La incertesa dels ‘bous al carrer’ per a 2023

Associacions de ‘bous al carrer’ i ramaders han reclamat una reunió urgent de la comissió consultiva d’aquests festejos per a donar una solució al problema de les assegurances, ja que asseguren que “està en joc la cancel·lació de la temporada taurina” del pròxim any en tota la Comunitat Valenciana.

Així ho han indicat en un comunicat conjunt després de mantindre una reunió les entitats Associació en defensa de les tradicions de bous al carrer; la Federació valenciana de bou de corda; la Federació de penyes taurines de Bous al Carrer de la Comunitat Valenciana; la Unió d’emboladors; l’Associació de ramaders de Bous al Carrer i la Unió de ramaders del Llevant.

Les associacions, davant la “preocupació” per la falta d’assegurances per a realitzar festejos taurins en 2023, han reclamat la convocatòria de “manera urgent i extraordinària” de la comissió consultiva abans del 19 de desembre amb la finalitat de “donar solució a la problemàtica de les assegurances i començar la temporada 2023 amb total normalitat“.

Aquestes entitats demanen que a la comissió assistisca la FVMP i les diputacions “perquè han sol·licitat formalment al Consell formar part de les reunions que tinguen a veure amb la problemàtica de les assegurances“.

La setmana vinent el taló d’Aquil·les del pacte del Botànic es posarà en evidència de nou en Les Corts, on es debatrà una proposta que pretén solucionar la problemàtica de les assegurances.

Al setembre, la Federació Valenciana de Municipis i Províncies ja va tindre lloc una reunió entre assegurances i alcaldes del municipis que celebren actes taurins per a parlar del problema de les primes, on radica l’alt cost de la cobertura sanitària que “no ix rendible”.

En aqueix moment l’alcalde de Vila-real, José Benlloch, va ser molt clar i contundent, “estem davant un problema de rendibilitat econòmica. Les companyies diuen que paguen factures altíssimes a la Conselleria de Sanitat pels ferits i això fa que no puguen assumir com solien fer les pòlisses en cobertura il·limitada en molts casos, especialment als pobles en precedents d’accidents”.

En aqueix moment, ja és proposat la possibilitat de crear una mútua entre les Diputacions de les tres províncies de la Comunitat que poguera sumir part d’aqueixos costos que a les asseguradores “no els salen rendibles”.

Ara tan sols cal esperar la resposta de la Generalitat sobre aquest tema i veure els següents passos que donaran les Associacions de Bous al Carrer.

Últimes notícies

Yvonne Anderson decidix la Lliga Femenina amb una canastra sobre la botzina

Yvonne Anderson remata una temporada molt dura per a València Basket amb una canastra sobre la botzina davant Casademont Zaragoza i descriu el final com a increïble i feliç.

Awa Fam s’acomiada del València Basket amb la Lliga abans de fer el salt a la WNBA

Awa Fam tanca la seua etapa al València Basket alçant la Lliga Femenina i es prepara per a iniciar la seua carrera en la WNBA amb Seattle Storm, amb la idea de tornar en el futur al club taronja.

Anderson decidix sobre la botzina la quarta lliga seguida del València Basket

Una canastra sobre la botzina de Yvonne Anderson va donar al València Basket el seu quart títol consecutiu de la Lliga Femenina després de remuntar davant un Casademont Zaragoza que va dominar quasi tot el partit. La vella guàrdia taronja, amb Leticia Romero i Queralt Casas, va liderar la reacció en un final decidit per xicotets detalls.

La Generalitat reobri el termini d’ajudes al lloguer per a famílies afectades per la dana de 2024

La Generalitat ha obert un nou termini fins al 30 de setembre per a demanar ajudes al lloguer destinades a famílies la vivenda de les quals va quedar inhabitable després de la dana d'octubre de 2024.

Pérez Llorca se suma a la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, Festa d’Interés Turístic Provincial

Juanfran Pérez Llorca participa en la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, a Monforte del Cid, una cita religiosa i popular declarada Festa d'Interés Turístic Provincial.

Les Corts fixen el pla per a investigar les VPP d’Alacant i afronten un ple marcat per la taxa turística

Les Corts Valencianes votaran la setmana vinent el pla de treball de la comissió que investiga les VPP d'Alacant i celebraran un ple amb debats sobre la taxa turística, el domini públic hidràulic i el sector citrícola, a més de la sessió de control al president.

Les dones aïllades per hantavirus a Barcelona i Alacant podran seguir la quarantena a casa si donen negatiu

Les dos dones aïllades en hospitals de Barcelona i Alacant per contacte amb hantavirus podran rebre visites i, si les pròximes PCR es mantenen negatives, completar la quarantena en els seus domicilis.

Demanen 5 anys de presó a un home per arrancar part de l’orella a un altre en una baralla per un aparcament

Un home s'enfronta a 5 anys de presó acusat d'arrancar part de l'orella a un altre després d'una discussió per una plaça d'aparcament en el port d'Alacant i d'agredir després a dos policies.