‘La Manada’: insults i amenaces en el seu dia a dia en la presó Sevilla

 

El cas de ‘La Manada’ porta rastre. El divendres passat es va fer efectiva la sentència del Tribunal Suprem en el cas, igual com la posterior detenció i l’ingrés a la presó de manera oficial dels cinc acusats. Des d’eixe moment, es troben en el mòdul d’ingressos de la presó de Sevilla I i estan a l’espera que se’ls assigne un mòdul permanent.

 

Per tal d’evitar conflictes en la presó, ja que els delictes pels que se’ls ha condemnat han tingut molt de ressò, compten amb suport. Tot i això, les primeres informacions apunten que han sigut víctimes d’amenaces i d’insults per part d’altres reclusos.

 

La seua situació en la presó

En esta classe de situacions, la figura del pres de suport és molt habitual. José Ángel Prenda, Jesús Escudero, Ángel Boza, Alfonso Jesús Cabezuelo i Antonio Manuel Guerrer compten cada un d’ells amb un pres de suport en estos primers dies per a evitar conflictes dins de la presó.

 

L’advocat de ‘La Manada’ espera llegir la sentència del Tribunal Suprem per tal d’inspeccionar alguna possibilitat de presentar un recurs per als seus clients, que encara creuen en la seua innocència.

 

‘La Manada’ està sent acompanyada per un equip de professionals, entre els quals es troben un metge, un educador social i un psicòleg. Els cinc components han sigut condemnats a 15 anys de presó per un delicte de violació grupal a una jove durant les festes de Sant Fermí de l’any 2016.

 

Tant Antonio Manuel Guerrer com Alfonso Jesús Cabezuelo podrien ingressar en un mòdul per a membres de les Forces Armades, encara que el primer haja sigut suspés de funcions i perdrà la condició de guàrdia civil quan es ratifique la sentència. Alfonso Jesús ha sigut expulsat de les Forces Armades.

 

D’eixa manera, s’han augmentat de 9 a 15 anys les penes de presó per als cinc xics, exceptuant el cas d’Antonio Manuel Guerrer, que ha sigut condemnat a 17 anys de presó per haver estat jutjat pel robatori amb intimidació del telèfon de la jove madrilenya. A més, han augmentat a 100.000 euros la responsabilitat civil a què té dret la víctima.

 

També et pot interessar…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emergències desplega hui un simulacre per pluges torrencials en la presa de Buseo

El Centre de Coordinació d'Emergències prova hui la resposta davant pluges torrencials entorn de la presa de Buseo. Hi haurà sirenes i vehicles en sis municipis, sense risc real

El temps continuarà estable en la Comunitat Valenciana, amb màximes a l’alça

La Comunitat Valenciana afronta jornades estables i més sol, amb màximes en ascens generalitzat i vents fluixos, només moderats en el nord de Castelló.

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.