Israel titlla de ‘totalment fals’ l’informe d’Amnistia Internacional denunciant un genocidi a Gaza

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El Govern d’Israel ha rebutjat este dijous les acusacions d’Amnistia Internacional sobre la seua responsabilitat en un genocidi a la Franja de Gaza i ha dit que l’informe de l’organització no governamental “és totalment fals”.

“La lamentable i fanàtica organització Amnistia Internacional ha produït de nou un informe inventat que és totalment fals i es fonamenta en mentides”, ha dit el portaveu del Ministeri d’Exteriors israelià, Oren Mamorstein, a través del seu compte en la xarxa social X.

Així, ha recalcat que “la massacre genocida del 7 d’octubre del 2023 va ser perpetrada per l’organització terrorista Hamàs contra ciutadans israelians” i ha agregat que “des de llavors, els ciutadans israelians han estat sotmesos a atacs diaris des de set fronts diferents”.

“Israel es defensa a si mateix enfront d’aquests atacs actuant totalment en línia amb el Dret Internacional”, ha resolt, després que l’ONG afirmara en el seu informe que la població palestina de Gaza està sent sotmesa de forma “deliberada” a condicions destinades a causar “la seua destrucció”.

La secretària general d’Amnistia Internacional, Agnès Callamard, ha sostingut que l’informe “demostra que Israel ha dut a terme actes prohibits per la Convenció sobre el Genocidi, amb la intenció específica de destruir a la població palestina de Gaza”, enmig d’una ofensiva deslligada després dels atacs executats el 7 d’octubre del 2023 per Hamàs i altres faccions palestines.

“Mes després de mes, Israel ha tractat a la població palestina de Gaza com un grup infrahumà que no mereix Drets Humans ni dignitat, demostrant així la seua intenció de causar la seua destrucció física”, ha manifestat Callamard, qui ha destacat que aquestes conclusions “fulminants” han de ser “una crida d’atenció a la comunitat internacional”.

En este sentit, ha dit que “el que està ocorrent és genocidi”. “Cal posar-li fi ja”, ha insistit, al mateix temps que ha advertit que “els Estats que continuen transferint armes a Israel en este moment han de saber que estan incomplint la seua obligació d’impedir el genocidi i s’arrisquen a ser còmplices d’ell”.

Callamard ha subratllat que “els crims atroços comesos el 7 d’octubre del 2023 per Hamàs i altres grups armats contra israelians i víctimes d’altres nacionalitats, entre ells homicidis massius deliberats i presa d’ostatges, no poden justificar mai el genocidi d’Israel contra la població palestina”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.