17.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

La final de l’Eurocopa va aconseguir una quota de pantalla del 76,8% a la Comunitat Valenciana

MADRID/VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

La final de l’Eurocopa que va donar el triomf a Espanya enfront d’Anglaterra va obtenir 18.939.000 espectadors únics i 13.587.000 espectadors d’audiència mitjana en La 1 de TVE, amb una quota de pantalla del 78,7%. En el cas de la Comunitat Valenciana, la quota va ser del 76,8%.

Per comunitats autònomes, la major quota de pantalla de la final es va aconseguir en Balears amb el 86,2%, seguida de Madrid (82,3%), Castella-la Manxa (81,9%), Murcia (81,4%), Canàries (80%), Andalusia (79,8%), Aragó (79,6%), Castella i Lleó (79,4%), Galícia (78,3%), Comunitat Valenciana (76,8%), Catalunya (76,1%), Astúries (74,4%) i Euskadi (69,8%).

El minut d’or es va registrar a les 22.49 hores, amb 15.662.000 espectadors i el 83,6% de share. Així ho ha donat a conèixer Sobrevent Comunicació, que ha destacat que la victòria dels espanyols sobre els anglesos representa la millor quota de pantalla d’un partit de la Selecció Espanyola en competició d’Eurocopa des de la final entre Espanya i Itàlia, de l’1 de juliol del 2012 (83,4% en Telecinco).

Per la seua banda, la celebració de la victòria d’Espanya, entre les 22.53 i les 23.20 hores, va obtenir 14.011.000 milions d’espectadors d’audiència mitjana, i el 79,1% de quota pantalla. El minut d’or de la celebració va ser a les 22.53 hores amb 15.763.000 espectadors i el 84% de share.

A més, el previ a la trobada va reunir a 7.168.000 espectadors (58,3%) de mèdia i 10.666.000 d’espectadors únics, segons informa RTVE. L’audiència mitjana dels 40 partits emesos en La 1 de l’Eurocopa 2024 va ser d’un 35,2% i 3.758.000 espectadors. Els 51 trobades d’Eurocopa emesos en el conjunt de RTVE han aconseguit 35.631.000 seguidors únics (76,4%).

En tota l’Eurocopa, la selecció espanyola va acumular un total de 31.262.000 d’espectadors únics en els set partits que ha disputat en l’Eurocopa, el 67% de la població espanyola. La quota de pantalla va ser del 63,3% i l’audiència mitjana de 8,9 milions d’espectadors.

L’audiència s’ha disparat especialment a partir de huitens de final, quan la quota de pantalla dels partits va superar en totes les trobades el 71%. La trobada Espanya-Croàcia va ser el que concitó menys interès amb una audiència mitjana lleugerament superior als cinc milions d’espectadors, seguit del partit contra Albània que va reunir enfront del televisor a una mèdia de 6,7 milions.

El d’Alemanya va tenir una audiència mitjana de 8,2 milions que es va disparar en la pròrroga a més de 9 milions. El partit Espanya-Itàlia de la fase de grups va tenir 13,4 milions d’audiència mitjana i la semifinal contra França d’11,5 milions.

L’audiència acumulada de tota l’Eurocopa (69 emissions) va ser de 35,6 milions d’espectadors únic, el 76,4% de la població. Esta ha sigut l’Eurocopa amb més quota de pantalla en els partits de la Selecció Espanyola des de l’edició de 2012 (73,2 %).

Per sexe, la major quota de pantalla en la final de l’Eurocopa va ser per als homes amb un 85,4% enfront de la de les dones que va ser del 72%. Així mateix, més d’un 88% dels espectadors entre 13 i 44 anys van seguir la final, i el 81,1% dels de 45 a 64 anys. En el cas dels espectadors a partir de 64 anys, la quota de pantalla va ser del 64,1%.

Del total de les Eurocopa, la quota de pantalla va ser del 45,8 en el cas dels homes i del 25,1 de les dones. La franja d’edat dels més joves –entre 13 i 24 anys– va ser la que va obtenir major quota de pantalla amb el 51,2%, seguida de les dels espectadors de la franja d’edat dels de 25 a 44 anys amb el 46,2%. Deu punts menys en el cas dels de 45 a 64 anys i vint menys respecte als de més de 64 anys.

MITJANA DEL 63,1% EN ELS PARTITS D’ESPANYA

La quota de pantalla mitjana de tots els partits disputats pel combinat nacional va ser liderada per la Comunitat de Madrid i Murcia amb el 67,9%, seguides de Balears (67,2%), Castella-la Manxa (66,5%), Castella i Lleó (65,9%); Andalusia (64,9%), Canàries (63,4%), Comunitat Valenciana (63,1%), Aragó (63%), Galícia (62,4%), Catalunya (58,2%), Astúries (57,7%) i Euskadi (55,5%).

D’altra banda, en RTVE Play, més d’1,7 milions visitants únics (1.747.320) van seguir en directe la victòria d’Espanya, per la qual cosa aquesta final s’ha convertit en el segon esdeveniment en directe més vist de l’any i tercer en tota la història de la plataforma, amb una dada similar al partit jugat contra Alemanya el dia 5.

El minut més vist es va registrar a les 22:53 hores, amb 585.457 espectadors concurrents, mentre que la narració minut a minut va obtenir 1.047.000 pàgines vistes. Els continguts de la final de l’Eurocopa publicats en les xarxes socials de RTVE han acumulat 14 milions de visualitzacions i 525.000 interaccions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castro advertix: no és el millor moment per a mesurar-se al Barça

El tècnic del Llevant va alertar que el Barça arriba més concentrat després d'una derrota. Va detallar un pla per a minimitzar pèrdues, defendre junts i atacar els espais.

Corberán veu a la plantilla en un moment de forma i ambició molt positius

El tècnic del València va afirmar que l'equip arriba amb bona forma i ambició abans de visitar al Vila-real. Va insistir en la necessitat de sumar malgrat la rivalitat regional.

Pedri, al rescat d’un Barcelona tocat davant un Llevant que somia amb fer història

Pedri està recuperat i el Barcelona busca redreçar el rumb davant un Llevant penúltim que mai ha puntuat al Camp Nou. El dol, el diumenge a les 16.15 hores.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una motocicleta a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945, a l'altura del quilòmetre 5,8 de Los Montesinos, després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Un home de 63 anys ha resultat ferit per policontusiones i ha sigut traslladat a l'Hospital Vega Baixa.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Tres hòmens han sigut detinguts i han ingressat a la presó per enviar càpsules seques de cascall a diverses províncies i als Estats Units. La Guàrdia Civil ha intervingut 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete després d'interceptar paquets en l'aeroport d'Alacant-Elx.

Dos anys de l’incendi de Campanar: la reconstrucció de l’edifici avança cap a la seua recta final

En el segon aniversari, el bloc de Campanar seguix en rehabilitació integral després del desenrunament i amb millores previstes en seguretat i eficiència. La comunitat commemora a les víctimes i confia a tornar a la fi d'any.

Xilxes acomiada a la dona i a la xiqueta assassinades; l’exmarit a la presó provisional

El municipi ha donat l'últim adeu a María José, de 48 anys, i a la seua filla Noemí, de 12. L'exmarit i pare està a la presó provisional per homicidi/assassinat i trencament de condemna.

Lliga de Campions i salvació, cara a cara en La Ceràmica: Vila-real-València

Vila-real i València se citen el diumenge en La Ceràmica amb metes oposades: els locals barallen per la Lliga de Campions i els visitants per allunyar-se del descens.