Iran amenaça amb respondre als ‘errors’ d’Israel amb atacs contra la seua infraestructura energètica

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Revolucionària d’Iran ha amenaçat hui divendres amb atacar refineries i jaciments de gas natural en territori israelià en resposta a possibles «errors de càlcul» per part del «règim sionista» a mesura que s’expandix la guerra a Pròxim Orient.

El general Alí Fadavi, alt càrrec de la Guàrdia Revolucionària, ha advertit que Iran podria tenir com a objectiu «tots els recursos energètics» israelians, els quals podrien ser atacats de forma simultània.

«Si les forces d’ocupació cometen un error, podem colpejar estes fonts d’energia, estacions, refineries i jaciments de gas», ha dit, segons informacions arreplegades per l’agencia iraniana de notícies Mehr.

«Iran és gran i és un país amb vasts camps i molts centres econòmics, mentre que Israel té tres plantes elèctriques i diverses refineries. Podríem atacar-les totes alhora», ha amenaçat Fadavi poc després que el ministre d’Exteriors del país, Abbas Araghchi, haja instat als països de la regió a mostrar el seu suport a Líban.

Així, ha defensat que Iran «sempre estarà amb el poble libanés» i ha demanat en un missatge difós a través de X als líders de països de la regió a «actuar de forma contundent en senyal de suport, especialment davant de les matances del règim israelià».

Araghchi s’ha reunit este mateix divendres amb el primer ministre interí de Líban, Nayib Mikati, al que ha traslladat les seues crítiques per la falta d’acció del Consell de Seguretat de l’ONU en relació amb l’ofensiva israeliana contra la Franja de Gaza i els «crims de guerra» comesos per Israel.

El dimecres, el president nord-americà, Joe Biden, va alertar que no recolzaria cap atac israelià sobre instal·lacions nuclears d’Iran, si bé va assenyalar que sí existia la possibilitat que aquests objectius anaren petroliers. En este sentit, va afirmar que hi havia converses sobre aquest tema.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.