Justícia presentarà un recurs contra l’acord de pujada salarial per als funcionaris del ‘territori Ministeri’

Critica que el pacte «només puja el sou» als treballadors de les CCAA «sense les competències transferides»

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La consellera de Justícia i Interior, Elisa Núñez, ha anunciat que la Conselleria presentarà un recurs contra l’acord aconseguit entre el Ministeri i els sindicats «per a pujar el sou només als funcionaris de l’Administració de Justícia que treballen en les regions que no tenen les competències transferides», una mesura que, ha assegurat, pretén «garantir la igualtat de condicions de tots els espanyols».

Així s’ha manifestat Núñez este divendres pel que fa a l’acord aconseguit el passat mes d’abril entre el Ministeri de Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts i els funcionaris de Justícia, que van pactar una pujada salarial d’entre 165 i 250 euros al mes per al ‘territori Ministeri’, enfront dels 450 euros que reclamaven els sindicats en línia amb l’increment que van aconseguir els Lletrats de l’Administració de Justícia (LAJ).

La pujada salarial serà de 165 euros per a Auxili Judicial; de 180 euros per a Tramitació i Ajudants de Laboratori; de 195 euros per a Gestió i Tècnics de Laboratori, i de 250 euros per a Mèdics Forenses i Facultatius.

L’increment no afectarà a la totalitat dels 45.000 funcionaris de l’Administració de Justícia, com reclamaven al principi els sindicats. Beneficiarà a uns 12.000 treballadors del denominat ‘territori Ministeri’, és a dir, Extremadura, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Murcia, Balears, Ceuta, Melilla, l’Audiència Nacional, Tribunal Suprem, Fiscalia, jutjats centrals, Registre Civil i Institut Nacional de Toxicologia-INTFC. La resta de funcionaris que treballen en les comunitats autònomes amb competències transferides no percebran el complement.

Així mateix, la consellera ha tornat a exigir que el Ministeri de Justícia desenvolupe «de manera integral» la carrera professional per a tots els funcionaris de l’Administració de Justícia a Espanya i que reben el complement retributiu corresponent, «amb la finalitat d’aconseguir l’equiparació salarial i de drets de tots els funcionaris, i així acabar amb les desigualtats entre regions».

«Amb la carrera professional solament no s’aconseguix l’equiparació de sous entre funcionaris; a més, es contribuïx a dignificar la posició dels treballadors de l’Administració de Justícia en el sentit de donar-los certesa sobre quin va a ser el seu projecte vital i professional», ha sostingut la titular de Justícia i Interior, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

D’altra banda, Elisa Núñez ha valorat la resta dels assumptes tractats en el Ple de la Conferència Sectorial de Justícia i ha demanat la devolució al Ministeri de Justícia de la competència íntegra en matèria de registre civil, «perquè en l’actualitat no té funcions jurisdiccionals i es tracta d’un òrgan administratiu com el registre de la propietat, sense connotacions judicials, per la qual cosa té més sentit que l’Estat assumisca les competències».

Últimes notícies

Els partits es mouen per pactar els pressupostos buscant el millor per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca confia que tots els partits de Les Corts buscaran el millor per a la Comunitat Valenciana en la negociació dels pressupostos, defensa la seguretat al metro 20 anys després de l’accident i carrega contra la candidatura de Diana Morant.

Carbonell garanteix plantilles molt competitives en el Valencia Basket malgrat les eixides clau

El director general del Valencia Basket, Enric Carbonell, assegura que el club mantindrà el seu model actual i disposarà d’un pressupost major per a configurar plantilles molt competitives tant en el primer equip masculí com en el femení, malgrat les eixides de jugadors importants i del tècnic Pedro Martínez.

Pérez Llorca critica la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha criticat des de Benidorm la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants, qüestionada pel Tribunal Suprem, i ha remarcat el seu respecte a la decisió final de la Justícia.

El Valencia Basket dona per perdut Pedro Martínez, que apunta al Reial Madrid

El Valencia Basket ha assumit que Pedro Martínez eixirà del club després de comunicar-los que vol marxar i que té un acord amb el Reial Madrid, tot i haver renovat fins a 2028 fa només uns mesos.

Consum compra més de 8.720 tones de fruita d’os per a la campanya d’estiu

La cooperativa incrementa un 11% les compres respecte a 2025 i preveu superar els 1,13 milions de quilos procedents de la Comunitat Valenciana

El PSPV denuncia Carlos Mazón al Suprem per fals testimoni sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha presentat una querella al Tribunal Suprem contra l'expresident de la Generalitat Carlos Mazón per fals testimoni en la comissió d'investigació de la DANA al Congrés, basant-se en contradiccions amb la investigació judicial de Catarroja i missatges de WhatsApp del Govern valencià.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi amb participació de la Universitat de València revela que els dies més calorosos augmenten l’activitat física moderada entre adolescents, mentre que la pràctica d’exercici vigorós disminuïx.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi liderat per la Universitat de València constata que els dies més calorosos augmenta l’activitat física moderada en adolescents, mentre que les activitats més intenses disminuïxen.