Israel confirma la recuperació dels cadàvers de cinc segrestats durant els atacs del 7 d’octubre

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

L’Exèrcit d’Israel ha confirmat este dijous la recuperació a la Franja de Gaza dels cadàvers de tres dels ostatges segrestats durant els atacs perpetrats el 7 d’octubre pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines, així com el cos de dos morts durant els assalts i les restes dels quals van ser traslladats a l’enclavament.

Així, ha especificat a través d’un comunicat publicat en la seua pàgina web que els cossos recuperats són els de Maya Goren, Oren Goldin, Tomer Yaakov Ahimas, Kiril Brodski i Ravid Aryeh Katz i ha agregat que les operacions van ser dutes a terme durant la jornada del dimecres a Gaza.

Els kibutz de residència de Goren, Goldin i Ahimas havien anunciat hores abans que els seus cossos havien sigut recuperats durant una operació.

Brodski i Ahimas eren part d’un equip militar encapçalat per Asaf Hamimi, comandant de la Brigada Sud de la Divisió de Gaza. Els tres van morir durant les operacions davant de l’atac contra el kibutz Nirim i el cadàver d’Hamami continua retingut a la Franja.

Per la seua banda, Goren era professora d’una guarderia a Nir Oz, mentre que Goldin era membre de l’equip de seguretat del kibutz Nir Yitzhak i Katz era igualment membre de l’equip de seguretat de Nir Oz. Tots dos van morir durant els combats, segons el diari ‘The Times of Israel’.

El president d’Israel, Isaac Herzog, ha donat les gràcies als implicats en les operacions per la seua «determinació i valentia». «És nostre haver d’aconseguir la volta de tots. Els vius i els que hem de traslladar a la seua tomba a Israel», ha manifestat a través d’un missatge publicat en el seu compte en la xarxa social X.

D’esta forma, les autoritats israelianes calculen que prop de 110 dels més de 250 segrestats durant els assalts del 7 d’octubre continuen a Gaza, inclosos els cossos de 39 persones la mort de les quals ha sigut ja confirmada per l’Exèrcit d’Israel.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.