Intervenen obres falsificades de Sorolla i Benlliure a subhasta a Madrid

 

El Grup de Patrimoni Històric de la Policia de la Generalitat ha participat en una operació que ha permès intervindre cinc obres falsificades d’artistes valencians com Joaquín Sorolla, Ignacio Pinazo, Genaro Lahuerta i José Benlliure que anaven a ser subhastades a Madrid.

    

La unitat adscrita al Cos Nacional de Policia a la Comunitat Valenciana va iniciar l’operació al juliol al costat de la Prefectura Superior de Policia de Balears i investiga a quatre persones com a suposades autores de delictes d’estafa i contra la propietat intel·lectual.

 

El preu d’eixida d’algunes de les obres era de més de 7.000 euros

  

Segons informa aquest dimarts la Generalitat, se’ls investiga per comercialitzar les obres a través d’una casa de subhastes de Madrid amb un preu d’eixida d’algunes de més de 7.000 euros.

    

Al llarg d’aquest any, el citat grup policial porta confiscats 1.672 objectes per valor de 237.407,75 euros, entre els quals es troben tant obres d’art falsificades com a objectes arqueològics sostrets de jaciments.

 

147 inspeccions realitzades en el 2018

  

Durant 2018 s’han intervingut 35 pintures, set escultures, cinc monedes, un rellotge, 43 taulells i 1.581 objectes arqueològics, campanes i peces de marfil.

  

En concret, al llarg d’aquest any s’han realitzat 147 inspeccions que han tingut com resultat la detenció d’una persona mentre que 47 han estat investigades per presumpte delicte d’estafa, contra la propietat intel·lectual i per robatori amb força.

    

En total, s’han identificat 631 persones i s’han controlat un total de 91 vehicles, segons les mateixes fonts.

 

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.