Juan Pedro Font de Mora, reelegit president del Gremi de Llibrers de València

Un Congrés de Llibreries, una comissió sobre el llibre de text i l’impuls de la Fira del Llibre, entre els principals projectes

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

Juan Pedro Font de Mora, de la libreria Railowsky de València, ha sigut reelegit com a president del Gremi de Llibreters de València, després d’unes eleccions en les quals ha destacat l’alta participació dels agremiats, del 78% del cens, informa l’entitat en un comunicat.

Font de Mora ha encapçalat la candidatura ‘Llibreries unides per un Gremi més fort’. També s’integraven en la candidatura, i per tant formaran part de la nova Junta Directiva del Gremi, Maria Bravo, d’Ambra Llibres de Gandia, que serà la nova vicepresidenta, Jorge Cabezas, de la libreria Somnis de Paper de Benetússer, Sara Sánchez, de la libreria El Port del Port de Sagunt, David Cases, de la libreria la Traca de Benimaclet, i Pau Grau, de Detroit Llibres d’Alcoi.

El màxim responsable del gremi ha remarcat l'”alta participació registrada en les eleccions, la qual cosa reforça la institució i demostra la implicació dels agremiats”. Després de ser triat, el responsable de Railowsky, que el pròxim any celebrarà el 40 aniversari, s’ha congratulat de la “legitimitat de la nova Junta per a continuar treballant pel bé de les llibreries amb els reptes als quals s’enfronten, com el respecte a la cadena de venda del llibre, la norma del preu fix i la representativitat davant de les institucions”.

Entre els projectes de la nova Junta, Font de Mora ha destacat la celebració d’un Congrés de les Llibreries Valencianes, la creació d’una comissió per a estudiar les problemàtiques del llibre de text i continuar amb l’impuls de la Fira del Llibre de València, considerada la segona en importància d’Espanya, que l’any que ve celebrarà el 60 aniversari.

REPRESENTATIVITAT TERRITORIAL

Una dels característiques “més destacades de la nova Junta Directiva del Gremi de Llibreros és la seua representativitat territorial, que reflectix la diversitat del Gremi”. Dos de les llibreries són de la ciutat de València, però la resta se situen al Port de Sagunt (Camp de Morvedre), Benetússer (Horta Sud), Gandia (la Safor) i Alcoi (l’Alcoià).

A les eleccions a la Junta Directiva del Gremi de Llibreters també va concórrer una altra candidatura, encapçalada per Javier León de la llibreria Librolandia de Benetússer.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La potència i el ritme de la mascletà deslliguen una catarsi i llàgrimes en la plaça de l’Ajuntament

La setzena mascletà de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha combinat potència i ritme fins a emocionar a una plaça abarrotada. El tret, de 7,5 minuts i 230 quilos, ha culminat en un terratrémol que ha fet plorar a molts assistents.

408 bombers i 153 vehicles reforcen la Cremà a la província de València

El Consorci Provincial de Bombers ha activat un operatiu per a la nit de la Cremà amb 408 efectius i 153 vehicles en els municipis fallers. El pla s'ha dissenyat després d'inspeccionar 525 monuments i fixa presència en uns 300 punts segons el seu nivell de risc.

El govern de Barcala defén la gestió dels bons comercie: ‘Es va fer tot com s’havia de fer’

La portaveu Cristina Cutanda ha reivindicat la gestió municipal dels bons comercie i ha subratllat que la informació és pública. El consistori marca distància amb Facpyme mentres el PSPV-PSOE demana els expedients d'estes campanyes i dels bons gastronòmics.

Convent Jerusalem ha guanyat el primer premi de la Secció Especial de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem ha guanyat el primer premi de la Secció Especial de 2026 amb 'Redimonis', sàtira de David Sánchez Llongo. Amb 260.000 euros, la comissió repetix títol; Monestir i Na Jordana completen el podi

Pérez Llorca ha destacat l’alegria i l’hospitalitat dels valencians en l’exterior

El president de la Generalitat ha reconegut el paper dels CEVEX durant les Falles i ha demanat que 'espremen les Falles'. Han arribat 225 representants de 15 centres i 18 falleres que participaran en l'Ofrena.

El Suprem arxiva una altra querella contra Teresa Ribera per la DANA i el barranc de Poio

El Tribunal Suprem ha arxivat una altra querella contra Teresa Ribera per la DANA de València i les obres del barranc de Poio al no apreciar delicte. L'Alt Tribunal indica que els possibles indicis han d'aflorar en el sumari de Catarroja.

El Govern urgix al PP a deixar de protegir a Mazón malgrat que no serà investigat

L'Executiu ha demanat al PP que cessament la 'protecció' a Carlos Mazón per la seua gestió de la DANA. Respecta que el TSJCV no ho investigue, però remarca responsabilitats polítiques.

Pradas demana al CGPJ investigar els àudios i el xat que el TSJCV va rebutjar sobre la jutgessa de la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha demanat al CGPJ requerir els àudios i el xat de WhatsApp aportats en una querella contra la jutgessa, inadmesa pel TSJCV. Busca incorporar-los a la queixa disciplinària perquè es valore el seu impacte en la instrucció.