Iran amenaça amb respondre als ‘errors’ d’Israel amb atacs contra la seua infraestructura energètica

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Revolucionària d’Iran ha amenaçat hui divendres amb atacar refineries i jaciments de gas natural en territori israelià en resposta a possibles «errors de càlcul» per part del «règim sionista» a mesura que s’expandix la guerra a Pròxim Orient.

El general Alí Fadavi, alt càrrec de la Guàrdia Revolucionària, ha advertit que Iran podria tenir com a objectiu «tots els recursos energètics» israelians, els quals podrien ser atacats de forma simultània.

«Si les forces d’ocupació cometen un error, podem colpejar estes fonts d’energia, estacions, refineries i jaciments de gas», ha dit, segons informacions arreplegades per l’agencia iraniana de notícies Mehr.

«Iran és gran i és un país amb vasts camps i molts centres econòmics, mentre que Israel té tres plantes elèctriques i diverses refineries. Podríem atacar-les totes alhora», ha amenaçat Fadavi poc després que el ministre d’Exteriors del país, Abbas Araghchi, haja instat als països de la regió a mostrar el seu suport a Líban.

Així, ha defensat que Iran «sempre estarà amb el poble libanés» i ha demanat en un missatge difós a través de X als líders de països de la regió a «actuar de forma contundent en senyal de suport, especialment davant de les matances del règim israelià».

Araghchi s’ha reunit este mateix divendres amb el primer ministre interí de Líban, Nayib Mikati, al que ha traslladat les seues crítiques per la falta d’acció del Consell de Seguretat de l’ONU en relació amb l’ofensiva israeliana contra la Franja de Gaza i els «crims de guerra» comesos per Israel.

El dimecres, el president nord-americà, Joe Biden, va alertar que no recolzaria cap atac israelià sobre instal·lacions nuclears d’Iran, si bé va assenyalar que sí existia la possibilitat que aquests objectius anaren petroliers. En este sentit, va afirmar que hi havia converses sobre aquest tema.

Últimes notícies

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.

La Nucia acull el Ple del Consell en el 321 aniversari de la seua fundació

La Nucia ha acollit el Ple del Consell amb motiu del 321 aniversari de la seua fundació, en una jornada en què Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat el municipi com a referent esportiu europeu i ha ratificat el suport de la Generalitat als nous centres educatius.

Emotiva despedida d’El Último de la Fila a València després de dotze nits de gira

El Último de la Fila ha tancat la seua gira amb un últim concert al Ciutat de València, carregat de nostàlgia, humor i agraïment al públic valencià.

Cada valencià rep 3.465 euros en gasto social, un 27 % més que fa cinc anys

El gasto en sanitat, educació i servicis socials de la Generalitat ha augmentat un 27,6 % des de 2020 i arriba als 3.465 euros anuals per persona, segons un informe estatal.

Pérez Llorca oferix ajuda a Andalusia després de l’incendi mortal d’Almeria

Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li el suport de la Comunitat Valenciana després de l’incendi forestal d’Almeria, amb onze morts, i li ha oferit tots els mitjans que considere necessaris.

València acomiada El Último de la Fila amb dotze nits de felicitat i un últim concert inesborrable

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn, després de quasi trenta anys, amb un concert d’homenatge als seus fans valencians i d’altres territoris. Manolo García i Quim Portet han agraït dotze nits de música, emoció i records compartits.

Pérez Llorca oferix a Andalusia tots els mitjans valencians després de l’incendi mortal d’Almeria

El president Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li suport pel greu incendi d’Almeria, amb onze morts, i ha oferit tots els recursos valencians que calguen.

El Último de la Fila s’acomiada a València amb un últim concert ple d’emoció

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn després de quasi trenta anys, amb un concert emotiu, records als fans i un missatge final d’agraïment.