La dana Alice deixa en port a la Ruta de la Seda i ajorna l’eixida a València

Els avisos de l’AEMET per pluges molt fortes associades a la dana Alice a València, Eivissa i Formentera han obligat a mantindre a la flota en terra i a ajornar l’eixida de la Ruta de la Seda, prevista hui des del Real Club Nàutic de València amb arribada al club És Nàutic.

Segons l’organització, prop de 30 vaixells que havien de prendre l’eixida no han salpat. La travessia tenia com a meta el club És Nàutic, que anava a acollir el dissabte la celebració d’arribada, ara posposada.

Prioritat a la seguretat

El comité organitzador va recalcar que la prioritat és la seguretat de tots. Va admetre que la decisió ha sigut difícil, però les previsions no permeten desenrotllar la travessia amb les garanties necessàries. Amb episodis de pluges molt fortes i persistents, la navegació es veu condicionada per ruixats que reduïxen la visibilitat, alteren els temps de maniobra i compliquen el seguiment i l’assistència en la mar, per la qual cosa continuar hauria suposat assumir un risc innecessari.

Els comunicats meteorològics ja apuntaven a inicis de setmana unes certes complicacions que han anat a més. L’AEMET va emetre un avís especial per pluges molt fortes i persistents a València, Múrcia, Eivissa i Formentera associat a la dana Alice, un escenari que va fer inviable mantindre el pla previst i va obligar a deixar en port l’etapa inaugural.

L’organització treballa ara en la busca d’una nova data per a celebrar la travessia, si les condicions i el calendari ho permeten. El programa de regates de Creuer ORC del Real Club Nàutic de València està molt tancat, la qual cosa complica encaixar el canvi, encara que l’objectiu continua sent arribar al club És Nàutic.

L’ajornament implica reprogramar logística i comunicacions amb les tripulacions, revisar el pla de seguretat i ajustar el dispositiu de seguiment, tasques que depenen del fet que milloren els comunicats meteorològics en les pròximes jornades.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Generalitat garantix que la jutgessa de la dana mantindrà el seu equip de funcionaris a Catarroja

La Conselleria de Justícia assegura que el jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024 conservarà el mateix nombre de funcionaris després del procés d'estabilització de la plantilla.

Xàtiva marca la temperatura màxima d’Espanya amb 32,6 graus en un nou repunt de calor

Xàtiva registra 32,6 graus i se situa com la màxima d'Espanya en una jornada d'ascensos generalitzats en la Comunitat Valenciana, amb diverses localitats per damunt dels 30 graus.

Diana Morant s’oferix per a liderar el PSPV i veu un empat tècnic entre blocs en la Comunitat

Diana Morant anuncia que es presentarà per a encapçalar la llista del PSPV a la Generalitat quan el partit òbriga el procés i sosté que existix un empat tècnic entre els blocs d'esquerra i dreta en la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana al Govern que exigisca a la UE més flexibilitat en fitosanitaris per al camp valencià

Pérez Llorca urgix al Govern a reclamar a la Unió Europea més flexibilitat en l'ús de fitosanitaris perquè el camp valencià competisca en igualtat de condicions enfront dels productes extracomunitaris.

Pérez Llorca titlla d’estèril el debat sobre la prioritat nacional i reivindica la prioritat valenciana

Pérez Llorca considera estèril el debat sobre la prioritat nacional vinculat al pacte PP-Vox a Extremadura i defén prioritzar l'arrelament i la Comunitat Valenciana. Nega que estes polítiques suposen racisme i recorda que ja s'apliquen criteris similars en ajudes i vivenda.

Marcelino alerta sobre el millor moment de l’Oviedo i reclama màxima exigència al Vila-real

Marcelino advertix que l'Oviedo travessa la seua millor fase de la temporada malgrat estar en descens i exigix al Vila-real màxima concentració per a defendre la tercera plaça i l'objectiu de Champions.

Catalá defén el reforç de personal a València i nega boicot a la regularització d’immigrants

María José Catalá sosté que l'Ajuntament de València està reforçant personal per a la regularització d'immigrants i rebutja les acusacions de boicot del PSOE.

Bernabé acusa a Catalá d’aïllar-se i embossar la gestió de la regularització de migrants

Pilar Bernabé critica que María José Catalá s'ha quedat sola i ha reaccionat tard i malament davant el reforç de personal municipal per al procés de regularització extraordinària de migrants.