Intervenen un exemplar de linx africà al jardí d’un habitatge

Ejemplo de shortcode con estilo
Jakar, que així es diu el felí, ha estat traslladat al centre de rescat de mamífers exòtics "AAP Primadomus" a Villena

La Guàrdia Civil, en col·laboració amb la Subdirecció General de Biodiversitat Terrestre i Marina del Ministeri per a la Transició Ecològica i Repte Demogràfic, ha intervingut un exemplar de linx africà (caracal) en la localitat de Marbella (Màlaga).

L’avís va arribar per un veí que va alertar al Seprona de la Guàrdia Civil sobre la presència d’un linx al jardí d’un habitatge de Marbella. L’animal, de 20 quilos de pes i potencialment perillós, s’havia escapat d’una altra casa a uns 20 quilòmetres.

Quan van arribar els agents especialistes en la protecció de la naturalesa van comprovar que es tractava d’un exemplar de caracal, una espècie amenaçada segons el conveni sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de la Flora i Fauna Silvestre (CITIS).

Els guàrdies civils van localitzar al propietari i van esbrinar que l’animal havia estat adquirit i traslladat de manera irregular per via aèria l’any 2022 procedent de Moscou, declarat per a la seua entrada al nostre país com a gat domèstic.

Al no poder demostrar la seua procedència legal en mancar de número de permís d’importació del conveni CITIS, els agents van formular denúncia administrativa per la suposada infracció a la Llei de Repressió del Contraban en concordança amb este conveni i remesa a la Dependència Provincial de Duanes i Impostos Especials a Màlaga.

El linx, de nom Jakar amb uns dos anys i mig d’edat, va ser capturat per personal especialitzat de l’equip de Sanitat Veterinària de l’Ajuntament de Marbella. L’animal ha sigut lliurat al centre de rescat de mamífers exòtics «AAP Primadomus» a la província d’Alacant en comptar amb les característiques i capacitats adequades per a la seua cura.

Este animal té el seu hàbitat natural a Àsia i Àfrica, trobant-se protegit per la legislació CITIS relativa a la protecció d’espècies de la fauna i flora silvestre mitjançant el control del seu comerç.

AAP – Animal Advocay and Protection és una organització europea de benestar animal compromesa amb donar un futur millor als mamífers exòtics, com a primats, lleons o tigre a Europa. Des d’este centre rescaten animals, conscienciant i advocant per una millor legislació per als animals en tota Europa per a prevenir el sofriment de més animals exòtics en el futur.

L’actuació ha estat duta a terme pel Servei de Protecció de la Naturalesa de la Guàrdia Civil a Màlaga, que manté la recerca oberta per si els fets pogueren constituir un delicte contra la fauna i flora per l’adquisició i possessió d’una espècie de fauna silvestre considerada protegida.

Últimes notícies

Activada la preemergència per risc d’inundacions a la zona de Pego-Girona-Gorgos

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat la preemergència hidrològica nivell groc al sistema Pego-Girona-Gorgos per les intenses pluges associades a la dana Adam.

Gandia suspén les classes dilluns per l’episodi de pluges intenses

L’Ajuntament de Gandia ha suspés les classes d’este dilluns i ha ordenat el tancament d’instal·lacions municipals per l’episodi de pluges i l’alerta roja al litoral sud de la província de València.

Nou avís Es-Alert per risc d’inundacions al sud de València i nord d’Alacant

Emergències de la Generalitat ha enviat un nou missatge Es-Alert als municipis del litoral sud de València i nord d’Alacant per pluges persistents i risc d’inundacions.

Les pluges deixen més de 200 litres a la Safor en un cap de setmana passat per aigua

Les pluges persistents han descarregat amb molta intensitat a la Safor, on diversos municipis han superat ja els 200 litres per metre quadrat. Emergències ha gestionat 135 incidents a la Comunitat Valenciana, sobretot per danys en via pública i problemes en carreteres.

Renfe carrega contra Semaf per parar trens de Rodalia per la pluja extrema

Renfe ha criticat que el sindicat de maquinistes Semaf haja demanat no circular en les línies C1 i C2 de Rodalia, en zona amb avís roig per pluges torrencials, i defensa que la informació tècnica permet fer-ho amb seguretat.

Emergències alerta que el pitjor de la tempesta encara està per arribar

El conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, alerta que el tram més advers de la tempesta arribarà este diumenge de vesprada al litoral sud de València i nord d’Alacant, amb avís roig per pluges intenses i fortes ratxes de vent.

Pluges torrencials a la Safor amb 166 l/m² en el Real de Gandia

La Safor està patint este diumenge pluges torrencials, amb 166 l/m² acumulats en el Real de Gandia i valors molt elevats en altres municipis de la comarca, segons Avamet i Aemet.

Proposen limitar de manera temporal la pujada del lloguer per a frenar la crisi d’habitatge

La catedràtica de la Universitat d’Alacant Paloma Taltavull defensa contindre de manera temporal la pujada dels lloguers com a mesura puntual per a mitigar la crisi d’habitatge, marcada per una forta pressió de la demanda i una oferta insuficient. L’experta adverteix que la falta de vivenda en lloguer és un problema endèmic des de la crisi financera de 2008.