Justícia presentarà un recurs contra l’acord de pujada salarial per als funcionaris del ‘territori Ministeri’

Critica que el pacte «només puja el sou» als treballadors de les CCAA «sense les competències transferides»

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La consellera de Justícia i Interior, Elisa Núñez, ha anunciat que la Conselleria presentarà un recurs contra l’acord aconseguit entre el Ministeri i els sindicats «per a pujar el sou només als funcionaris de l’Administració de Justícia que treballen en les regions que no tenen les competències transferides», una mesura que, ha assegurat, pretén «garantir la igualtat de condicions de tots els espanyols».

Així s’ha manifestat Núñez este divendres pel que fa a l’acord aconseguit el passat mes d’abril entre el Ministeri de Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts i els funcionaris de Justícia, que van pactar una pujada salarial d’entre 165 i 250 euros al mes per al ‘territori Ministeri’, enfront dels 450 euros que reclamaven els sindicats en línia amb l’increment que van aconseguir els Lletrats de l’Administració de Justícia (LAJ).

La pujada salarial serà de 165 euros per a Auxili Judicial; de 180 euros per a Tramitació i Ajudants de Laboratori; de 195 euros per a Gestió i Tècnics de Laboratori, i de 250 euros per a Mèdics Forenses i Facultatius.

L’increment no afectarà a la totalitat dels 45.000 funcionaris de l’Administració de Justícia, com reclamaven al principi els sindicats. Beneficiarà a uns 12.000 treballadors del denominat ‘territori Ministeri’, és a dir, Extremadura, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Murcia, Balears, Ceuta, Melilla, l’Audiència Nacional, Tribunal Suprem, Fiscalia, jutjats centrals, Registre Civil i Institut Nacional de Toxicologia-INTFC. La resta de funcionaris que treballen en les comunitats autònomes amb competències transferides no percebran el complement.

Així mateix, la consellera ha tornat a exigir que el Ministeri de Justícia desenvolupe «de manera integral» la carrera professional per a tots els funcionaris de l’Administració de Justícia a Espanya i que reben el complement retributiu corresponent, «amb la finalitat d’aconseguir l’equiparació salarial i de drets de tots els funcionaris, i així acabar amb les desigualtats entre regions».

«Amb la carrera professional solament no s’aconseguix l’equiparació de sous entre funcionaris; a més, es contribuïx a dignificar la posició dels treballadors de l’Administració de Justícia en el sentit de donar-los certesa sobre quin va a ser el seu projecte vital i professional», ha sostingut la titular de Justícia i Interior, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

D’altra banda, Elisa Núñez ha valorat la resta dels assumptes tractats en el Ple de la Conferència Sectorial de Justícia i ha demanat la devolució al Ministeri de Justícia de la competència íntegra en matèria de registre civil, «perquè en l’actualitat no té funcions jurisdiccionals i es tracta d’un òrgan administratiu com el registre de la propietat, sense connotacions judicials, per la qual cosa té més sentit que l’Estat assumisca les competències».

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.