José María Ángel declararà al Senat per la seua gestió després de la dana a València

El excomisionado del Govern per a la reconstrucció després de la dana a València, José María Ángel Batalla, serà interrogat el pròxim 15 de juny per la comissió del Senat que investiga la tragèdia, un òrgan en el qual el Partit Popular disposa de majoria i, per tant, de capacitat per a orientar el rumb dels treballs.

La data i el format de la compareixença s’han fixat en una reunió a porta tancada de la Mesa de la comissió, l’òrgan intern encarregat de dissenyar el calendari, ordenar les compareixences i organitzar el treball dels senadors. Este tipus de reunions, habituals en les comissions d’investigació, marquen els temps polítics i determinen el pes que es dona a cada testimoniatge dins del relat final sobre l’ocorregut.

Eixe mateix dia, encara que en seu distinta, també haurà de declarar l’alcaldessa de València, María José Catalá, que ho farà davant la comissió específica sobre la dana en el Congrés dels Diputats. D’esta manera, les dos cambres concentraran en una mateixa jornada dos testimoniatges clau per a aclarir la resposta institucional després de la riuada i les decisions que es van prendre en els mesos posteriors.

Polèmica pel currículum de José María Ángel

El socialista José María Ángel Batalla va arribar a este procés parlamentari embolicat en la polèmica pels dubtes sobre la seua trajectòria acadèmica. El passat estiu va ser acusat d’una suposada falsificació del seu títol universitari, un episodi que hauria tingut com a objectiu presentar-se amb una qualificació superior per a promocionar com a funcionari en la Diputació de València.

La controvèrsia va desembocar en la seua renúncia al càrrec. En l’escrit amb el qual va formalitzar la seua dimissió, Ángel Batalla va defendre la seua actuació i va sostindre que mai havia falsificat cap document ni s’havia valgut de cap document fals per a accedir a cap lloc. Amb esta argumentació va tractar de frenar el desgast polític i les sospites sobre la seua carrera professional, que previsiblement tornaran a primer pla durant la seua intervenció davant els senadors.

Fonts del Partit Popular al Senat han avançat que, en la pròxima sessió, els seus senadors interrogaran a Ángel Batalla per la seua labor com excomisionado del Govern d’Espanya per a la reconstrucció després de la dana i pel que denominen el seu currículum falsificat. L’interés del grup majoritari apunta a vincular la seua gestió durant la fase de reconstrucció amb els dubtes sobre la seua credibilitat personal, reforçant la idea que l’anàlisi de la tragèdia no es limita a les decisions tècniques, sinó també a la responsabilitat individual dels càrrecs implicats.

L’activitat de la comissió al Senat ha anat incorporant testimoniatges de responsables polítics amb competències directes o indirectes en la gestió de la catàstrofe. L’última intervenció es va produir el 19 de maig, quan va comparéixer la vicepresidenta tercera del Govern i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Sara Aagesen, qui en el moment de la riuada ocupava el càrrec de secretària d’Estat d’Energia.

Amb la declaració de José María Ángel Batalla, els senadors busquen completar el mapa de decisions adoptades després de la dana en la Comunitat Valenciana, esclarir com es van gestionar els recursos per a la reconstrucció i determinar el grau de responsabilitat política dels diferents nivells de l’administració.

Últimes notícies

Nous aturs en el metre de València i Alacant amb un 80% de servicis mínims per la PAU

El metre i tramvia de València i Alacant afronten nous aturs convocats pel sindicat de maquinistes coincidint amb els exàmens de la PAU, amb servicis mínims reforçats per a garantir la mobilitat de l'alumnat.

Cocemfe denuncia que les persones amb discapacitat seguixen fora de les platges d’Alacant al juny

Cocemfe Alacant denuncia que les platges de la ciutat obrin l'1 de juny mentres els punts accessibles es retarden fins a juliol, deixant un mes més fora de la mar a les persones amb discapacitat.

Ryanair supera el milió de passatgers a Castelló i estrena rutes a Manchester i Bolonya

Ryanair celebra en l'aeroport de Castelló l'estrena de dos rutes estivals a Manchester i Bolonya després de superar el milió de passatgers des de 2015. L'aeròdrom aconseguix 15 connexions regulars i encara la seua major programació de vols.

El València Basket encadena dos segons llocs en la Lliga Endesa i firma el seu millor curs en Eurolliga

El València Basket assegura per segon any seguit el subcampionat de la fase regular de la Lliga Endesa i el fa per primera vegada en una temporada amb participació en l'Eurolliga i presència històrica en la Final a Quatre.

CSIF denuncia amenaces als seus delegats i demana rebaixar la tensió en la negociació educativa

CSIF denuncia agressions i amenaces contra els seus delegats en la negociació amb Educació i reclama rebaixar la tensió per a centrar el diàleg en les millores de l'educació pública valenciana.

Presó per al jove que va provocar un incendi i va amenaçar a veïns a Callosa de Segura

Un home de 26 anys ha ingressat a la presó acusat de provocar un incendi intencionat a Callosa de Segura que va calcinar vehicles, va danyar vivendes i es va sumar a diverses amenaces amb arma de foc i gossos d'atac.

Sindicats escenifiquen un funeral davant Sanitat per a denunciar el greu estat de la sanitat pública valenciana

Els principals sindicats sanitaris valencians escenifiquen un funeral simbòlic davant la Conselleria de Sanitat per a denunciar la greu deterioració de la sanitat pública, el desviament de fons a la privada i reclamar més plantilla i jornada de 35 hores.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’incompetència en la gestió de la vaga docent

Diana Morant critica la gestió de Juanfran Pérez Llorca i del Consell davant la vaga indefinida del professorat i reclama canvis urgents en la negociació.