Inici de les obres del nou pont sobre el Túria a Bugarra després de la seva demolició per la dana

La Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha iniciat les obres de fonamentació per a la construcció d’un nou pont sobre el riu Túria a Bugarra. Aquesta actuació es produeix després de la demolició de l’anterior pont, el qual va ser desmantellat a causa dels greus danys estructurals causats per la dana, que va comprometre seriosament la seva integritat i seguretat.

Després de realitzar els estudis pertinents sobre l’estat de la infraestructura i detectar els desperfectes, la Generalitat va optar per la demolició total del pont que connectava Bugarra amb Xestalgar per l’Andenia, ja que la seva reparació era inviable. Aquesta infraestructura era clau per facilitar l’accés a zones agrícoles i a la central hidroelèctrica.

En una primera fase, es van realitzar importants labors de neteja de la llera del riu, que van incloure la retirada de l’estructura superior deteriorada i la demolició de les bases del pont, procurant conservar, en la mesura del possible, les parts que es trobaven en bon estat, tal com ha explicat l’administració autonòmica.

En aquests moments, s’ha començat la fase de fonamentació per a la construcció del nou pont, que mantindrà unes bases similars a les de l’anterior, però amb la important notícia que s’elevarà lleugerament per tal de millorar tant la seva resistència com la funcionalitat. Així mateix, el nou disseny inclourà un sistema de drenatge optimitzat, que garantirà major seguretat i durabilitat davant de futures avingudes.

Aquesta obra forma part del contracte d’emergència d’actuacions a Bugarra i Calles, amb una inversió total prevista de 3,2 milions d’euros per a les dues obres. S’inclou dins del pla Recuperem València, mitjançant el qual la Generalitat ha assumit les competències necessàries per a finançar i executar les obres de rehabilitació de vies, passarel·les, ponts, camins i accessos en més d’una vintena de localitats afectades. Tot això respon a les dificultats que presenten els municipis per a assumir els treballs i a la necessitat de realitzar-los amb urgència.

Últimes notícies

A presó un jove per una onada de robatoris a la AP-7 en Castelló

Un home de 27 anys ha ingressat a presó acusat d’una quinzena de robatoris en vehicles a àrees de servici de l’AP-7 a Castelló, després d’embestir un cotxe de la Guàrdia Civil en la seua fugida. La investigació ha permés recuperar més de 3.400 euros, joies i documentació falsificada.

Desmantellat a Sant Vicent del Raspeig un entramat de vehicles robats amb un detingut

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 39 anys a Sant Vicent del Raspeig acusat de gestionar un entramat de vehicles robats, després de recuperar un cotxe, una embarcació i un remolc sostrets al port d’Águilas.

Extingit un incendi de vegetació a 300 metres del nucli urbà de Teulada

Els bombers han donat per extingit l’incendi de vegetació declarat diumenge a la vesprada a uns 300 metres del nucli urbà de Teulada, que ha quedat controlat en menys de dos hores i sense que s’hagen registrat danys a vivendes.

Com vore l’eclipsi solar total del 12 d’agost des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar total del 12 d’agost creuarà la península d’oest a est fins a Balears i es veurà des de la Comunitat Valenciana amb el Sol molt baix a l’horitzó. Cal triar bé el lloc, planificar els desplaçaments i usar ulleres homologades per a observar-lo amb seguretat.

Detingut a Sant Vicent del Raspeig per un entramat de vehicles robats

Un home de 39 anys ha sigut detingut a Sant Vicent del Raspeig després de descobrir-se un entramat de vehicles robats. La Guàrdia Civil ha recuperat un cotxe, una embarcació i un remolc sostrets fa mesos al port d’Águilas.

Avís groc per calor extrema al litoral sud d’Alacant amb fins a 40 graus

Aemet ha activat per a la vesprada d’este dilluns l’avís groc per calor al litoral sud d’Alacant, on es poden arribar localment als 40 graus.

Un accident en la A-7 col·lapsa l’entrada a Torrent amb fins a quatre quilòmetres d’aturades

Un accident per abast en la A-7, en sentit Alacant i a l’altura de Torrent, ha obligat a tallar un carril i ha generat retencions que han arribat als quatre quilòmetres, ara reduïdes a uns dos.

Intervals nuvolosos i descens de les màximes a l’interior i nord d’Alacant este dilluns

El dilluns arribarà amb intervals nuvolosos a la Comunitat Valenciana i un descens de les màximes a l’extrem interior i nord d’Alacant, mentres que dimarts s’espera ambient més assolellat i un lleuger repunt tèrmic a l’interior.
FILMOTECA D'ESTIU