Sancionen una cinquantena de bars i restaurants de Catalunya en només dos dies

El conseller d'Interior, Miquel Sàmper, ha avançat que s'han posat una cinquantena de sancions a bars i restaurants en dos dies –Dijous i Divendres Sant- a Catalunya, majoritàriament per incomplir restriccions d'aforament. «Es tracta d'un nivell baix d'infraccions, la proporció d'infractors és petita. 33 d'aquestes sancions han estat posades per Mossos i 17 per policies locals», ha precisat Sàmper aquest dissabte a Rac1. Més preocupació ha mostrat el conseller d'Interior amb l'augment disparat de la mobilitat aquesta Setmana Santa. «Estem a nivells de mobilitat prepandèmia i només un 6,2% inferior a la Setmana Santa del 2019», ha reconegut Sàmper, que ha recordat a la ciutadania que «tornar al confinament comarcal és una opció».

 

«Encara no s'ha tractat al Procicat. S'analitzaren les dades i es decidirà alguna cosa aquest dilluns 5 ja que les mesures actuals vencen el 9 d'abril», ha continuat el conseller d'Interior. «A nivell psicològic seria difícil d'entendre, però és una opció», ha insistit Sàmper, que també ha reclamat «lògica» en la utilització de la mascareta a platges i piscines, després de la polèmica amb el nou decret del BOE. «Es tracta d'una regulació que ja estava vigent a Catalunya. És de sentit comú que per banyar-se o prendre el sol no cal mascareta, però sí cal mascareta i guardar distàncies si s'interactua amb algú o es camina per la sorra», ha comentat el titular d'Interior.

 

[predef]catalunya-diari-625[/predef]

 

«Es tracta de la mateixa lògica que en la de la bombolla de convivència», ha puntualitzat Sàmper. De moment, el conseller d'Interior ha afirmat que no s'ha posat cap multa d'aquest tipus a platges i piscines de Catalunya. Sobre el toc de queda a les deu de la nit i la possibilitat de retardar-lo a les onze –amb el canvi a horari d'estiu-, Sàmper no ha tancat la porta a aquesta possibilitat, però ho ha deixat en mans de les dades de Setmana Santa i el criteri de les autoritats sanitàries. «Hem de començar a veure com podem començar a reduir el toc de queda, en soc partidari si sanitàriament es pot. Això també depèn de l'estat d'alarma i veurem què fa l'estat espanyol a partir del 9 de maig, que és quan acaba», ha conclòs el titular d'Interior.

Investiguen un enfrontament entre un agent i un home que s'havia saltat el toc de queda

Per la seva banda, el Jutjat de Ripoll investiga l'enfrontament que hi va haver el 14 de març passat entre un agent de la Policia Local i un home que s'havia saltat el toc de queda i el confinament comarcal. En un vídeo que ha circulat per les xarxes socials i al qual TV3 ha tingut accés es veu com el policia l'estira i li dona cops de porra en direcció al cap, un fet que el protocol no permet. També es veu com aquest s'hi enfronta amb els punys mentre un altre agent i l'acompanyant intenten separar-los. El policia ha denunciat l'agressió als jutjats i el cos policial també s'ha personat a la causa. Acusen els dos home d'acostar-se als agents amb risc de contagi de covid-19, de resistència a l'autoritat i d'agressió.

 

L'Ajuntament de Ripoll ha declinat fer declaracions i tampoc ha pres mesures a l'espera del que acabi decidint el jutge. S'han aportat com a proves les imatges de davant l'entitat bancària, situada al centre de la ciutat, on van passar els fets i també de les càmeres instal·lades al municipi.

Últimes notícies

València tanca parcs i suspén activitats per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament de València ha activat des de les 14.00 hores un dispositiu especial per l’alerta taronja per pluges, amb el tancament de parcs, jardins i cementeris i la suspensió d’activitats a l’aire lliure i en centres educatius.

La Comunitat Valenciana reclama mesures urgents per a frenar l’arròs importat de Myanmar

El conseller Miguel Barrachina ha anunciat que exigirà a Luis Planas l’activació de clàusules de salvaguarda davant les importacions massives d’arròs de Myanmar, que assegura que deixen els arrossars valencians sense collita i venen a la meitat de preu.

La Comissió de la dana al Senat citarà Hugo Morán i nous testimonis clau

La Comissió de la dana de València al Senat ha acordat noves compareixences per als dies 21 i 28, amb la citació d’Hugo Morán, responsables hidrològics i càrrecs vinculats a la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Una dona de 47 anys, en presó per apunyalar mortalment un home a Requena

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 47 anys per la mort a ganivetades d’un home de 51 anys a Requena. El jutjat ha acordat el seu ingrés en presó preventiva mentre continua la investigació.

Consum arriba al 50% del seu pla d’expansió amb una nova tenda a Viladecans

Consum ha arribat al 50% del seu pla d’expansió de 2026 amb la inauguració, este dijous, d’un nou supermercat a Viladecans, el novè obert enguany. La cooperativa valenciana preveu sumar encara nou establiments més abans que acabe l’any, amb noves tendes a la Comunitat Valenciana, Catalunya i Andalusia.

Acció Ecologista-Agró afirma que la majoria d’incendis forestals es podrien evitar

Acció Ecologista-Agró assegura que la major part dels incendis forestals d’este estiu a la Comunitat Valenciana són evitables i reclama a la Generalitat una estratègia potent contra les causes humanes.

Detinguda a Granada una dona amb més de 200 antecedents i ordre de cerca per estafa

La Policia Nacional ha detingut a Granada una dona de 53 anys amb més de 200 antecedents, buscada per una estafa a Torremolinos i amb prohibició d'acostar-se a València per un delicte agreujat de furt.

Les sales de cine de sis autonomies perden 3,5 milions en ajudes per un canvi de criteri d’Hisenda

Les sales de cine de sis comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, perdran 3,5 milions d’euros en ajudes per un canvi d’interpretació d’Hisenda que FECE atribuïx a un error de Cultura, ministeri que nega qualsevol responsabilitat.