Juan Pedro Font de Mora, reelegit president del Gremi de Llibrers de València

Un Congrés de Llibreries, una comissió sobre el llibre de text i l’impuls de la Fira del Llibre, entre els principals projectes

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

Juan Pedro Font de Mora, de la libreria Railowsky de València, ha sigut reelegit com a president del Gremi de Llibreters de València, després d’unes eleccions en les quals ha destacat l’alta participació dels agremiats, del 78% del cens, informa l’entitat en un comunicat.

Font de Mora ha encapçalat la candidatura ‘Llibreries unides per un Gremi més fort’. També s’integraven en la candidatura, i per tant formaran part de la nova Junta Directiva del Gremi, Maria Bravo, d’Ambra Llibres de Gandia, que serà la nova vicepresidenta, Jorge Cabezas, de la libreria Somnis de Paper de Benetússer, Sara Sánchez, de la libreria El Port del Port de Sagunt, David Cases, de la libreria la Traca de Benimaclet, i Pau Grau, de Detroit Llibres d’Alcoi.

El màxim responsable del gremi ha remarcat l'»alta participació registrada en les eleccions, la qual cosa reforça la institució i demostra la implicació dels agremiats». Després de ser triat, el responsable de Railowsky, que el pròxim any celebrarà el 40 aniversari, s’ha congratulat de la «legitimitat de la nova Junta per a continuar treballant pel bé de les llibreries amb els reptes als quals s’enfronten, com el respecte a la cadena de venda del llibre, la norma del preu fix i la representativitat davant de les institucions».

Entre els projectes de la nova Junta, Font de Mora ha destacat la celebració d’un Congrés de les Llibreries Valencianes, la creació d’una comissió per a estudiar les problemàtiques del llibre de text i continuar amb l’impuls de la Fira del Llibre de València, considerada la segona en importància d’Espanya, que l’any que ve celebrarà el 60 aniversari.

REPRESENTATIVITAT TERRITORIAL

Una dels característiques «més destacades de la nova Junta Directiva del Gremi de Llibreros és la seua representativitat territorial, que reflectix la diversitat del Gremi». Dos de les llibreries són de la ciutat de València, però la resta se situen al Port de Sagunt (Camp de Morvedre), Benetússer (Horta Sud), Gandia (la Safor) i Alcoi (l’Alcoià).

A les eleccions a la Junta Directiva del Gremi de Llibreters també va concórrer una altra candidatura, encapçalada per Javier León de la llibreria Librolandia de Benetússer.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.