Justícia presentarà un recurs contra l’acord de pujada salarial per als funcionaris del ‘territori Ministeri’

Critica que el pacte «només puja el sou» als treballadors de les CCAA «sense les competències transferides»

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La consellera de Justícia i Interior, Elisa Núñez, ha anunciat que la Conselleria presentarà un recurs contra l’acord aconseguit entre el Ministeri i els sindicats «per a pujar el sou només als funcionaris de l’Administració de Justícia que treballen en les regions que no tenen les competències transferides», una mesura que, ha assegurat, pretén «garantir la igualtat de condicions de tots els espanyols».

Així s’ha manifestat Núñez este divendres pel que fa a l’acord aconseguit el passat mes d’abril entre el Ministeri de Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts i els funcionaris de Justícia, que van pactar una pujada salarial d’entre 165 i 250 euros al mes per al ‘territori Ministeri’, enfront dels 450 euros que reclamaven els sindicats en línia amb l’increment que van aconseguir els Lletrats de l’Administració de Justícia (LAJ).

La pujada salarial serà de 165 euros per a Auxili Judicial; de 180 euros per a Tramitació i Ajudants de Laboratori; de 195 euros per a Gestió i Tècnics de Laboratori, i de 250 euros per a Mèdics Forenses i Facultatius.

L’increment no afectarà a la totalitat dels 45.000 funcionaris de l’Administració de Justícia, com reclamaven al principi els sindicats. Beneficiarà a uns 12.000 treballadors del denominat ‘territori Ministeri’, és a dir, Extremadura, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Murcia, Balears, Ceuta, Melilla, l’Audiència Nacional, Tribunal Suprem, Fiscalia, jutjats centrals, Registre Civil i Institut Nacional de Toxicologia-INTFC. La resta de funcionaris que treballen en les comunitats autònomes amb competències transferides no percebran el complement.

Així mateix, la consellera ha tornat a exigir que el Ministeri de Justícia desenvolupe «de manera integral» la carrera professional per a tots els funcionaris de l’Administració de Justícia a Espanya i que reben el complement retributiu corresponent, «amb la finalitat d’aconseguir l’equiparació salarial i de drets de tots els funcionaris, i així acabar amb les desigualtats entre regions».

«Amb la carrera professional solament no s’aconseguix l’equiparació de sous entre funcionaris; a més, es contribuïx a dignificar la posició dels treballadors de l’Administració de Justícia en el sentit de donar-los certesa sobre quin va a ser el seu projecte vital i professional», ha sostingut la titular de Justícia i Interior, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

D’altra banda, Elisa Núñez ha valorat la resta dels assumptes tractats en el Ple de la Conferència Sectorial de Justícia i ha demanat la devolució al Ministeri de Justícia de la competència íntegra en matèria de registre civil, «perquè en l’actualitat no té funcions jurisdiccionals i es tracta d’un òrgan administratiu com el registre de la propietat, sense connotacions judicials, per la qual cosa té més sentit que l’Estat assumisca les competències».

Últimes notícies

Bamba acosta als lectors valencians ‘La vida en la escritura’ d’Annie Dillard

'La vida en la escritura', clàssic contemporani sobre l'ofici d'escriure d'Annie Dillard, es publica per primera vegada a Espanya de la mà de l'editorial valenciana Bamba, que continua així el seu projecte de recuperació de l'autora.

Avís groc per calor extrema a València este dijous i divendres

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dijous a l’interior nord de València i divendres a tota la província, amb màximes de fins a 38 graus.

Els espanyols Los Gallos arriben a València decidits a guanyar el Gran Premi SailGP

L’equip espanyol Los Gallos, segon en la general del SailGP i vigent finalista en tots els grans premis, afronta este cap de setmana el Gran Premi de València amb l’objectiu de conquistar el volant i reforçar les seues opcions de ser a la gran final d’Abu Dhabi.

Affengruber s’acomiada de l’Elx després de dos temporades i deixa 12 milions

El central austríac David Affengruber s’ha acomiadat de l’Elx en xarxes socials després del seu traspàs al Fulham, amb un missatge emotiu i una operació xifrada en uns 12 milions d’euros.

Set jugadores del Valencia Basket disputaran la Copa del Món de Berlín

El Valencia Basket tindrà set jugadores en la Copa del Món de Berlín, amb quatre internacionals espanyoles i tres més amb Alemanya, Nigèria i Hongria.

Els visitants del Bioparc València presencien el naixement d’un blesbok, un antílop salvat de l’extinció

Els visitants del Bioparc València han presenciat en directe el naixement d’un blesbok, un antílop africà quasi exterminat, tercer alumne d’estiu d’esta espècie al parc.

Temperatures a l’alça i ruixats puntuals a l’interior de Castelló este dijous

El temps es mantindrà estable este dijous a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i possibilitat de ruixats o tronades aïllades a la vesprada a l’interior de Castelló.

Villena nega retallades en la seguretat del MUVI després del robatori del Tresor

L’Ajuntament de Villena rebutja les acusacions del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, sobre una suposada reducció del 70 % en la partida de seguretat del MUVI i atribueix eixa baixada a una inversió puntual l’any anterior.