‘La Colla’ d’À Punt es trasllada fins als col·legis de municipis afectats per la dana

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

‘La Colla’ d’À Punt, l’espai infantil de la radiotelevisió pública valenciana, ha avançat l’engegada de l’activitat ‘Feretes a l’escola’, prevista inicialment per al 2025, i acostarà ja durant esta setmana als alumnes d’Infantil i Primària dels col·legis afectats per la dana el món de les espantacriatures valencianes i els contes de la tradició oral.

D’esta manera, tant les escoles que havien tancat de forma temporal i que ja estan reobrint com les que acullen xiquetes i xiquets afectats per la dana podran gaudir d’esta activitat ja durant este mes de desembre, amb el propòsit de «portar la diversió i l’entreteniment als xiquets que estan patint les conseqüències» d’este episodi de pluges.

Concretament, col·legis de Xest, Xiva, Alfafar, Aldaia, Alaquàs, Pedralba, Bugarra, Picanya, Xirivella, Algemesí, Cullera, Sueca, Utiel, Catarroja, Benetússer, Paiporta i Massanassa rebran l’actuació infantil de ‘La Colla’ perquè els xiquets «passen un matí divertit i obliden la situació tan delicada que han viscut», ha destacat la cadena en un comunicat.

‘Feretes a l’escola’ proporciona una experiència educativa i lúdica que combina unitats didàctiques, tallers interactius i les cançons de ‘La Banda de les Feretes’ tancaran la jornada cantant i ballant.

Així, visitaran els col·legis afectats dues autèntiques feretes, Dragolina i Butoni, que estaran manipulats per les actrius Aina Gimeno i Lucía Aibar. Iran acompanyades de l’il·lustrador Pablo Caracol, que ajudarà als xiquets a desenvolupar la imaginació dibuixant les seues pròpies espantacriaturas.

‘La Colla’, l’espai infantil de la radiotelevisió valenciana, aposta un cop més amb este projecte per «la difusió de la tradició valenciana entre els xicotets i l’ensenyament amb l’experiència positiva i divertida de continguts amb identitat pròpia i en valencià».

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha oferit tota la informació en temps real sobre la investigació de les vivendes públiques de Les Naus i retreta a l’esquerra les seues crítiques, comparant el cas amb l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa la gestió del PP en Les Naus i nega falta de transparència a Alacant

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern del PP està col·laborant i sent transparent en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta situació amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus a la Platja de San Juan

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb total transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en lajornament de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat aquesta actitud amb el cas dalcoi.

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i per l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco en 2000 a Madrid.

Avantatge de pista per al Valencia Basket davant un Joventut sense pressió en les semifinals de la Liga Endesa

Valencia Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el paper decisiu de Ricky Rubio. Pedro Martínez avisa del gran moment de forma de la Penya i afirma que l’eliminatòria està al 50%.

El Valencia Basket busca colpejar primer en la semifinal davant un Joventut sense pressió

El Valencia Basket arriba a la semifinal de la Lliga Endesa amb avantatge de pista i el paper de favorit davant un Asisa Joventut sense pressió, impulsat pel gran moment de Ricky Rubio i amb un Pedro Martínez que alerta del potencial verd-i-negre.

La falta de personal i de suport psicològic en residències de majors colpeja més les nits i els festius

Un estudi de l OCU assenyala que moltes residències de majors funcionen amb poc personal, especialment de nit i en festius, i que més d un terç dels residents no rep atenció psicològica setmanal.

L’economia d’Alacant esquiva l’impacte dels aranzels de Trump gràcies a la venda a la UE

Un informe de la Cambra de Comerç d’Alacant conclou que l’impacte dels aranzels dels Estats Units ha sigut limitat perquè les empreses han impulsat les exportacions a la Unió Europea i el sector servicis.