Intervenen un exemplar de linx africà al jardí d’un habitatge

La Guàrdia Civil, en col·laboració amb la Subdirecció General de Biodiversitat Terrestre i Marina del Ministeri per a la Transició Ecològica i Repte Demogràfic, ha intervingut un exemplar de linx africà (caracal) en la localitat de Marbella (Màlaga).

L’avís va arribar per un veí que va alertar al Seprona de la Guàrdia Civil sobre la presència d’un linx al jardí d’un habitatge de Marbella. L’animal, de 20 quilos de pes i potencialment perillós, s’havia escapat d’una altra casa a uns 20 quilòmetres.

Quan van arribar els agents especialistes en la protecció de la naturalesa van comprovar que es tractava d’un exemplar de caracal, una espècie amenaçada segons el conveni sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de la Flora i Fauna Silvestre (CITIS).

Els guàrdies civils van localitzar al propietari i van esbrinar que l’animal havia estat adquirit i traslladat de manera irregular per via aèria l’any 2022 procedent de Moscou, declarat per a la seua entrada al nostre país com a gat domèstic.

Al no poder demostrar la seua procedència legal en mancar de número de permís d’importació del conveni CITIS, els agents van formular denúncia administrativa per la suposada infracció a la Llei de Repressió del Contraban en concordança amb este conveni i remesa a la Dependència Provincial de Duanes i Impostos Especials a Màlaga.

El linx, de nom Jakar amb uns dos anys i mig d’edat, va ser capturat per personal especialitzat de l’equip de Sanitat Veterinària de l’Ajuntament de Marbella. L’animal ha sigut lliurat al centre de rescat de mamífers exòtics “AAP Primadomus” a la província d’Alacant en comptar amb les característiques i capacitats adequades per a la seua cura.

Este animal té el seu hàbitat natural a Àsia i Àfrica, trobant-se protegit per la legislació CITIS relativa a la protecció d’espècies de la fauna i flora silvestre mitjançant el control del seu comerç.

AAP – Animal Advocay and Protection és una organització europea de benestar animal compromesa amb donar un futur millor als mamífers exòtics, com a primats, lleons o tigre a Europa. Des d’este centre rescaten animals, conscienciant i advocant per una millor legislació per als animals en tota Europa per a prevenir el sofriment de més animals exòtics en el futur.

L’actuació ha estat duta a terme pel Servei de Protecció de la Naturalesa de la Guàrdia Civil a Màlaga, que manté la recerca oberta per si els fets pogueren constituir un delicte contra la fauna i flora per l’adquisició i possessió d’una espècie de fauna silvestre considerada protegida.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.