La Federació Valenciana del Transport i la Logística aplaudeix les noves ajudes de la Generalitat per les pèrdues de vehicles a causa de la dana

VALÈNCIA, 5

La Federació Valenciana d’Empresaris del Transport i la Logística (FVET) ha celebrat l’anunci realitzat hui dilluns pel president de la Generalitat, Carlos Mazón, qui ha presentat un nou decret dins del paquet d’ajudes valorat en 48 milions d’euros per a la recuperació després de la dana. Aquest decret, dotat amb 35,8 milions d’euros, permetrà que les ajudes per pèrdues de vehicles s’ampliïn també a les persones jurídiques afectades.

Concretament, els beneficiaris d’aquest nou decret inclouen autònoms amb vehicles a nom de l’empresa, micropimes, pimes i altres empreses. Les ajudes abasten una gran varietat de vehicles, incloent autobusos, camions de més de 3.500 quilos, tractors, caravanes, autocaravanes, remolcs i maquinària, amb imports que oscil·len entre 250 euros per a ciclomotors i 15.000 euros per a autobusos, passant pels 2.000 euros per als turismes.

En un comunicat, la FVET ha volgut destacar que aquest pla representa un «reconeixement explícit de l’impacte que la catàstrofe ha tingut sobre l’operativa del sector del transport professional«. Han valorat positivament que aquest anunci arribe després de mesos de treball institucional amb la Generalitat i la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, en els quals la Federació ha traslladat la necessitat urgent de mesures concretes de suport a les empreses de transport afectades.

El president de la FVET, Carlos Pradas, ha assenyalat que aquesta ajuda és el resultat d’un «esforç col·lectiu del sector i d’una interlocució constant amb les administracions». «Celebrem que, finalment, s’actue amb una mesura directa, específica i pensada per al transport per carretera», ha afirmat Pradas.

Des de la Federació han apuntat que més del 50% del sector del transport valencià es va veure afectat per la dana, que va provocar danys irreversibles en vehicles industrials, remolcs i caps tractors, així com inactivitat forçada. Segons dades de la Cambra de Comerç, la dana va ocasionar danys al sector del transport valorats en 2.189 milions d’euros, a més de la paralització de les activitats.

Amb l’anunci d’aquestes noves ajudes, la Generalitat «atén una demanda defensada persistentment per la FVET», que en els darrers mesos ha mantingut reunions tècniques, lliurat informes i presentat propostes per garantir que les ajudes arriben efectivament al teixit empresarial del transport, especialment a les pimes i autònoms. Pradas conclou afirmant: «Avui el transport guanya visibilitat i suport. Seguirem treballant perquè aquest reconeixement es traduïsca en més accions concretes, tant en aquest pla com en futures polítiques sectorials».

Últimes notícies

Avís groc per fortes pluges, tronades i granís a l’interior nord de Castelló este dimecres

Aemet ha activat per a la vesprada d’este dimecres l’avís groc a l’interior nord de Castelló per fortes pluges, tronades, granís i ratxes molt fortes de vent. L’episodi, amb una probabilitat entre el 40 % i el 70 %, s’estendrà entre les 16.00 i les 22.00 hores.

Troben el cadàver d’una dona a Llaurí prop del riu Xúquer

La Guàrdia Civil ha localitzat este dimarts el cos sense vida d’una dona a Llaurí, prop del riu Xúquer, i ha obert una investigació. Els agents analitzen si es tracta d’una jove desapareguda a Sueca el 30 de juliol.

Detinguda a Ontinyent per ferir amb un ganivet el seu excompany

Una dona de 26 anys ha sigut detinguda a Ontinyent després de ferir presumptament amb un ganivet de 17 centímetres el seu excompany, que presentava una ferida sagnant al braç esquerre. Un agent fora de servici va donar l’avís en vore l’home ferit a la zona dels carrers L’Ereta i Martínez Valls.

Controlat l’incendi de la Vall d’Uixó després de calcinar 9.568 hectàrees

L’incendi declarat el 25 de juliol a la Vall d’Uixó ha quedat controlat després de cremar 9.568 hectàrees i diversos municipis de Castelló.

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.
FILMOTECA D'ESTIU