15.3 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

La Comunitat Valenciana recupera les exportacions a Algèria després de la retirada de les restriccions

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Els certificats d’origen emesos en els últims mesos del 2024 per les càmeres de la Comunitat Valenciana amb destinació a Algèria reflectixen la incipient recuperació de les exportacions al mercat algerià, després de l’eliminació de les traves a l’exportació.

Així, el 2024 els certificats emesos van aconseguir els 517, en la seua majoria emesos al novembre i desembre, segons ha explicat Càmera València en un comunicat.

Entre els productes exportats, destaquen l’alimentació –carn i productes de fleca–, productes químics –neteja, fertilitzants i cosmètica–, materials de construcció –rajoles ceràmiques i instal·lacions sanitàries– i maquinària per a indústria agroalimentària.

Al gener del 2024 es va iniciar el procés de liberalització de les importacions algerianes de productes espanyols, en concret amb el pollastre i la carn, i els vehicles de transport de mercaderies. És per això, que ambdues partides siguen les de major volum d’exportació a Algèria en els deu primers mesos del 2024, tant a nivell d’Espanya com de la Comunitat Valenciana i de la província de Valencia.

Al novembre del 2024 Algèria va alçar totes les restriccions per al comerç exterior amb Espanya, mentre, els bancs algerians autoritzats podran realitzar domiciliacions per a operacions de comerç exterior amb Espanya.

Els sectors industrials que en major mesura es van a beneficiar de l’obertura del mercat algerià són les que més van patir el tancament de fronteres: els materials de construcció, especialment els relacionats amb el sector ceràmic (Algèria era el novè mercat el 2021) i els productes químics com a fertilitzants, abonaments, insecticides i cosmètica (Algèria era el setè mercat el 2021).

També estaran entre els majors beneficiaris de la mesura els sectors dels béns d’equip (maquinària i aparells i material elèctric), semimanufactures (ferro i acer, matèries plàstiques, alimentació (peix, cacao, preparacions alimentoses, etc.), béns de consum com la confecció (Algèria era el novè mercat el 2021) i, en menor mesura, calçat.

Les empreses valencianes afronten el repte de tornar a posicionar-se i, en molts casos, recuperar la quota de mercat que han perdut en els dos últims anys, en favor d’altres proveïdors procedents d’Itàlia, Portugal o Turquia.

“La recuperació de les vendes en el mercat algerià va a ser significativa al llarg del 2025, però tardarà més d’un any a aconseguir els nivells previs al tancament de fronteres del 2022”, ha conclòs Càmera València.

Últimes notícies

Febrer no és curt per al Llevant: fins a cinc partits i derbi davant el València

El Llevant, penúltim amb 18 punts, encara un mes comprimit amb Athletic, València, Vila-real i Barcelona, i podria afegir a l'Alabés si es confirma la data.

El Vila-real afronta un febrer propici i queda a l’espera de la data del Barça

L'equip encara un calendari amb dos partits a casa i una única eixida davant rivals en mala ratxa o zona baixa, i espera la data del Barça. Amb 42 punts, té a tir a l'Atlètic, tercer amb 45.

Reial Societat, Osasuna i Athletic posen a prova a un Elx necessitat al febrer

La Reial Societat, Osasuna i Athletic esperen a un Elx sense victòries en 2026 i amb només dos punts sobre el descens. El mes pot incloure un quart dol davant l'Espanyol en el Martínez Valero.

Absolts d’una violació grupal a Novelda per falta de proves

L'Audiència d'Alacant ha absolt a tres jóvens acusats d'agredir sexualment a una menor en 2019 al no trobar evidències que corroboren el seu relat. El tribunal subratlla el retard de cinc anys en la denúncia i l'absència d'indicis objectius.

El conseller de Sanitat anuncia accions legals per difamació contra Diana Morant

Marciano Gómez ha anunciat que acudirà als tribunals per atemptat contra l'honor, calúmnies i injúries. L'anunci arriba després de crítiques de Diana Morant per la privatització de la sanitat.

Morant sobre les cues del padró a València: el padró és competència de l’Ajuntament

Morant ha atribuït les cues del padró a una competència municipal i ha demanat reforços. Delegació la recolza i avança una tramitació urgent amb inici aproximat a l'abril.

Morant denuncia que més de 90.000 valencianes es van quedar sense cribratge de càncer de mama en 2025

La ministra Diana Morant ha denunciat que més de 90.000 dones de la Comunitat Valenciana no van ser citades en 2025 per al cribratge de càncer de mama, la qual cosa, ha advertit, 'posar en perill la seua vida'. També ha defés la inversió estatal en investigació oncològica i el suport als pròxims passos de l'equip de Mariano Barbacid.

Guia Repsol premia a quatre restaurants pel seu lideratge en sostenibilitat

Guia Repsol ha distingit amb el Sol Sostenible a Ricard Camarena, Els Moles, Ansils i Tram pel seu treball respectuós amb el medi ambient. La distinció busca crear referents en cada categoria de la guia.