‘La Manada’: insults i amenaces en el seu dia a dia en la presó Sevilla

 

El cas de ‘La Manada’ porta rastre. El divendres passat es va fer efectiva la sentència del Tribunal Suprem en el cas, igual com la posterior detenció i l’ingrés a la presó de manera oficial dels cinc acusats. Des d’eixe moment, es troben en el mòdul d’ingressos de la presó de Sevilla I i estan a l’espera que se’ls assigne un mòdul permanent.

 

Per tal d’evitar conflictes en la presó, ja que els delictes pels que se’ls ha condemnat han tingut molt de ressò, compten amb suport. Tot i això, les primeres informacions apunten que han sigut víctimes d’amenaces i d’insults per part d’altres reclusos.

 

La seua situació en la presó

En esta classe de situacions, la figura del pres de suport és molt habitual. José Ángel Prenda, Jesús Escudero, Ángel Boza, Alfonso Jesús Cabezuelo i Antonio Manuel Guerrer compten cada un d’ells amb un pres de suport en estos primers dies per a evitar conflictes dins de la presó.

 

L’advocat de ‘La Manada’ espera llegir la sentència del Tribunal Suprem per tal d’inspeccionar alguna possibilitat de presentar un recurs per als seus clients, que encara creuen en la seua innocència.

 

‘La Manada’ està sent acompanyada per un equip de professionals, entre els quals es troben un metge, un educador social i un psicòleg. Els cinc components han sigut condemnats a 15 anys de presó per un delicte de violació grupal a una jove durant les festes de Sant Fermí de l’any 2016.

 

Tant Antonio Manuel Guerrer com Alfonso Jesús Cabezuelo podrien ingressar en un mòdul per a membres de les Forces Armades, encara que el primer haja sigut suspés de funcions i perdrà la condició de guàrdia civil quan es ratifique la sentència. Alfonso Jesús ha sigut expulsat de les Forces Armades.

 

D’eixa manera, s’han augmentat de 9 a 15 anys les penes de presó per als cinc xics, exceptuant el cas d’Antonio Manuel Guerrer, que ha sigut condemnat a 17 anys de presó per haver estat jutjat pel robatori amb intimidació del telèfon de la jove madrilenya. A més, han augmentat a 100.000 euros la responsabilitat civil a què té dret la víctima.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Investiguen a un veí de Sant Jordi per abandonar al seu gos en estat crític

El Seprona de la Guàrdia Civil investiga a un veí de Sant Jordi (Castelló) per un presumpte delicte d'abandó animal després de trobar al seu gos en estat crític en una zona rural.

Mor Juan Maeso, anestesista condemnat pel major brot d’hepatitis C a València

Mor en un hospital Juan Maeso, l'anestesista condemnat a 1.933 anys de presó pel contagi massiu d'hepatitis C que va afectar 275 pacients a València.

La flota pesquera espanyola es planteja amarrar per la pujada del gasoil lligada a la guerra de l’Iran

Les associacions d'armadors i confraries alerten que la pujada del gasoil per la guerra de l'Iran porta a la flota al límit de la rendibilitat i pressionen per a aconseguir ajudes immediates.

El turisme d’interior de la Comunitat Valenciana s’acosta al ple per Setmana Santa amb fins a un 87% d’ocupació

El turisme d'interior de la Comunitat Valenciana preveu una ocupació d'entre el 74 i el 87% per Setmana Santa, amb fort pes de les reserves d'última hora i lideratge del viatger local.

Mor Juan Maeso, anestesista condemnat pel major contagi d’hepatitis C a València

L'anestesista Juan Maeso, condemnat a 1.933 anys de presó per un contagi massiu d'hepatitis C que va afectar 275 pacients a València, ha mort en un hospital després d'eixir en llibertat condicional en 2023 pel seu delicat estat de salut.

Juí a una presidenta de comunitat per carregar 80.000 euros al compte d’una veïna morta

Una presidenta de comunitat de propietaris de Dénia s'enfronta a dos anys de prision per presumpta estafa en carregar quasi 80.000 euros en rebuts al compte d'una veïna que ja habia mort.

Ferit un jove de 21 anys en xocar el seu cotxe contra un arbre a Alcoi

Un jove de 21 anys resulta ferit en col·lidir el cotxe que conduïa contra un arbre en un carrer del nucli urbà d'Alcoi i és traslladat a l'hospital.

Carlos Cuerpo i Arcadi España s’estrenen en la Moncloa abans del primer Consell de Ministres

Carlos Cuerpo i Arcadi España posen en l'escalinata de la Moncloa abans d'assistir al seu primer Consell de Ministres com a titulars de les seues noves carteres després de l'eixida de María Jesús Montero.