La il·luminació nadalenca i els torrons conviuen amb Halloween

A

 

mb els aparadors plens de decoració vinculada a Halloween i els consumidors preparant el cap de setmana de Tots Sants, que passaven hui per l’emblemàtic Corte Inglés de Pintor Sorolla de València s’han trobat que els operaris ja estan instal·lant els llums de Nadal.

Així a finals del mes d’octubre, els reclams per incentivar el consum, vinculats a les diferents campanyes comercials se solapen cada cop més. I si ja fa setmanes que a molts centres comercials ja es poden adquirir torrons i especialitats pròpies de la Nadal quan els clients encara anaven a comprar en màniga curta, ara, mentre molts busquen disfresses terrorífiques o flors per als seus difunts i algun dolç tradicional d’estes dates, la instal·lació de les llums nadalenques en espais comercials, sembla accelerar el calendari.

De fet, els experts ja apunten des de fa temps que s’ha perdut l’estacionalitat de molts productes i que la tendència cada vegada s’estén més. A més, la carrera comercial de les grans cadenes per ser els primers fa que de vegades coincidisquen elements de temporades que tenien les seues pròpies dates tradicionalment per augmentar les vendes d’estos productes.

Amb tot, val a dir que València, no és tampoc dels primers espais on sembla voler-se avançar el Nadal. De fet, la il·luminació de la ciutat de Vigo, reclam turístic els darrers anys, ja es va començar a instal·lar el mes d’agost, quan la seua encesa està prevista per al 20 de novembre. Un inici de preparatius que al seu moment ja va despertar la polèmica pel fugaç avenç que suposava.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU