Justícia reuneix les vivències d’onze víctimes del terrorisme com a material didàctic contra la violència per a joves

‘Testimonis Audiovisuals’ arribarà a uns 4.000 alumnes de 3º i 4º de l’ESO i de Batxiller de 47 centres

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Justícia ha reunit les vivències d’onze vícitmes del terrorisme en la iniciativa ‘Testimonis Audiovisuals’, que servirà de material didàctic a uns 4.000 alumnes de 3º i 4º de l’ESO i de Batxiller de 47 centres escolars que participen en el Programa ‘Memòria i Prevenció del Terrorisme en les Aules de la Comunitat Valenciana.

La consellera, Elisa Núñez, ha destacat, en la presentació d’aquesta iniciativa, junt amb el vicepresident primer i conseller de Cultura, Vicente Barrera, «la importància que tenen els testimonis de les víctimes de la barbàrie terrorista, que ha marcat la història més recent d’Espanya, en la conscienciació i en la prevenció dels radicalismes violents entre la joventut».

«El terrorisme és una xacra en tota societat civilitzada i s’ha de combatre sense concessions, amb fermesa i amb ànim de reparació i de memòria», ha recalcat. Sobre aquest tema, ha assenyalat que el material, coordinada amb la Conselleria d’Educació, arribarà a les aules a partir de setembre ja que estem ja a final de curs. També ha participat la directora general de Personal Docent de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació, Sonia Sancho.

En aquest sentit, ha apel·lat a «enfortir el nostre compromís col·lectiu en la construcció d’una societat millor, més justa i sempre compromesa amb la veritat», i ha ressaltat que aquest material didàctic «és una iniciativa crucial perquè els nostres joves aprenguen del passat per a mirar el futur amb esperança renovada, posant en el centre de la seua formació la dignitat i valia de tota vida humana».

Per la seua banda, el secretari autonòmic d’Atenció a les Víctimes i Accés a la Justícia, Javier Bazán, que ha clausurat la jornada, ha manifestat que «després de contemplar la barbàrie de grups terroristes com a ETA i l’extremisme islamista, els actes del qual de violència han condicionat de manera tràgica la història de la nostra nació, hui, més que mai estem obligats a reafirmar el nostre compromís amb els valors que sustenten la nostra societat».

L’objectiu de ‘Testimonis Audiovisuals de Víctimes del Terrorisme’ és que puga ser utilitzat en les aules en forma de material didàctic com a eina de prevenció de la radicalització, deslegitimació de l’ús de la violència, i de reconeixement de les víctimes.

Aquest projecte s’emmarca en el conveni de col·laboració de l’any 2023 entre la Conselleria de Justícia i Interior, a través de la Direcció general d’Atenció a les Víctimes i Accés a la Justícia, i la Fundació de Víctimes del Terrorisme, amb la participació del Centre Memorial de les Víctimes del Terrorisme.

En ‘Testimonis Audiovisuals de Víctimes del Terrorisme’ s’arrepleguen els testimonio d’onze víctimes del terrorisme d’ETA, de l’Engrape, del FRAP i del jihadisme. En aquestes entrevistes, les víctimes transmeten als més joves l’experiència viscuda, i els seus testimonio es posen a la disposició dels centres d’ensenyament perquè puguen ser utilitzats de forma sistemàtica, com es fa en altres països amb obres com ‘El Diari d’Ana Frank’ o ‘Si esto es un hombre’ de Primo Levi.

Últimes notícies

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.

Creu Roja reivindica que plantar cara a la desinformació en la DANA no trau neutralitat

Creu Roja Espanyola assegura que respondre amb fermesa a la desinformació durant la DANA d’octubre de 2024 a la Comunitat Valenciana no ha compromés la seua neutralitat ni independència, i defensa incorporar la lluita contra la informació danyosa als estàndards de treball humanitari.