Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides esta matinada en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, on un bebé d’11 mesos, una xiqueta de 3 anys i dos dones adultes han patit sobretot inhalació de fum quan el foc ha arrasat una vivenda a la planta baixa d’una finca de pisos.

L’incendi s’ha declarat de matinada, este dilluns, en un edifici de vivendes del municipi valencià d’Aldaia, situat al carrer Marconi. El foc ha afectat un dúplex ubicat a la planta baixa i ha generat una gran quantitat de fum, que ha obligat a actuar ràpidament tant als servicis sanitaris com als bombers.

Fins al lloc s’han desplaçat dues unitats del SAMU, una unitat de Suport Vital Bàsic (SVB), una ambulància de transport urgent i un equip mèdic d’Atenció Primària. Tots han treballat de manera coordinada per a atendre els afectats i controlar possibles complicacions per la inhalació de fum.

Ferits traslladats als hospitals La Fe i Manises

Segons ha informat el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU), els servicis mèdics han atés quatre persones. Entre elles hi havia un bebé d’11 mesos, afectat per inhalació de fum, que ha sigut traslladat a l’Hospital La Fe de València per a mantindre’l en observació i garantir-ne l’evolució favorable.

També ha resultat afectada una xiqueta de 3 anys, igualment per inhalació de fum. En este cas, després de la valoració mèdica i l’atenció al mateix lloc dels fets, la menuda ha sigut donada d’alta ‘in situ’, ja que el seu estat permetia que tornara amb la família sense ingrés hospitalari.

A més, el personal sanitari ha atés una dona de 53 anys per inhalació de fum. Després de la primera assistència, l’han traslladada a l’Hospital de Manises per a continuar amb el control mèdic i evitar complicacions respiratòries posteriors.

La quarta afectada és una dona de 35 anys que presentava cremades i inhalació de fum. Per este motiu ha sigut evacuada també a l’Hospital La Fe de València, on ha quedat sota supervisió mèdica per les lesions combinades de foc i fum.

Extinció de l’incendi i evacuació dels veïns

L’avís al telèfon d’emergències ha entrat a les 3:14 hores de la matinada. Després de la crida, fins a la finca s’han mobilitzat quatre dotacions de bombers de Torrent i Paterna, un sargento del parc de Torrent i un oficial del Consorci Provincial de Bomberos de Valencia.

Quan les unitats han arribat, segons ha detallat el Consorci Provincial de Bomberos de Valencia, l’incendi ja es trobava molt desenvolupat i afectava les dues plantes del dúplex. Açò ha obligat a desplegar una intensa tasca d’extinció per a tallar la propagació de les flames i reduir el fum acumulat a l’interior de l’edifici.

Els bombers han combinat els treballs d’extinció amb la investigació de possibles afectats i el rescat de persones atrapades. Paral·lelament, han dut a terme una evacuació preventiva de les vivendes més afectades pel fum, per a evitar intoxicacions entre els residents.

Per a fer eixes evacuacions amb major seguretat, els equips d’emergència han proporcionat caputxes de rescat a diverses persones. Estes caputxes protegixen les vies respiratòries i faciliten l’eixida per zones amb fum dens fins a arribar a un punt segur.

Part dels veïns de la finca, sobretot els de les plantes superiors, han decidit refugiar-se en la terrassa de l’edifici. Des d’esta zona elevada han pogut romandre en un espai considerat segur mentre els bombers controlaven l’incendi i ventilaven la finca.

Els treballs d’extinció i ventilació de l’edifici han conclòs al voltant de les 5:30 hores, aproximadament dues hores després de l’avís inicial. A eixa hora, els bombers han donat per controlat el sinistre i han pogut finalitzar les labors de revisió de les zones afectades per comprovar que no hi haguera punts calents ni risc de reactivació del foc.

Encara que el foc s’ha concentrat en el dúplex de la planta baixa, el fum s’ha estés per diferents nivells de la finca, cosa que ha fet necessària la intervenció coordinada de tots els servicis d’emergència per a atendre els ferits, evacuar els residents més exposats i garantir la seguretat de la resta de veïns.

Últimes notícies

Dimarts de calor extrema: nivell taronja en tres comarques de Castelló

Sanitat ha mantingut per a dimarts el nivell de risc mitjà per calor en una vintena de municipis de les comarques del Baix Maestrat, Els Ports i l’Alt Maestrat.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.

Temperatures molt altes hui en l’interior i el prelitoral de València i el sud d’Alacant

Hui dimarts l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable, amb cel poc nuvolós o ras i pols en suspensió, però amb temperatures molt altes sobretot en l’interior i prelitoral de València i el sud d’Alacant.

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.