La vaga de maquinistes de Renfe manté els serveis mínims després de l’accident d’Urda

Ejemplo de shortcode con estilo
El sindicat Semaf ha iniciat una vaga de 24 hores en Renfe, un dia després de l’accident d’Urda. Els serveis mínims varien segons el tipus de tren.

El sindicat de maquinistes Semaf ha iniciat una vaga de 24 hores en Renfe este dijous, un dia després de l’accident ferroviari d’Urda (Toledo). La protesta reclama millores estructurals de seguretat i el compliment dels compromisos adquirits.

La vaga s’ha convocat entre les 00.01 i les 23.59 hores. Semaf ha mantingut la mobilització malgrat l’accident, que ha deixat el sindicat, segons ha dit, ‘fortament consternat’.

En un comunicat, l’organització ha demanat prudència sobre les causes de l’accident fins a conéixer amb detall què ha passat. També ha assenyalat que la prioritat és auxiliar les víctimes i donar suport a les seues famílies.

A més, Semaf ha decidit mantindre les sis jornades de vaga en Ouigo, previstes a partir d’este divendres.

Les reclamacions dels maquinistes

El sindicat ha convocat la vaga de Renfe el 16 d’octubre, després que la via prèvia de la comissió de conflictes resultara ‘infructuosa’. La decisió ha arribat després d’una reunió amb el Ministeri de Transports, Adif, l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària (AESF) i Renfe.

Semaf ha afirmat que, en aquella trobada, ha constatat que ‘todo sigue igual de paralizado que en el mes de mayo’. En anunciar la protesta, ha defensat que havia presentat propostes des del primer dia, però ha atribuït el bloqueig a la lentitud burocràtica de coordinar diversos organismes.

El sindicat considera eixa lentitud una ‘excusa inaceptable’ i sosté que, si hi ha voluntat, es pot aprovar qualsevol norma legal en qüestió de setmanes.

Entre les demandes, Semaf reclama protocols reals i vinculants davant de les alertes meteorològiques. També demana una normativa clara per a coordinar les comunicacions en situacions de risc i aplicar correctament les interrupcions dels temps de conducció.

A més, exigix solucions tècniques definitives als problemes de seguretat i fiabilitat del material rodant. També reclama desbloquejar els coeficients reductors de l’edat de jubilació i evitar retallades o canvis de criteri en el protocol d’atenció als professionals implicats en un atropellament.

Renfe, per la seua banda, considera que les reivindicacions de Semaf excedixen les seues competències. L’empresa ha qualificat d’‘incoherent’ convocar una vaga contra el seu servici per qüestions alienes, com la normativa dels temps de conducció o determinades actuacions de la Inspecció de Treball.

Serveis mínims segons el tipus de tren

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha establit serveis mínims diferents segons el servici ferroviari. En Rodalia, la cobertura serà del 75 % en hora punta i del 50 % durant la resta del dia.

Les franges punta són de 06.00 a 09.00 hores, de 13.30 a 15.30 i de 18.30 a 20.30. En els trens de mitjana distància, s’ha fixat una mitjana del 65 % dels serveis habituals.

En alta velocitat i llarga distància, els serveis mínims arriben al 73 %. En mercaderies, s’ha establit el 26 % del servici programat.

Renfe ha advertit que l’accident ferroviari també podria afectar els trens inclosos en els serveis mínims i ha recomanat no viatjar. Rodalia Madrid ha comunicat que la vaga afectarà greument el servici este dijous i ha recomanat buscar mitjans alternatius.

Últimes notícies

Sis persones investigades per pintades en trens aturats per la dana

La Guàrdia Civil ha investigat sis persones i busca dos més per les pintades en trens aturats per la dana de 2024. Els danys ascendixen a 23.900 euros.

Localitzen un caiman d’ulleres al llit del Vinalopó després de mesos de busca

La Policia Local de Sax i agents del Seprona de la Guàrdia Civil han localitzat i capturat al llit del Vinalopó l’exemplar de caiman d’ulleres que buscaven des de juliol, quan un vídeo en les xarxes socials va alertar de la seua presència.

La primera investigació tècnica d’Urda estima que l’AVE va xocar contra l’Iryo a una velocitat de fins a 200 km/h

La tragèdia deixa 69 víctimes mortals i 48 autòpsies practicades, mentre els investigadors analitzen la cadena d'avaries, instruccions i actuacions prèvia a la col·lisió

Mor Patrick Stewart als 86 anys, l’actor que va donar vida al capità Picard de ‘Star Trek’

L'intèrpret britànic, conegut també pel seu paper de professor Xavier en 'X-Men', ha mort a Los Angeles després de patir Alzheimer i demència amb cossos de Lewy

El litoral valencià espera ruixats localment forts este cap de setmana

La Comunitat Valenciana preveu ruixats al litoral, localment forts i amb tronades. Les temperatures baixaran dissabte i pujaran diumenge.

CaixaBank eleva un 12,9 % el benefici i reforça el crèdit

CaixaBank ha guanyat 4.962 milions d’euros fins a setembre, un 12,9 % més que en el mateix període de l’any anterior. El crèdit i els recursos gestionats també han crescut.

Quatre detinguts després d’un intent de desallotjament en un habitatge de Benimaclet (València)

La Policia Nacional ha detingut tres treballadors d’una empresa de desallotjament d’habitatges i una altra persona en un pis de Benimaclet. Els fets han ocorregut al carrer Vicente Zaragozá.

Dues marxes conflueixen al barranc del Poyo per les víctimes de la dana

Dues marxes d’Albal i Benetússer han recordat les 233 víctimes en el segon aniversari de la dana i han reclamat veritat, justícia i reparació.