La Generalitat demana al Govern que ‘arbitre solucions’ per a anticipar el pagament de treballadors afectats pels ERTO

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El secretari autonòmic d’Ocupació de la Generalitat, Antonio Galvañ, ha sol·licitat al Govern que arbitre solucions per a anticipar el pagament als treballadors afectats pels ERTO que queden pendents per processar perquè «cap persona es quede sense cobrar abans de Nadal».

Galvañ ha destacat que des del Consell «s’ha posat tota la maquinària a treballar perquè la resolució dels ERTO fóra el més àgil possible i les persones afectades pogueren tenir la seua prestació reconeguda sense necessitat de realitzar gestions». En este sentit, ha assenyalat que actualment s’han resolt el 98,1 % dels expedients presentats.

El responsable de Treball ha reconegut que s’ha realitzat un esforç per totes les administracions que ha possibilitat que es reconeguen més de 15.000 prestacions que cobraran el pròxim 10 de desembre.

Així mateix, des de la Direcció general de Treball, Cooperativisme i Seguretat Laboral de la Generalitat, com a Autoritat Laboral de la Comunitat Valenciana, s’estan resolent els expedients en un temps rècord.

«No obstant això, cap treballador deu quedar-se sense cobrar la seua prestació», ha assenyalat Galvañ en un comunicat, que ha demanat al Govern i al Sepe que engeguen solucions immediates.

Des de l’administració autonòmica recorden que les persones afectades per un ERTO tenen dret a prestació contributiva per suspensió del contracte o reducció de jornada per motiu de la dana. Esta prestació no exigirà períodes previs de cotització (no es necessita haver treballat i cotitzat un mínim de 360 dies) i no hi ha consum de períodes cotitzats.

SERVICI LABORA EN LA ZONA ZERO

Així mateix, Labora ja ha restablit el servei en tota la zona afectada per la riuada i atén en els Espais Labora, en les Oficines Mòbils o en els autobusos qualsevol consulta relacionada amb la presentació dels ERTO.

La Generalitat Valenciana ha habilitat el correu electrònic dana_ocupacio@gva.es en el qual es pot enviar qualsevol dubte sobre ocupació que s’haja generat com a conseqüència del temporal, així com el portal web Som Solidaritat, des del qual se centralitza tota la informació necessària per a trobar informació sobre ajudes i servicis relacionats amb la situació d’emergència arran del temporal.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.