Jenni Hermoso denuncia Luis Rubiales davant la Fiscalia

La futbolista Jenni Hermoso ha formalitzat la seua denúncia contra Luis Rubiales, president suspés de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF), pel bes a la boca que este li va fer en el lliurament de medalles del mundial a Sydney, un pas que motivarà la presentació d’una querella per la fiscalia.

Poc més d’una setmana després que el ministeri fiscal li oferira l’oportunitat d’emprendre accions legals contra Rubiales com víctima d’un presumpte delicte d’agressió sexual, la jugadora de la selecció espanyola ha decidit denunciar-lo davant la Fiscalia de l’Audiència Nacional.

Fonts fiscals han informat que va ser ahir, dimarts, quan Hermoso va formalitzar denúncia expressa contra ell en el marc d’una compareixença que va tindre lloc a la seu de la Fiscalia General de l’Estat, a Madrid, per “protegir” la seua “privadesa”.

La Fiscalia presentarà una querella contra Rubiales

Després d’esta decisió de la guanyadora del mundial, essencial per continuar el procediment, la Fiscalia presentarà “com més prompte millor” una querella contra Rubiales davant dels Jutjats Centrals d’Instrucció de l’Audiència Nacional, atés que els fets van succeir fora del país, a Austràlia.

La Fiscalia va obrer la setmana passada diligències d’investigació després de les diferents denúncies que particulars van presentar contra Rubiales, i ho va fer per oferir a la jugadora la possibilitat de denunciar-ho per agressió sexual, i perquè no dubtava que aquell bes “no va ser consentit“.

La Fiscalia creu que els fets denunciats -el bes que Rubiales va fer el 20 d’agost passat a la boca a Jenni Hermoso mentre agafava “amb les dos mans el cap de la jugadora”- podrien ser constitutius d’un delicte d’agressió sexual.

En el decret en què va obrir diligències, recordava així mateix que la circular de la Fiscalia General de l’Estat sobre els criteris d’actuació després de la reforma dels delictes contra la llibertat sexual en la coneguda com a llei del només sí que és sí que incloïa entre els actes “mereixedors de retret penal” els petons a la boca, segons diverses sentències.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.