Iran amenaça amb respondre als ‘errors’ d’Israel amb atacs contra la seua infraestructura energètica

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Revolucionària d’Iran ha amenaçat hui divendres amb atacar refineries i jaciments de gas natural en territori israelià en resposta a possibles “errors de càlcul” per part del “règim sionista” a mesura que s’expandix la guerra a Pròxim Orient.

El general Alí Fadavi, alt càrrec de la Guàrdia Revolucionària, ha advertit que Iran podria tenir com a objectiu “tots els recursos energètics” israelians, els quals podrien ser atacats de forma simultània.

“Si les forces d’ocupació cometen un error, podem colpejar estes fonts d’energia, estacions, refineries i jaciments de gas”, ha dit, segons informacions arreplegades per l’agencia iraniana de notícies Mehr.

“Iran és gran i és un país amb vasts camps i molts centres econòmics, mentre que Israel té tres plantes elèctriques i diverses refineries. Podríem atacar-les totes alhora”, ha amenaçat Fadavi poc després que el ministre d’Exteriors del país, Abbas Araghchi, haja instat als països de la regió a mostrar el seu suport a Líban.

Així, ha defensat que Iran “sempre estarà amb el poble libanés” i ha demanat en un missatge difós a través de X als líders de països de la regió a “actuar de forma contundent en senyal de suport, especialment davant de les matances del règim israelià”.

Araghchi s’ha reunit este mateix divendres amb el primer ministre interí de Líban, Nayib Mikati, al que ha traslladat les seues crítiques per la falta d’acció del Consell de Seguretat de l’ONU en relació amb l’ofensiva israeliana contra la Franja de Gaza i els “crims de guerra” comesos per Israel.

El dimecres, el president nord-americà, Joe Biden, va alertar que no recolzaria cap atac israelià sobre instal·lacions nuclears d’Iran, si bé va assenyalar que sí existia la possibilitat que aquests objectius anaren petroliers. En este sentit, va afirmar que hi havia converses sobre aquest tema.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Vida nocturna i experiències de benestar per a adults a València

Descobreix les experiències de benestar a València, des de la seua rica cultura gastronòmica fins a activitats d'oci relaxants.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.