Israel confirma la recuperació dels cadàvers de cinc segrestats durant els atacs del 7 d’octubre

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

L’Exèrcit d’Israel ha confirmat este dijous la recuperació a la Franja de Gaza dels cadàvers de tres dels ostatges segrestats durant els atacs perpetrats el 7 d’octubre pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines, així com el cos de dos morts durant els assalts i les restes dels quals van ser traslladats a l’enclavament.

Així, ha especificat a través d’un comunicat publicat en la seua pàgina web que els cossos recuperats són els de Maya Goren, Oren Goldin, Tomer Yaakov Ahimas, Kiril Brodski i Ravid Aryeh Katz i ha agregat que les operacions van ser dutes a terme durant la jornada del dimecres a Gaza.

Els kibutz de residència de Goren, Goldin i Ahimas havien anunciat hores abans que els seus cossos havien sigut recuperats durant una operació.

Brodski i Ahimas eren part d’un equip militar encapçalat per Asaf Hamimi, comandant de la Brigada Sud de la Divisió de Gaza. Els tres van morir durant les operacions davant de l’atac contra el kibutz Nirim i el cadàver d’Hamami continua retingut a la Franja.

Per la seua banda, Goren era professora d’una guarderia a Nir Oz, mentre que Goldin era membre de l’equip de seguretat del kibutz Nir Yitzhak i Katz era igualment membre de l’equip de seguretat de Nir Oz. Tots dos van morir durant els combats, segons el diari ‘The Times of Israel’.

El president d’Israel, Isaac Herzog, ha donat les gràcies als implicats en les operacions per la seua “determinació i valentia”. “És nostre haver d’aconseguir la volta de tots. Els vius i els que hem de traslladar a la seua tomba a Israel”, ha manifestat a través d’un missatge publicat en el seu compte en la xarxa social X.

D’esta forma, les autoritats israelianes calculen que prop de 110 dels més de 250 segrestats durant els assalts del 7 d’octubre continuen a Gaza, inclosos els cossos de 39 persones la mort de les quals ha sigut ja confirmada per l’Exèrcit d’Israel.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El PSPV porta al TSJ al conseller de Sanitat per ocultar pagaments a la sanitat privada

El PSPV ha presentat un recurs davant el TSJ contra el conseller de Sanitat per negar-se a detallar en Les Corts els pagaments a empreses de la sanitat privada en 2024 i 2025.

Una campanya itinerant porta la cultura preventiva i l’autoprotecció als municipis valencians

La Conselleria d'Emergències i Interior posa en marxa una campanya itinerant amb un autobús interactiu per a reforçar la cultura preventiva i l'autoprotecció davant catàstrofes en municipis de la Comunitat Valenciana.

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.

Detingut a Camp de Túria per una ona de robatoris, incendis i la mort de dos gossos

La Guàrdia Civil ha arrestat a un home de 41 anys a què s'atribuïxen sis robatoris amb força en domicilis, diversos incendis provocats i la mort de dos gossos a la comarca de Camp de Túria.

La Generalitat impulsa la licitació del nou edifici de consultes externes de l’Hospital de Sagunt

La Generalitat impulsa la licitació d'un nou edifici de consultes externes a l'Hospital de Sagunt, amb una inversió de 28 milions i prop de 9.500 m² per a ampliar la capacitat assistencial.

Sanitat trau a concurs el transport sanitari en la Comunitat per més de 580 milions

La Conselleria de Sanitat ha licitat el servici de transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana per més de 580 milions, amb un contracte de quatre anys ampliable fins a quasi 858 milions.

Dani Fernández patix un trencament de lligament en el muscle després d’una caiguda en ple concert a València

Dani Fernández patix un trencament de lligament en un muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València. El cantant va haver de parar el xou, però va tornar mitja hora després amb el braç en cabestrell per a acabar l'actuació i serà operat d'urgència.