La Comunitat Valenciana recupera les exportacions a Algèria després de la retirada de les restriccions

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Els certificats d’origen emesos en els últims mesos del 2024 per les càmeres de la Comunitat Valenciana amb destinació a Algèria reflectixen la incipient recuperació de les exportacions al mercat algerià, després de l’eliminació de les traves a l’exportació.

Així, el 2024 els certificats emesos van aconseguir els 517, en la seua majoria emesos al novembre i desembre, segons ha explicat Càmera València en un comunicat.

Entre els productes exportats, destaquen l’alimentació –carn i productes de fleca–, productes químics –neteja, fertilitzants i cosmètica–, materials de construcció –rajoles ceràmiques i instal·lacions sanitàries– i maquinària per a indústria agroalimentària.

Al gener del 2024 es va iniciar el procés de liberalització de les importacions algerianes de productes espanyols, en concret amb el pollastre i la carn, i els vehicles de transport de mercaderies. És per això, que ambdues partides siguen les de major volum d’exportació a Algèria en els deu primers mesos del 2024, tant a nivell d’Espanya com de la Comunitat Valenciana i de la província de Valencia.

Al novembre del 2024 Algèria va alçar totes les restriccions per al comerç exterior amb Espanya, mentre, els bancs algerians autoritzats podran realitzar domiciliacions per a operacions de comerç exterior amb Espanya.

Els sectors industrials que en major mesura es van a beneficiar de l’obertura del mercat algerià són les que més van patir el tancament de fronteres: els materials de construcció, especialment els relacionats amb el sector ceràmic (Algèria era el novè mercat el 2021) i els productes químics com a fertilitzants, abonaments, insecticides i cosmètica (Algèria era el setè mercat el 2021).

També estaran entre els majors beneficiaris de la mesura els sectors dels béns d’equip (maquinària i aparells i material elèctric), semimanufactures (ferro i acer, matèries plàstiques, alimentació (peix, cacao, preparacions alimentoses, etc.), béns de consum com la confecció (Algèria era el novè mercat el 2021) i, en menor mesura, calçat.

Les empreses valencianes afronten el repte de tornar a posicionar-se i, en molts casos, recuperar la quota de mercat que han perdut en els dos últims anys, en favor d’altres proveïdors procedents d’Itàlia, Portugal o Turquia.

«La recuperació de les vendes en el mercat algerià va a ser significativa al llarg del 2025, però tardarà més d’un any a aconseguir els nivells previs al tancament de fronteres del 2022», ha conclòs Càmera València.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.