Israel presenta una llista que identifica a més d’un centenar de treballadors de UNRWA com a membres de Hamàs

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

Les autoritats d’Israel han presentat este dijous una llista que identifica a més d’un centenar de treballadors de l’Agència de Nacions Unides per als Refugiats de Palestina a Pròxim Orient (UNRWA) com a suposats membres actius del Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs).

L’Ambaixada d’Israel a Alemanya ha indicat en un comunicat que això afecta a un total de 108 treballadors de la UNRWA i ha confirmat que la llista ha sigut inclosa en una carta lliurada pel Ministeri d’Exteriors israelià al comissionat general de l’agència, Philippe Lazzarini, una missiva a la qual ha tingut accés el tabloide alemany ‘Bild’.

Així mateix, està previst que el document també siga lliurat al secretari general de l’ONU, António Guterres, si bé no ha sigut encara publicat pel Govern israelià. Segons ha indicat el citat diari, la llista formaria part d’un document «major» que inclou també treballadors de l’ONU que formarien part de les llistes de grups armats palestins com Hamàs o Yihad Islàmica.

No obstant això, els noms dels afectats no han sigut difosos públicament per motius de privadesa, si bé la pròpia UNRWA ha confirmat haver rebut la carta del Govern israelià en declaracions a l’agència de notícies alemanya DPA.

La UNRWA, que ha dit prendre’s estes acusacions «molt seriosament», ha indicat que es tracta de treballadors que es troben actualment en la Franja de Gaza. En este sentit, ha sol·licitat més informació i cooperació a les autoritats israelianes atès que l’agència manca dels recursos necessaris per a investigar tals acusacions.

Malgrat estes acusacions, el passat mes d’abril la investigació externa encapçalada per l’exministra d’Exteriors francesa Catherine Colonna per a examinar la labor de l’agència va concloure que existia un «marge de millora» en qüestions com a neutralitat o transparència, però va descartar que Israel haguera presentat proves suficients que acrediten els vincles terroristes atribuïts a varis dels seus treballadors.

Estes acusacions es remunten al mes de març, quan, com recorda l’informe, Israel va acusar a «un nombre significatiu» de treballadors de la UNRWA de «ser membres d’organitzacions terroristes». «No obstant això, Israel no ha proporcionat cap prova que ho recolze», resa l’informe, elaborat a partir de reunions amb totes les parts, inclòs el Govern israelià.

Les acusacions van portar a 16 països a suspendre o congelar els fons, la qual cosa va privar de colp a la UNRWA de 450 milions de dòlars i va posar en dubte la continuïtat de les seues operacions, tant a la Franja de Gaza com en altres zones de la regió on també hi ha refugiats palestins.

Últimes notícies

València s’unix al minut de silenci per les víctimes de l’incendi forestal d’Almeria

L’Ajuntament de València s’ha sumat al minut de silenci convocat per la FVMP per les 12 víctimes mortals i 23 desapareguts de l’incendi forestal de Los Gallardos, a Almeria.

Morant acusa el PP i assegura que la climatització dels col·legis es pagarà amb fons de l’Estat

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi. També carrega contra la gestió del PP durant la dana a València.

Els col·legis valencians es climatitzaran amb fons de l’Estat, remarca Diana Morant

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es farà amb finançament del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir en esta mesura. També retreu la gestió del PP durant la dana a València.

Morant assegura que la climatització dels col·legis valencians es pagarà amb fons del Govern espanyol

Diana Morant afirma que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi res. També retreu a l equip de govern de València la seua actuació durant la dana i considera que avisant a temps es podrien haver evitat morts.

Els centres educatius rebran ajudes per a climatització a partir del 16 de juliol

Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran a partir del 16 de juliol entre 5.000 i 25.000 euros per a atendre les primeres necessitats de climatització, dins del pla anunciat per Juanfran Perez Llorca.

Els col·legis valencians rebran diners per a climatització a partir del 16 de juliol

Els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran entre 5.000 i 25.000 euros des del 16 de juliol per a atendre les primeres necessitats de climatització. La mesura s’emmarca en el Pla de Climatització del Consell i es complementa amb actuacions en La Nucía dins del Pla Edificant i del Pla Recole.

Anabel Medina destaca la maduresa d’Alcaraz i confia en la seua tornada a l’elit

Anabel Medina assegura que Carlos Alcaraz afronta amb molta maduresa la lesió del canell dret i confia que recupere forces per a tornar a l’elit. La directora del BBVA Open Internacional de Valencia també explica el canvi de dates del torneig i analitza el moment del tenis femení espanyol.

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.