Israel presenta una llista que identifica a més d’un centenar de treballadors de UNRWA com a membres de Hamàs

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

Les autoritats d’Israel han presentat este dijous una llista que identifica a més d’un centenar de treballadors de l’Agència de Nacions Unides per als Refugiats de Palestina a Pròxim Orient (UNRWA) com a suposats membres actius del Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs).

L’Ambaixada d’Israel a Alemanya ha indicat en un comunicat que això afecta a un total de 108 treballadors de la UNRWA i ha confirmat que la llista ha sigut inclosa en una carta lliurada pel Ministeri d’Exteriors israelià al comissionat general de l’agència, Philippe Lazzarini, una missiva a la qual ha tingut accés el tabloide alemany ‘Bild’.

Així mateix, està previst que el document també siga lliurat al secretari general de l’ONU, António Guterres, si bé no ha sigut encara publicat pel Govern israelià. Segons ha indicat el citat diari, la llista formaria part d’un document “major” que inclou també treballadors de l’ONU que formarien part de les llistes de grups armats palestins com Hamàs o Yihad Islàmica.

No obstant això, els noms dels afectats no han sigut difosos públicament per motius de privadesa, si bé la pròpia UNRWA ha confirmat haver rebut la carta del Govern israelià en declaracions a l’agència de notícies alemanya DPA.

La UNRWA, que ha dit prendre’s estes acusacions “molt seriosament”, ha indicat que es tracta de treballadors que es troben actualment en la Franja de Gaza. En este sentit, ha sol·licitat més informació i cooperació a les autoritats israelianes atès que l’agència manca dels recursos necessaris per a investigar tals acusacions.

Malgrat estes acusacions, el passat mes d’abril la investigació externa encapçalada per l’exministra d’Exteriors francesa Catherine Colonna per a examinar la labor de l’agència va concloure que existia un “marge de millora” en qüestions com a neutralitat o transparència, però va descartar que Israel haguera presentat proves suficients que acrediten els vincles terroristes atribuïts a varis dels seus treballadors.

Estes acusacions es remunten al mes de març, quan, com recorda l’informe, Israel va acusar a “un nombre significatiu” de treballadors de la UNRWA de “ser membres d’organitzacions terroristes”. “No obstant això, Israel no ha proporcionat cap prova que ho recolze”, resa l’informe, elaborat a partir de reunions amb totes les parts, inclòs el Govern israelià.

Les acusacions van portar a 16 països a suspendre o congelar els fons, la qual cosa va privar de colp a la UNRWA de 450 milions de dòlars i va posar en dubte la continuïtat de les seues operacions, tant a la Franja de Gaza com en altres zones de la regió on també hi ha refugiats palestins.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.