10.8 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

La cantant de flamenc Mayte Martín porta a Les Arts el seu ‘Flamenc íntim’

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

La cantant de flamenc Mayte Martín inaugurarà divendres que ve, 13 de desembre, a les 19.00 hores, la programació de ‘Les Arts és Flamenc’ al Teatre Martín i Soler del Palau de Les Arts Reina Sofia.

La intèrpret catalana torna al teatre valencià amb el projecte ‘Flamenc íntim’, “una incitació al record, a esta acció d’agitar la memòria per a rendir culte al que ens va precedir i agrair el que ens va ser concedit; l’acte de detenir-se a reflexionar sobre l’essencial”, com explica la pròpia artista.

Martín està considerada una de les cantants de flamenc amb més prestigi del cante jondo per la seua transgressora trajectòria, particular filosofia i devastadora personalitat artística que oferix en cadascuna de les seues actuacions.

En cada concert, demostra el seu respecte i admiració per la tradició i la cultura flamenques, atorgant-les un toc propi transgressor en la seua recerca de nous camins artístics, sent pionera del denominat “flamenc català”.

En esta nova visita a Les Arts, l’artista estarà acompanyada pel guitarrista i compositor José Gálvez, qui en la seua trajectòria musical ha tocat junt amb les veus més reconegudes de cante jondo.

‘Les Arts és Flamenc’ reunix en cada edició a grans artistes de l’escena flamenca, permetent al públic conèixer les seues diferents variants per a gaudir d’una dels senyals d’identitat més importants de la cultura espanyola. El 2025, el cicle oferirà les actuacions d’Antonio Reyes i Jesús Méndez (21 de febrer), El Pele (24 d’abril) i Reyes Carrasco (23 de maig).

Últimes notícies

El Congrés suspén a Ábalos de drets i deures com a diputat després de l’acte ferm del Suprem

La Mesa del Congrés ha acordat la suspensió de José Luis Ábalos després que el Tribunal Suprem haja confirmat el seu processament. La mesura aplica l'article 21.2 del Reglament i implica la pèrdua de prerrogatives i percepcions econòmiques.

L’Ajuntament d’Alacant ha aprovat l’ajuda de 300 euros per cada fill nascut en 2025

Alacant ha aprovat la resolució provisional de les ajudes per naixement de 2025: 300 euros per fill i 100.000 euros de dotació. 332 famílies ja assignades i la resta es pagarà amb càrrec a 2026 si complix les bases.

Camps demana a Pérez Llorca la data del congrés regional del PPCV

El expresident ha demanat al secretari general del PPCV que concrete el calendari del congrés regional i explique per què no s'ha convocat. També reclama garanties perquè els aspirants puguen dirigir-se a la militància.

L’acusació readmesa en la causa de la DANA demana anul·lar la instrucció des de setembre

L'Audiència de València va estimar el recurs i va readmetre a l'acusació particular. Després d'això, ha demanat anul·lar l'actuat entre el 4 de setembre i el 10 de desembre o repetir les diligències.

El PSPV demana el nom del funcionari que suposadament va esborrar missatges del mòbil de Conca

El PSPV-PSOE ha anunciat que sol·licitarà identificar al funcionari que va fer el canvi de mòbil de José Manuel Cuenca, després del qual es van perdre mesos de missatges. Reclama també l'acte administratiu i el llistat de crides per a aclarir decisions durant la DANA.

Lorenzo Silva, Premi Alacant Noir 2025 per la seua trajectòria en la ficció policial

Lorenzo Silva rebrà el Premi Alacant Noir 2025 en reconeixement a la seua trajectòria en la ficció policial. El lliurament està previst el 18 de desembre a casa Mediterrani.

Ha mort un conductor de 24 anys després de ser atropellat en eixir del seu cotxe en l’AP-7 a Dénia

Un jove de 24 anys ha mort en ser atropellat després de baixar-se del seu cotxe en l'AP-7 a l'altura de Dénia. El succés, en el km 602 sentit València, ha provocat retencions.

Terra Nullius inaugura Fragments amb una mirada crítica a les infraestructures energètiques

Terra Nullius, d'Andreu Esteban, obri la quinta edició de Fragments amb una anàlisi visual sobre com el desplegament energètic reconfigura el paisatge valencià. La mostra s'inaugura l'11 de desembre i podrà visitar-se fins al 8 de febrer a la Sala de la Muralla del Col·legi Major Rector Peset.