14.8 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

Juan Pedro Font de Mora, reelegit president del Gremi de Llibrers de València

Un Congrés de Llibreries, una comissió sobre el llibre de text i l’impuls de la Fira del Llibre, entre els principals projectes

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

Juan Pedro Font de Mora, de la libreria Railowsky de València, ha sigut reelegit com a president del Gremi de Llibreters de València, després d’unes eleccions en les quals ha destacat l’alta participació dels agremiats, del 78% del cens, informa l’entitat en un comunicat.

Font de Mora ha encapçalat la candidatura ‘Llibreries unides per un Gremi més fort’. També s’integraven en la candidatura, i per tant formaran part de la nova Junta Directiva del Gremi, Maria Bravo, d’Ambra Llibres de Gandia, que serà la nova vicepresidenta, Jorge Cabezas, de la libreria Somnis de Paper de Benetússer, Sara Sánchez, de la libreria El Port del Port de Sagunt, David Cases, de la libreria la Traca de Benimaclet, i Pau Grau, de Detroit Llibres d’Alcoi.

El màxim responsable del gremi ha remarcat l'”alta participació registrada en les eleccions, la qual cosa reforça la institució i demostra la implicació dels agremiats”. Després de ser triat, el responsable de Railowsky, que el pròxim any celebrarà el 40 aniversari, s’ha congratulat de la “legitimitat de la nova Junta per a continuar treballant pel bé de les llibreries amb els reptes als quals s’enfronten, com el respecte a la cadena de venda del llibre, la norma del preu fix i la representativitat davant de les institucions”.

Entre els projectes de la nova Junta, Font de Mora ha destacat la celebració d’un Congrés de les Llibreries Valencianes, la creació d’una comissió per a estudiar les problemàtiques del llibre de text i continuar amb l’impuls de la Fira del Llibre de València, considerada la segona en importància d’Espanya, que l’any que ve celebrarà el 60 aniversari.

REPRESENTATIVITAT TERRITORIAL

Una dels característiques “més destacades de la nova Junta Directiva del Gremi de Llibreros és la seua representativitat territorial, que reflectix la diversitat del Gremi”. Dos de les llibreries són de la ciutat de València, però la resta se situen al Port de Sagunt (Camp de Morvedre), Benetússer (Horta Sud), Gandia (la Safor) i Alcoi (l’Alcoià).

A les eleccions a la Junta Directiva del Gremi de Llibreters també va concórrer una altra candidatura, encapçalada per Javier León de la llibreria Librolandia de Benetússer.

Últimes notícies

Thompson guia un gran València Basket per a assaltar el OAKA (79-89)

València Basket va remuntar a Atenes i va véncer 79-89 al Panathinaikos amb un Darius Thompson excel·lent. El triomf li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Thompson lidera l’assalt del València al OAKA: 79-89

El València Basket va remuntar a Atenes amb una segona part excel·lent i es va imposar 79-89 al Panathinaikos, guiat per Darius Thompson i l'encert exterior. El triomf, nové del curs, li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Bernabé reivindica la Constitució com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat

En l'acte pel Dia de la Constitució a València, Pilar Bernabé ha defés la Carta Magna com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat i ha apel·lat a cuidar la democràcia cada dia.

Pilar Bernabé admet fallades del PSOE en atendre les denunciants de Paco Salazar

La secretària d'Igualtat del PSOE reconeix que el partit no va estar a l'altura amb les dones que van denunciar a Paco Salazar i anuncia una revisió del protocol.

Bernabé titlla d’intolerable que Mazón seguisca com a diputat després dels seus missatges amb Pradas en la DANA

La delegada del Govern critica que el expresident mantinga l'escó i l'aforament després de divulgar-se els xats del dia de la DANA amb Salomé Pradas. Assenyala al PP per protegir-lo.

Els Arts estrena Luisa Miller de Verdi amb el debut operístic de sir Mark Elder

El Palau de les Arts presenta el 10 de desembre Luisa Miller de Verdi, amb el debut operístic de sir Mark Elder i direcció escènica de Valentina Carrasco. La producció forma part del 20 aniversari del coliseu valencià.

El sector hoteler de la Comunitat Valenciana preveu una ocupació del 77% en el pont

La Comunitat Valenciana anticipa una ocupació mitjana del 77% en el pont de la Constitució i la Immaculada. València frega el 'ple tècnic' per la Marató i l'interior registra bones xifres.

Jorge Suárez entrega a la jutgessa notes manuscrites seues i de Pradas del Cecopi

El subdirector d'Emergències ha aportat a la instrucció els seus apunts i les notes manuscrites de Salomé Pradas de la reunió del Cecopi del 29 d'octubre. Els documents reflectixen recomanacions considerades per a l'És-Alert que no van arribar a l'avís final.