La incertesa dels ‘bous al carrer’ per a 2023

Associacions de ‘bous al carrer’ i ramaders han reclamat una reunió urgent de la comissió consultiva d’aquests festejos per a donar una solució al problema de les assegurances, ja que asseguren que “està en joc la cancel·lació de la temporada taurina” del pròxim any en tota la Comunitat Valenciana.

Així ho han indicat en un comunicat conjunt després de mantindre una reunió les entitats Associació en defensa de les tradicions de bous al carrer; la Federació valenciana de bou de corda; la Federació de penyes taurines de Bous al Carrer de la Comunitat Valenciana; la Unió d’emboladors; l’Associació de ramaders de Bous al Carrer i la Unió de ramaders del Llevant.

Les associacions, davant la “preocupació” per la falta d’assegurances per a realitzar festejos taurins en 2023, han reclamat la convocatòria de “manera urgent i extraordinària” de la comissió consultiva abans del 19 de desembre amb la finalitat de “donar solució a la problemàtica de les assegurances i començar la temporada 2023 amb total normalitat“.

Aquestes entitats demanen que a la comissió assistisca la FVMP i les diputacions “perquè han sol·licitat formalment al Consell formar part de les reunions que tinguen a veure amb la problemàtica de les assegurances“.

La setmana vinent el taló d’Aquil·les del pacte del Botànic es posarà en evidència de nou en Les Corts, on es debatrà una proposta que pretén solucionar la problemàtica de les assegurances.

Al setembre, la Federació Valenciana de Municipis i Províncies ja va tindre lloc una reunió entre assegurances i alcaldes del municipis que celebren actes taurins per a parlar del problema de les primes, on radica l’alt cost de la cobertura sanitària que “no ix rendible”.

En aqueix moment l’alcalde de Vila-real, José Benlloch, va ser molt clar i contundent, “estem davant un problema de rendibilitat econòmica. Les companyies diuen que paguen factures altíssimes a la Conselleria de Sanitat pels ferits i això fa que no puguen assumir com solien fer les pòlisses en cobertura il·limitada en molts casos, especialment als pobles en precedents d’accidents”.

En aqueix moment, ja és proposat la possibilitat de crear una mútua entre les Diputacions de les tres províncies de la Comunitat que poguera sumir part d’aqueixos costos que a les asseguradores “no els salen rendibles”.

Ara tan sols cal esperar la resposta de la Generalitat sobre aquest tema i veure els següents passos que donaran les Associacions de Bous al Carrer.

Últimes notícies

La Generalitat reserva 3,5 milions per a organitzar les eleccions autonòmiques de 2027

La Generalitat eleva a 3,52 milions el sostre de gasto per a paperetes, sobres, impresos i gestió de l'escrutini de les eleccions autonòmiques i locals menors de 2027.

La Comunitat Valenciana es prepara per a un cap de setmana preestiuenc amb cel buidat i calor

La Comunitat Valenciana encara un tram final de setmana amb ambient clarament preestiuenc, temperatures en ascens fins a fregar els 30 graus, cels buidats i vent fluix, tant a l'interior com en la costa.

Detingut a Ontinyent el responsable d’una finca amb 1.200 plantes de marihuana

La Guàrdia Civil desmantella una plantació de cànnabis amb 1.232 plantes en una finca rústica d'Ontinyent, equipada amb videovigilància 24 hores i material per a cultiu indoor.

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.