Israel titlla de ‘totalment fals’ l’informe d’Amnistia Internacional denunciant un genocidi a Gaza

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El Govern d’Israel ha rebutjat este dijous les acusacions d’Amnistia Internacional sobre la seua responsabilitat en un genocidi a la Franja de Gaza i ha dit que l’informe de l’organització no governamental «és totalment fals».

«La lamentable i fanàtica organització Amnistia Internacional ha produït de nou un informe inventat que és totalment fals i es fonamenta en mentides», ha dit el portaveu del Ministeri d’Exteriors israelià, Oren Mamorstein, a través del seu compte en la xarxa social X.

Així, ha recalcat que «la massacre genocida del 7 d’octubre del 2023 va ser perpetrada per l’organització terrorista Hamàs contra ciutadans israelians» i ha agregat que «des de llavors, els ciutadans israelians han estat sotmesos a atacs diaris des de set fronts diferents».

«Israel es defensa a si mateix enfront d’aquests atacs actuant totalment en línia amb el Dret Internacional», ha resolt, després que l’ONG afirmara en el seu informe que la població palestina de Gaza està sent sotmesa de forma «deliberada» a condicions destinades a causar «la seua destrucció».

La secretària general d’Amnistia Internacional, Agnès Callamard, ha sostingut que l’informe «demostra que Israel ha dut a terme actes prohibits per la Convenció sobre el Genocidi, amb la intenció específica de destruir a la població palestina de Gaza», enmig d’una ofensiva deslligada després dels atacs executats el 7 d’octubre del 2023 per Hamàs i altres faccions palestines.

«Mes després de mes, Israel ha tractat a la població palestina de Gaza com un grup infrahumà que no mereix Drets Humans ni dignitat, demostrant així la seua intenció de causar la seua destrucció física», ha manifestat Callamard, qui ha destacat que aquestes conclusions «fulminants» han de ser «una crida d’atenció a la comunitat internacional».

En este sentit, ha dit que «el que està ocorrent és genocidi». «Cal posar-li fi ja», ha insistit, al mateix temps que ha advertit que «els Estats que continuen transferint armes a Israel en este moment han de saber que estan incomplint la seua obligació d’impedir el genocidi i s’arrisquen a ser còmplices d’ell».

Callamard ha subratllat que «els crims atroços comesos el 7 d’octubre del 2023 per Hamàs i altres grups armats contra israelians i víctimes d’altres nacionalitats, entre ells homicidis massius deliberats i presa d’ostatges, no poden justificar mai el genocidi d’Israel contra la població palestina».

Últimes notícies

Mor un home en un accident de trànsit a l’AP-7 a Polinyà del Xúquer

Un home ha mort i dos persones han resultat ferides este matí en un accident de trànsit a l’AP-7, al terme de Polinyà del Xúquer, segons el CICU.

Un home mor apunyalat per una dona en una terrassa de València després d’una baralla

Un home de 45 anys ha mort esta matinada després de ser apunyalat per una dona de 35 anys en la terrassa d’un bar del barri de l’Olivereta, a València. La sospitosa, de nacionalitat espanyola, ha sigut detinguda acusada d’homicidi.

Deting a Alacant un fugitiu reclamat per Àustria per 11 robatoris en supermercats

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 26 anys reclamat per Àustria per onze robatoris amb força en supermercats, en què es van furtar begudes alcohòliques valorades en 29.187 euros. El detingut havia sigut condemnat a tres anys de presó i estava reclamat mitjançant una Ordre Europea de Detenció i Lliurament.

Les mínimes baixen fins als 10 graus a Ademús en una nova nit fresca a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit de descens tèrmic, amb 10 graus de mínima a Ademús i 10,5 a Vilafranca del Cid, mentre que les tres capitals de província han registrat valors lleugerament superiors als d'ahir.

Oratge estable per a l’últim diumenge d’agost: cel ras i temperatures a l’alça

L’últim diumenge d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb cel ras o poc ennuvolat, temperatures lleugerament més altes i vent fluix variable que girarà a sud i est a migdia.

Tres detinguts per diversos robatoris violents a la via pública a Oriola

La Policia Nacional ha detingut a Oriola tres hòmens, de 20, 21 i 46 anys, per dos sèries de robatoris amb violència a la via pública, amb quatre víctimes, totes elles veïnes del municipi.

Maria Schwinning, l’actriu valenciana de 18 anys que viu el seu any d’or

L’actriu valenciana Maria Schwinning, de 18 anys, ha estrenat enguany dos pel·lícules i una sèrie, ha guanyat el seu primer premi i assegura que viu el moment amb calma i ganes de continuar creixent.

Un estudi revela com la premsa ha polaritzat la batalla entre La Revuelta i El Hormiguero

Una investigació de la UPV i la Universitat de Salamanca conclou que la premsa digital ha convertit la rivalitat entre La Revuelta i El Hormiguero en un enfrontament simbòlic i ideològic, més enllà de les audiències televisives.