Intervenen un exemplar de linx africà al jardí d’un habitatge

La Guàrdia Civil, en col·laboració amb la Subdirecció General de Biodiversitat Terrestre i Marina del Ministeri per a la Transició Ecològica i Repte Demogràfic, ha intervingut un exemplar de linx africà (caracal) en la localitat de Marbella (Màlaga).

L’avís va arribar per un veí que va alertar al Seprona de la Guàrdia Civil sobre la presència d’un linx al jardí d’un habitatge de Marbella. L’animal, de 20 quilos de pes i potencialment perillós, s’havia escapat d’una altra casa a uns 20 quilòmetres.

Quan van arribar els agents especialistes en la protecció de la naturalesa van comprovar que es tractava d’un exemplar de caracal, una espècie amenaçada segons el conveni sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de la Flora i Fauna Silvestre (CITIS).

Els guàrdies civils van localitzar al propietari i van esbrinar que l’animal havia estat adquirit i traslladat de manera irregular per via aèria l’any 2022 procedent de Moscou, declarat per a la seua entrada al nostre país com a gat domèstic.

Al no poder demostrar la seua procedència legal en mancar de número de permís d’importació del conveni CITIS, els agents van formular denúncia administrativa per la suposada infracció a la Llei de Repressió del Contraban en concordança amb este conveni i remesa a la Dependència Provincial de Duanes i Impostos Especials a Màlaga.

El linx, de nom Jakar amb uns dos anys i mig d’edat, va ser capturat per personal especialitzat de l’equip de Sanitat Veterinària de l’Ajuntament de Marbella. L’animal ha sigut lliurat al centre de rescat de mamífers exòtics “AAP Primadomus” a la província d’Alacant en comptar amb les característiques i capacitats adequades per a la seua cura.

Este animal té el seu hàbitat natural a Àsia i Àfrica, trobant-se protegit per la legislació CITIS relativa a la protecció d’espècies de la fauna i flora silvestre mitjançant el control del seu comerç.

AAP – Animal Advocay and Protection és una organització europea de benestar animal compromesa amb donar un futur millor als mamífers exòtics, com a primats, lleons o tigre a Europa. Des d’este centre rescaten animals, conscienciant i advocant per una millor legislació per als animals en tota Europa per a prevenir el sofriment de més animals exòtics en el futur.

L’actuació ha estat duta a terme pel Servei de Protecció de la Naturalesa de la Guàrdia Civil a Màlaga, que manté la recerca oberta per si els fets pogueren constituir un delicte contra la fauna i flora per l’adquisició i possessió d’una espècie de fauna silvestre considerada protegida.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Els bombers intenten frenar l’avanç de l’incendi industrial en un desballestament d’Onda

Els bombers de la Diputació de Castelló treballen des de la vesprada del diumenge per a contindre l'incendi declarat en una campa exterior de l'empresa de desballestament Reciplasa a Onda, que ha obligat a desallotjaments preventius pel fum.

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.