12 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

La Diputació lliura 24 furgonetes i 19 tot terrenys a municipis afectats per la dana

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València ha lliurat este divendres 43 vehicles (24 furgonetes i 19 tot terrenys) als municipis afectats per la dana que ho han sol·licitat en el marc del Pla En Peu, el pla d’ajudes per a la reconstrucció implementat per la corporació provincial.

La inversió en estos vehicles és d’1.264.000 euros. S’han beneficiat 22 municipis: Albal, Aldaia, Alfafar, Algemesí, Alzira, Benetússer, Beniparrell, Bugarra, Catarroja, Favara, Fuenterrobles, Guadassuar, Massanassa, Paiporta, Picanya, Riola, Sedaví, Sollana, Sot de Xera, Sueca, Torís i Utiel, detalla la corporació.

Amb els vehicles es pretén ajudar als municipis a recuperar la seua capacitat operativa perquè són una ferramenta clau perquè els operaris municipals puguen tornar a garantir servicis bàsics com la neteja viària, el manteniment de parcs i jardins o la reparació de camins.

El president de la Diputació, Vicent Mompó, i les vicepresidentes Natàlia Enguix i Reme Mazzolari han assistit junt amb representants municipals de la majoria d’ajuntaments beneficiats a l’acte de lliurament simbòlic que s’ha realitzat a la plaça Manises, seu de la institució provincial.

“Este acte va molt més allà del lliurament de vehicles: és un acte de reconstrucció, d’unió i, sobretot, d’esperança. Ens unix la responsabilitat de reparar els danys causats per la dana i de retornar als nostres pobles les ferramentes essencials per al seu funcionament”, ha manifestat Mompó.

Segons ha explicat, els vehicles són “ferramentes imprescindibles perquè els nostres pobles funcionen, perquè els veïns vegen que, malgrat les dificultats, la normalitat està cada dia més a prop”. “No pararem fins que l’últim poble de la nostra província haja recuperat la seua essència, la seua força i la seua capacitat de mirar al futur amb optimisme”, ha asseverat.

En esta línia, ha destacat l'”ambiciós i necessari” Pla En Peu, dotat amb 150 milions d’euros, com “una inversió històrica que respon directament a les necessitats dels nostres municipis perquè, per a la Diputació de València, la prioritat és clara: reconstruir, reparar i garantir que cap poble es quede arrere”.

“Des del primer moment, en la Diputació vam entendre que esta no era una catàstrofe més, que no era moment ni de discursos ni de bones intencions. Era el moment de trobar solucions concretes, efectives, i reals. Per això, la Diputació actua, respon i està junt amb els quals més ens necessiten”, ha abundat el dirigent provincial.

Últimes notícies

Un camió bolcat curta l’A-3 a Buñol sentit València i obliga a desviar per la N-3

La bolcada d'un camió ha tallat l'A-3 a Buñol en sentit València i ha obligat a desviar el trànsit per la N-3. A les 18.30 persistixen retencions en la zona.

Marcelino avisa: el Racing és un rival formidable i li guarda carinyo

Marcelino va enaltir al Racing abans de l'encreuament coper i va demanar màxima atenció pel seu lideratge en Segona i la seua ratxa a casa. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno i el viatge de Parell.

Bernabé Zapata es retira del tenis professional als 28 anys

El valencià va anunciar el seu adeu en Instagram, va demanar 'perdó' i va admetre que ja no té 'gana i motivació'. marxa després d'aconseguir el 37 del món en 2023

Dansa València rep la Medalla d’Or de l’Acadèmia de les Arts Escèniques

El festival de la Conselleria de Cultura ha sigut distingit per unanimitat i consolida el seu model híbrid entre exhibició i mercat. El guardó reconeix la seua projecció amb la Spanish Danse Platform i el seu suport a les companyies valencianes.

Marsa Maroc adquirix el 45% de Boluda Maritime Terminals per 80 milions

Marsa Maroc, a través de MMIL, prendrà el 45% de BMT per 80 milions en una aliança amb Boluda, que conservarà la gestió. L'acord prioritza el corredor Marroc–Espanya.

Pérez Llorca destaca la recuperació total de la circulació entre l’Hospital de La Vila i Benidorm

El TRAM d'Alacant ha recuperat la circulació entre l'Hospital de La Vila i Benidorm després de duplicar via i electrificar 6,23 km, amb una inversió pròxima a 40 milions. L'obra millora capacitat, regularitat i accessibilitat i deixa llista la infraestructura per a augmentar freqüències.

Pérez Llorca reclama ajuda immediata al Govern per a finançament i inversions en la Comunitat

Pérez Llorca ha avançat que acudirà demà a reunir-se amb Sánchez per a exigir mesures urgents en finançament, inversions i grans infraestructures. També ha demanat coordinació per al bo de transport i ha recordat l'infrafinançament autonòmic.

Bernabé demana respectar els temps davant les denúncies d’assetjament en el PSOE

Bernabé ha subratllat que qualsevol decisió sobre portar a Fiscalia els casos d'assetjament sexual ha de supeditar-se als temps i decisions de les afectades. Ha insistit en l'acompanyament del partit a les dones.