IU exigeix una reunió urgent a Sumar per aclarir el seu paper dins del Govern

IU ha sol·licitat formalment una reunió amb la taula de partits de Sumar per a discutir els **seus rols i posicionament** en el Govern, especialment a causa de les **decisions unilaterals** que es prenen dia a dia pel PSOE en relació amb la despesa en defensa. Així ho ha comunicat el portaveu parlamentari d’IU, Enrique Santiago, qui ha deixat clar que la seua formació estudia tots els escenaris possibles, incloent la **possibilitat d’abandonar** l’Executiu si no es canvien les dinàmiques actuals.

Durant una roda de premsa celebrada al Congrés, Santiago ha assenyalat que qualsevol decisió sobre la **seva permanència** o **ruptura amb el Govern** ha de ser presa de manera conjunta dins del **llarg espai plurinacional**. Ha subratllat que el principal objectiu de Sumar és evitar un Executiu de **dretes**, davant la creixent tensió amb el PSOE per la seva postura amb la **despesa militar**.

Santiago ha declarat que la situació és cada cop **més complicada** dins la coalició, ja que el PSOE ha estat imposant un pla de **rearmament militar**, tot i que Sumar es compromet a actuar amb **lleialtat** dins de l’Executiu. Ha mostrat preocupació perquè l’ala socialista del Govern presenta «**sorpreses**» com l’aprovació d’una despesa militar que supera els **10.000 milions d’euros** sense un debat i reflexió prèvia respecte la seva gravetat.

A més, ha reclamat que Sumar ha de fer una reflexió col·lectiva sobre la **relació amb el PSOE**, per tal d’evitar decisions sorprenents com l’augment en la **despesa militar** sense un debat adequat en les instàncies competents. “No pot ser que es prenguin acords tan greus sense passar per la Comissió General de Secretaris d’Estat”, ha dit Santiago.

El partit Sumar ha expressat el seu desacord amb el pla d’inversió en defensa, assenyalant que aquesta quantitat és **exorbitada**. Santiago ha ironitzat: “Deu mil milions de sorpreses són massa sorpreses per a un sol dia, per a un sol matí d’un dimarts”, i ha demanat al president Pedro Sánchez «***valentia***» per distanciar-se de les exigències de l’OTAN i dels Estats Units sobre inversió en defensa.

Prèviament, el coordinador federal d’IU, Antonio Maíllo, ha acusat al Govern de Sánchez d’obrir una **crisi** dins del Govern de coalició amb la seva decisió **unilateral** d’augmentar la despesa militar, titllant-ho d’«**irresponsabilitat**» i ha exigit transparència i responsabilitats al Ministeri de l’Interior per la recent **licitació d’un contracte** de compra de municions a Israel.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El PP vincula els feixos de bitllets del cas Assut amb la seu del PSPV

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, reclama explicacions al PSPV per l'informe de l'UCO del cas Assut i qüestiona el paper de Ximo Puig i Diana Morant.

Dela fregarà els 100 partits amb el Llevant si juga davant el Sevilla

El defensa Adrián de la Font Dela arribarà als cent partits oficials amb el Llevant si participa davant el Sevilla en el Ciutat de València, una fita que arriba en plena baralla per la permanència i amb el seu futur condicionat a la salvació.

Nova York Liberty fa oficial el fitxatge de Raquel Carrera i destaca el seu futur brillant

Nova York Liberty oficialitza la incorporació de Raquel Carrera, pivot del València Basket, i confia que tinga un futur brillant en la WNBA després de completar la temporada a Espanya.

València planteja celebrar el XXV Festival de Milotxes el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal

La Fundació Esportiva Municipal proposa celebrar el XXV Festival de Cometes de València el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal, pendent encara del vistiplau de Costas. La cita manté el seu programa d'exhibicions, tallers i vol lliure al llarg de tota la jornada.

Carrasco exigix al Govern que pose fi a les retallades en la vigilància de les illes Columbretes

L'alcaldessa de Castelló reclama al Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació que revertisca les retallades de personal en la reserva marina de les illes Columbretes i advertix que la falta de vigilància afavorix l'activitat furtiva i posa en risc la biodiversitat.

El PSPV porta al TSJ al conseller de Sanitat per ocultar pagaments a la sanitat privada

El PSPV ha presentat un recurs davant el TSJ contra el conseller de Sanitat per negar-se a detallar en Les Corts els pagaments a empreses de la sanitat privada en 2024 i 2025.

Una campanya itinerant porta la cultura preventiva i l’autoprotecció als municipis valencians

La Conselleria d'Emergències i Interior posa en marxa una campanya itinerant amb un autobús interactiu per a reforçar la cultura preventiva i l'autoprotecció davant catàstrofes en municipis de la Comunitat Valenciana.

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.