Els docents de la concertada protesten a Les Corts per exigir avanços en la jubilació parcial

Ejemplo de shortcode con estilo
Cinc sindicats de l’ensenyament concertat es concentren davant Les Corts en plena jornada de vaga per denunciar la falta d’avanços en la jubilació parcial, les plantilles i l’ordre de pagament delegat.

Cinc sindicats de l’ensenyament concertat s’han concentrat este dimecres de matí davant Les Corts Valencianes per a denunciar la falta d’avanços en la negociació de la jubilació parcial del professorat i reclamar millores en les plantilles i en l’ordre de pagament delegat a la Conselleria d’Educació.

La mobilització ha començat poc abans de les deu del matí, coincidint amb una jornada de vaga en la concertada convocada per CCOO PV, UGT-PV i STEPV-Iv. Esta aturada general arriba després dels paros parcials del 3 i el 10 de juny, impulsats pels tres mateixos sindicats junt amb FSIE i USO.

Durant la concentració, els participants han corejat consignes com ‘La concertada també està cremada’, ‘Más recursos, menos discursos’ o ‘Educación especial, recursos por igual’. També han cridat ‘Calendario incumplido, sector desatendido’ i ‘A la escuela concertada no nos moverán’, per a visualitzar el malestar acumulat en el sector.

El síndic socialista en Les Corts, Jose Muñoz, s’ha interessat per la protesta i s’ha acostat a parlar amb els concentrats quan es dirigia al ple de la cambra. Els sindicats han previst repetir la mobilització esta vesprada, a les 18.00 hores, tant a Alacant com a Castelló, per a estendre les reivindicacions a tot el territori.

Reivindicacions sobre jubilació, plantilles i pagament delegat

Les organitzacions convocants denuncien que hi ha molt pocs avanços en la negociació oberta amb la Conselleria d’Educació en tres àmbits concrets. En primer lloc, reclamen un acord efectiu de jubilació parcial per al professorat dels centres concertats.

En segon lloc, exigixen l’actualització de les plantilles, sobretot en educació especial i en formació professional, on consideren que la càrrega de treball ha crescut sense el reforç necessari. Finalment, posen el focus en la revisió de l’ordre de pagament delegat, que regula com es canalitzen els salaris del personal docent de la concertada.

El responsable del sector a CCOO PV, Javier García, ha criticat ‘lo poc que avança’ la negociació per a un col·lectiu que, segons ha concretat José Juan Torrecillas des d’UGT-PV, afecta unes 15.000 persones en tota la xarxa concertada.

Condicions laborals i jubilació parcial

Per part de STEPV, Lola Navarro ha advertit que no pensen avalar cap acord que deixe docents fora. Segons ha remarcat, ‘no firmaran cap acord, ni sindicats ni patronal, de jubilació parcial que excloga algun docent’, perquè entenen que la mesura ha de tindre un abast global dins del sector.

Vicent Cabanes, representant de FSIE, ha assenyalat que l’objectiu dels sindicats és tancar els acords abans que finalitze el curs escolar. Consideren que, si no s’aconseguix un compromís clar en este període, la incertesa sobre la jubilació parcial i les plantilles es prolongarà també durant el pròxim any acadèmic.

Eduardo Hervás, de USO, ha denunciat la ‘discriminació’ que, segons el seu parer, patix la concertada en comparació amb l’ensenyament públic. Ha recordat que el professorat dels centres concertats fa 25 hores lectives tant en Secundària com en Primària, mentres que en la xarxa pública les jornades són de 18 hores en Secundària i 23 en Primària.

Segons Hervás, a esta diferència horària s’afegixen uns salaris menors, ja que una part del professorat de la concertada no cobra alguns complements retributius que sí que percep el personal dels centres públics. Per això considera que és necessari avançar en la negociació per a corregir estes diferències de condicions laborals.

Els sindicats esperen que la pressió de la vaga i de les concentracions davant Les Corts i en les capitals d’Alacant i Castelló impulse la Conselleria d’Educació a accelerar la negociació. Reclamen un calendari clar i compromisos concrets, especialment en la jubilació parcial, per a donar una eixida ordenada a la carrera professional de milers de docents de la concertada.

Últimes notícies

Sadiq suma 13 punts al València amb nou gols a domicili

Nou dels onze gols de Sadiq amb el València han arribat fora de casa i han aportat 13 punts a l’equip.

Mireia Cabañes aspira als Jocs d’hivern de 2030 després de triomfar en surf

La valenciana, campiona d’Espanya i d’Europa de surf i subcampiona del món, s’entrena en snowboard amb l’objectiu d’arribar als Jocs d’hivern de 2030.

Treballar no evita la pobresa a 2,5 milions de persones a Espanya

Uns 2,5 milions de persones ocupades a Espanya viuen per davall del llindar de pobresa. La parcialitat no desitjada i el cost de l’habitatge agreugen el problema.

Queens of the Stone Age actuarà per primera vegada a València

Queens of the Stone Age debutarà a València el 21 de juny de 2027, amb un concert al Roig Arena dins de la gira del nou àlbum.

Pluja feble i baixada de temperatures per a començar novembre

La primera setmana completa de novembre comença amb cel nuvolós i possibles ruixats febles al litoral. Les màximes baixaran, sobretot a Castellón.

Rescatats dos xiquets perduts en muntanyes de Benidorm i Elda

Dos xiquets de 8 i 10 anys han sigut rescatats amb els seus pares en muntanyes de Benidorm i Elda. Els bombers també han auxiliat quatre excursionistes en altres rescats.

Aguirre celebra el triomf del València davant l’Elx després de la derrota

El València ha guanyat 0-1 a Elx i Javier Aguirre ha destacat la importància dels tres punts després de l’última derrota i abans del pròxim partit davant del Real Madrid.

Sadiq dona al Valencia la primera victòria de l’era Aguirre davant l’Elche

Un gol de Sadiq en la segona part ha donat al Valencia la primera victòria de l’era Javier Aguirre. L’Elche continua sense guanyar a casa esta temporada.