16.8 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Israel titlla de ‘totalment fals’ l’informe d’Amnistia Internacional denunciant un genocidi a Gaza

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El Govern d’Israel ha rebutjat este dijous les acusacions d’Amnistia Internacional sobre la seua responsabilitat en un genocidi a la Franja de Gaza i ha dit que l’informe de l’organització no governamental “és totalment fals”.

“La lamentable i fanàtica organització Amnistia Internacional ha produït de nou un informe inventat que és totalment fals i es fonamenta en mentides”, ha dit el portaveu del Ministeri d’Exteriors israelià, Oren Mamorstein, a través del seu compte en la xarxa social X.

Així, ha recalcat que “la massacre genocida del 7 d’octubre del 2023 va ser perpetrada per l’organització terrorista Hamàs contra ciutadans israelians” i ha agregat que “des de llavors, els ciutadans israelians han estat sotmesos a atacs diaris des de set fronts diferents”.

“Israel es defensa a si mateix enfront d’aquests atacs actuant totalment en línia amb el Dret Internacional”, ha resolt, després que l’ONG afirmara en el seu informe que la població palestina de Gaza està sent sotmesa de forma “deliberada” a condicions destinades a causar “la seua destrucció”.

La secretària general d’Amnistia Internacional, Agnès Callamard, ha sostingut que l’informe “demostra que Israel ha dut a terme actes prohibits per la Convenció sobre el Genocidi, amb la intenció específica de destruir a la població palestina de Gaza”, enmig d’una ofensiva deslligada després dels atacs executats el 7 d’octubre del 2023 per Hamàs i altres faccions palestines.

“Mes després de mes, Israel ha tractat a la població palestina de Gaza com un grup infrahumà que no mereix Drets Humans ni dignitat, demostrant així la seua intenció de causar la seua destrucció física”, ha manifestat Callamard, qui ha destacat que aquestes conclusions “fulminants” han de ser “una crida d’atenció a la comunitat internacional”.

En este sentit, ha dit que “el que està ocorrent és genocidi”. “Cal posar-li fi ja”, ha insistit, al mateix temps que ha advertit que “els Estats que continuen transferint armes a Israel en este moment han de saber que estan incomplint la seua obligació d’impedir el genocidi i s’arrisquen a ser còmplices d’ell”.

Callamard ha subratllat que “els crims atroços comesos el 7 d’octubre del 2023 per Hamàs i altres grups armats contra israelians i víctimes d’altres nacionalitats, entre ells homicidis massius deliberats i presa d’ostatges, no poden justificar mai el genocidi d’Israel contra la població palestina”.

Últimes notícies

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.