12.9 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

Intervenen obres falsificades de Sorolla i Benlliure a subhasta a Madrid

 

El Grup de Patrimoni Històric de la Policia de la Generalitat ha participat en una operació que ha permès intervindre cinc obres falsificades d’artistes valencians com Joaquín Sorolla, Ignacio Pinazo, Genaro Lahuerta i José Benlliure que anaven a ser subhastades a Madrid.

    

La unitat adscrita al Cos Nacional de Policia a la Comunitat Valenciana va iniciar l’operació al juliol al costat de la Prefectura Superior de Policia de Balears i investiga a quatre persones com a suposades autores de delictes d’estafa i contra la propietat intel·lectual.

 

El preu d’eixida d’algunes de les obres era de més de 7.000 euros

  

Segons informa aquest dimarts la Generalitat, se’ls investiga per comercialitzar les obres a través d’una casa de subhastes de Madrid amb un preu d’eixida d’algunes de més de 7.000 euros.

    

Al llarg d’aquest any, el citat grup policial porta confiscats 1.672 objectes per valor de 237.407,75 euros, entre els quals es troben tant obres d’art falsificades com a objectes arqueològics sostrets de jaciments.

 

147 inspeccions realitzades en el 2018

  

Durant 2018 s’han intervingut 35 pintures, set escultures, cinc monedes, un rellotge, 43 taulells i 1.581 objectes arqueològics, campanes i peces de marfil.

  

En concret, al llarg d’aquest any s’han realitzat 147 inspeccions que han tingut com resultat la detenció d’una persona mentre que 47 han estat investigades per presumpte delicte d’estafa, contra la propietat intel·lectual i per robatori amb força.

    

En total, s’han identificat 631 persones i s’han controlat un total de 91 vehicles, segons les mateixes fonts.

 

Últimes notícies

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.

18 anys i 9 mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella a Alacant i gravar-ho en vídeo

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 18 anys i nou mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella, de 2 anys, i gravar-lo en vídeo. Va reconéixer els fets després d'un acord amb la Fiscalia i emmagatzemava pornografia infantil des de 2017.

L’Audiència rebutja el sobreseïment i manté la investigació a Salomé Pradas per la DANA

L'Audiència Provincial de València ha confirmat la negativa a l'arxiu lliure de la causa i ha desestimat el recurs de la exconsellera. La instrucció ha seguit oberta en apreciar-se indicis.

CSIF denuncia saturació en Urgències de Llíria i Arnau per falta d’espai i esperes de més de 4 hores

CSIF ha alertat de la saturació en les Urgències dels hospitals de Llíria i Arnau de Vilanova per falta d'espai, amb esperes de més de quatre hores. El sindicat demana reforços de personal i ampliació d'instal·lacions.

La jutgessa de la DANA se centra en la retirada de bombers i ordena identificar als equips

La instructora ha ordenat identificar als bombers que van vigilar llits el 29-O i ha anomenat de nou a un tècnic de Es-Alert. També recapta informació de CHJ i conselleries per a afinar la cronologia i la cadena de decisions.

La Policia d’Indonèsia investiga per negligència al capità del vaixell de valencians que va naufragar en Komodo

La investigació se centra en el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat amb sis valencians a bord. Tres van morir, dos van ser rescatats i un xiquet seguix desaparegut.

Indonèsia accelera el límit per a trobar al xiquet valencià desaparegut després del naufragi en Komodo

L'operatiu en Komodo entra en la seua jornada final per a localitzar a Quique, de 10 anys, després de catorze dies sense resultats. La Policia investiga possible negligència.