11.4 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

John J. Hopfield i Geoffrey E. Hinton, Premi Nobel de Física 2024

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

John J. Hopfield, de la Universitat de Princeton (EUA) i Geoffrey E. Hinton, de la Universitat de Toronto (Canadà) han sigut reconeguts amb el Premi Nobel de Física 2024 per “descobriments i invents fonamentals que permeten l’aprenentatge de màquines i les xarxes neuronals artificials”, segons ha informat la Reial Acadèmia Sueca de Ciències.

El Premi Nobel de Física s’ha atorgat 117 vegades a 225 persones entre 1901 i 2023. John Bardeen ha sigut l’únic guardonat amb el Premi Nobel de Física en dos ocasions, el 1956 i 1972.

El 2023 van ser premiats amb el Nobel de Física Pierre Agostini, Ferenc Krausz i Anne L’Huillier, pels seus “mètodes experimentals que generen polsos de llum d’attosegons per a l’estudi de la dinàmica dels electrons en la matèria”.

Últimes notícies

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.

Moleiro i Gerard Moreno lideren el 3-1 del Vila-real davant l’Alabés

El Vila-real s'imposa 3-1 a l'Alabés en La Ceràmica amb un gol i una assistència de Moleiro i l'impacte immediat de Gerard Moreno. Mikautadze va tancar el compte i Toni Martínez va maquillar el marcador.

L’Ajuntament d’Alberic trasllada a la Guàrdia Civil conductes d’assetjament a menors en xarxes

L'Ajuntament d'Alberic ha informat la Guàrdia Civil i als centres educatius de conductes en xarxes que afecten menors. Advertix de possibles conseqüències legals i demana implicació familiar.

Les mares dels menors del naufragi d’Indonèsia han tornat a Espanya

Les mares dels menors afectats han tornat a Espanya després del naufragi en Komodo, mentres el pare del xiquet desaparegut roman a Indonèsia i la busca oficial s'ha tancat.