Jenni Hermoso denuncia Luis Rubiales davant la Fiscalia

La futbolista Jenni Hermoso ha formalitzat la seua denúncia contra Luis Rubiales, president suspés de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF), pel bes a la boca que este li va fer en el lliurament de medalles del mundial a Sydney, un pas que motivarà la presentació d’una querella per la fiscalia.

Poc més d’una setmana després que el ministeri fiscal li oferira l’oportunitat d’emprendre accions legals contra Rubiales com víctima d’un presumpte delicte d’agressió sexual, la jugadora de la selecció espanyola ha decidit denunciar-lo davant la Fiscalia de l’Audiència Nacional.

Fonts fiscals han informat que va ser ahir, dimarts, quan Hermoso va formalitzar denúncia expressa contra ell en el marc d’una compareixença que va tindre lloc a la seu de la Fiscalia General de l’Estat, a Madrid, per “protegir” la seua “privadesa”.

La Fiscalia presentarà una querella contra Rubiales

Després d’esta decisió de la guanyadora del mundial, essencial per continuar el procediment, la Fiscalia presentarà “com més prompte millor” una querella contra Rubiales davant dels Jutjats Centrals d’Instrucció de l’Audiència Nacional, atés que els fets van succeir fora del país, a Austràlia.

La Fiscalia va obrer la setmana passada diligències d’investigació després de les diferents denúncies que particulars van presentar contra Rubiales, i ho va fer per oferir a la jugadora la possibilitat de denunciar-ho per agressió sexual, i perquè no dubtava que aquell bes “no va ser consentit«.

La Fiscalia creu que els fets denunciats -el bes que Rubiales va fer el 20 d’agost passat a la boca a Jenni Hermoso mentre agafava “amb les dos mans el cap de la jugadora”- podrien ser constitutius d’un delicte d’agressió sexual.

En el decret en què va obrir diligències, recordava així mateix que la circular de la Fiscalia General de l’Estat sobre els criteris d’actuació després de la reforma dels delictes contra la llibertat sexual en la coneguda com a llei del només sí que és sí que incloïa entre els actes “mereixedors de retret penal” els petons a la boca, segons diverses sentències.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.