Intervenen obres falsificades de Sorolla i Benlliure a subhasta a Madrid

 

El Grup de Patrimoni Històric de la Policia de la Generalitat ha participat en una operació que ha permès intervindre cinc obres falsificades d’artistes valencians com Joaquín Sorolla, Ignacio Pinazo, Genaro Lahuerta i José Benlliure que anaven a ser subhastades a Madrid.

    

La unitat adscrita al Cos Nacional de Policia a la Comunitat Valenciana va iniciar l’operació al juliol al costat de la Prefectura Superior de Policia de Balears i investiga a quatre persones com a suposades autores de delictes d’estafa i contra la propietat intel·lectual.

 

El preu d’eixida d’algunes de les obres era de més de 7.000 euros

  

Segons informa aquest dimarts la Generalitat, se’ls investiga per comercialitzar les obres a través d’una casa de subhastes de Madrid amb un preu d’eixida d’algunes de més de 7.000 euros.

    

Al llarg d’aquest any, el citat grup policial porta confiscats 1.672 objectes per valor de 237.407,75 euros, entre els quals es troben tant obres d’art falsificades com a objectes arqueològics sostrets de jaciments.

 

147 inspeccions realitzades en el 2018

  

Durant 2018 s’han intervingut 35 pintures, set escultures, cinc monedes, un rellotge, 43 taulells i 1.581 objectes arqueològics, campanes i peces de marfil.

  

En concret, al llarg d’aquest any s’han realitzat 147 inspeccions que han tingut com resultat la detenció d’una persona mentre que 47 han estat investigades per presumpte delicte d’estafa, contra la propietat intel·lectual i per robatori amb força.

    

En total, s’han identificat 631 persones i s’han controlat un total de 91 vehicles, segons les mateixes fonts.

 

Últimes notícies

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.

Exhibició històrica del Valencia Basket: passa per damunt del Barça i conquista la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha derrotat amb autoritat el Barça al quart partit de la final (84-108) i s’ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada, culminant la millor temporada de la seua història.

Jean Montero, l’MVP que ha revolucionat el València Basket de Pedro Martínez

El dominicà Jean Montero ha sigut escollit MVP de la final de la Lliga Endesa conquistada pel València Basket davant el Barça, després de consolidar-se com a referent ofensiu i defensiu en el projecte de Pedro Martínez. El base, vinculat al club fins a 2028 però amb mitja Europa al darrere, ha trobat en València el salt definitiu a una carrera sense sostre aparent.

El Valencia Basket celebra la segona Lliga Endesa just abans dels 40 anys del club

El Valencia Basket s'ha proclamat campió de la Lliga Endesa este 24 de juny, el seu segon títol ACB que arriba a les portes del 40 aniversari del club i també el segon en quatre temporades amb Pedro Martínez en la banqueta.

Jean Montero destapa el secret del València Basket campió: joves, ambiciosos i sense títols previs

Jean Montero destaca que el títol de la Lliga Endesa del València Basket davant el Barça s’explica per un equip jove, ambiciós i sense experiència prèvia en grans trofeus. L’escolta dominicà, MVP de la final, evita parlar del seu futur mentre la Fonteta li demana que es quede.

La jove estrella de Larrea corona 20 hores màgiques: draft NBA i Lliga ACB amb el València Basket

Sergio De Larrea, base vallisoletà de 20 anys del València Basket, ha sigut triat en la primera ronda del draft de la NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB en només 20 hores.

Jean Montero, elegit MVP de la final de la Lliga Endesa guanyada pel València Basket

El dominicà Jean Montero ha sigut designat MVP de la final de la Lliga Endesa després del triomf del València Basket davant el Barça al Palau Blaugrana, tancant la sèrie en el quart partit.

Valencia Basket conquereix la Lliga Endesa amb una pallissa històrica al Barça

El Valencia Basket s'ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada després de guanyar el Barça per 84-108 en el quart partit de la final al Palau Blaugrana, amb una actuació decisiva de Kameron Taylor i Jean Montero.