Indonèsia va reprendre la busca d’un espanyol i tres menors després d’un naufragi

Els equips de rescat d’Indonèsia van reprendre este diumenge la busca d’un ciutadà espanyol i tres dels seus fills desapareguts des del divendres després de l’enfonsament d’una embarcació turística en aigües de l’illa de Padar, a l’est de Bali. La tercera jornada de rastreig es va activar a primera hora, després de dos dies de treball sense localitzar als quatre desapareguts.

‘L’operatiu es va reprendre a les 6.30 hora local (22.30 GMT, del dissabte)’, va declarar Fathur Rahman, director de l’equip de rescat a la regió de Maumere, responsable de la missió.

L’embarcació d’ús turístic, KM Putri Sakinah, es va afonar al voltant de les 20.30 del divendres (13.30 GMT). Des de llavors, es van desplegar llanxes ràpides i equips de busseig per a batre la zona.

Focus en el casc del vaixell

Durant esta tercera jornada, la prioritat va consistir a determinar la posició del casc afonat, ja que, segons el testimoniatge del capità, els quatre desapareguts van ser vistos per última vegada en la seua cabina. L’objectiu és delimitar l’àrea i permetre una immersió segura en el punt més probable.

‘Hem preparat bussos, però hem d’assegurar-nos de la ubicació de les restes del vaixell’, va remarcar Fathur, després que els equips trobaren restes de la nau surant en la zona.

Els desapareguts són Fernando Martín Carreras, exfutbolista i entrenador de l’equip femení B del València CF, i tres dels seus fills —dos xiquets i una xiqueta—, segons el servici d’emergència indonesi SAR. En l’embarcació viatjaven també la mare, Andrea Ortuño, i una altra de les filles, rescatades al costat de quatre tripulants i un guia turístic.

La missió es va veure condicionada per forts corrents submarins i mal temps en la zona. Segons l’informe preliminar de l’incident, una avaria en el motor va provocar el naufragi. Este tipus de fallada pot deixar a l’embarcació sense propulsió i exposada a l’onatge, la qual cosa dificulta maniobres i l’evacuació en presència de corrents intensos.

Els accidents marítims són freqüents a Indonèsia per infraestructures precàries, sobrecàrrega, compliment lax de normes de seguretat i episodis de meteorologia adversa. En un arxipèlag de més de 17.000 illes, on el vaixell és un mitjà de transport clau per a residents i turistes, estes condicions augmenten el risc en rutes de curt recorregut i excursions. El Ministeri espanyol d’Afers exteriors es va posar en contacte amb els afins dels desapareguts.

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.