18.1 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Iran amenaça amb respondre als ‘errors’ d’Israel amb atacs contra la seua infraestructura energètica

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Revolucionària d’Iran ha amenaçat hui divendres amb atacar refineries i jaciments de gas natural en territori israelià en resposta a possibles “errors de càlcul” per part del “règim sionista” a mesura que s’expandix la guerra a Pròxim Orient.

El general Alí Fadavi, alt càrrec de la Guàrdia Revolucionària, ha advertit que Iran podria tenir com a objectiu “tots els recursos energètics” israelians, els quals podrien ser atacats de forma simultània.

“Si les forces d’ocupació cometen un error, podem colpejar estes fonts d’energia, estacions, refineries i jaciments de gas”, ha dit, segons informacions arreplegades per l’agencia iraniana de notícies Mehr.

“Iran és gran i és un país amb vasts camps i molts centres econòmics, mentre que Israel té tres plantes elèctriques i diverses refineries. Podríem atacar-les totes alhora”, ha amenaçat Fadavi poc després que el ministre d’Exteriors del país, Abbas Araghchi, haja instat als països de la regió a mostrar el seu suport a Líban.

Així, ha defensat que Iran “sempre estarà amb el poble libanés” i ha demanat en un missatge difós a través de X als líders de països de la regió a “actuar de forma contundent en senyal de suport, especialment davant de les matances del règim israelià”.

Araghchi s’ha reunit este mateix divendres amb el primer ministre interí de Líban, Nayib Mikati, al que ha traslladat les seues crítiques per la falta d’acció del Consell de Seguretat de l’ONU en relació amb l’ofensiva israeliana contra la Franja de Gaza i els “crims de guerra” comesos per Israel.

El dimecres, el president nord-americà, Joe Biden, va alertar que no recolzaria cap atac israelià sobre instal·lacions nuclears d’Iran, si bé va assenyalar que sí existia la possibilitat que aquests objectius anaren petroliers. En este sentit, va afirmar que hi havia converses sobre aquest tema.

Últimes notícies

Montero nega que el nou model de gestió pretenga trossejar l’Agència Tributària

Montero ha negat que el nou model de gestió tributària busque 'trossejar l'Agència Tributària' i ha defés un treball en xarxa per a millorar el servici i el control del frau.

Rovira acusa a Montero de no aportar dades noves sobre el finançament autonòmic

Rovira ha criticat que la reunió del CPFF no haja servit per a concretar la reforma del finançament autonòmic. Reivindica un fons transitori per a la Comunitat Valenciana.

El Burgos somia i el València s’aferra a la Copa en un dol inèdit

El València arriba al Plantio en plena crisi i busca en la Copa del Rei el passe a quarts i un reforç anímic. El Burgos apunta a una nit històrica davant la seua aficion.

La jutgessa convoca per quarta vegada a l’excap de gabinet de Mazón per a analitzar el seu mòbil

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha citat per quarta vegada a José Manuel Cuenca per a revisar el telèfon que va usar el 29 d'octubre de 2024. Un tècnic de la Generalitat participarà en la inserció de la seua SIM per a intentar recuperar i acarar missatges.

Seguiment dispar de la vaga de metges en la Comunitat: 80% per als convocants i 3,09% per a Sanitat

El Sindicat Mèdic Avanza ha situat el seguiment entre el 70 i el 80%, mentres que la Conselleria de Sanitat l'ha xifrat en un 3,09%. La protesta reclama un estatut propi i millores laborals i retributives.

Més de 270 víctimes de violència sobre la dona han accedit a ocupació amb els itineraris de la Generalitat

Més de 270 víctimes de violència sobre la dona han accedit en 2025 a un lloc de treball gràcies a itineraris d'inserció de la Generalitat. La iniciativa, activa des de mitjan 2024, ha atés a més de 900 dones en les tres províncies.

El poal LED de Callao repetix com a aparador de la Costa Blanca en Fitur

La Costa Blanca tornarà a promocionar-se en Fitur amb un poal de pantalles LED 360 graus en Callao i un programa que integra esport, cultura i gastronomia. Hi haurà més de 60 presentacions, 25 showcookings i presència en espais temàtics de la fira.

Ortí destaca 39 candidatures valencianes als Premis Goya

La consellera Carmen Ortí ha subratllat el gran moment de l'audiovisual valencià amb 39 nominacions en la 40 edició dels Goya, 19 d'elles amb ajudes del IVC.