La Justícia embarga un pis a un membre de ‘La Manada’ i obliga a vendre-ho per a indemnitzar a la víctima

L’Audiència de Navarra ha embargat un pis a l’exmilitar i membre de ‘La Manada’ de Pamplona  Alfonso Jesús Cabezuelo i ho ha subhastat per a pagar una part de la indemnització a la víctima de violació grupal en els San Fermines de 2016. El pis va ser comprat en subhasta pel pare d’Alfonso Jesús i el va tornar a vendre per a indemnitzar a la jove.

El Tribunal Suprem va condemnar en 2019 als cinc membres de ‘la Manada’ a 15 anys de presó. A més de la pena de presó, l’Alt Tribunal va elevar a 100.000 euros la indemnització conjunta i solidària a la jove.

D’aquests diners, fins ara només s’havien pagat 3.865 euros i amb la venda d’aquest pis, quedarien 70.000 euros per abonar a la víctima. Aquesta indemnització es pot pagar a parts iguals, però si un dels implicats ho paga de colp, queden exonerats els altres.

Els cinc violadors s’havien declarat insolvents. Però en 2023, la defensa de la víctima va localitzar aquest pis d’Alfonso Jesús. Per aquest pis, ell cobrava una renda de 450 euros al mes. Quan la Justícia va tindre coneixement de la casa, sobre la qual pesava una hipoteca de quasi 70.000 euros, la va embargar.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.

Cau una xarxa de blanqueig de capitals que comprava dècims premiats de Nadal a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a sis persones a Alacant per blanquejar diners mitjançant la compra de dècims premiats de la Loteria de Nadal. S'han intervingut set immobles, armes, 70.425 euros en efectiu i productes bancaris amb 650.000 euros.

Pérez Llorca ressalta que la Comunitat torna a oferir oportunitats i l’economia va bé

Pérez Llorca ha reivindicat davant AVE que la Comunitat Valenciana torna a ser una terra d'oportunitats, amb estabilitat i dades econòmiques molt positius. Ha destacat lideratge en ocupació jove, rècord d'ocupació femenina, previsions de creixement del 3%, atracció d'inversions i avanços en vivenda, reindustrialització i simplificació administrativa.

PP i Vox tomben la reprovació de l’alcalde d’Alacant pel cas de vivendes públiques

El ple ha rebutjat la reprovació a Luis Barcala amb els vots de PP i Vox. L'esquerra li atribuïx responsabilitat en irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques.

PP i Vox aproven regular el burca i el niqab en dependències municipals d’Alacant

La majoria de PP i Vox en el ple d'Alacant ha aprovat regular l'accés a dependències municipals per a impedir l'entrada amb el rostre cobert. L'oposició denuncia que la mesura estigmatitza i desvia el focus d'altres problemes.

La jutgessa envia a Fiscalia i UDEF la documentació sobre les 140 vivendes públiques dels Naus a Alacant

La jutgessa ha enviat a Fiscalia i UDEF la documentació de l'ajuntament sobre l'adjudicació de les 140 vivendes públiques dels Naus. Els informes arrepleguen indicis com a llars sense empadronats, familiars beneficiats i no adjudicataris residint, en un cas que ja té conseqüències polítiques i dimissions.