Detinguda una dona per intentar cremar i destrossar una foguera de categoria especial

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Alacant a una dona de 42 anys, per intentar calar foc a una foguera plantada de categoria especial i causar danys en l’estructura de diverses figures per valor de més de 1200 euros.

La Sala Cimacc 091 va rebre una trucada en la qual es comunicava que una dona estava causant greus danys en la foguera especial Sagrada Família, intentant cremar i tacar de pintura, diverses de les seues figures.

Fins al lloc va acudir una patrulla de seguretat ciutadana de la Policia Nacional i després d’entrevistar-se amb el vigilant de la foguera els va manifestar que una dona havia llançat papers cremant al monument amb la intenció de calar-li foc i després de recriminar-li la seua actitud en nombroses ocasions, aquesta va accedir al perímetre barrat i va fracturar un dels ninots, arrancant-li el cap i llançant-la contra el sòl, ocasionant pintades en altres figures.

Després de la valoració realitzada pel president de la foguera, els danys ocasionats ascendien a més de 1200 euros.

L’acte de vandalisme va ser gravat amb un telèfon mòbil, i després de ser visualitzat pels agents va quedar perfectament demostrada l’autoria d’aquesta dona amb el seu comportament incívic.

Segons el relatat pels testimonis allí presents, la dona semblava estar una mica desorientada i manifestava que volia veure la foguera cremar en aqueix moment i no esperar al dia 24.

La detinguda, de nacionalitat espanyola, va ser acusada per un delicte de danys i posada a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de la localitat d’Alacant.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.