Justícia presentarà un recurs contra l’acord de pujada salarial per als funcionaris del ‘territori Ministeri’

Critica que el pacte “només puja el sou” als treballadors de les CCAA “sense les competències transferides”

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La consellera de Justícia i Interior, Elisa Núñez, ha anunciat que la Conselleria presentarà un recurs contra l’acord aconseguit entre el Ministeri i els sindicats “per a pujar el sou només als funcionaris de l’Administració de Justícia que treballen en les regions que no tenen les competències transferides”, una mesura que, ha assegurat, pretén “garantir la igualtat de condicions de tots els espanyols”.

Així s’ha manifestat Núñez este divendres pel que fa a l’acord aconseguit el passat mes d’abril entre el Ministeri de Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts i els funcionaris de Justícia, que van pactar una pujada salarial d’entre 165 i 250 euros al mes per al ‘territori Ministeri’, enfront dels 450 euros que reclamaven els sindicats en línia amb l’increment que van aconseguir els Lletrats de l’Administració de Justícia (LAJ).

La pujada salarial serà de 165 euros per a Auxili Judicial; de 180 euros per a Tramitació i Ajudants de Laboratori; de 195 euros per a Gestió i Tècnics de Laboratori, i de 250 euros per a Mèdics Forenses i Facultatius.

L’increment no afectarà a la totalitat dels 45.000 funcionaris de l’Administració de Justícia, com reclamaven al principi els sindicats. Beneficiarà a uns 12.000 treballadors del denominat ‘territori Ministeri’, és a dir, Extremadura, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Murcia, Balears, Ceuta, Melilla, l’Audiència Nacional, Tribunal Suprem, Fiscalia, jutjats centrals, Registre Civil i Institut Nacional de Toxicologia-INTFC. La resta de funcionaris que treballen en les comunitats autònomes amb competències transferides no percebran el complement.

Així mateix, la consellera ha tornat a exigir que el Ministeri de Justícia desenvolupe “de manera integral” la carrera professional per a tots els funcionaris de l’Administració de Justícia a Espanya i que reben el complement retributiu corresponent, “amb la finalitat d’aconseguir l’equiparació salarial i de drets de tots els funcionaris, i així acabar amb les desigualtats entre regions”.

“Amb la carrera professional solament no s’aconseguix l’equiparació de sous entre funcionaris; a més, es contribuïx a dignificar la posició dels treballadors de l’Administració de Justícia en el sentit de donar-los certesa sobre quin va a ser el seu projecte vital i professional”, ha sostingut la titular de Justícia i Interior, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.

D’altra banda, Elisa Núñez ha valorat la resta dels assumptes tractats en el Ple de la Conferència Sectorial de Justícia i ha demanat la devolució al Ministeri de Justícia de la competència íntegra en matèria de registre civil, “perquè en l’actualitat no té funcions jurisdiccionals i es tracta d’un òrgan administratiu com el registre de la propietat, sense connotacions judicials, per la qual cosa té més sentit que l’Estat assumisca les competències”.

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.