IU exigeix una reunió urgent a Sumar per aclarir el seu paper dins del Govern

IU ha sol·licitat formalment una reunió amb la taula de partits de Sumar per a discutir els **seus rols i posicionament** en el Govern, especialment a causa de les **decisions unilaterals** que es prenen dia a dia pel PSOE en relació amb la despesa en defensa. Així ho ha comunicat el portaveu parlamentari d’IU, Enrique Santiago, qui ha deixat clar que la seua formació estudia tots els escenaris possibles, incloent la **possibilitat d’abandonar** l’Executiu si no es canvien les dinàmiques actuals.

Durant una roda de premsa celebrada al Congrés, Santiago ha assenyalat que qualsevol decisió sobre la **seva permanència** o **ruptura amb el Govern** ha de ser presa de manera conjunta dins del **llarg espai plurinacional**. Ha subratllat que el principal objectiu de Sumar és evitar un Executiu de **dretes**, davant la creixent tensió amb el PSOE per la seva postura amb la **despesa militar**.

Santiago ha declarat que la situació és cada cop **més complicada** dins la coalició, ja que el PSOE ha estat imposant un pla de **rearmament militar**, tot i que Sumar es compromet a actuar amb **lleialtat** dins de l’Executiu. Ha mostrat preocupació perquè l’ala socialista del Govern presenta «**sorpreses**» com l’aprovació d’una despesa militar que supera els **10.000 milions d’euros** sense un debat i reflexió prèvia respecte la seva gravetat.

A més, ha reclamat que Sumar ha de fer una reflexió col·lectiva sobre la **relació amb el PSOE**, per tal d’evitar decisions sorprenents com l’augment en la **despesa militar** sense un debat adequat en les instàncies competents. “No pot ser que es prenguin acords tan greus sense passar per la Comissió General de Secretaris d’Estat”, ha dit Santiago.

El partit Sumar ha expressat el seu desacord amb el pla d’inversió en defensa, assenyalant que aquesta quantitat és **exorbitada**. Santiago ha ironitzat: “Deu mil milions de sorpreses són massa sorpreses per a un sol dia, per a un sol matí d’un dimarts”, i ha demanat al president Pedro Sánchez «***valentia***» per distanciar-se de les exigències de l’OTAN i dels Estats Units sobre inversió en defensa.

Prèviament, el coordinador federal d’IU, Antonio Maíllo, ha acusat al Govern de Sánchez d’obrir una **crisi** dins del Govern de coalició amb la seva decisió **unilateral** d’augmentar la despesa militar, titllant-ho d’«**irresponsabilitat**» i ha exigit transparència i responsabilitats al Ministeri de l’Interior per la recent **licitació d’un contracte** de compra de municions a Israel.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.