Justícia presentarà un recurs contra l’acord de pujada salarial per als funcionaris del ‘territori Ministeri’

Critica que el pacte «només puja el sou» als treballadors de les CCAA «sense les competències transferides»

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La consellera de Justícia i Interior, Elisa Núñez, ha anunciat que la Conselleria presentarà un recurs contra l’acord aconseguit entre el Ministeri i els sindicats «per a pujar el sou només als funcionaris de l’Administració de Justícia que treballen en les regions que no tenen les competències transferides», una mesura que, ha assegurat, pretén «garantir la igualtat de condicions de tots els espanyols».

Així s’ha manifestat Núñez este divendres pel que fa a l’acord aconseguit el passat mes d’abril entre el Ministeri de Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts i els funcionaris de Justícia, que van pactar una pujada salarial d’entre 165 i 250 euros al mes per al ‘territori Ministeri’, enfront dels 450 euros que reclamaven els sindicats en línia amb l’increment que van aconseguir els Lletrats de l’Administració de Justícia (LAJ).

La pujada salarial serà de 165 euros per a Auxili Judicial; de 180 euros per a Tramitació i Ajudants de Laboratori; de 195 euros per a Gestió i Tècnics de Laboratori, i de 250 euros per a Mèdics Forenses i Facultatius.

L’increment no afectarà a la totalitat dels 45.000 funcionaris de l’Administració de Justícia, com reclamaven al principi els sindicats. Beneficiarà a uns 12.000 treballadors del denominat ‘territori Ministeri’, és a dir, Extremadura, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Murcia, Balears, Ceuta, Melilla, l’Audiència Nacional, Tribunal Suprem, Fiscalia, jutjats centrals, Registre Civil i Institut Nacional de Toxicologia-INTFC. La resta de funcionaris que treballen en les comunitats autònomes amb competències transferides no percebran el complement.

Així mateix, la consellera ha tornat a exigir que el Ministeri de Justícia desenvolupe «de manera integral» la carrera professional per a tots els funcionaris de l’Administració de Justícia a Espanya i que reben el complement retributiu corresponent, «amb la finalitat d’aconseguir l’equiparació salarial i de drets de tots els funcionaris, i així acabar amb les desigualtats entre regions».

«Amb la carrera professional solament no s’aconseguix l’equiparació de sous entre funcionaris; a més, es contribuïx a dignificar la posició dels treballadors de l’Administració de Justícia en el sentit de donar-los certesa sobre quin va a ser el seu projecte vital i professional», ha sostingut la titular de Justícia i Interior, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

D’altra banda, Elisa Núñez ha valorat la resta dels assumptes tractats en el Ple de la Conferència Sectorial de Justícia i ha demanat la devolució al Ministeri de Justícia de la competència íntegra en matèria de registre civil, «perquè en l’actualitat no té funcions jurisdiccionals i es tracta d’un òrgan administratiu com el registre de la propietat, sense connotacions judicials, per la qual cosa té més sentit que l’Estat assumisca les competències».

Últimes notícies

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.

La Nucia acull el Ple del Consell en el 321 aniversari de la seua fundació

La Nucia ha acollit el Ple del Consell amb motiu del 321 aniversari de la seua fundació, en una jornada en què Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat el municipi com a referent esportiu europeu i ha ratificat el suport de la Generalitat als nous centres educatius.

Emotiva despedida d’El Último de la Fila a València després de dotze nits de gira

El Último de la Fila ha tancat la seua gira amb un últim concert al Ciutat de València, carregat de nostàlgia, humor i agraïment al públic valencià.

Cada valencià rep 3.465 euros en gasto social, un 27 % més que fa cinc anys

El gasto en sanitat, educació i servicis socials de la Generalitat ha augmentat un 27,6 % des de 2020 i arriba als 3.465 euros anuals per persona, segons un informe estatal.

Pérez Llorca oferix ajuda a Andalusia després de l’incendi mortal d’Almeria

Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li el suport de la Comunitat Valenciana després de l’incendi forestal d’Almeria, amb onze morts, i li ha oferit tots els mitjans que considere necessaris.

València acomiada El Último de la Fila amb dotze nits de felicitat i un últim concert inesborrable

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn, després de quasi trenta anys, amb un concert d’homenatge als seus fans valencians i d’altres territoris. Manolo García i Quim Portet han agraït dotze nits de música, emoció i records compartits.

Pérez Llorca oferix a Andalusia tots els mitjans valencians després de l’incendi mortal d’Almeria

El president Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li suport pel greu incendi d’Almeria, amb onze morts, i ha oferit tots els recursos valencians que calguen.

El Último de la Fila s’acomiada a València amb un últim concert ple d’emoció

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn després de quasi trenta anys, amb un concert emotiu, records als fans i un missatge final d’agraïment.