La cantant de flamenc Mayte Martín porta a Les Arts el seu ‘Flamenc íntim’

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

La cantant de flamenc Mayte Martín inaugurarà divendres que ve, 13 de desembre, a les 19.00 hores, la programació de ‘Les Arts és Flamenc’ al Teatre Martín i Soler del Palau de Les Arts Reina Sofia.

La intèrpret catalana torna al teatre valencià amb el projecte ‘Flamenc íntim’, «una incitació al record, a esta acció d’agitar la memòria per a rendir culte al que ens va precedir i agrair el que ens va ser concedit; l’acte de detenir-se a reflexionar sobre l’essencial», com explica la pròpia artista.

Martín està considerada una de les cantants de flamenc amb més prestigi del cante jondo per la seua transgressora trajectòria, particular filosofia i devastadora personalitat artística que oferix en cadascuna de les seues actuacions.

En cada concert, demostra el seu respecte i admiració per la tradició i la cultura flamenques, atorgant-les un toc propi transgressor en la seua recerca de nous camins artístics, sent pionera del denominat «flamenc català».

En esta nova visita a Les Arts, l’artista estarà acompanyada pel guitarrista i compositor José Gálvez, qui en la seua trajectòria musical ha tocat junt amb les veus més reconegudes de cante jondo.

‘Les Arts és Flamenc’ reunix en cada edició a grans artistes de l’escena flamenca, permetent al públic conèixer les seues diferents variants per a gaudir d’una dels senyals d’identitat més importants de la cultura espanyola. El 2025, el cicle oferirà les actuacions d’Antonio Reyes i Jesús Méndez (21 de febrer), El Pele (24 d’abril) i Reyes Carrasco (23 de maig).

Últimes notícies

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.

Un centenar de veïns de l’Eliana es mobilitzen en suport al poble ceutí

Al voltant d’un centenar de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de l’Eliana per donar suport al poble ceutí i reclamar col·laboració institucional. Càrrecs municipals han criticat la convocatòria de la FEMP i han demanat baixar la tensió a Ceuta.