Israel titlla de ‘totalment fals’ l’informe d’Amnistia Internacional denunciant un genocidi a Gaza

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El Govern d’Israel ha rebutjat este dijous les acusacions d’Amnistia Internacional sobre la seua responsabilitat en un genocidi a la Franja de Gaza i ha dit que l’informe de l’organització no governamental “és totalment fals”.

“La lamentable i fanàtica organització Amnistia Internacional ha produït de nou un informe inventat que és totalment fals i es fonamenta en mentides”, ha dit el portaveu del Ministeri d’Exteriors israelià, Oren Mamorstein, a través del seu compte en la xarxa social X.

Així, ha recalcat que “la massacre genocida del 7 d’octubre del 2023 va ser perpetrada per l’organització terrorista Hamàs contra ciutadans israelians” i ha agregat que “des de llavors, els ciutadans israelians han estat sotmesos a atacs diaris des de set fronts diferents”.

“Israel es defensa a si mateix enfront d’aquests atacs actuant totalment en línia amb el Dret Internacional”, ha resolt, després que l’ONG afirmara en el seu informe que la població palestina de Gaza està sent sotmesa de forma “deliberada” a condicions destinades a causar “la seua destrucció”.

La secretària general d’Amnistia Internacional, Agnès Callamard, ha sostingut que l’informe “demostra que Israel ha dut a terme actes prohibits per la Convenció sobre el Genocidi, amb la intenció específica de destruir a la població palestina de Gaza”, enmig d’una ofensiva deslligada després dels atacs executats el 7 d’octubre del 2023 per Hamàs i altres faccions palestines.

“Mes després de mes, Israel ha tractat a la població palestina de Gaza com un grup infrahumà que no mereix Drets Humans ni dignitat, demostrant així la seua intenció de causar la seua destrucció física”, ha manifestat Callamard, qui ha destacat que aquestes conclusions “fulminants” han de ser “una crida d’atenció a la comunitat internacional”.

En este sentit, ha dit que “el que està ocorrent és genocidi”. “Cal posar-li fi ja”, ha insistit, al mateix temps que ha advertit que “els Estats que continuen transferint armes a Israel en este moment han de saber que estan incomplint la seua obligació d’impedir el genocidi i s’arrisquen a ser còmplices d’ell”.

Callamard ha subratllat que “els crims atroços comesos el 7 d’octubre del 2023 per Hamàs i altres grups armats contra israelians i víctimes d’altres nacionalitats, entre ells homicidis massius deliberats i presa d’ostatges, no poden justificar mai el genocidi d’Israel contra la població palestina”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar investigar per què no es van tallar les principals carreteres

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha reiterat la seua negativa a indagar per què no es van tallar les principals carreteres el 29 d'octubre de 2024. Rebutja demanar a la DGT gravacions i registres de la A-3, en considerar clau que l'alerta de protecció civil no es va emetre fins a les 20.11 hores.

El PP exigix mesures per a desbloquejar l’embós de 45.000 valencians en el permís de conduir

El PP en Les Corts ha registrat una iniciativa per a instar el Govern a augmentar examinadors, reforçar Trànsit i llançar un pla de xoc. Denúncia un repartiment desequilibrat i advertix que la llista creix en mil jóvens al mes.

França s’aferma com a destí líder per a inversió industrial i assenyala a Vicky Foods com a exemple

França reivindica el seu atractiu per a projectes industrials i posa d'exemple l'expansió de Vicky Foods. El ministre d'Indústria constata calma empresarial davant la pujada de l'energia.