16.5 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

‘La Manada’: insults i amenaces en el seu dia a dia en la presó Sevilla

 

El cas de ‘La Manada’ porta rastre. El divendres passat es va fer efectiva la sentència del Tribunal Suprem en el cas, igual com la posterior detenció i l’ingrés a la presó de manera oficial dels cinc acusats. Des d’eixe moment, es troben en el mòdul d’ingressos de la presó de Sevilla I i estan a l’espera que se’ls assigne un mòdul permanent.

 

Per tal d’evitar conflictes en la presó, ja que els delictes pels que se’ls ha condemnat han tingut molt de ressò, compten amb suport. Tot i això, les primeres informacions apunten que han sigut víctimes d’amenaces i d’insults per part d’altres reclusos.

 

La seua situació en la presó

En esta classe de situacions, la figura del pres de suport és molt habitual. José Ángel Prenda, Jesús Escudero, Ángel Boza, Alfonso Jesús Cabezuelo i Antonio Manuel Guerrer compten cada un d’ells amb un pres de suport en estos primers dies per a evitar conflictes dins de la presó.

 

L’advocat de ‘La Manada’ espera llegir la sentència del Tribunal Suprem per tal d’inspeccionar alguna possibilitat de presentar un recurs per als seus clients, que encara creuen en la seua innocència.

 

‘La Manada’ està sent acompanyada per un equip de professionals, entre els quals es troben un metge, un educador social i un psicòleg. Els cinc components han sigut condemnats a 15 anys de presó per un delicte de violació grupal a una jove durant les festes de Sant Fermí de l’any 2016.

 

Tant Antonio Manuel Guerrer com Alfonso Jesús Cabezuelo podrien ingressar en un mòdul per a membres de les Forces Armades, encara que el primer haja sigut suspés de funcions i perdrà la condició de guàrdia civil quan es ratifique la sentència. Alfonso Jesús ha sigut expulsat de les Forces Armades.

 

D’eixa manera, s’han augmentat de 9 a 15 anys les penes de presó per als cinc xics, exceptuant el cas d’Antonio Manuel Guerrer, que ha sigut condemnat a 17 anys de presó per haver estat jutjat pel robatori amb intimidació del telèfon de la jove madrilenya. A més, han augmentat a 100.000 euros la responsabilitat civil a què té dret la víctima.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Un estudi detecta que la violència masclista dificulta la memòria verbal de les supervivents

Un treball de la Universitat de Granada conclou que les supervivents de violència masclista necessiten més esforç cerebral per a reconéixer paraules i comprenen pitjor en fases inicials d'aprenentatge.

Els Rei Jaume I criden a reforçar la competitivitat i alerten d’un retrocés a Europa

Els premiats han reclamat més ambició en I+D i una regulació que no frene la competitivitat. Advertixen de la concentració de poder en IA i del risc de decadència a Europa.

El 81% de sanitaris detecta més problemes en el desenrotllament infantil per l’excés de pantalles

Un estudi de AIJU conclou que la majoria de sanitaris observa un augment de problemes lligats a la sobreexposició a dispositius. El 91% dels menors supera el temps recomanat.

El València rep a un Bayern ferit però perillós

El València Basket rep al Bayern en la jornada 13 de l'Eurolliga amb millors sensacions i un rival tocat per tres derrotes seguides, però encara molt competitiu.

Bernabé ha desitjat que Camarero diga la veritat sobre la DANA en el Congrés

Pilar Bernabé ha instat a Susana Camarero a aportar una versió veraç en la comissió sobre la DANA en el Congrés i ha reclamat responsabilitats polítiques. Ha diferenciat entre la investigació judicial a Catarroja i les explicacions polítiques que, sosté, ha d'oferir el Consell.

La vicepresidenta valenciana defén la gestió de la DANA amb la informació disponible

Susana Camarero ha sostingut davant la Comissió d'investigació que les decisions durant la DANA es van prendre amb els avisos disponibles i sense abandonar les seues competències.

El Vila-real visita al Borussia Dortmund obligat a puntuar per a seguir amb vida

El Vila-real afronta en Dortmund un dol clau per a mantindre vives les seues opcions en la Lliga de Campions. El calendari estreny amb una altra visita a Alemanya i dos cites a casa.

Morrissey anuncia tres concerts a València, Saragossa i Sevilla al març de 2026

Després de cancel·lar la seua cita en Nits del Botànic i altres dates per problemes de salut, l'artista ha anunciat concerts a València, Saragossa i Sevilla al març de 2026. La venda general s'obrirà el 28 de novembre a les 10.00 en la web de SFMusic.