Intervenen un exemplar de linx africà al jardí d’un habitatge

La Guàrdia Civil, en col·laboració amb la Subdirecció General de Biodiversitat Terrestre i Marina del Ministeri per a la Transició Ecològica i Repte Demogràfic, ha intervingut un exemplar de linx africà (caracal) en la localitat de Marbella (Màlaga).

L’avís va arribar per un veí que va alertar al Seprona de la Guàrdia Civil sobre la presència d’un linx al jardí d’un habitatge de Marbella. L’animal, de 20 quilos de pes i potencialment perillós, s’havia escapat d’una altra casa a uns 20 quilòmetres.

Quan van arribar els agents especialistes en la protecció de la naturalesa van comprovar que es tractava d’un exemplar de caracal, una espècie amenaçada segons el conveni sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de la Flora i Fauna Silvestre (CITIS).

Els guàrdies civils van localitzar al propietari i van esbrinar que l’animal havia estat adquirit i traslladat de manera irregular per via aèria l’any 2022 procedent de Moscou, declarat per a la seua entrada al nostre país com a gat domèstic.

Al no poder demostrar la seua procedència legal en mancar de número de permís d’importació del conveni CITIS, els agents van formular denúncia administrativa per la suposada infracció a la Llei de Repressió del Contraban en concordança amb este conveni i remesa a la Dependència Provincial de Duanes i Impostos Especials a Màlaga.

El linx, de nom Jakar amb uns dos anys i mig d’edat, va ser capturat per personal especialitzat de l’equip de Sanitat Veterinària de l’Ajuntament de Marbella. L’animal ha sigut lliurat al centre de rescat de mamífers exòtics «AAP Primadomus» a la província d’Alacant en comptar amb les característiques i capacitats adequades per a la seua cura.

Este animal té el seu hàbitat natural a Àsia i Àfrica, trobant-se protegit per la legislació CITIS relativa a la protecció d’espècies de la fauna i flora silvestre mitjançant el control del seu comerç.

AAP – Animal Advocay and Protection és una organització europea de benestar animal compromesa amb donar un futur millor als mamífers exòtics, com a primats, lleons o tigre a Europa. Des d’este centre rescaten animals, conscienciant i advocant per una millor legislació per als animals en tota Europa per a prevenir el sofriment de més animals exòtics en el futur.

L’actuació ha estat duta a terme pel Servei de Protecció de la Naturalesa de la Guàrdia Civil a Màlaga, que manté la recerca oberta per si els fets pogueren constituir un delicte contra la fauna i flora per l’adquisició i possessió d’una espècie de fauna silvestre considerada protegida.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.

Mor un home de 80 anys en ser envestit per un bou en els bous al carrer de la Vilavella

Un veí de 80 anys ha mort després de rebre diverses envestides d un bou durant els bous al carrer de la Vilavella. L Ajuntament ha suspés tres dies els actes taurins i ha ajornat un concert previst.

Terremoto al Valencia CF: Corberán i Gourlay, destituïts i fi de l’actual àrea esportiva

El Valencia CF ha destituït l’entrenador Carlos Corberán, el CEO de futbol Ron Gourlay i tot el seu equip, enmig d’un inici de Lliga desastrós amb l’equip colista.

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.

Mutxamel serà la seu del primer Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, coincidint amb l’aniversari de l’atemptat més mortífer d’ETA al territori. La jornada, presidida per Juanfran Pérez Llorca, ret homenatge a les 44 víctimes mortals i als valencians assassinats fora de la Comunitat.

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.