‘La Colla’ d’À Punt es trasllada fins als col·legis de municipis afectats per la dana

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

‘La Colla’ d’À Punt, l’espai infantil de la radiotelevisió pública valenciana, ha avançat l’engegada de l’activitat ‘Feretes a l’escola’, prevista inicialment per al 2025, i acostarà ja durant esta setmana als alumnes d’Infantil i Primària dels col·legis afectats per la dana el món de les espantacriatures valencianes i els contes de la tradició oral.

D’esta manera, tant les escoles que havien tancat de forma temporal i que ja estan reobrint com les que acullen xiquetes i xiquets afectats per la dana podran gaudir d’esta activitat ja durant este mes de desembre, amb el propòsit de «portar la diversió i l’entreteniment als xiquets que estan patint les conseqüències» d’este episodi de pluges.

Concretament, col·legis de Xest, Xiva, Alfafar, Aldaia, Alaquàs, Pedralba, Bugarra, Picanya, Xirivella, Algemesí, Cullera, Sueca, Utiel, Catarroja, Benetússer, Paiporta i Massanassa rebran l’actuació infantil de ‘La Colla’ perquè els xiquets «passen un matí divertit i obliden la situació tan delicada que han viscut», ha destacat la cadena en un comunicat.

‘Feretes a l’escola’ proporciona una experiència educativa i lúdica que combina unitats didàctiques, tallers interactius i les cançons de ‘La Banda de les Feretes’ tancaran la jornada cantant i ballant.

Així, visitaran els col·legis afectats dues autèntiques feretes, Dragolina i Butoni, que estaran manipulats per les actrius Aina Gimeno i Lucía Aibar. Iran acompanyades de l’il·lustrador Pablo Caracol, que ajudarà als xiquets a desenvolupar la imaginació dibuixant les seues pròpies espantacriaturas.

‘La Colla’, l’espai infantil de la radiotelevisió valenciana, aposta un cop més amb este projecte per «la difusió de la tradició valenciana entre els xicotets i l’ensenyament amb l’experiència positiva i divertida de continguts amb identitat pròpia i en valencià».

Últimes notícies

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.