Jenni Hermoso denuncia Luis Rubiales davant la Fiscalia

La futbolista Jenni Hermoso ha formalitzat la seua denúncia contra Luis Rubiales, president suspés de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF), pel bes a la boca que este li va fer en el lliurament de medalles del mundial a Sydney, un pas que motivarà la presentació d’una querella per la fiscalia.

Poc més d’una setmana després que el ministeri fiscal li oferira l’oportunitat d’emprendre accions legals contra Rubiales com víctima d’un presumpte delicte d’agressió sexual, la jugadora de la selecció espanyola ha decidit denunciar-lo davant la Fiscalia de l’Audiència Nacional.

Fonts fiscals han informat que va ser ahir, dimarts, quan Hermoso va formalitzar denúncia expressa contra ell en el marc d’una compareixença que va tindre lloc a la seu de la Fiscalia General de l’Estat, a Madrid, per “protegir” la seua “privadesa”.

La Fiscalia presentarà una querella contra Rubiales

Després d’esta decisió de la guanyadora del mundial, essencial per continuar el procediment, la Fiscalia presentarà “com més prompte millor” una querella contra Rubiales davant dels Jutjats Centrals d’Instrucció de l’Audiència Nacional, atés que els fets van succeir fora del país, a Austràlia.

La Fiscalia va obrer la setmana passada diligències d’investigació després de les diferents denúncies que particulars van presentar contra Rubiales, i ho va fer per oferir a la jugadora la possibilitat de denunciar-ho per agressió sexual, i perquè no dubtava que aquell bes “no va ser consentit“.

La Fiscalia creu que els fets denunciats -el bes que Rubiales va fer el 20 d’agost passat a la boca a Jenni Hermoso mentre agafava “amb les dos mans el cap de la jugadora”- podrien ser constitutius d’un delicte d’agressió sexual.

En el decret en què va obrir diligències, recordava així mateix que la circular de la Fiscalia General de l’Estat sobre els criteris d’actuació després de la reforma dels delictes contra la llibertat sexual en la coneguda com a llei del només sí que és sí que incloïa entre els actes “mereixedors de retret penal” els petons a la boca, segons diverses sentències.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.