‘La Colla’ d’À Punt es trasllada fins als col·legis de municipis afectats per la dana

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

‘La Colla’ d’À Punt, l’espai infantil de la radiotelevisió pública valenciana, ha avançat l’engegada de l’activitat ‘Feretes a l’escola’, prevista inicialment per al 2025, i acostarà ja durant esta setmana als alumnes d’Infantil i Primària dels col·legis afectats per la dana el món de les espantacriatures valencianes i els contes de la tradició oral.

D’esta manera, tant les escoles que havien tancat de forma temporal i que ja estan reobrint com les que acullen xiquetes i xiquets afectats per la dana podran gaudir d’esta activitat ja durant este mes de desembre, amb el propòsit de «portar la diversió i l’entreteniment als xiquets que estan patint les conseqüències» d’este episodi de pluges.

Concretament, col·legis de Xest, Xiva, Alfafar, Aldaia, Alaquàs, Pedralba, Bugarra, Picanya, Xirivella, Algemesí, Cullera, Sueca, Utiel, Catarroja, Benetússer, Paiporta i Massanassa rebran l’actuació infantil de ‘La Colla’ perquè els xiquets «passen un matí divertit i obliden la situació tan delicada que han viscut», ha destacat la cadena en un comunicat.

‘Feretes a l’escola’ proporciona una experiència educativa i lúdica que combina unitats didàctiques, tallers interactius i les cançons de ‘La Banda de les Feretes’ tancaran la jornada cantant i ballant.

Així, visitaran els col·legis afectats dues autèntiques feretes, Dragolina i Butoni, que estaran manipulats per les actrius Aina Gimeno i Lucía Aibar. Iran acompanyades de l’il·lustrador Pablo Caracol, que ajudarà als xiquets a desenvolupar la imaginació dibuixant les seues pròpies espantacriaturas.

‘La Colla’, l’espai infantil de la radiotelevisió valenciana, aposta un cop més amb este projecte per «la difusió de la tradició valenciana entre els xicotets i l’ensenyament amb l’experiència positiva i divertida de continguts amb identitat pròpia i en valencià».

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.