La Comunitat Valenciana recupera les exportacions a Algèria després de la retirada de les restriccions

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Els certificats d’origen emesos en els últims mesos del 2024 per les càmeres de la Comunitat Valenciana amb destinació a Algèria reflectixen la incipient recuperació de les exportacions al mercat algerià, després de l’eliminació de les traves a l’exportació.

Així, el 2024 els certificats emesos van aconseguir els 517, en la seua majoria emesos al novembre i desembre, segons ha explicat Càmera València en un comunicat.

Entre els productes exportats, destaquen l’alimentació –carn i productes de fleca–, productes químics –neteja, fertilitzants i cosmètica–, materials de construcció –rajoles ceràmiques i instal·lacions sanitàries– i maquinària per a indústria agroalimentària.

Al gener del 2024 es va iniciar el procés de liberalització de les importacions algerianes de productes espanyols, en concret amb el pollastre i la carn, i els vehicles de transport de mercaderies. És per això, que ambdues partides siguen les de major volum d’exportació a Algèria en els deu primers mesos del 2024, tant a nivell d’Espanya com de la Comunitat Valenciana i de la província de Valencia.

Al novembre del 2024 Algèria va alçar totes les restriccions per al comerç exterior amb Espanya, mentre, els bancs algerians autoritzats podran realitzar domiciliacions per a operacions de comerç exterior amb Espanya.

Els sectors industrials que en major mesura es van a beneficiar de l’obertura del mercat algerià són les que més van patir el tancament de fronteres: els materials de construcció, especialment els relacionats amb el sector ceràmic (Algèria era el novè mercat el 2021) i els productes químics com a fertilitzants, abonaments, insecticides i cosmètica (Algèria era el setè mercat el 2021).

També estaran entre els majors beneficiaris de la mesura els sectors dels béns d’equip (maquinària i aparells i material elèctric), semimanufactures (ferro i acer, matèries plàstiques, alimentació (peix, cacao, preparacions alimentoses, etc.), béns de consum com la confecció (Algèria era el novè mercat el 2021) i, en menor mesura, calçat.

Les empreses valencianes afronten el repte de tornar a posicionar-se i, en molts casos, recuperar la quota de mercat que han perdut en els dos últims anys, en favor d’altres proveïdors procedents d’Itàlia, Portugal o Turquia.

«La recuperació de les vendes en el mercat algerià va a ser significativa al llarg del 2025, però tardarà més d’un any a aconseguir els nivells previs al tancament de fronteres del 2022», ha conclòs Càmera València.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.