Iran amenaça amb respondre als ‘errors’ d’Israel amb atacs contra la seua infraestructura energètica

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Revolucionària d’Iran ha amenaçat hui divendres amb atacar refineries i jaciments de gas natural en territori israelià en resposta a possibles «errors de càlcul» per part del «règim sionista» a mesura que s’expandix la guerra a Pròxim Orient.

El general Alí Fadavi, alt càrrec de la Guàrdia Revolucionària, ha advertit que Iran podria tenir com a objectiu «tots els recursos energètics» israelians, els quals podrien ser atacats de forma simultània.

«Si les forces d’ocupació cometen un error, podem colpejar estes fonts d’energia, estacions, refineries i jaciments de gas», ha dit, segons informacions arreplegades per l’agencia iraniana de notícies Mehr.

«Iran és gran i és un país amb vasts camps i molts centres econòmics, mentre que Israel té tres plantes elèctriques i diverses refineries. Podríem atacar-les totes alhora», ha amenaçat Fadavi poc després que el ministre d’Exteriors del país, Abbas Araghchi, haja instat als països de la regió a mostrar el seu suport a Líban.

Així, ha defensat que Iran «sempre estarà amb el poble libanés» i ha demanat en un missatge difós a través de X als líders de països de la regió a «actuar de forma contundent en senyal de suport, especialment davant de les matances del règim israelià».

Araghchi s’ha reunit este mateix divendres amb el primer ministre interí de Líban, Nayib Mikati, al que ha traslladat les seues crítiques per la falta d’acció del Consell de Seguretat de l’ONU en relació amb l’ofensiva israeliana contra la Franja de Gaza i els «crims de guerra» comesos per Israel.

El dimecres, el president nord-americà, Joe Biden, va alertar que no recolzaria cap atac israelià sobre instal·lacions nuclears d’Iran, si bé va assenyalar que sí existia la possibilitat que aquests objectius anaren petroliers. En este sentit, va afirmar que hi havia converses sobre aquest tema.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.