Israel presenta una llista que identifica a més d’un centenar de treballadors de UNRWA com a membres de Hamàs

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

Les autoritats d’Israel han presentat este dijous una llista que identifica a més d’un centenar de treballadors de l’Agència de Nacions Unides per als Refugiats de Palestina a Pròxim Orient (UNRWA) com a suposats membres actius del Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs).

L’Ambaixada d’Israel a Alemanya ha indicat en un comunicat que això afecta a un total de 108 treballadors de la UNRWA i ha confirmat que la llista ha sigut inclosa en una carta lliurada pel Ministeri d’Exteriors israelià al comissionat general de l’agència, Philippe Lazzarini, una missiva a la qual ha tingut accés el tabloide alemany ‘Bild’.

Així mateix, està previst que el document també siga lliurat al secretari general de l’ONU, António Guterres, si bé no ha sigut encara publicat pel Govern israelià. Segons ha indicat el citat diari, la llista formaria part d’un document «major» que inclou també treballadors de l’ONU que formarien part de les llistes de grups armats palestins com Hamàs o Yihad Islàmica.

No obstant això, els noms dels afectats no han sigut difosos públicament per motius de privadesa, si bé la pròpia UNRWA ha confirmat haver rebut la carta del Govern israelià en declaracions a l’agència de notícies alemanya DPA.

La UNRWA, que ha dit prendre’s estes acusacions «molt seriosament», ha indicat que es tracta de treballadors que es troben actualment en la Franja de Gaza. En este sentit, ha sol·licitat més informació i cooperació a les autoritats israelianes atès que l’agència manca dels recursos necessaris per a investigar tals acusacions.

Malgrat estes acusacions, el passat mes d’abril la investigació externa encapçalada per l’exministra d’Exteriors francesa Catherine Colonna per a examinar la labor de l’agència va concloure que existia un «marge de millora» en qüestions com a neutralitat o transparència, però va descartar que Israel haguera presentat proves suficients que acrediten els vincles terroristes atribuïts a varis dels seus treballadors.

Estes acusacions es remunten al mes de març, quan, com recorda l’informe, Israel va acusar a «un nombre significatiu» de treballadors de la UNRWA de «ser membres d’organitzacions terroristes». «No obstant això, Israel no ha proporcionat cap prova que ho recolze», resa l’informe, elaborat a partir de reunions amb totes les parts, inclòs el Govern israelià.

Les acusacions van portar a 16 països a suspendre o congelar els fons, la qual cosa va privar de colp a la UNRWA de 450 milions de dòlars i va posar en dubte la continuïtat de les seues operacions, tant a la Franja de Gaza com en altres zones de la regió on també hi ha refugiats palestins.

Últimes notícies

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.

Diumenge assolellat i oratge estable abans d’una nova onada de calor

Este diumenge es manté l’oratget estable i assolellat a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 30 graus, abans que dilluns arribe una segona onada de calor amb valors pròxims als 40 graus en zones d’interior i prelitoral.

L’Alfàs del Pi consagra Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata

El Festival de l’Alfàs del Pi ha homenatjat Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata i una estrella al Passeig Marítim del Cinema de l’Albir, en una 38a edició que reunix més de mil curtmetratges.

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.