La Diputació lliura 24 furgonetes i 19 tot terrenys a municipis afectats per la dana

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València ha lliurat este divendres 43 vehicles (24 furgonetes i 19 tot terrenys) als municipis afectats per la dana que ho han sol·licitat en el marc del Pla En Peu, el pla d’ajudes per a la reconstrucció implementat per la corporació provincial.

La inversió en estos vehicles és d’1.264.000 euros. S’han beneficiat 22 municipis: Albal, Aldaia, Alfafar, Algemesí, Alzira, Benetússer, Beniparrell, Bugarra, Catarroja, Favara, Fuenterrobles, Guadassuar, Massanassa, Paiporta, Picanya, Riola, Sedaví, Sollana, Sot de Xera, Sueca, Torís i Utiel, detalla la corporació.

Amb els vehicles es pretén ajudar als municipis a recuperar la seua capacitat operativa perquè són una ferramenta clau perquè els operaris municipals puguen tornar a garantir servicis bàsics com la neteja viària, el manteniment de parcs i jardins o la reparació de camins.

El president de la Diputació, Vicent Mompó, i les vicepresidentes Natàlia Enguix i Reme Mazzolari han assistit junt amb representants municipals de la majoria d’ajuntaments beneficiats a l’acte de lliurament simbòlic que s’ha realitzat a la plaça Manises, seu de la institució provincial.

«Este acte va molt més allà del lliurament de vehicles: és un acte de reconstrucció, d’unió i, sobretot, d’esperança. Ens unix la responsabilitat de reparar els danys causats per la dana i de retornar als nostres pobles les ferramentes essencials per al seu funcionament», ha manifestat Mompó.

Segons ha explicat, els vehicles són «ferramentes imprescindibles perquè els nostres pobles funcionen, perquè els veïns vegen que, malgrat les dificultats, la normalitat està cada dia més a prop». «No pararem fins que l’últim poble de la nostra província haja recuperat la seua essència, la seua força i la seua capacitat de mirar al futur amb optimisme», ha asseverat.

En esta línia, ha destacat l'»ambiciós i necessari» Pla En Peu, dotat amb 150 milions d’euros, com «una inversió històrica que respon directament a les necessitats dels nostres municipis perquè, per a la Diputació de València, la prioritat és clara: reconstruir, reparar i garantir que cap poble es quede arrere».

«Des del primer moment, en la Diputació vam entendre que esta no era una catàstrofe més, que no era moment ni de discursos ni de bones intencions. Era el moment de trobar solucions concretes, efectives, i reals. Per això, la Diputació actua, respon i està junt amb els quals més ens necessiten», ha abundat el dirigent provincial.

Últimes notícies

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.

Els agricultors valencians perden 18 milions en una campanya nefasta de ceba i creïlla

AVA-Asaja calcula 18 milions d’euros en pèrdues per als productors valencians de ceba i creïlla en una campanya que qualifica de desastrosa, marcada per preus per sota de costos i major importació.

La Generalitat denuncia una retallada de més del 70 % en els fons per a menors migrants

La Generalitat ha criticat que el Govern central haja reduït més d un 70 % la finançació per a l atenció de menors migrants no acompanyats, mentre manté els trasllats entre comunitats autònomes. La consellera Elena Albalat alerta que el sistema valencià de protecció està col·lapsat i reclama un finançament estable i suficient.