8.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Israel confirma la recuperació dels cadàvers de cinc segrestats durant els atacs del 7 d’octubre

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

L’Exèrcit d’Israel ha confirmat este dijous la recuperació a la Franja de Gaza dels cadàvers de tres dels ostatges segrestats durant els atacs perpetrats el 7 d’octubre pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines, així com el cos de dos morts durant els assalts i les restes dels quals van ser traslladats a l’enclavament.

Així, ha especificat a través d’un comunicat publicat en la seua pàgina web que els cossos recuperats són els de Maya Goren, Oren Goldin, Tomer Yaakov Ahimas, Kiril Brodski i Ravid Aryeh Katz i ha agregat que les operacions van ser dutes a terme durant la jornada del dimecres a Gaza.

Els kibutz de residència de Goren, Goldin i Ahimas havien anunciat hores abans que els seus cossos havien sigut recuperats durant una operació.

Brodski i Ahimas eren part d’un equip militar encapçalat per Asaf Hamimi, comandant de la Brigada Sud de la Divisió de Gaza. Els tres van morir durant les operacions davant de l’atac contra el kibutz Nirim i el cadàver d’Hamami continua retingut a la Franja.

Per la seua banda, Goren era professora d’una guarderia a Nir Oz, mentre que Goldin era membre de l’equip de seguretat del kibutz Nir Yitzhak i Katz era igualment membre de l’equip de seguretat de Nir Oz. Tots dos van morir durant els combats, segons el diari ‘The Times of Israel’.

El president d’Israel, Isaac Herzog, ha donat les gràcies als implicats en les operacions per la seua “determinació i valentia”. “És nostre haver d’aconseguir la volta de tots. Els vius i els que hem de traslladar a la seua tomba a Israel”, ha manifestat a través d’un missatge publicat en el seu compte en la xarxa social X.

D’esta forma, les autoritats israelianes calculen que prop de 110 dels més de 250 segrestats durant els assalts del 7 d’octubre continuen a Gaza, inclosos els cossos de 39 persones la mort de les quals ha sigut ja confirmada per l’Exèrcit d’Israel.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.

Baskonia es fica en semifinals amb un Kurucs recuperat i un Howard decisiu

Baskonia va eliminar a Tenerife en quarts amb un Kurucs clau malgrat el seu esquinç i un esclat final d'Howard. L'equip va destacar el caràcter i el suport de la seua afició

Troben mort a un pacient en una zona en obres d’un hospital de Benidorm quatre dies després de desaparéixer

Un britànic de 54 anys ha sigut trobat sense vida en una zona en obres de l'hospital de Benidorm del qual va desaparéixer quatre dies abans. La investigació policial apunta a una asfíxia accidental després de quedar atrapat en un buit.

Vidorreta lamenta que al Tenerife li va faltar aire per a tancar la remuntada davant Baskonia

El Tenerife va caure en quarts de Copa davant Baskonia després de fregar la remuntada. Vidorreta, Scrubb i Van Beck coincidixen que la reacció no va bastar per detalls.

El PP exigix la dimissió de Marlaska per ‘incompetent’

Carmen Fúnez ha demanat l'eixida de Grande-Marlaska pel cas del DAO i per falta de control en el seu Ministeri. També ha criticat immigració i sanitat.