La Diputació lliura 24 furgonetes i 19 tot terrenys a municipis afectats per la dana

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València ha lliurat este divendres 43 vehicles (24 furgonetes i 19 tot terrenys) als municipis afectats per la dana que ho han sol·licitat en el marc del Pla En Peu, el pla d’ajudes per a la reconstrucció implementat per la corporació provincial.

La inversió en estos vehicles és d’1.264.000 euros. S’han beneficiat 22 municipis: Albal, Aldaia, Alfafar, Algemesí, Alzira, Benetússer, Beniparrell, Bugarra, Catarroja, Favara, Fuenterrobles, Guadassuar, Massanassa, Paiporta, Picanya, Riola, Sedaví, Sollana, Sot de Xera, Sueca, Torís i Utiel, detalla la corporació.

Amb els vehicles es pretén ajudar als municipis a recuperar la seua capacitat operativa perquè són una ferramenta clau perquè els operaris municipals puguen tornar a garantir servicis bàsics com la neteja viària, el manteniment de parcs i jardins o la reparació de camins.

El president de la Diputació, Vicent Mompó, i les vicepresidentes Natàlia Enguix i Reme Mazzolari han assistit junt amb representants municipals de la majoria d’ajuntaments beneficiats a l’acte de lliurament simbòlic que s’ha realitzat a la plaça Manises, seu de la institució provincial.

“Este acte va molt més allà del lliurament de vehicles: és un acte de reconstrucció, d’unió i, sobretot, d’esperança. Ens unix la responsabilitat de reparar els danys causats per la dana i de retornar als nostres pobles les ferramentes essencials per al seu funcionament”, ha manifestat Mompó.

Segons ha explicat, els vehicles són “ferramentes imprescindibles perquè els nostres pobles funcionen, perquè els veïns vegen que, malgrat les dificultats, la normalitat està cada dia més a prop”. “No pararem fins que l’últim poble de la nostra província haja recuperat la seua essència, la seua força i la seua capacitat de mirar al futur amb optimisme”, ha asseverat.

En esta línia, ha destacat l'”ambiciós i necessari” Pla En Peu, dotat amb 150 milions d’euros, com “una inversió històrica que respon directament a les necessitats dels nostres municipis perquè, per a la Diputació de València, la prioritat és clara: reconstruir, reparar i garantir que cap poble es quede arrere”.

“Des del primer moment, en la Diputació vam entendre que esta no era una catàstrofe més, que no era moment ni de discursos ni de bones intencions. Era el moment de trobar solucions concretes, efectives, i reals. Per això, la Diputació actua, respon i està junt amb els quals més ens necessiten”, ha abundat el dirigent provincial.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.

Simulacre d’evacuació per trencament de la presa de Buseo per a validar el PEP

Emergències ha realitzat este dijous un simulacre d'evacuació en la presa de Buseo davant un escenari de trencament per pluges intenses. L'exercici ha posat a prova el Pla d'Emergències de Presa i els avisos a sis municipis aigües avall.

L’alcalde d’Almussafes emprén accions legals contra Diana Morant per injúries i calúmnies

Toni González ha iniciat accions judicials contra Diana Morant per presumptes injúries i calúmnies. Ha demanat un acte de conciliació i una indemnització de 50.000 euros.