La Comunitat Valenciana recupera les exportacions a Algèria després de la retirada de les restriccions

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Els certificats d’origen emesos en els últims mesos del 2024 per les càmeres de la Comunitat Valenciana amb destinació a Algèria reflectixen la incipient recuperació de les exportacions al mercat algerià, després de l’eliminació de les traves a l’exportació.

Així, el 2024 els certificats emesos van aconseguir els 517, en la seua majoria emesos al novembre i desembre, segons ha explicat Càmera València en un comunicat.

Entre els productes exportats, destaquen l’alimentació –carn i productes de fleca–, productes químics –neteja, fertilitzants i cosmètica–, materials de construcció –rajoles ceràmiques i instal·lacions sanitàries– i maquinària per a indústria agroalimentària.

Al gener del 2024 es va iniciar el procés de liberalització de les importacions algerianes de productes espanyols, en concret amb el pollastre i la carn, i els vehicles de transport de mercaderies. És per això, que ambdues partides siguen les de major volum d’exportació a Algèria en els deu primers mesos del 2024, tant a nivell d’Espanya com de la Comunitat Valenciana i de la província de Valencia.

Al novembre del 2024 Algèria va alçar totes les restriccions per al comerç exterior amb Espanya, mentre, els bancs algerians autoritzats podran realitzar domiciliacions per a operacions de comerç exterior amb Espanya.

Els sectors industrials que en major mesura es van a beneficiar de l’obertura del mercat algerià són les que més van patir el tancament de fronteres: els materials de construcció, especialment els relacionats amb el sector ceràmic (Algèria era el novè mercat el 2021) i els productes químics com a fertilitzants, abonaments, insecticides i cosmètica (Algèria era el setè mercat el 2021).

També estaran entre els majors beneficiaris de la mesura els sectors dels béns d’equip (maquinària i aparells i material elèctric), semimanufactures (ferro i acer, matèries plàstiques, alimentació (peix, cacao, preparacions alimentoses, etc.), béns de consum com la confecció (Algèria era el novè mercat el 2021) i, en menor mesura, calçat.

Les empreses valencianes afronten el repte de tornar a posicionar-se i, en molts casos, recuperar la quota de mercat que han perdut en els dos últims anys, en favor d’altres proveïdors procedents d’Itàlia, Portugal o Turquia.

«La recuperació de les vendes en el mercat algerià va a ser significativa al llarg del 2025, però tardarà més d’un any a aconseguir els nivells previs al tancament de fronteres del 2022», ha conclòs Càmera València.

Últimes notícies

Tres dones majors ferides en un atropellament a Torreblanca per un cotxe en sentit contrari

Tres dones d’avançada edat han resultat ferides a Torreblanca després de ser atropellades quan estaven assegudes a la vorera. El conductor circulava en sentit contrari i es va negar a fer-se la prova d’alcoholèmia.

Les penyes de Bous al Carrer porten al TSJCV el nou reglament de festejos taurins

La Federació de Penyes de Bous al Carrer ha presentat un recurs contenciós administratiu davant del TSJCV contra el nou reglament autonòmic de festejos taurins, que entrarà en vigor l’1 de gener de 2027, sobretot per la major intervenció dels ajuntaments i el cost de les inspeccions tècniques.

Estabilitat i cels clars demà divendres, amb calor forta en punts del Mediterrani

L’anticicló mantindrà demà divendres un oratge estable, sense pluges i amb cels en general rasos. A la Comunitat Valenciana les temperatures es mantindran, amb lleuger repunt de les màximes a l’interior de València.

La Universitat de València marca noves regles per a usar la IA de manera responsable

La Universitat de València ha aprovat unes noves directrius per a l’ús responsable de la intel·ligència artificial i ha iniciat un pla estratègic amb infraestructures pròpies, convenis amb proveïdors i formació per a tota la comunitat universitària.

El còctel ‘Puig d’Amaltea’ triomfa com a còctel de l’any a Benidorm

El còctel 'Puig d'Amaltea', que combina ron, vermut a l'oli d'oliva, formatge de cabra i mel cítrica, ha sigut distingit com el millor còctel de 2026 en un concurs organitzat per l'associació de bars, restaurants i cafeteries de Benidorm.

Pérez Llorca defensarà en Les Corts la ‘normalitat’ i la reconstrucció després de la dana

Juanfran Pérez Llorca defensarà dilluns en Les Corts les polítiques del Consell per recuperar la normalitat del debat públic, l’estabilitat institucional i l’eficàcia de la reconstrucció després de la dana. El debat de política general servirà també per repassar la gestió d’esta legislatura i avançar els principals reptes i mesures de futur per a la Comunitat Valenciana.

La fàbrica de Ford Almussafes es consolida com a pol mundial d’innovació amb quatre premis en tres anys

La planta de Ford Almussafes ha encadenat quatre Henry Ford Technology Award entre 2023 i 2025 gràcies a projectes d’intel·ligència artificial aplicats a qualitat, pintura, ferramentes i producció.

L’Alzheimer ja es pot detectar prompte, però l’accés no és igual per a tots

La neurobiòloga Mara Dierssen alerta a Alfara del Patriarca que el diagnòstic precoç de l’Alzheimer ja és possible, però el Sistema Nacional de Salut encara no el garantix de manera homogènia i equitativa. També reclama abordar els dilemes legals i ètics que genera esta malaltia devastadora i creixent.