilitat prepandèmia i només un 6,2% inferior a la Setmana Santa del 2019», ha reconegut Sàmper, que ha recordat a la ciutadania que «tornar al confinament comarcal és una opció».

 

«Encara no s'ha tractat al Procicat. S'analitzaren les dades i es decidirà alguna cosa aquest dilluns 5 ja que les mesures actuals vencen el 9 d'abril», ha continuat el conseller d'Interior. «A nivell psicològic seria difícil d'entendre, però és una opció», ha insistit Sàmper, que també ha reclamat «lògica» en la utilització de la mascareta a platges i piscines, després de la polèmica amb el nou decret del BOE. «Es tracta d'una regulació que ja estava vigent a Catalunya. És de sentit comú que per banyar-se o prendre el sol no cal mascareta, però sí cal mascareta i guardar distàncies si s'interactua amb algú o es camina per la sorra», ha comentat el titular d'Interior.

 

[predef]catalunya-diari-625[/predef]

 

«Es tracta de la mateixa lògica que en la de la bombolla de convivència», ha puntualitzat Sàmper. De moment, el conseller d'Interior ha afirmat que no s'ha posat cap multa d'aquest tipus a platges i piscines de Catalunya. Sobre el toc de queda a les deu de la nit i la possibilitat de retardar-lo a les onze –amb el canvi a horari d'estiu-, Sàmper no ha tancat la porta a aquesta possibilitat, però ho ha deixat en mans de les dades de Setmana Santa i el criteri de les autoritats sanitàries. «Hem de començar a veure com podem començar a reduir el toc de queda, en soc partidari si sanitàriament es pot. Això també depèn de l'estat d'alarma i veurem què fa l'estat espanyol a partir del 9 de maig, que és quan acaba», ha conclòs el titular d'Interior.

Investiguen un enfrontament entre un agent i un home que s'havia saltat el toc de queda

Per la seva banda, el Jutjat de Ripoll investiga l'enfrontament que hi va haver el 14 de març passat entre un agent de la Policia Local i un home que s'havia saltat el toc de queda i el confinament comarcal. En un vídeo que ha circulat per les xarxes socials i al qual TV3 ha tingut accés es veu com el policia l'estira i li dona cops de porra en direcció al cap, un fet que el protocol no permet. També es veu com aquest s'hi enfronta amb els punys mentre un altre agent i l'acompanyant intenten separar-los. El policia ha denunciat l'agressió als jutjats i el cos policial també s'ha personat a la causa. Acusen els dos home d'acostar-se als agents amb risc de contagi de covid-19, de resistència a l'autoritat i d'agressió.

 

L'Ajuntament de Ripoll ha declinat fer declaracions i tampoc ha pres mesures a l'espera del que acabi decidint el jutge. S'han aportat com a proves les imatges de davant l'entitat bancària, situada al centre de la ciutat, on van passar els fets i també de les càmeres instal·lades al municipi.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.