La Generalitat demana al Govern que ‘arbitre solucions’ per a anticipar el pagament de treballadors afectats pels ERTO

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El secretari autonòmic d’Ocupació de la Generalitat, Antonio Galvañ, ha sol·licitat al Govern que arbitre solucions per a anticipar el pagament als treballadors afectats pels ERTO que queden pendents per processar perquè “cap persona es quede sense cobrar abans de Nadal”.

Galvañ ha destacat que des del Consell “s’ha posat tota la maquinària a treballar perquè la resolució dels ERTO fóra el més àgil possible i les persones afectades pogueren tenir la seua prestació reconeguda sense necessitat de realitzar gestions”. En este sentit, ha assenyalat que actualment s’han resolt el 98,1 % dels expedients presentats.

El responsable de Treball ha reconegut que s’ha realitzat un esforç per totes les administracions que ha possibilitat que es reconeguen més de 15.000 prestacions que cobraran el pròxim 10 de desembre.

Així mateix, des de la Direcció general de Treball, Cooperativisme i Seguretat Laboral de la Generalitat, com a Autoritat Laboral de la Comunitat Valenciana, s’estan resolent els expedients en un temps rècord.

“No obstant això, cap treballador deu quedar-se sense cobrar la seua prestació”, ha assenyalat Galvañ en un comunicat, que ha demanat al Govern i al Sepe que engeguen solucions immediates.

Des de l’administració autonòmica recorden que les persones afectades per un ERTO tenen dret a prestació contributiva per suspensió del contracte o reducció de jornada per motiu de la dana. Esta prestació no exigirà períodes previs de cotització (no es necessita haver treballat i cotitzat un mínim de 360 dies) i no hi ha consum de períodes cotitzats.

SERVICI LABORA EN LA ZONA ZERO

Així mateix, Labora ja ha restablit el servei en tota la zona afectada per la riuada i atén en els Espais Labora, en les Oficines Mòbils o en els autobusos qualsevol consulta relacionada amb la presentació dels ERTO.

La Generalitat Valenciana ha habilitat el correu electrònic dana_ocupacio@gva.es en el qual es pot enviar qualsevol dubte sobre ocupació que s’haja generat com a conseqüència del temporal, així com el portal web Som Solidaritat, des del qual se centralitza tota la informació necessària per a trobar informació sobre ajudes i servicis relacionats amb la situació d’emergència arran del temporal.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres anys de presó per intentar introduir droga en la presó de Fontcalent durant una comunicació

L'Audiència d'Alacant va imposar tres anys de presó i una multa de 600 euros a una dona de 52 anys per intentar entrar cocaïna i haixix en Fontcalent durant una visita. La sentència és ferma.

Dos detinguts a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens espanyols a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra en Instagram. Un té 49 anys i antecedents; l'altre, de 30, no tenia detencions prèvies.

Puente veu inacceptable que Catalá es desmarque del tall de Rodalia en les mascletaes

Puente ha enlletgit a Catalá que es desmarque de la limitació de Rodalia a l'Estació del Nord durant les mascletaes. Sosté que la mesura va partir de l'Ajuntament i va estar avalada per informes de seguretat.

Espanya lidera la major batuda global contra el trànsit de residus: 127.149 tones confiscades i 337 detinguts

L'operació internacional 'Custos Viridis', liderada per la Guàrdia Civil i coordinada per Europol, ha confiscat 127.149 tones i ha deixat 337 detinguts. El dispositiu ha implicat 71 països i ha destapat un negoci d'alt benefici amb penes baixes i llacunes de control.

Elx construirà un tanc de tempestes de 7 milions de litres per a reduir inundacions

Elx construirà un tanc de tempestes de set milions de litres per a mitigar les inundacions del barranc de Sant Antón. L'obra, de 4 milions, es licitarà després de l'estiu i durarà entre 12 i 14 mesos.

Catalá demana respecte a Puente i Bernabé en plena polèmica per la Rodalia en Falles

Renfe ha decidit que els Rodalia no arriben a l'Estació del Nord entre les 13 i 15 h del 13 al 19 de març per les mascletaes, amb parada a Albal. La mesura ha deslligat encreuaments polítics: Catalá ha demanat respecte, la Generalitat ha criticat al Ministeri, el PSPV ha acusat l'alcaldessa i Compromís ha proposat control d'aforament.

La creació d’empreses va créixer un 20,1% al gener en la Comunitat Valenciana: 1.535 noves societats

La Comunitat Valenciana va registrar al gener 1.535 noves societats, un 20,1% més interanual i per damunt de la mitjana nacional. Espanya va sumar 11.623 altes, el millor gener des de 2008.

La Magdalena arranca amb ocupació hotelera del 98% i un 90% de reserves en hostaleria

El primer balanç municipal de la Magdalena confirma una arrancada amb hotels quasi complets els caps de setmana i alta demanda en restauració, amb normalitat i poques incidències. Neteja i seguretat, reforçades per a sostindre l'afluència i agilitzar la resposta.