La Generalitat demana al Govern que ‘arbitre solucions’ per a anticipar el pagament de treballadors afectats pels ERTO

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El secretari autonòmic d’Ocupació de la Generalitat, Antonio Galvañ, ha sol·licitat al Govern que arbitre solucions per a anticipar el pagament als treballadors afectats pels ERTO que queden pendents per processar perquè “cap persona es quede sense cobrar abans de Nadal”.

Galvañ ha destacat que des del Consell “s’ha posat tota la maquinària a treballar perquè la resolució dels ERTO fóra el més àgil possible i les persones afectades pogueren tenir la seua prestació reconeguda sense necessitat de realitzar gestions”. En este sentit, ha assenyalat que actualment s’han resolt el 98,1 % dels expedients presentats.

El responsable de Treball ha reconegut que s’ha realitzat un esforç per totes les administracions que ha possibilitat que es reconeguen més de 15.000 prestacions que cobraran el pròxim 10 de desembre.

Així mateix, des de la Direcció general de Treball, Cooperativisme i Seguretat Laboral de la Generalitat, com a Autoritat Laboral de la Comunitat Valenciana, s’estan resolent els expedients en un temps rècord.

“No obstant això, cap treballador deu quedar-se sense cobrar la seua prestació”, ha assenyalat Galvañ en un comunicat, que ha demanat al Govern i al Sepe que engeguen solucions immediates.

Des de l’administració autonòmica recorden que les persones afectades per un ERTO tenen dret a prestació contributiva per suspensió del contracte o reducció de jornada per motiu de la dana. Esta prestació no exigirà períodes previs de cotització (no es necessita haver treballat i cotitzat un mínim de 360 dies) i no hi ha consum de períodes cotitzats.

SERVICI LABORA EN LA ZONA ZERO

Així mateix, Labora ja ha restablit el servei en tota la zona afectada per la riuada i atén en els Espais Labora, en les Oficines Mòbils o en els autobusos qualsevol consulta relacionada amb la presentació dels ERTO.

La Generalitat Valenciana ha habilitat el correu electrònic dana_ocupacio@gva.es en el qual es pot enviar qualsevol dubte sobre ocupació que s’haja generat com a conseqüència del temporal, així com el portal web Som Solidaritat, des del qual se centralitza tota la informació necessària per a trobar informació sobre ajudes i servicis relacionats amb la situació d’emergència arran del temporal.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bernabé defén les obres en Rodalia malgrat els problemes puntuals en la C2

Pilar Bernabé reivindica la inversió en Rodalia i admet incidències com el caos en la línia C2, que atribuïx a les obres per a millorar la xarxa ferroviària.

Ampli desfasament en el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana

Sanitat situa el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana en el 7,43%, mentres que el sindicat CESMCV l'eleva fins al 90%, amb fortes diferències per províncies i condicionades pels servicis mínims.

Boies marines que convertixen dades del Mediterrani en art digital viu

El projecte Coneixement flotant transforma en temps real les dades de boies marines enfront d'Oropesa en art digital i escultures que conviden a reflexionar sobre el patrimoni natural i els anomenats temps liquidos.

Justícia i Fiscalia pacten 200 noves places de fiscals, 20 per a la Comunitat Valenciana

El Ministeri de Justícia i la Fiscalia General de l'Estat acorden el repartiment territorial de 200 noves places de fiscal. La Comunitat Valenciana suma 20 llocs i Madrid, Catalunya i Andalusia concentren el major reforç percentual i en números absoluts.

El Llevant es juga la permanència davant tres rivals europeus i dos finals en el Ciutat

El Llevant tancarà la temporada amb tres eixides davant equips en lluita per Europa i dos dols directes a casa que poden decidir la permanència en LaLiga.

El València es juga la salvació davant quatre equips del top 10 en un maig decisiu

El València encara un mes de maig clau per la permanència amb cinc partits, quatre d'ells davant rivals situats entre els deu primers de LaLiga. El marge amb el descens és de només cinc punts.

Bernabé acusa a Abascal i Feijóo de recolzar teories ultres sobre immigració

Pilar Bernabé critica que la prioritat nacional de PP i Vox trenca el consens construït a Espanya i els acusa de recolzar teories ultres sobre immigració que ja no donen suport a altres líders europeus.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva política per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa de València impulsa sis iniciatives en el Congrés per a pressionar al Ministeri de Transports i reclamar la reactivació del soterrament de les vies de Serradora, paralitzat des de 2021 malgrat tindre el seu estudi informatiu executat al 76%.