19.9 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

‘La Colla’ d’À Punt es trasllada fins als col·legis de municipis afectats per la dana

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

‘La Colla’ d’À Punt, l’espai infantil de la radiotelevisió pública valenciana, ha avançat l’engegada de l’activitat ‘Feretes a l’escola’, prevista inicialment per al 2025, i acostarà ja durant esta setmana als alumnes d’Infantil i Primària dels col·legis afectats per la dana el món de les espantacriatures valencianes i els contes de la tradició oral.

D’esta manera, tant les escoles que havien tancat de forma temporal i que ja estan reobrint com les que acullen xiquetes i xiquets afectats per la dana podran gaudir d’esta activitat ja durant este mes de desembre, amb el propòsit de “portar la diversió i l’entreteniment als xiquets que estan patint les conseqüències” d’este episodi de pluges.

Concretament, col·legis de Xest, Xiva, Alfafar, Aldaia, Alaquàs, Pedralba, Bugarra, Picanya, Xirivella, Algemesí, Cullera, Sueca, Utiel, Catarroja, Benetússer, Paiporta i Massanassa rebran l’actuació infantil de ‘La Colla’ perquè els xiquets “passen un matí divertit i obliden la situació tan delicada que han viscut”, ha destacat la cadena en un comunicat.

‘Feretes a l’escola’ proporciona una experiència educativa i lúdica que combina unitats didàctiques, tallers interactius i les cançons de ‘La Banda de les Feretes’ tancaran la jornada cantant i ballant.

Així, visitaran els col·legis afectats dues autèntiques feretes, Dragolina i Butoni, que estaran manipulats per les actrius Aina Gimeno i Lucía Aibar. Iran acompanyades de l’il·lustrador Pablo Caracol, que ajudarà als xiquets a desenvolupar la imaginació dibuixant les seues pròpies espantacriaturas.

‘La Colla’, l’espai infantil de la radiotelevisió valenciana, aposta un cop més amb este projecte per “la difusió de la tradició valenciana entre els xicotets i l’ensenyament amb l’experiència positiva i divertida de continguts amb identitat pròpia i en valencià”.

Últimes notícies

Intent de robatori de cable entre Algemesí i Benifaió causa retards en Rodalia i mitjana distància

Un intent de robatori de cable entre Algemesí i Benifaió ha provocat retards d'uns 20 minutos en la C2 en els dos sentits i afecta també a trens de mitjana i llarga distància. Renfe i Adif treballen per a restablir la normalitat.

Quique Llopis, després del seu rècord d’Espanya en 60 m tanques, veu marge per a arrapar centèsimes

El corredor de tanques va rebaixar el rècord nacional de 60 m barres a 7.45 a Madrid i avisa que encara pot arrapar centèsimes. Enfoca Lievin, el Nacional i el Mundial de Torun.

La borrasca Nils deixa ratxes de fins a 145 km/h en la Comunitat Valenciana sense incidències greus

El pas de la borrasca Nils ha deixat ratxes de fins a 145 km/h a Xodos i més de 140 km/h a Alcoi, sense incidències greus. Emergències ha coordinat intervencions puntuals a València i Alacant.

Ricardo Ten celebra el Premi Infanta Sofía i ja mira a la classificació per a Los Angeles 2028

Ricardo Ten va celebrar el Premi Infanta Sofía amb una alegria immensa i va destacar la visibilitat per a l'esport paralímpic. Després de la seua triple medalla a París 2024, fixa objectius en els mundials i la classificació per a Los Angeles 2028.

Catalá afirma que el projecte en el port no té per què ser un gratacel

L'alcaldessa ha defés que la futura construcció en la Marina no té per què ser un gratacel i que l'altura quedarà definida pels projectes. Ha retret a Compromís el seu canvi de postura i manté el diàleg amb les associacions veïnals.

Detinguda a València després de confessar que va enverinar a la seua parella amb pastilles

La Guàrdia Civil ha detingut a una dona que va confessar haver introduït nombroses pastilles en el desdejuni de la seua parella. L'home, de 71 anys, tenia antecedents per agressió sexual i va estar tretze mesos a la presó provisional.

El rescat de fotos de la DANA a València retorna memòria a les famílies

El projecte 'Salvem els fotos' treballa amb 2,5 milions d'imatges danyades per la DANA de 2024 per a retornar records i alleujar l'impacte emocional. La iniciativa, impulsada per la UV, continuarà activa en 2026.

Pérez Llorca acusa el Govern de sabotatge a Alacant per no finançar l’abocat zero

El president valencià ha denunciat que l'Executiu no sufraga els 300 milions del projecte de reutilització total de l'aigua a Alacant i la Diputació se suma a les crítiques.