La il·luminació nadalenca i els torrons conviuen amb Halloween

A

 

mb els aparadors plens de decoració vinculada a Halloween i els consumidors preparant el cap de setmana de Tots Sants, que passaven hui per l’emblemàtic Corte Inglés de Pintor Sorolla de València s’han trobat que els operaris ja estan instal·lant els llums de Nadal.

Així a finals del mes d’octubre, els reclams per incentivar el consum, vinculats a les diferents campanyes comercials se solapen cada cop més. I si ja fa setmanes que a molts centres comercials ja es poden adquirir torrons i especialitats pròpies de la Nadal quan els clients encara anaven a comprar en màniga curta, ara, mentre molts busquen disfresses terrorífiques o flors per als seus difunts i algun dolç tradicional d’estes dates, la instal·lació de les llums nadalenques en espais comercials, sembla accelerar el calendari.

De fet, els experts ja apunten des de fa temps que s’ha perdut l’estacionalitat de molts productes i que la tendència cada vegada s’estén més. A més, la carrera comercial de les grans cadenes per ser els primers fa que de vegades coincidisquen elements de temporades que tenien les seues pròpies dates tradicionalment per augmentar les vendes d’estos productes.

Amb tot, val a dir que València, no és tampoc dels primers espais on sembla voler-se avançar el Nadal. De fet, la il·luminació de la ciutat de Vigo, reclam turístic els darrers anys, ja es va començar a instal·lar el mes d’agost, quan la seua encesa està prevista per al 20 de novembre. Un inici de preparatius que al seu moment ja va despertar la polèmica pel fugaç avenç que suposava.

Últimes notícies

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.