15.2 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

Israel presenta una llista que identifica a més d’un centenar de treballadors de UNRWA com a membres de Hamàs

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

Les autoritats d’Israel han presentat este dijous una llista que identifica a més d’un centenar de treballadors de l’Agència de Nacions Unides per als Refugiats de Palestina a Pròxim Orient (UNRWA) com a suposats membres actius del Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs).

L’Ambaixada d’Israel a Alemanya ha indicat en un comunicat que això afecta a un total de 108 treballadors de la UNRWA i ha confirmat que la llista ha sigut inclosa en una carta lliurada pel Ministeri d’Exteriors israelià al comissionat general de l’agència, Philippe Lazzarini, una missiva a la qual ha tingut accés el tabloide alemany ‘Bild’.

Així mateix, està previst que el document també siga lliurat al secretari general de l’ONU, António Guterres, si bé no ha sigut encara publicat pel Govern israelià. Segons ha indicat el citat diari, la llista formaria part d’un document “major” que inclou també treballadors de l’ONU que formarien part de les llistes de grups armats palestins com Hamàs o Yihad Islàmica.

No obstant això, els noms dels afectats no han sigut difosos públicament per motius de privadesa, si bé la pròpia UNRWA ha confirmat haver rebut la carta del Govern israelià en declaracions a l’agència de notícies alemanya DPA.

La UNRWA, que ha dit prendre’s estes acusacions “molt seriosament”, ha indicat que es tracta de treballadors que es troben actualment en la Franja de Gaza. En este sentit, ha sol·licitat més informació i cooperació a les autoritats israelianes atès que l’agència manca dels recursos necessaris per a investigar tals acusacions.

Malgrat estes acusacions, el passat mes d’abril la investigació externa encapçalada per l’exministra d’Exteriors francesa Catherine Colonna per a examinar la labor de l’agència va concloure que existia un “marge de millora” en qüestions com a neutralitat o transparència, però va descartar que Israel haguera presentat proves suficients que acrediten els vincles terroristes atribuïts a varis dels seus treballadors.

Estes acusacions es remunten al mes de març, quan, com recorda l’informe, Israel va acusar a “un nombre significatiu” de treballadors de la UNRWA de “ser membres d’organitzacions terroristes”. “No obstant això, Israel no ha proporcionat cap prova que ho recolze”, resa l’informe, elaborat a partir de reunions amb totes les parts, inclòs el Govern israelià.

Les acusacions van portar a 16 països a suspendre o congelar els fons, la qual cosa va privar de colp a la UNRWA de 450 milions de dòlars i va posar en dubte la continuïtat de les seues operacions, tant a la Franja de Gaza com en altres zones de la regió on també hi ha refugiats palestins.

Últimes notícies

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.

Oluwaseyi decidix el 2-1 i manté la ratxa del Vila-real davant el Mallorca

Un gol del nigerià a huit del final va donar al Vila-real la victòria 2-1 i va prolongar la seua ratxa com a local. El Mallorca es va diluir després d'un bon primer temps.

Vila-real i Mallorca empaten després d’una arrancada elèctrica (1-1)

Vila-real i Mallorca empaten 1-1 amb gols abans del minut 8. Després de l'intercanvi, el partit es va tancar i els visitants van frenar a un Vila-real incòmode.