9.6 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

La DGT preveu més d’un milió de desplaçaments en les carreteres valencianes en Setmana Santa

La Direcció general de trànsit (DGT) preveu un total d’1.134.840 desplaçaments de llarg recorregut en les carreteres de la Comunitat Valenciana durant la segona fase de l’operació especial de tràfic Setmana Santa, que s’espera més important que la fase anterior per volum de vehicles al llarg de tota la xarxa viària.

L’Operació arranca este dimecres a les 15 hores i finalitza a la Comunitat Valenciana a les 24 hores del dilluns, 1 d’abril. En aquesta segona fase de l’operació especial s’espera, a nivell nacional, 9.650.000 desplaçaments de llarg recorregut, dels quals un 12% corresponen a la Comunitat Valenciana.

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha realitzat una crida als conductors perquè “extremen les precaucions i respecten la normativa de circulació”.

Bernabé ha subratllat la “importància” de respectar les limitacions de seguretat, la no utilització de telefonia mòbil mentre es condueix i l’obligatorietat de l’ús del cinturó i els sistemes de retenció infantil.

A més, ha afegit que és “fonamental, com sempre”, planificar amb antelació el viatge realitzant una completa posada a punt del vehicle abans d’eixir, evitar en la mesura del possible els dies i hores més desfavorables, i buscar sempre la millor ruta per a evitar imprevists. També la delegada ha destacat que “hi haurà tolerància zero amb el consum d’alcohol i drogues i l’excés de velocitat”.

Dues fases

La Setmana Santa és el període en què es produeix un important èxode de vehicles dels nuclis urbans propiciat per les festivitats d’estes dates, les vacances escolars i universitàries, i per multitud d’actes religiosos de fort arrelament popular.

Per això, la DGT ha engegat el dispositiu especial de Setmana Santa dividit en dues fases. La primera es va perllongar des de divendres passat fins al diumenge, 24 de març. Durant la primera fase, la DGT va estimar més de 4,2 milions de desplaçaments, dels quals 491.000 van correspondre a la Comunitat Valenciana. En el que portem de Setmana Santa, una persona ha mort en les carreteres de la Comunitat Valenciana.

El nombre total de desplaçaments de llarg recorregut a nivell nacional, prevists durant tota la Setmana Santa (ambdues fases), és de 16.550.000, dels quals un 12% corresponen a la Comunitat Valenciana i un 22% a l’àrea d’influència d’este centre de Gestió de Tràfic.

Segons les dades aportades per la DGT, les hores més desfavorables per a la circulació seran les d’aquesta vesprada entre les 16 a 21 hores; entre les 10 i les 14 hores i de les 16 a les 21 hores del dijous, 28 de març; entre les 10 i 14 hores del divendres, 29 de març; de 10 a 14 hores i les 16 a 21 hores del diumenge, 31 de març i de les 10 a 14 i 16 hores a les 21 hores del dilluns, 1 d’abril.

Les carreteres i trams on s’espera més conflictivitat seran, en la província d’Alacant, a l’A-70: Pk. 0 – 31,2. Accessos i eixides de la circumval·lació d’Alacant; i N-332: Pk.157 – 159. Accés a Altea. Pk.95 – 86,5; Accessos a l’Altet- Santa Pola i costa; Pk.49 – 55. Accessos a Torrevella.

A la província Castelló a la CV-13: PK. 16,4. Branc d’enllaç amb AP-7 i N-340 a Torreblanca; i a la província Valencia, a l’A-3: Pk. 300 – 295; Tram Requena (Entrada). Pk. 347 – 352. Tram Quart de Poblet (Entrada/Eixida); A-7/A-3: Pk. 339 de A-3. Enllaç de les dues autovies (Entrada/Eixida); N-332: Pk. 221,7 – 213,5. Extrems de la variant de Gandía i travessies de Bellreguard i Oliva regulades per semàfors (Entrada/Eixida). Pk. 236+800; Accés a Tavernes de la Valldigna i platges (Entrada/Eixida). Pk. 251,300; Rotonda d’accés a Cullera i platges (Entrada/Eixida); i CV-500: Tram entre la fi de l’autovia i la Rotonda del Sidi en l’eixida i entre la Rotonda del Perellonet i la del Saler en les tornades.

Agents de l’Agrupació de Tràfic de la Guàrdia Civil, personal funcionari del Centre de Gestió del Tràfic, patrulla d’helicòpters i personal encarregat del manteniment d’equips i de la instal·lació de mesures en carretera prestaran especial atenció a les incidències del tràfic que amb motiu d’aquests desplaçaments es vagen produint, sobretot encaminades a aconseguir la major fluïdesa i seguretat. A més, es comptarà amb la col·laboració de les policies locals per als accessos a les grans poblacions i travessies on exercisquen la vigilància.

Últimes notícies

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.