Israel confirma la recuperació dels cadàvers de cinc segrestats durant els atacs del 7 d’octubre

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

L’Exèrcit d’Israel ha confirmat este dijous la recuperació a la Franja de Gaza dels cadàvers de tres dels ostatges segrestats durant els atacs perpetrats el 7 d’octubre pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines, així com el cos de dos morts durant els assalts i les restes dels quals van ser traslladats a l’enclavament.

Així, ha especificat a través d’un comunicat publicat en la seua pàgina web que els cossos recuperats són els de Maya Goren, Oren Goldin, Tomer Yaakov Ahimas, Kiril Brodski i Ravid Aryeh Katz i ha agregat que les operacions van ser dutes a terme durant la jornada del dimecres a Gaza.

Els kibutz de residència de Goren, Goldin i Ahimas havien anunciat hores abans que els seus cossos havien sigut recuperats durant una operació.

Brodski i Ahimas eren part d’un equip militar encapçalat per Asaf Hamimi, comandant de la Brigada Sud de la Divisió de Gaza. Els tres van morir durant les operacions davant de l’atac contra el kibutz Nirim i el cadàver d’Hamami continua retingut a la Franja.

Per la seua banda, Goren era professora d’una guarderia a Nir Oz, mentre que Goldin era membre de l’equip de seguretat del kibutz Nir Yitzhak i Katz era igualment membre de l’equip de seguretat de Nir Oz. Tots dos van morir durant els combats, segons el diari ‘The Times of Israel’.

El president d’Israel, Isaac Herzog, ha donat les gràcies als implicats en les operacions per la seua “determinació i valentia”. “És nostre haver d’aconseguir la volta de tots. Els vius i els que hem de traslladar a la seua tomba a Israel”, ha manifestat a través d’un missatge publicat en el seu compte en la xarxa social X.

D’esta forma, les autoritats israelianes calculen que prop de 110 dels més de 250 segrestats durant els assalts del 7 d’octubre continuen a Gaza, inclosos els cossos de 39 persones la mort de les quals ha sigut ja confirmada per l’Exèrcit d’Israel.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre María Jesús Montero

Diana Morant afirma que el comentari de Jorge Azcón sobre el físic de Pilar Alegría i María Jesús Montero reflectix el masclisme encara present en el PP i el vincula amb el qüestionament de la violència de gènere.