La incertesa dels ‘bous al carrer’ per a 2023

Associacions de ‘bous al carrer’ i ramaders han reclamat una reunió urgent de la comissió consultiva d’aquests festejos per a donar una solució al problema de les assegurances, ja que asseguren que “està en joc la cancel·lació de la temporada taurina” del pròxim any en tota la Comunitat Valenciana.

Així ho han indicat en un comunicat conjunt després de mantindre una reunió les entitats Associació en defensa de les tradicions de bous al carrer; la Federació valenciana de bou de corda; la Federació de penyes taurines de Bous al Carrer de la Comunitat Valenciana; la Unió d’emboladors; l’Associació de ramaders de Bous al Carrer i la Unió de ramaders del Llevant.

Les associacions, davant la “preocupació” per la falta d’assegurances per a realitzar festejos taurins en 2023, han reclamat la convocatòria de “manera urgent i extraordinària” de la comissió consultiva abans del 19 de desembre amb la finalitat de “donar solució a la problemàtica de les assegurances i començar la temporada 2023 amb total normalitat“.

Aquestes entitats demanen que a la comissió assistisca la FVMP i les diputacions “perquè han sol·licitat formalment al Consell formar part de les reunions que tinguen a veure amb la problemàtica de les assegurances“.

La setmana vinent el taló d’Aquil·les del pacte del Botànic es posarà en evidència de nou en Les Corts, on es debatrà una proposta que pretén solucionar la problemàtica de les assegurances.

Al setembre, la Federació Valenciana de Municipis i Províncies ja va tindre lloc una reunió entre assegurances i alcaldes del municipis que celebren actes taurins per a parlar del problema de les primes, on radica l’alt cost de la cobertura sanitària que “no ix rendible”.

En aqueix moment l’alcalde de Vila-real, José Benlloch, va ser molt clar i contundent, “estem davant un problema de rendibilitat econòmica. Les companyies diuen que paguen factures altíssimes a la Conselleria de Sanitat pels ferits i això fa que no puguen assumir com solien fer les pòlisses en cobertura il·limitada en molts casos, especialment als pobles en precedents d’accidents”.

En aqueix moment, ja és proposat la possibilitat de crear una mútua entre les Diputacions de les tres províncies de la Comunitat que poguera sumir part d’aqueixos costos que a les asseguradores “no els salen rendibles”.

Ara tan sols cal esperar la resposta de la Generalitat sobre aquest tema i veure els següents passos que donaran les Associacions de Bous al Carrer.

Últimes notícies

Sis morts per calor extrema en sis dies a la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat sis morts atribuïbles a les altes temperatures entre el 30 de maig i el 4 de juny, cinc a la província de València i una a Castelló, segons el sistema MoMo de Sanitat.

Quatre persones detingudes en trobar quasi 3 kg de marihuana en una vivenda de Vall d’Alba

La Guàrdia Civil ha detingut quatre persones a Vall d'Alba després d'intervindre quasi 3.000 grams de marihuana en dos immobles contigus, presumptament destinada a la seua distribució.

La calor arranca fort: més de 30 °C de bon matí i quasi 34 °C a La Vila Joiosa

Les temperatures han superat ja els 30 graus este dilluns de bon matí en nombrosos municipis valencians, amb 33,7 °C a La Vila Joiosa. Aemet ha activat un episodi de calor fins dimecres i Emergències ha decretat alerta groga i risc alt d'incendis.

Les nits tropicals continuen i Benidorm encadena una altra nit tòrrida amb 25,1 graus

Les mínimes han tornat a ser molt altes en la Comunitat Valenciana, amb nombroses nits tropicals i una nova nit tòrrida a Benidorm, on el termòmetre no ha baixat de 25,1 graus.

‘Descobrint Magenti’. Alberic, un poble que sona

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana és un text de caràcter cultural i divulgatiu sobre un llibre que reivindica Leopoldo Magenti com una figura clau de la música valenciana i com una institució per al poble d’Alberic

Desarticulat a Montroi un frau de renting amb cotxes d’alta gamma per més de 170.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a Montroi una dona i investiga dos hòmens per un frau amb cotxes d’alta gamma valorats en més de 170.000 euros, contractats mitjançant leasing o renting i després venuts de forma fraudulenta.

Calor intens a l’interior de València i possible pols en suspensió este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta dilluns i dimarts cels poc nuvolosos, possible pols en suspensió i calor molt intensa a l’interior i prelitoral, sobretot de la província de València.

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.