La Generalitat demana al Govern que ‘arbitre solucions’ per a anticipar el pagament de treballadors afectats pels ERTO

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El secretari autonòmic d’Ocupació de la Generalitat, Antonio Galvañ, ha sol·licitat al Govern que arbitre solucions per a anticipar el pagament als treballadors afectats pels ERTO que queden pendents per processar perquè «cap persona es quede sense cobrar abans de Nadal».

Galvañ ha destacat que des del Consell «s’ha posat tota la maquinària a treballar perquè la resolució dels ERTO fóra el més àgil possible i les persones afectades pogueren tenir la seua prestació reconeguda sense necessitat de realitzar gestions». En este sentit, ha assenyalat que actualment s’han resolt el 98,1 % dels expedients presentats.

El responsable de Treball ha reconegut que s’ha realitzat un esforç per totes les administracions que ha possibilitat que es reconeguen més de 15.000 prestacions que cobraran el pròxim 10 de desembre.

Així mateix, des de la Direcció general de Treball, Cooperativisme i Seguretat Laboral de la Generalitat, com a Autoritat Laboral de la Comunitat Valenciana, s’estan resolent els expedients en un temps rècord.

«No obstant això, cap treballador deu quedar-se sense cobrar la seua prestació», ha assenyalat Galvañ en un comunicat, que ha demanat al Govern i al Sepe que engeguen solucions immediates.

Des de l’administració autonòmica recorden que les persones afectades per un ERTO tenen dret a prestació contributiva per suspensió del contracte o reducció de jornada per motiu de la dana. Esta prestació no exigirà períodes previs de cotització (no es necessita haver treballat i cotitzat un mínim de 360 dies) i no hi ha consum de períodes cotitzats.

SERVICI LABORA EN LA ZONA ZERO

Així mateix, Labora ja ha restablit el servei en tota la zona afectada per la riuada i atén en els Espais Labora, en les Oficines Mòbils o en els autobusos qualsevol consulta relacionada amb la presentació dels ERTO.

La Generalitat Valenciana ha habilitat el correu electrònic dana_ocupacio@gva.es en el qual es pot enviar qualsevol dubte sobre ocupació que s’haja generat com a conseqüència del temporal, així com el portal web Som Solidaritat, des del qual se centralitza tota la informació necessària per a trobar informació sobre ajudes i servicis relacionats amb la situació d’emergència arran del temporal.

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.