La Diputació lliura 24 furgonetes i 19 tot terrenys a municipis afectats per la dana

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València ha lliurat este divendres 43 vehicles (24 furgonetes i 19 tot terrenys) als municipis afectats per la dana que ho han sol·licitat en el marc del Pla En Peu, el pla d’ajudes per a la reconstrucció implementat per la corporació provincial.

La inversió en estos vehicles és d’1.264.000 euros. S’han beneficiat 22 municipis: Albal, Aldaia, Alfafar, Algemesí, Alzira, Benetússer, Beniparrell, Bugarra, Catarroja, Favara, Fuenterrobles, Guadassuar, Massanassa, Paiporta, Picanya, Riola, Sedaví, Sollana, Sot de Xera, Sueca, Torís i Utiel, detalla la corporació.

Amb els vehicles es pretén ajudar als municipis a recuperar la seua capacitat operativa perquè són una ferramenta clau perquè els operaris municipals puguen tornar a garantir servicis bàsics com la neteja viària, el manteniment de parcs i jardins o la reparació de camins.

El president de la Diputació, Vicent Mompó, i les vicepresidentes Natàlia Enguix i Reme Mazzolari han assistit junt amb representants municipals de la majoria d’ajuntaments beneficiats a l’acte de lliurament simbòlic que s’ha realitzat a la plaça Manises, seu de la institució provincial.

«Este acte va molt més allà del lliurament de vehicles: és un acte de reconstrucció, d’unió i, sobretot, d’esperança. Ens unix la responsabilitat de reparar els danys causats per la dana i de retornar als nostres pobles les ferramentes essencials per al seu funcionament», ha manifestat Mompó.

Segons ha explicat, els vehicles són «ferramentes imprescindibles perquè els nostres pobles funcionen, perquè els veïns vegen que, malgrat les dificultats, la normalitat està cada dia més a prop». «No pararem fins que l’últim poble de la nostra província haja recuperat la seua essència, la seua força i la seua capacitat de mirar al futur amb optimisme», ha asseverat.

En esta línia, ha destacat l'»ambiciós i necessari» Pla En Peu, dotat amb 150 milions d’euros, com «una inversió històrica que respon directament a les necessitats dels nostres municipis perquè, per a la Diputació de València, la prioritat és clara: reconstruir, reparar i garantir que cap poble es quede arrere».

«Des del primer moment, en la Diputació vam entendre que esta no era una catàstrofe més, que no era moment ni de discursos ni de bones intencions. Era el moment de trobar solucions concretes, efectives, i reals. Per això, la Diputació actua, respon i està junt amb els quals més ens necessiten», ha abundat el dirigent provincial.

Últimes notícies

Consum tancarà a les 17.00 hores en les zones amb alerta roja per pluges

Els supermercats Consum de les zones amb alerta roja per fortes pluges a Castelló i València tancaran a les 17.00 hores i suspendran temporalment la botiga virtual. La mesura afectarà 219 establiments i 3 plataformes logístiques, amb 7.300 treballadors implicats.

El 9 d’Octubre retrà homenatge als 750 anys de la mort de Jaume I

La Generalitat ha dissenyat la campanya institucional del 9 d’Octubre al voltant del 750 aniversari de la mort de Jaume I, amb el lema ‘Un llegat infinit’ i un ampli programa d’actes culturals i festius.

Les famílies amb dos fills podran ser considerades nombroses en la Comunitat Valenciana

El Consell ha iniciat els tràmits per a donar protecció especial a les famílies amb dos fills i equiparar-les a les nombroses, amb ajudes i beneficis fiscals previstos en diversos àmbits.

Valencia Basket busca mantindre el ple de triomfs d’Euroliga en la pista de l’ASVEL

El Valencia Basket visitarà este divendres l’ASVEL Villeurbanne amb l’objectiu de sumar la tercera victòria seguida en l’Euroliga, reforçat pel bon joc mostrat davant el Kosner Baskonia i amb tota la plantilla disponible.

El Valencia Basket ix abans cap a França pel risc de pluges intenses

El Valencia Basket ha avançat unes hores el vol privat a Lió per a evitar possibles problemes en l’aeroport de Manises pel nivell roig d’alerta per pluges previst a partir de les 18.00 hores de dijous.

Mompó alerta que les infraestructures contra la DANA encara no estan preparades

Vicent Mompó assegura que les infraestructures hidriques per a evitar nous danys com els de la DANA continuen pendents i reclama més implicació institucional, mentres demana transmetre tranquil·litat davant les noves alertes per pluges.

Mompó nega conéixer el dosier sobre Pérez Llorca i acusa el PSOE de voler fer soroll

Vicent Mompó assegura que no sap de quin dosier parla el PSPV sobre Juanfran Pérez Llorca, insta a denunciar a la Fiscalia si hi ha delictes i acusa el PSOE de voler fer soroll i fer joc brut.

Així afectarà l’episodi de pluges extremes a l’aeroport de Castelló i al prelitoral

Les pluges i tempestes previstes des d’esta vesprada a la Comunitat Valenciana poden deixar fins a 300 l/m² a l’aeroport de Castelló i en zones del prelitoral, i es demana molta precaució per l’augment de cabal en rambles i barrancs.