La Generalitat demana al Govern que ‘arbitre solucions’ per a anticipar el pagament de treballadors afectats pels ERTO

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El secretari autonòmic d’Ocupació de la Generalitat, Antonio Galvañ, ha sol·licitat al Govern que arbitre solucions per a anticipar el pagament als treballadors afectats pels ERTO que queden pendents per processar perquè «cap persona es quede sense cobrar abans de Nadal».

Galvañ ha destacat que des del Consell «s’ha posat tota la maquinària a treballar perquè la resolució dels ERTO fóra el més àgil possible i les persones afectades pogueren tenir la seua prestació reconeguda sense necessitat de realitzar gestions». En este sentit, ha assenyalat que actualment s’han resolt el 98,1 % dels expedients presentats.

El responsable de Treball ha reconegut que s’ha realitzat un esforç per totes les administracions que ha possibilitat que es reconeguen més de 15.000 prestacions que cobraran el pròxim 10 de desembre.

Així mateix, des de la Direcció general de Treball, Cooperativisme i Seguretat Laboral de la Generalitat, com a Autoritat Laboral de la Comunitat Valenciana, s’estan resolent els expedients en un temps rècord.

«No obstant això, cap treballador deu quedar-se sense cobrar la seua prestació», ha assenyalat Galvañ en un comunicat, que ha demanat al Govern i al Sepe que engeguen solucions immediates.

Des de l’administració autonòmica recorden que les persones afectades per un ERTO tenen dret a prestació contributiva per suspensió del contracte o reducció de jornada per motiu de la dana. Esta prestació no exigirà períodes previs de cotització (no es necessita haver treballat i cotitzat un mínim de 360 dies) i no hi ha consum de períodes cotitzats.

SERVICI LABORA EN LA ZONA ZERO

Així mateix, Labora ja ha restablit el servei en tota la zona afectada per la riuada i atén en els Espais Labora, en les Oficines Mòbils o en els autobusos qualsevol consulta relacionada amb la presentació dels ERTO.

La Generalitat Valenciana ha habilitat el correu electrònic dana_ocupacio@gva.es en el qual es pot enviar qualsevol dubte sobre ocupació que s’haja generat com a conseqüència del temporal, així com el portal web Som Solidaritat, des del qual se centralitza tota la informació necessària per a trobar informació sobre ajudes i servicis relacionats amb la situació d’emergència arran del temporal.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.