Juan Pedro Font de Mora, reelegit president del Gremi de Llibrers de València

Un Congrés de Llibreries, una comissió sobre el llibre de text i l’impuls de la Fira del Llibre, entre els principals projectes

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

Juan Pedro Font de Mora, de la libreria Railowsky de València, ha sigut reelegit com a president del Gremi de Llibreters de València, després d’unes eleccions en les quals ha destacat l’alta participació dels agremiats, del 78% del cens, informa l’entitat en un comunicat.

Font de Mora ha encapçalat la candidatura ‘Llibreries unides per un Gremi més fort’. També s’integraven en la candidatura, i per tant formaran part de la nova Junta Directiva del Gremi, Maria Bravo, d’Ambra Llibres de Gandia, que serà la nova vicepresidenta, Jorge Cabezas, de la libreria Somnis de Paper de Benetússer, Sara Sánchez, de la libreria El Port del Port de Sagunt, David Cases, de la libreria la Traca de Benimaclet, i Pau Grau, de Detroit Llibres d’Alcoi.

El màxim responsable del gremi ha remarcat l'»alta participació registrada en les eleccions, la qual cosa reforça la institució i demostra la implicació dels agremiats». Després de ser triat, el responsable de Railowsky, que el pròxim any celebrarà el 40 aniversari, s’ha congratulat de la «legitimitat de la nova Junta per a continuar treballant pel bé de les llibreries amb els reptes als quals s’enfronten, com el respecte a la cadena de venda del llibre, la norma del preu fix i la representativitat davant de les institucions».

Entre els projectes de la nova Junta, Font de Mora ha destacat la celebració d’un Congrés de les Llibreries Valencianes, la creació d’una comissió per a estudiar les problemàtiques del llibre de text i continuar amb l’impuls de la Fira del Llibre de València, considerada la segona en importància d’Espanya, que l’any que ve celebrarà el 60 aniversari.

REPRESENTATIVITAT TERRITORIAL

Una dels característiques «més destacades de la nova Junta Directiva del Gremi de Llibreros és la seua representativitat territorial, que reflectix la diversitat del Gremi». Dos de les llibreries són de la ciutat de València, però la resta se situen al Port de Sagunt (Camp de Morvedre), Benetússer (Horta Sud), Gandia (la Safor) i Alcoi (l’Alcoià).

A les eleccions a la Junta Directiva del Gremi de Llibreters també va concórrer una altra candidatura, encapçalada per Javier León de la llibreria Librolandia de Benetússer.

Últimes notícies

Un llamp provoca un incendi forestal entre Gàtova i Sogorb i obliga a activar el nivell 1 del PEIF

Més d’una desena de dotacions de bombers forestals han treballat esta vesprada en un incendi entre Gàtova i Sogorb provocat per un llamp, que ha obligat a activar la situació 1 del Pla Especial contra Incendis Forestals. Les autoritats han demanat extremar la precaució davant l’episodi de tempestes i la intensa activitat elèctrica a la Comunitat Valenciana.

Un incendi entre Gàtova i Sogorb obliga a activar la situació 1 del pla contra incendis

Més d’una desena de dotacions de bombers forestals treballen en un incendi entre Gàtova i Sogorb causat per un llamp, que ha motivat l’activació de la situació 1 del PEIF. El foc se situa a la Serra Calderona i ha forçat restriccions puntuals d’aigua potable a Gàtova.

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.