La incertesa dels ‘bous al carrer’ per a 2023

Associacions de ‘bous al carrer’ i ramaders han reclamat una reunió urgent de la comissió consultiva d’aquests festejos per a donar una solució al problema de les assegurances, ja que asseguren que “està en joc la cancel·lació de la temporada taurina” del pròxim any en tota la Comunitat Valenciana.

Així ho han indicat en un comunicat conjunt després de mantindre una reunió les entitats Associació en defensa de les tradicions de bous al carrer; la Federació valenciana de bou de corda; la Federació de penyes taurines de Bous al Carrer de la Comunitat Valenciana; la Unió d’emboladors; l’Associació de ramaders de Bous al Carrer i la Unió de ramaders del Llevant.

Les associacions, davant la “preocupació” per la falta d’assegurances per a realitzar festejos taurins en 2023, han reclamat la convocatòria de “manera urgent i extraordinària” de la comissió consultiva abans del 19 de desembre amb la finalitat de “donar solució a la problemàtica de les assegurances i començar la temporada 2023 amb total normalitat“.

Aquestes entitats demanen que a la comissió assistisca la FVMP i les diputacions “perquè han sol·licitat formalment al Consell formar part de les reunions que tinguen a veure amb la problemàtica de les assegurances“.

La setmana vinent el taló d’Aquil·les del pacte del Botànic es posarà en evidència de nou en Les Corts, on es debatrà una proposta que pretén solucionar la problemàtica de les assegurances.

Al setembre, la Federació Valenciana de Municipis i Províncies ja va tindre lloc una reunió entre assegurances i alcaldes del municipis que celebren actes taurins per a parlar del problema de les primes, on radica l’alt cost de la cobertura sanitària que “no ix rendible”.

En aqueix moment l’alcalde de Vila-real, José Benlloch, va ser molt clar i contundent, “estem davant un problema de rendibilitat econòmica. Les companyies diuen que paguen factures altíssimes a la Conselleria de Sanitat pels ferits i això fa que no puguen assumir com solien fer les pòlisses en cobertura il·limitada en molts casos, especialment als pobles en precedents d’accidents”.

En aqueix moment, ja és proposat la possibilitat de crear una mútua entre les Diputacions de les tres províncies de la Comunitat que poguera sumir part d’aqueixos costos que a les asseguradores “no els salen rendibles”.

Ara tan sols cal esperar la resposta de la Generalitat sobre aquest tema i veure els següents passos que donaran les Associacions de Bous al Carrer.

Últimes notícies

Cauen tres traficants amb milers de pastilles de droga sintètica a l’AP-7

Tres hòmens de 26 a 34 anys han sigut detinguts a l’AP-7, a l’altura de Pilar de la Horadada, amb més d’11 quilos de metanfetamina en pastilles amagats al maleter del cotxe.

Trenta mitjans aeris es bolquen en l’incendi de la Vall d’Uixó després de cremar 6.500 hectàrees

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha calcinat 6.500 hectàrees des de dissabte i este dilluns compta amb 30 mitjans aeris, en un dia d’alt risc d’incendis a tota la Comunitat Valenciana.

Oratge estable i lleuger descens de temperatures a l’interior d’Alacant

La última setmana de juliol comença en la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos o rasos i un lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant, mentre que en zones de València i Castelló pujaran lleugerament.

Tercer dia d’incendi a la Vall d’Uixó amb 6.500 hectàrees calcinades i 80.000 persones afectades

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó enceta el tercer dia actiu amb 6.500 hectàrees calcinades, 16.000 persones evacuades i 64.000 confinades a tres municipis.

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.