10.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Israel titlla de ‘totalment fals’ l’informe d’Amnistia Internacional denunciant un genocidi a Gaza

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El Govern d’Israel ha rebutjat este dijous les acusacions d’Amnistia Internacional sobre la seua responsabilitat en un genocidi a la Franja de Gaza i ha dit que l’informe de l’organització no governamental “és totalment fals”.

“La lamentable i fanàtica organització Amnistia Internacional ha produït de nou un informe inventat que és totalment fals i es fonamenta en mentides”, ha dit el portaveu del Ministeri d’Exteriors israelià, Oren Mamorstein, a través del seu compte en la xarxa social X.

Així, ha recalcat que “la massacre genocida del 7 d’octubre del 2023 va ser perpetrada per l’organització terrorista Hamàs contra ciutadans israelians” i ha agregat que “des de llavors, els ciutadans israelians han estat sotmesos a atacs diaris des de set fronts diferents”.

“Israel es defensa a si mateix enfront d’aquests atacs actuant totalment en línia amb el Dret Internacional”, ha resolt, després que l’ONG afirmara en el seu informe que la població palestina de Gaza està sent sotmesa de forma “deliberada” a condicions destinades a causar “la seua destrucció”.

La secretària general d’Amnistia Internacional, Agnès Callamard, ha sostingut que l’informe “demostra que Israel ha dut a terme actes prohibits per la Convenció sobre el Genocidi, amb la intenció específica de destruir a la població palestina de Gaza”, enmig d’una ofensiva deslligada després dels atacs executats el 7 d’octubre del 2023 per Hamàs i altres faccions palestines.

“Mes després de mes, Israel ha tractat a la població palestina de Gaza com un grup infrahumà que no mereix Drets Humans ni dignitat, demostrant així la seua intenció de causar la seua destrucció física”, ha manifestat Callamard, qui ha destacat que aquestes conclusions “fulminants” han de ser “una crida d’atenció a la comunitat internacional”.

En este sentit, ha dit que “el que està ocorrent és genocidi”. “Cal posar-li fi ja”, ha insistit, al mateix temps que ha advertit que “els Estats que continuen transferint armes a Israel en este moment han de saber que estan incomplint la seua obligació d’impedir el genocidi i s’arrisquen a ser còmplices d’ell”.

Callamard ha subratllat que “els crims atroços comesos el 7 d’octubre del 2023 per Hamàs i altres grups armats contra israelians i víctimes d’altres nacionalitats, entre ells homicidis massius deliberats i presa d’ostatges, no poden justificar mai el genocidi d’Israel contra la població palestina”.

Últimes notícies

Badio i Pradilla impulsen la remuntada del València Basket davant un Andorra exigent (84-79)

El València Basket va voltejar un -17 després del descans i va véncer 84-79 al Morabanc Andorra en el Roig Arena. Badio (22) i Pradilla (12) van canviar la inèrcia amb defensa i energia.

Evacuada en helicòpter una senderista de 64 anys després d’una síncope en la serra de Bernia

Una senderista de 64 anys ha sigut evacuada en helicòpter després de patir una síncope en la serra de Bernia, a Benissa. L'avís va arribar a les 14.53 i la dona va estar deu minuts inconscient.

Badio i Pradilla lideren la remuntada del València davant Andorra: 84-79

El València Basket es va imposar 84-79 al Morabanc Andorra després d'anar 17 a baix en el tercer quart. Badio, amb 22 punts, i Pradilla, amb 12, van impulsar la reacció.

Les pluges deixen més de 230 l/m² en 12 hores en el sud de València

Les precipitacions més intenses es concentren en el sud de la província amb acumulats superiors a 230 l/m² en 12 hores. S'activa la situació 1 del pla d'inundacions i es vigilen els rius Albaida i Magre.

Desallotgen a 38 veïns a La Pobla Llarga per risc de desbordament

La Guàrdia Civil ha evacuat de manera preventiva a 38 residents del carrer Llevant, al costat del barranc de Barxeta, davant l'augment del cabal i les previsions adverses. Els afectats han sigut reallotjats temporalment a la casa de la joventut.

El Govern manté contacte constant amb Indonèsia i les famílies pel naufragi amb quatre espanyols desapareguts

L'Executiu seguix en coordinació amb les autoritats indonèsies per la busca de quatre espanyols desapareguts després d'un naufragi. Les famílies reben informació en temps real.

Bernabé acusa a Feijóo d’ocultar missatges del 29-O i de maniobrar amb finalitats polítics

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo d'ocultar part dels missatges del 29 d'octubre i d'entregar documentació retallada en ple Nadal. Reclama transparència total, disculpes i la seua presència com a testimoni el 9 de gener.

La Generalitat envia un segon És_Alert a tota la província de València per la pluja

La Generalitat Valenciana ha enviat un segon És_Alert a tots els mòbils de la província per a alertar de possibles inundacions. Demana evitar llits i desplaçaments.