IU exigeix una reunió urgent a Sumar per aclarir el seu paper dins del Govern

IU ha sol·licitat formalment una reunió amb la taula de partits de Sumar per a discutir els **seus rols i posicionament** en el Govern, especialment a causa de les **decisions unilaterals** que es prenen dia a dia pel PSOE en relació amb la despesa en defensa. Així ho ha comunicat el portaveu parlamentari d’IU, Enrique Santiago, qui ha deixat clar que la seua formació estudia tots els escenaris possibles, incloent la **possibilitat d’abandonar** l’Executiu si no es canvien les dinàmiques actuals.

Durant una roda de premsa celebrada al Congrés, Santiago ha assenyalat que qualsevol decisió sobre la **seva permanència** o **ruptura amb el Govern** ha de ser presa de manera conjunta dins del **llarg espai plurinacional**. Ha subratllat que el principal objectiu de Sumar és evitar un Executiu de **dretes**, davant la creixent tensió amb el PSOE per la seva postura amb la **despesa militar**.

Santiago ha declarat que la situació és cada cop **més complicada** dins la coalició, ja que el PSOE ha estat imposant un pla de **rearmament militar**, tot i que Sumar es compromet a actuar amb **lleialtat** dins de l’Executiu. Ha mostrat preocupació perquè l’ala socialista del Govern presenta «**sorpreses**» com l’aprovació d’una despesa militar que supera els **10.000 milions d’euros** sense un debat i reflexió prèvia respecte la seva gravetat.

A més, ha reclamat que Sumar ha de fer una reflexió col·lectiva sobre la **relació amb el PSOE**, per tal d’evitar decisions sorprenents com l’augment en la **despesa militar** sense un debat adequat en les instàncies competents. «No pot ser que es prenguin acords tan greus sense passar per la Comissió General de Secretaris d’Estat», ha dit Santiago.

El partit Sumar ha expressat el seu desacord amb el pla d’inversió en defensa, assenyalant que aquesta quantitat és **exorbitada**. Santiago ha ironitzat: «Deu mil milions de sorpreses són massa sorpreses per a un sol dia, per a un sol matí d’un dimarts», i ha demanat al president Pedro Sánchez «***valentia***» per distanciar-se de les exigències de l’OTAN i dels Estats Units sobre inversió en defensa.

Prèviament, el coordinador federal d’IU, Antonio Maíllo, ha acusat al Govern de Sánchez d’obrir una **crisi** dins del Govern de coalició amb la seva decisió **unilateral** d’augmentar la despesa militar, titllant-ho d’«**irresponsabilitat**» i ha exigit transparència i responsabilitats al Ministeri de l’Interior per la recent **licitació d’un contracte** de compra de municions a Israel.

Últimes notícies

Roben a la casa de Largie Ramazani mentres disputava el València-Barcelona a Mestalla

Uns lladres van assaltar la vivenda de Largie Ramazani a Bétera mentres l'extrem del València jugava contra el Barcelona a Mestalla. El botí es xifra entorn de 100.000 euros en joies.

El curs escolar tanca amb més tensió: creix el malestar docent i es multipliquen les protestes

El final de curs arriba marcat per un augment del malestar del professorat i una onada de mobilitzacions en l'ensenyança pública i concertada davant la falta d'avanços en millores laborals.

Detinguda una empleada de llar a València pel furt de joies a la casa on treballava

La Policia Nacional ha detingut a València a una empleada de llar acusada de sostraure diverses joies d'or de la vivenda on treballava i vendre-les en comerços de compravenda per més de 1.500 euros.

El professorat valencià entra en la seua tercera setmana de vaga indefinida amb una nova proposta sindical

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana afronta la seua tercera setmana de vaga indefinida mentres els sindicats preparen una nova proposta per a intentar reobrir la negociació amb Educació.

Cel buidat i temperatures sense grans canvis en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta l'inici de la setmana amb cels poc nuvolosos o buidats, temperatures sense grans canvis i vent fluix de direcció variable que girarà a este.

Mor una persona i tres resulten ferides en precipitar-se un cotxe per un bancal en la CV-70 a Polop

Una persona ha mort i tres han resultat ferides després que un cotxe s'isquera de la carretera CV-70, a l'altura de Polop, i caiguera per un bancal amb uns 150 metres de desnivell.

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.