Investigat un conductor per circular en sentit contrari i provocar un greu xoc en l’A-7 a Tibi

Un conductor de 65 anys està sent investigat per un delicte de conducció temerària i tres delictes de lesions per imprudència greu després de circular en sentit contrari per l’autovia A-7, a l’altura de Tibi, i xocar de front contra un altre turisme. El sinistre va deixar a quatre persones ferides i va posar en risc a la resta d’usuaris que circulaven per esta via d’alta capacitat.

L’accident va tindre lloc el passat 3 de maig, al voltant de les 16.30 hores, en el quilòmetre 480,800 de l’autovia A-7, a la província d’Alacant. A eixa hora es va rebre l’avís d’una col·lisió entre dos turismes, la qual cosa va activar immediatament als servicis d’emergència i a les patrulles de la Guàrdia Civil de Trànsit, que es van desplaçar fins al punt indicat.

Circulació en sentit contrari i proves d’alcohol

Segons va determinar la investigació, el sinistre es va produir a conseqüència de la conducció en sentit contrari del vehicle ara baix investigació. En este turisme viatjaven l’home de 65 anys, que va donar positiu en les proves d’alcohol realitzades després del succés, i el seu acompanyant, una dona de 47 anys. Circular en direcció oposada al sentit correcte de la marxa suposa un greu perill, ja que multiplica el risc d’impacte frontal i deixa molt poc marge de reacció a la resta de conductors.

En el segon vehicle implicat es trobaven una dona de 69 anys i un home de 79. Este últim va haver de ser evacuat en helicòpter a l’Hospital General d’Alacant a causa de la gravetat de les lesions patides en el xoc frontal. L’helicòpter sanitari evidència la urgència de l’atenció mèdica requerida i la importància de traslladar-lo amb la major rapidesa possible a un centre hospitalari de referència.

Rescat i conseqüències judicials

A conseqüència del fort impacte, els ocupants dels dos turismes van quedar atrapats a l’interior dels vehicles. Va ser necessari que efectius del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant, pertanyents al parc de Sant Vicent del Raspeig, dugueren a terme labors d’excarceració per a alliberar les quatre persones, una operació que sol requerir ferramentes específiques i una coordinació estreta amb els servicis sanitaris.

Després de l’atenció inicial en el lloc de l’accident, tots els ferits van ser atesos pels equips sanitaris, prioritzant els casos de major gravetat. La situació del conductor investigat ha obligat al fet que la seua declaració davant l’autoritat judicial es retarde fins que millore el seu estat de salut, ja que roman hospitalitzat.

Les diligències obertes per estes fets han sigut remeses a la Secció Civil i d’Instrucció del Tribunal d’Instància d’Ibi. En el marc d’esta investigació, s’ha sol·licitat la retirada cautelar del permís de conducció de l’home de 65 anys, una mesura que busca previndre nous riscos en la carretera mentres es determina la seua responsabilitat penal. El positiu en alcohol i la circulació en sentit contrari reforcen la gravetat dels càrrecs que se li atribuïxen i exemplifiquen les greus conseqüències que pot tindre la conducció sota els efectes de l’alcohol i al marge de les normes de trànsit.

Últimes notícies

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.