16 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

La Diputació lliura 24 furgonetes i 19 tot terrenys a municipis afectats per la dana

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València ha lliurat este divendres 43 vehicles (24 furgonetes i 19 tot terrenys) als municipis afectats per la dana que ho han sol·licitat en el marc del Pla En Peu, el pla d’ajudes per a la reconstrucció implementat per la corporació provincial.

La inversió en estos vehicles és d’1.264.000 euros. S’han beneficiat 22 municipis: Albal, Aldaia, Alfafar, Algemesí, Alzira, Benetússer, Beniparrell, Bugarra, Catarroja, Favara, Fuenterrobles, Guadassuar, Massanassa, Paiporta, Picanya, Riola, Sedaví, Sollana, Sot de Xera, Sueca, Torís i Utiel, detalla la corporació.

Amb els vehicles es pretén ajudar als municipis a recuperar la seua capacitat operativa perquè són una ferramenta clau perquè els operaris municipals puguen tornar a garantir servicis bàsics com la neteja viària, el manteniment de parcs i jardins o la reparació de camins.

El president de la Diputació, Vicent Mompó, i les vicepresidentes Natàlia Enguix i Reme Mazzolari han assistit junt amb representants municipals de la majoria d’ajuntaments beneficiats a l’acte de lliurament simbòlic que s’ha realitzat a la plaça Manises, seu de la institució provincial.

“Este acte va molt més allà del lliurament de vehicles: és un acte de reconstrucció, d’unió i, sobretot, d’esperança. Ens unix la responsabilitat de reparar els danys causats per la dana i de retornar als nostres pobles les ferramentes essencials per al seu funcionament”, ha manifestat Mompó.

Segons ha explicat, els vehicles són “ferramentes imprescindibles perquè els nostres pobles funcionen, perquè els veïns vegen que, malgrat les dificultats, la normalitat està cada dia més a prop”. “No pararem fins que l’últim poble de la nostra província haja recuperat la seua essència, la seua força i la seua capacitat de mirar al futur amb optimisme”, ha asseverat.

En esta línia, ha destacat l'”ambiciós i necessari” Pla En Peu, dotat amb 150 milions d’euros, com “una inversió històrica que respon directament a les necessitats dels nostres municipis perquè, per a la Diputació de València, la prioritat és clara: reconstruir, reparar i garantir que cap poble es quede arrere”.

“Des del primer moment, en la Diputació vam entendre que esta no era una catàstrofe més, que no era moment ni de discursos ni de bones intencions. Era el moment de trobar solucions concretes, efectives, i reals. Per això, la Diputació actua, respon i està junt amb els quals més ens necessiten”, ha abundat el dirigent provincial.

Últimes notícies

Prohibir xarxes socials a menors de 16 és apropiat però difícil d’aplicar, segons un expert

La proposta de vetar les xarxes a menors de 16 es considera adequada, però la seua aplicació planteja seriosos reptes tècnics i de control. Un expert demana acompanyar-la d'educació digital per a adolescents i famílies.

Detinguts un estafador de l’amor i la seua parella per enganyar diverses dones i obtindre més de 100.000 euros

La Policia Nacional ha detingut a un home de 45 anys per estafar a dones mitjançant enganys sentimentals i a la seua parella de 44 com a presumpta còmplice. Entre les víctimes figura una veïna de Mislata (València), que va transferir 70.000 euros.

El nou model oncològic prioritza un tracte humà i integral i reforça l’autonomia del pacient

L'Associació Contra el Càncer València ha presentat un model centrat en la persona que impulsa decisions informades, espais humanitzats i la cura dels professionals. La iniciativa es recolza en acompanyament a centres, una Xarxa de Pacients amb Veu i servicis gratuïts ampliats.

La Fe realitza deu trasplantaments en 24 hores amb tres òrgans cardíacs

La Fe ha encadenat deu trasplantaments de diferents òrgans en un dia, amb tres cardíacs. L'operativa va mobilitzar a més de cent professionals i va minimitzar la isquèmia freda.

Confiscats 242 quilos de cocaïna i 51 detinguts en una macrooperació a València, Castelló, Madrid i Conca

La Policia Nacional ha detingut a 51 persones i ha intervingut prop de 242 quilos de cocaïna en 39 registres. La xarxa operava per nivells, amb caletas i magatzems en diversos municipis.

El València Basket guarda silencie sobre el seu viatge a Israel per seguretat

El València Basket emprén este dimecres el seu viatge per a jugar el dijous davant el Hapoel Tel Aviv sense difondre detalls per motius de seguretat. L'expedició operarà amb protocols reforçats d'Eurolliga.

Avís groc en gran part de la Comunitat este dijous per ratxes de 80 km/h

Aemet ha establit per a este dijous l'avís groc a València, l'interior d'Alacant i àrees de l'interior sud de Castelló per vent de l'oest i sud-oest amb ratxes de fins a 80 km/h. En la costa d'Alacant també hi haurà avís per fenòmens costaners i mar alterada.

Gener excepcional a Alacant: 20 dies de pluja, quasi la mitat d’un any

Alacant ha tancat un gener excepcional per nombre de dies de pluja: 20 de 31. Encara que els acumulats han sigut baixos, la distribució sostinguda ha sigut positiva.