La Comunitat Valenciana recupera les exportacions a Algèria després de la retirada de les restriccions

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Els certificats d’origen emesos en els últims mesos del 2024 per les càmeres de la Comunitat Valenciana amb destinació a Algèria reflectixen la incipient recuperació de les exportacions al mercat algerià, després de l’eliminació de les traves a l’exportació.

Així, el 2024 els certificats emesos van aconseguir els 517, en la seua majoria emesos al novembre i desembre, segons ha explicat Càmera València en un comunicat.

Entre els productes exportats, destaquen l’alimentació –carn i productes de fleca–, productes químics –neteja, fertilitzants i cosmètica–, materials de construcció –rajoles ceràmiques i instal·lacions sanitàries– i maquinària per a indústria agroalimentària.

Al gener del 2024 es va iniciar el procés de liberalització de les importacions algerianes de productes espanyols, en concret amb el pollastre i la carn, i els vehicles de transport de mercaderies. És per això, que ambdues partides siguen les de major volum d’exportació a Algèria en els deu primers mesos del 2024, tant a nivell d’Espanya com de la Comunitat Valenciana i de la província de Valencia.

Al novembre del 2024 Algèria va alçar totes les restriccions per al comerç exterior amb Espanya, mentre, els bancs algerians autoritzats podran realitzar domiciliacions per a operacions de comerç exterior amb Espanya.

Els sectors industrials que en major mesura es van a beneficiar de l’obertura del mercat algerià són les que més van patir el tancament de fronteres: els materials de construcció, especialment els relacionats amb el sector ceràmic (Algèria era el novè mercat el 2021) i els productes químics com a fertilitzants, abonaments, insecticides i cosmètica (Algèria era el setè mercat el 2021).

També estaran entre els majors beneficiaris de la mesura els sectors dels béns d’equip (maquinària i aparells i material elèctric), semimanufactures (ferro i acer, matèries plàstiques, alimentació (peix, cacao, preparacions alimentoses, etc.), béns de consum com la confecció (Algèria era el novè mercat el 2021) i, en menor mesura, calçat.

Les empreses valencianes afronten el repte de tornar a posicionar-se i, en molts casos, recuperar la quota de mercat que han perdut en els dos últims anys, en favor d’altres proveïdors procedents d’Itàlia, Portugal o Turquia.

«La recuperació de les vendes en el mercat algerià va a ser significativa al llarg del 2025, però tardarà més d’un any a aconseguir els nivells previs al tancament de fronteres del 2022», ha conclòs Càmera València.

Últimes notícies

La família de Juan Navarro confia que l’ADN dels ossos aclarisca el cas 33 anys després

La família de Juan Navarro, desaparegut fa 33 anys a Dénia, espera que les proves d’ADN sobre els ossos trobats a la vivenda familiar confirmen la identitat i permeten avançar en la investigació.

Naix a València el primer centre mediterrani d’intel·ligència climàtica d’Europa

La Generalitat ha anunciat la creació del primer Centre Mediterrani d’Intel·ligència Climàtica d’Europa, amb seu a València, per a millorar la previsió i la resposta davant fenòmens meteorològics extrems a tota la conca mediterrània.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant Manuel Villar assegura que el govern municipal del PP ha oferit transparència i col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar (PP), assegura que el govern local ha entregat tota la informació sobre la promoció de Les Naus i acusa l’esquerra de donar lliçons de transparència mentre critica la gestió del cas d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d Alacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb la comissió que investiga possibles irregularitats en l adjudicació de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de Sant Joan i ha criticat l actuació de l Ajuntament d Alcoi.

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar (PP), assegura que el govern municipal ha facilitat tota la informació sobre la promoció de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoy per un cas d’expedient disciplinari a una funcionària.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus a la Platja de San Juan

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb total transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en lajornament de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat aquesta actitud amb el cas dalcoi.

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i per l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco en 2000 a Madrid.