La Fiscalia demana 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual a dos pacients

La Fiscalia sol·licita huit anys de presó per a Juliol d’Espanya, expresident de Les Corts Valencianes i de la Diputació d’Alacant, al qual acusa d’un delicte d’agressió sexual i de dos delictes de tracte degradant contra dos pacients a les quals va atendre com a metge especialista en aparell digestiu en una clínica privada d’Alacant. Segons l’escrit d’acusació, els fets haurien tingut lloc durant exploracions mèdiques en les quals el processament va aprofitar la seua posició professional.

Juí assenyalat en l’Audiència Provincial

D’acord amb la informació facilitada pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, el juí està assenyalat per al dijous 7 de maig, a partir de les 10.00 hores, en la Secció Segona de l’Audiència Provincial. En eixa vista s’avaluarà si, tal com sosté el ministeri públic, l’acusat es va valdre de la confiança pròpia de la relació metge-pacient per a realitzar conductes de caràcter sexual alienes a la finalitat assistencial.

L’acusació sosté que, durant una exploració amb tacte rectal a una de les pacients, el metge la va sotmetre presumptament a tocaments en les seues parts íntimes que no guardaven relació amb la prova diagnòstica. A més, el ministeri públic detalla que el comportament mostrat durant eixa exploració no es va ajustar a l’actitud de respecte i contenció que s’exigix en esta mena de pràctiques, en les quals la pacient es troba en una situació d’especial vulnerabilitat.

Segons la Fiscalia, eixa falta de professionalitat i de respecte no s’hauria limitat a un únic episodi. En el seu relat, també atribuïx a l’acusat una conducta inadequada amb una altra pacient a la qual va practicar la mateixa prova mèdica, amb un tracte que l’acusació qualifica igualment de degradant. En els dos casos, es considera que l’investigat hauria depassat els límits d’una exploració clínica correcta.

Una de les víctimes, infermera de professió, va acudir a consulta a l’agost de 2023. Després d’eixa visita, va desenrotllar un trastorn d’estrés posttraumàtic que la Fiscalia vincula directament amb el succeït durant l’exploració. Per a l’acusació, eixe diagnòstic reforça la gravetat dels fets, en evidenciar l’impacte psicològic que la conducta atribuïda al metge va tindre sobre la pacient.

La segona dona va ser atesa prèviament, en 2021, també en el context d’una consulta digestiva. No obstant això, no va presentar denúncia fins a agost de 2023. Segons el relat del ministeri públic, esta pacient va decidir fer el pas després de conéixer que una altra persona hauria patit un episodi similar. Per a la Fiscalia, esta seqüència mostra que l’aparició d’una nova denúncia va animar a la segona víctima a trencar el silenci i relatar l’ocorregut, la qual cosa reforça l’existència d’un patró de conducta que ara haurà de dilucidar-se en el juí.

Últimes notícies

Tres ferits lleus per la caiguda d’una farola en un acte amb Luis de la Fuente a València

Tres persones han resultat ferides lleus en caure una farola sobre el públic durant una visita de Luis de la Fuente a un mural de la selecció a Monteolivet, València. La Policia i una ambulància han atés ràpidament els afectats.

Suspenen la gala pirotècnica de diumenge a València per la inseguretat a la plaça

El sector pirotècnic ha decidit cancel·lar l’espectacle inaugural del festival internacional de focs artificials d’este diumenge a la plaça de l’Ajuntament de València per la falta de garanties de seguretat derivades de l’acampada pel dret a la vivenda.

Milers de persones omplin València en una Processó Cívica tranquil·la i sense incidents

La Processó Cívica de la Senyera del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València amb normalitat i sense incidents destacats, en una jornada marcada per la convivència amb l’acampada pel dret a la vivenda i la suspensió de la mascletà.

Pérez Llorca encapçalarà la delegació valenciana en el primer míting electoral de Feijóo a Madrid

Juanfran Pérez Llorca liderarà este dissabte la delegació del PPCV que viatjarà a Madrid per a donar suport a Alberto Núñez Feijóo en el seu primer míting electoral de precampanya, amb una àmplia mobilització de militants i simpatitzants valencians.

L’inici del pont del Pilar ja col·lapsa diverses carreteres valencianes

L’arrancada del pont del Pilar ha deixat ja trànsit molt intens en les principals eixides i accessos de València, Castelló i Alacant, especialment a l’AP-7, l’A-3 i l’A-7, segons la DGT. Diversos accidents en altres punts d’Espanya, inclòs un a Gandia, empitjoren la situació viària.

Buchanan patix una lesió muscular al bíceps femoral dret i és baixa per al Villarreal

Tajon Buchanan ha patit una lesió muscular al bíceps femoral de la cama dreta i és baixa indefinida per al Villarreal, que no ha fixat termini de recuperació.

El Madrid busca reconciliar-se amb el Bernabéu davant un Vila-real llançat

El Real Madrid torna al Santiago Bernabéu després del paró de seleccions obligat a oferir una versió convincent davant un Vila-real en ratxa, amb dos triomfs seguits i la vista també posada en la Champions.

Detingut a Alcoi un quart membre d’una trama que portava embarassades a Espanya per a regularitzar-se

La Guàrdia Civil ha detingut a Alcoi un home de 38 anys, de nacionalitat brasilera, acusat de gestionar la logística d’una xarxa que portava dones embarassades al final de la gestació perquè els seus fills nasqueren a Espanya i així obtindre la nacionalitat. La investigació, iniciada a Burgos, ha permés desmantellar l’organització i continua oberta, sense descartar noves detencions.