Israel confirma la recuperació dels cadàvers de cinc segrestats durant els atacs del 7 d’octubre

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

L’Exèrcit d’Israel ha confirmat este dijous la recuperació a la Franja de Gaza dels cadàvers de tres dels ostatges segrestats durant els atacs perpetrats el 7 d’octubre pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines, així com el cos de dos morts durant els assalts i les restes dels quals van ser traslladats a l’enclavament.

Així, ha especificat a través d’un comunicat publicat en la seua pàgina web que els cossos recuperats són els de Maya Goren, Oren Goldin, Tomer Yaakov Ahimas, Kiril Brodski i Ravid Aryeh Katz i ha agregat que les operacions van ser dutes a terme durant la jornada del dimecres a Gaza.

Els kibutz de residència de Goren, Goldin i Ahimas havien anunciat hores abans que els seus cossos havien sigut recuperats durant una operació.

Brodski i Ahimas eren part d’un equip militar encapçalat per Asaf Hamimi, comandant de la Brigada Sud de la Divisió de Gaza. Els tres van morir durant les operacions davant de l’atac contra el kibutz Nirim i el cadàver d’Hamami continua retingut a la Franja.

Per la seua banda, Goren era professora d’una guarderia a Nir Oz, mentre que Goldin era membre de l’equip de seguretat del kibutz Nir Yitzhak i Katz era igualment membre de l’equip de seguretat de Nir Oz. Tots dos van morir durant els combats, segons el diari ‘The Times of Israel’.

El president d’Israel, Isaac Herzog, ha donat les gràcies als implicats en les operacions per la seua “determinació i valentia”. “És nostre haver d’aconseguir la volta de tots. Els vius i els que hem de traslladar a la seua tomba a Israel”, ha manifestat a través d’un missatge publicat en el seu compte en la xarxa social X.

D’esta forma, les autoritats israelianes calculen que prop de 110 dels més de 250 segrestats durant els assalts del 7 d’octubre continuen a Gaza, inclosos els cossos de 39 persones la mort de les quals ha sigut ja confirmada per l’Exèrcit d’Israel.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València frustra el debut de Quique amb una remuntada agònica en el 99 (3-2)

Hugo Duro va decidir de penal en el 99 després de dos punts de Boyé i els empats de Javi Guerra i Cömert. El triomf va allunyar set punts el perill del descens.

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.

Ginés Marín i Aaron Palacio tallen una orella en una vesprada d’actitud a Castelló

Ginés Marín i Aaron Palacio han obert el capítol de trofeus en la Fira de la Magdalena amb una orella cada un. La correguda de La Quinta va resultar molt desigual i Javier Zulueta es va anar de buit.

El 8M a València rebutja la violència masclista i diu no a les guerres

Milers de persones han marxat a València en el 8M per a exigir igualtat real i mesures efectives contra la violència masclista, amb un missatge clar de no a les guerres.

Pedro Martínez subratlla l’equilibri del València Basket i refreda l’eufòria

El tècnic va valorar la folgada victòria davant UCAM Murcia i, després d'una altra bona imatge en Eurolliga, va demanar prudència: 'hem trobat l'equilibri, però no hi ha fórmula màgica'

110-84: el València Basket atropella al UCAM Murcia amb un Montero decisiu

El València Basket va dominar de principi a fi i va guanyar 110-84 al UCAM Murcia en el Roig Arena, impulsat pels 23 punts i 6 assistències de Jean Montero. Els taronja van arribar a manar per 30 i es van ensenyorir també del basket average.