8 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

La incertesa dels ‘bous al carrer’ per a 2023

Associacions de ‘bous al carrer’ i ramaders han reclamat una reunió urgent de la comissió consultiva d’aquests festejos per a donar una solució al problema de les assegurances, ja que asseguren que “està en joc la cancel·lació de la temporada taurina” del pròxim any en tota la Comunitat Valenciana.

Així ho han indicat en un comunicat conjunt després de mantindre una reunió les entitats Associació en defensa de les tradicions de bous al carrer; la Federació valenciana de bou de corda; la Federació de penyes taurines de Bous al Carrer de la Comunitat Valenciana; la Unió d’emboladors; l’Associació de ramaders de Bous al Carrer i la Unió de ramaders del Llevant.

Les associacions, davant la “preocupació” per la falta d’assegurances per a realitzar festejos taurins en 2023, han reclamat la convocatòria de “manera urgent i extraordinària” de la comissió consultiva abans del 19 de desembre amb la finalitat de “donar solució a la problemàtica de les assegurances i començar la temporada 2023 amb total normalitat“.

Aquestes entitats demanen que a la comissió assistisca la FVMP i les diputacions “perquè han sol·licitat formalment al Consell formar part de les reunions que tinguen a veure amb la problemàtica de les assegurances“.

La setmana vinent el taló d’Aquil·les del pacte del Botànic es posarà en evidència de nou en Les Corts, on es debatrà una proposta que pretén solucionar la problemàtica de les assegurances.

Al setembre, la Federació Valenciana de Municipis i Províncies ja va tindre lloc una reunió entre assegurances i alcaldes del municipis que celebren actes taurins per a parlar del problema de les primes, on radica l’alt cost de la cobertura sanitària que “no ix rendible”.

En aqueix moment l’alcalde de Vila-real, José Benlloch, va ser molt clar i contundent, “estem davant un problema de rendibilitat econòmica. Les companyies diuen que paguen factures altíssimes a la Conselleria de Sanitat pels ferits i això fa que no puguen assumir com solien fer les pòlisses en cobertura il·limitada en molts casos, especialment als pobles en precedents d’accidents”.

En aqueix moment, ja és proposat la possibilitat de crear una mútua entre les Diputacions de les tres províncies de la Comunitat que poguera sumir part d’aqueixos costos que a les asseguradores “no els salen rendibles”.

Ara tan sols cal esperar la resposta de la Generalitat sobre aquest tema i veure els següents passos que donaran les Associacions de Bous al Carrer.

Últimes notícies

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.