La DGT preveu més d’un milió de desplaçaments en les carreteres valencianes en Setmana Santa

La Direcció general de trànsit (DGT) preveu un total d’1.134.840 desplaçaments de llarg recorregut en les carreteres de la Comunitat Valenciana durant la segona fase de l’operació especial de tràfic Setmana Santa, que s’espera més important que la fase anterior per volum de vehicles al llarg de tota la xarxa viària.

L’Operació arranca este dimecres a les 15 hores i finalitza a la Comunitat Valenciana a les 24 hores del dilluns, 1 d’abril. En aquesta segona fase de l’operació especial s’espera, a nivell nacional, 9.650.000 desplaçaments de llarg recorregut, dels quals un 12% corresponen a la Comunitat Valenciana.

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha realitzat una crida als conductors perquè «extremen les precaucions i respecten la normativa de circulació».

Bernabé ha subratllat la «importància» de respectar les limitacions de seguretat, la no utilització de telefonia mòbil mentre es condueix i l’obligatorietat de l’ús del cinturó i els sistemes de retenció infantil.

A més, ha afegit que és «fonamental, com sempre», planificar amb antelació el viatge realitzant una completa posada a punt del vehicle abans d’eixir, evitar en la mesura del possible els dies i hores més desfavorables, i buscar sempre la millor ruta per a evitar imprevists. També la delegada ha destacat que «hi haurà tolerància zero amb el consum d’alcohol i drogues i l’excés de velocitat».

Dues fases

La Setmana Santa és el període en què es produeix un important èxode de vehicles dels nuclis urbans propiciat per les festivitats d’estes dates, les vacances escolars i universitàries, i per multitud d’actes religiosos de fort arrelament popular.

Per això, la DGT ha engegat el dispositiu especial de Setmana Santa dividit en dues fases. La primera es va perllongar des de divendres passat fins al diumenge, 24 de març. Durant la primera fase, la DGT va estimar més de 4,2 milions de desplaçaments, dels quals 491.000 van correspondre a la Comunitat Valenciana. En el que portem de Setmana Santa, una persona ha mort en les carreteres de la Comunitat Valenciana.

El nombre total de desplaçaments de llarg recorregut a nivell nacional, prevists durant tota la Setmana Santa (ambdues fases), és de 16.550.000, dels quals un 12% corresponen a la Comunitat Valenciana i un 22% a l’àrea d’influència d’este centre de Gestió de Tràfic.

Segons les dades aportades per la DGT, les hores més desfavorables per a la circulació seran les d’aquesta vesprada entre les 16 a 21 hores; entre les 10 i les 14 hores i de les 16 a les 21 hores del dijous, 28 de març; entre les 10 i 14 hores del divendres, 29 de març; de 10 a 14 hores i les 16 a 21 hores del diumenge, 31 de març i de les 10 a 14 i 16 hores a les 21 hores del dilluns, 1 d’abril.

Les carreteres i trams on s’espera més conflictivitat seran, en la província d’Alacant, a l’A-70: Pk. 0 – 31,2. Accessos i eixides de la circumval·lació d’Alacant; i N-332: Pk.157 – 159. Accés a Altea. Pk.95 – 86,5; Accessos a l’Altet- Santa Pola i costa; Pk.49 – 55. Accessos a Torrevella.

A la província Castelló a la CV-13: PK. 16,4. Branc d’enllaç amb AP-7 i N-340 a Torreblanca; i a la província Valencia, a l’A-3: Pk. 300 – 295; Tram Requena (Entrada). Pk. 347 – 352. Tram Quart de Poblet (Entrada/Eixida); A-7/A-3: Pk. 339 de A-3. Enllaç de les dues autovies (Entrada/Eixida); N-332: Pk. 221,7 – 213,5. Extrems de la variant de Gandía i travessies de Bellreguard i Oliva regulades per semàfors (Entrada/Eixida). Pk. 236+800; Accés a Tavernes de la Valldigna i platges (Entrada/Eixida). Pk. 251,300; Rotonda d’accés a Cullera i platges (Entrada/Eixida); i CV-500: Tram entre la fi de l’autovia i la Rotonda del Sidi en l’eixida i entre la Rotonda del Perellonet i la del Saler en les tornades.

Agents de l’Agrupació de Tràfic de la Guàrdia Civil, personal funcionari del Centre de Gestió del Tràfic, patrulla d’helicòpters i personal encarregat del manteniment d’equips i de la instal·lació de mesures en carretera prestaran especial atenció a les incidències del tràfic que amb motiu d’aquests desplaçaments es vagen produint, sobretot encaminades a aconseguir la major fluïdesa i seguretat. A més, es comptarà amb la col·laboració de les policies locals per als accessos a les grans poblacions i travessies on exercisquen la vigilància.

Últimes notícies

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.