Tallada la N-234 i tancat el port de Sagunt per un incendi de vegetació a Estivella

Un incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella, en una zona pròxima al llit del riu Palancia, ha obligat a tallar l’accés a la carretera N-234 i ha comportat el tancament del port de Sagunt, mentres diversos mitjans aeris i terrestres han intensificat els treballs d’extinció.

Segons ha informat el servici d’Emergències de la Generalitat Valenciana, en l’operatiu participen cinc mitjans aeris de la Generalitat. Estos recursos s’han desplegat per a atacar les flames des de l’aire i donar suport als equips terrestres que treballen sobre el terreny.

Sol·licitud de tancament del port de Sagunt

A petició dels dos avions amfibis mobilitzats pel Ministeri per a la Transició Ecològica i Repte Demogràfic (Miteco), l’Autoritat Portuària de València ha tancat el port de Sagunt. Esta mesura pretén garantir la seguretat de les operacions aèries i evitar interferències durant les maniobres de càrrega i descàrrega d’aigua.

Emergències ha assenyalat també que la Policia de la Generalitat ha procedit a tallar l’accés a la carretera N-234. El tall afecta la circulació en la zona pròxima a l’incendi, per a facilitar el pas dels vehicles d’emergència i evitar riscos als conductors.

A la zona treballen igualment cinc dotacions de bombers del Consorci Provincial de València, que actuen coordinades amb les brigades forestals desplaçades. A més, hi ha quatre unitats de comandament i quatre unitats de bombers forestals, que reforcen les tasques d’extinció i control del perímetre afectat pel foc.

El foc s’ha declarat en una àrea pròxima al curs del riu Palancia, una zona de vegetació on el vent i les condicions de calor poden afavorir l’avanç de les flames. Per este motiu, els serveis d’emergència han reforçat prompte els mitjans aeris i terrestres per a intentar estabilitzar l’incendi al més ràpid possible.

Les autoritats han incidit en la importància de respectar els talls de carreteres i les indicacions dels serveis d’emergència mentres continuen els treballs d’extinció, per a no interferir en l’operatiu i reduir riscos per a la població i els equips desplegats.

Últimes notícies

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.

Almoradí espera el resultat de la investigació abans de declarar dol per la mort d’una veïna

L’Ajuntament d’Almoradí ha decidit esperar el resultat de la investigació de la Guàrdia Civil sobre la mort d’una veïna de 56 anys abans de decretar dies de dol o altres actes institucionals. El marit, de 61 anys i amb una denúncia prèvia per maltractament l’any 2008, ha sigut detingut mentre la Delegación del Gobierno contra la Violencia de Género estudia si es tracta d’un crim masclista.