Israel presenta una llista que identifica a més d’un centenar de treballadors de UNRWA com a membres de Hamàs

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

Les autoritats d’Israel han presentat este dijous una llista que identifica a més d’un centenar de treballadors de l’Agència de Nacions Unides per als Refugiats de Palestina a Pròxim Orient (UNRWA) com a suposats membres actius del Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs).

L’Ambaixada d’Israel a Alemanya ha indicat en un comunicat que això afecta a un total de 108 treballadors de la UNRWA i ha confirmat que la llista ha sigut inclosa en una carta lliurada pel Ministeri d’Exteriors israelià al comissionat general de l’agència, Philippe Lazzarini, una missiva a la qual ha tingut accés el tabloide alemany ‘Bild’.

Així mateix, està previst que el document també siga lliurat al secretari general de l’ONU, António Guterres, si bé no ha sigut encara publicat pel Govern israelià. Segons ha indicat el citat diari, la llista formaria part d’un document “major” que inclou també treballadors de l’ONU que formarien part de les llistes de grups armats palestins com Hamàs o Yihad Islàmica.

No obstant això, els noms dels afectats no han sigut difosos públicament per motius de privadesa, si bé la pròpia UNRWA ha confirmat haver rebut la carta del Govern israelià en declaracions a l’agència de notícies alemanya DPA.

La UNRWA, que ha dit prendre’s estes acusacions “molt seriosament”, ha indicat que es tracta de treballadors que es troben actualment en la Franja de Gaza. En este sentit, ha sol·licitat més informació i cooperació a les autoritats israelianes atès que l’agència manca dels recursos necessaris per a investigar tals acusacions.

Malgrat estes acusacions, el passat mes d’abril la investigació externa encapçalada per l’exministra d’Exteriors francesa Catherine Colonna per a examinar la labor de l’agència va concloure que existia un “marge de millora” en qüestions com a neutralitat o transparència, però va descartar que Israel haguera presentat proves suficients que acrediten els vincles terroristes atribuïts a varis dels seus treballadors.

Estes acusacions es remunten al mes de març, quan, com recorda l’informe, Israel va acusar a “un nombre significatiu” de treballadors de la UNRWA de “ser membres d’organitzacions terroristes”. “No obstant això, Israel no ha proporcionat cap prova que ho recolze”, resa l’informe, elaborat a partir de reunions amb totes les parts, inclòs el Govern israelià.

Les acusacions van portar a 16 països a suspendre o congelar els fons, la qual cosa va privar de colp a la UNRWA de 450 milions de dòlars i va posar en dubte la continuïtat de les seues operacions, tant a la Franja de Gaza com en altres zones de la regió on també hi ha refugiats palestins.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Guitarricadelafuente enlluerna a Nova York amb ‘Spanish Leather’ en l’inici del seu gira pels EUA

Primera nit en The Bowery Ballroom amb entrades esgotades i una versió enriquida de 'Spanish Leather' que va fer cantar i ballar a la sala. L'artista va alternar intimisme i eufòria amb arranjaments electrònics i proximitat constant amb el públic.

Febrer s’acomiada en la Comunitat Valenciana amb més núvols, possible pluja i màximes a la baixa

El cap de setmana arriba amb més nuvolositat i amb precipitacions puntuals en el sud de València i nord d'Alacant. Les màximes baixaran, més a l'interior el dissabte, amb vents de l'est i nord-est.

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.