Intervenen un exemplar de linx africà al jardí d’un habitatge

La Guàrdia Civil, en col·laboració amb la Subdirecció General de Biodiversitat Terrestre i Marina del Ministeri per a la Transició Ecològica i Repte Demogràfic, ha intervingut un exemplar de linx africà (caracal) en la localitat de Marbella (Màlaga).

L’avís va arribar per un veí que va alertar al Seprona de la Guàrdia Civil sobre la presència d’un linx al jardí d’un habitatge de Marbella. L’animal, de 20 quilos de pes i potencialment perillós, s’havia escapat d’una altra casa a uns 20 quilòmetres.

Quan van arribar els agents especialistes en la protecció de la naturalesa van comprovar que es tractava d’un exemplar de caracal, una espècie amenaçada segons el conveni sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de la Flora i Fauna Silvestre (CITIS).

Els guàrdies civils van localitzar al propietari i van esbrinar que l’animal havia estat adquirit i traslladat de manera irregular per via aèria l’any 2022 procedent de Moscou, declarat per a la seua entrada al nostre país com a gat domèstic.

Al no poder demostrar la seua procedència legal en mancar de número de permís d’importació del conveni CITIS, els agents van formular denúncia administrativa per la suposada infracció a la Llei de Repressió del Contraban en concordança amb este conveni i remesa a la Dependència Provincial de Duanes i Impostos Especials a Màlaga.

El linx, de nom Jakar amb uns dos anys i mig d’edat, va ser capturat per personal especialitzat de l’equip de Sanitat Veterinària de l’Ajuntament de Marbella. L’animal ha sigut lliurat al centre de rescat de mamífers exòtics “AAP Primadomus” a la província d’Alacant en comptar amb les característiques i capacitats adequades per a la seua cura.

Este animal té el seu hàbitat natural a Àsia i Àfrica, trobant-se protegit per la legislació CITIS relativa a la protecció d’espècies de la fauna i flora silvestre mitjançant el control del seu comerç.

AAP – Animal Advocay and Protection és una organització europea de benestar animal compromesa amb donar un futur millor als mamífers exòtics, com a primats, lleons o tigre a Europa. Des d’este centre rescaten animals, conscienciant i advocant per una millor legislació per als animals en tota Europa per a prevenir el sofriment de més animals exòtics en el futur.

L’actuació ha estat duta a terme pel Servei de Protecció de la Naturalesa de la Guàrdia Civil a Màlaga, que manté la recerca oberta per si els fets pogueren constituir un delicte contra la fauna i flora per l’adquisició i possessió d’una espècie de fauna silvestre considerada protegida.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.