Jenni Hermoso denuncia Luis Rubiales davant la Fiscalia

La futbolista Jenni Hermoso ha formalitzat la seua denúncia contra Luis Rubiales, president suspés de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF), pel bes a la boca que este li va fer en el lliurament de medalles del mundial a Sydney, un pas que motivarà la presentació d’una querella per la fiscalia.

Poc més d’una setmana després que el ministeri fiscal li oferira l’oportunitat d’emprendre accions legals contra Rubiales com víctima d’un presumpte delicte d’agressió sexual, la jugadora de la selecció espanyola ha decidit denunciar-lo davant la Fiscalia de l’Audiència Nacional.

Fonts fiscals han informat que va ser ahir, dimarts, quan Hermoso va formalitzar denúncia expressa contra ell en el marc d’una compareixença que va tindre lloc a la seu de la Fiscalia General de l’Estat, a Madrid, per “protegir” la seua “privadesa”.

La Fiscalia presentarà una querella contra Rubiales

Després d’esta decisió de la guanyadora del mundial, essencial per continuar el procediment, la Fiscalia presentarà “com més prompte millor” una querella contra Rubiales davant dels Jutjats Centrals d’Instrucció de l’Audiència Nacional, atés que els fets van succeir fora del país, a Austràlia.

La Fiscalia va obrer la setmana passada diligències d’investigació després de les diferents denúncies que particulars van presentar contra Rubiales, i ho va fer per oferir a la jugadora la possibilitat de denunciar-ho per agressió sexual, i perquè no dubtava que aquell bes “no va ser consentit«.

La Fiscalia creu que els fets denunciats -el bes que Rubiales va fer el 20 d’agost passat a la boca a Jenni Hermoso mentre agafava “amb les dos mans el cap de la jugadora”- podrien ser constitutius d’un delicte d’agressió sexual.

En el decret en què va obrir diligències, recordava així mateix que la circular de la Fiscalia General de l’Estat sobre els criteris d’actuació després de la reforma dels delictes contra la llibertat sexual en la coneguda com a llei del només sí que és sí que incloïa entre els actes “mereixedors de retret penal” els petons a la boca, segons diverses sentències.

Últimes notícies

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.

Bernabé assegura que el Govern pressionarà per evitar cotxes al bulevard García Lorca

Pilar Bernabé afirma que el Govern dEspanya influirà perquè el bulevard Federico García Lorca siga un gran parc sense trànsit i critica lactitud de lalcalesa María José Catalá.